Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 6 april 2014, 18:29   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En de pensioenen bestaan nog altijd. De sociaaldemocraten zijn inderdaad altijd het recht op pensioen blijven verdedigen. Wat is jouw punt?
Dat de pensioenen betaald worden door schulden aan te gaan. Schulden die gij later zult moeten aanzuiveren, door te werken tot uw 75ste.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 6 april 2014, 18:29   #22
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mijn punt is dat de pensioenen op instorten staan.
Met dank aan al die rooien die de pensioenen al j�*�*�*�*ren aan het redden zijn.
Zuipen en hoerenlopen ja, d�*�*r zijn ze goed in.
Wat hadden ze volgens jou met het budget van pensioenen moeten doen? Hadden ze de pensioenen moeten verlagen, de pensioenleeftijd verhogen?
Robinus V is offline  
Oud 6 april 2014, 18:31   #23
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat de pensioenen betaald worden door schulden aan te gaan. Schulden die gij later zult moeten aanzuiveren, door te werken tot uw 75ste.
Hadden ze die pensioenen niet moeten betalen, bedoel je?
Robinus V is offline  
Oud 6 april 2014, 18:40   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Hadden ze die pensioenen niet moeten betalen, bedoel je?
Nee, men had moeten voorkomen dat er schulden moeten gemaakt worden om de pensioenen te betalen. Door de overheidsuitgaven onder controle te houden.
De uitgaven door de overheid in verhouding met het BBP zijn met een kwart gestegen sinds 1999 (toen Paars de macht overnam). De sociale zekerheidsuitgaven stegen zelfs met meer dan een derde. De ontvangsten(in verhouding met BBP) stagneerden daarentegen: elke belastingsverhoging werd gecompenseerd door de negatieve tweede-ronde effecten. Alleen moeten de inkomsten door steeds minder werkende mensen bij elkaar geharkt worden, terwijl er steeds meer meeëters zijn.
Ooit komt er een einde aan op de poef leven.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 6 april 2014 om 19:04.
fonne is offline  
Oud 6 april 2014, 18:43   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.468
Standaard

En Bart laat het er niet bij zitten, wat we uiteindelijk wel van hem verwacht hadden dacht ik.

Show me the Money!!!

Detail tekst:

Citaat:
Voorzitter van oppositiepartij N-VA Bart De Wever is niet onder de indruk van de uitleg van Open Vld-vicepremier Alexander De Croo over de besparingen van de federale regering. Volgens De Wever gaat het om "fantoombesparingen" en zijn de toegenomen uitgaven van de overheid gefinancierd met nieuwe belastingen.
Veel ambiance daar ...

Even bijzetten ...
Citaat:
De Croo aan De Wever: "Ik zal u zeggen waar "the money" zit"
In zijn zakken???

Bron
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 april 2014 om 19:07.
Universalia is offline  
Oud 6 april 2014, 19:12   #26
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De uitgaven door de overheid in verhouding met het BBP zijn met een kwart gestegen sinds 1999 (toen Paars de macht overnam). De sociale zekerheidsuitgaven stegen zelfs met meer dan een derde.
Heb je nog een leuke vergelijking met het buitenland op dat vlak? Je geeft zelf ook nog eens aan dat het grootste deel van extra uitgaven in de sociale zekerheid zit, in de pensioenen dus onder andere, wat De Croo ook al duidelijk gemaakt heeft. Dat zijn volgens mij geen uitgaven die afgeschaft dienen te worden. Ik vind niet dat wie hulpbehoevend is maar zonder eten naar bed moet gaan en in een onverwarmd huis moet zitten.

Er zitten natuurlijk ook nutteloze uitgaven in. Zoals de vijfde en zesde staatshervorming. Wie grotere autonomie wilt, moet er de extra kosten ook bij willen nemen, he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De ontvangsten(in verhouding met BBP) stagneerden daarentegen
Dat is ook logisch. Tijdens paars zijn de belastingen gedaald.
Robinus V is offline  
Oud 6 april 2014, 19:31   #27
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Heb je nog een leuke vergelijking met het buitenland op dat vlak?
Natuurlijk, in geen enkel ander land zijn de uitgaven van de overheid zo ontspoord als in België. Alle andere landen hebben de voorbije jaren streng bespaard op de uitgaven en zijn klaar voor de uitdagingen van de toekomst. Alleen België probeert nog even het Griekenland-bis van de EU te worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Je geeft zelf ook nog eens aan dat het grootste deel van extra uitgaven in de sociale zekerheid zit, in de pensioenen dus onder andere, wat De Croo ook al duidelijk gemaakt heeft.
De sociale-zekerheidsuitgaven stijgen inderdaad nog sneller dan de andere overheidsuitgaven. Maar alles bij elkaar blijft de conclusie dat we elk jaar een structureel tekort hebben van rond de 20 Miljard Euro. En dat kan je niet zoeken door nog eens extra belastingen te heffen, we zitten al een eind voorbij het toppunt van de Laffer-curve. Bespaard zal er moeten worden, maar dan met echte besparingen, niet met de virtuele besparingen van Niet-zo-snugger-Sandertje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat zijn volgens mij geen uitgaven die afgeschaft dienen te worden. Ik vind niet dat wie hulpbehoevend is maar zonder eten naar bed moet gaan en in een onverwarmd huis moet zitten.
Dat is precies de toekomst die jou te wachten staat als je het huidige beleid nog vijf jaar gaat verderzetten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Er zitten natuurlijk ook nutteloze uitgaven in. Zoals de vijfde en zesde staatshervorming. Wie grotere autonomie wilt, moet er de extra kosten ook bij willen nemen, he.
Welke extra uitgaven brengt de staatshervorming dan wel met zich mee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat is ook logisch. Tijdens paars zijn de belastingen gedaald.
Dat is een leugen. In absolute termen zijn de belastingen elk jaar gestegen, behalve in het crisisjaar 2008/2009.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 6 april 2014 om 19:33.
fonne is offline  
Oud 6 april 2014, 19:57   #28
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En Bart laat het er niet bij zitten, wat we uiteindelijk wel van hem verwacht hadden dacht ik.

Show me the Money!!!

Detail tekst:



Veel ambiance daar ...

Even bijzetten ... In zijn zakken???

Bron
de croo is een leugenaar 1ste klas....
Brakelaar is offline  
Oud 6 april 2014, 20:03   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
de croo is een leugenaar 1ste klas....
Niet alleen leugenaar, ook schijnheilige²
Boduo is offline  
Oud 6 april 2014, 20:13   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat hadden ze volgens jou met het budget van pensioenen moeten doen? Hadden ze de pensioenen moeten verlagen, de pensioenleeftijd verhogen?
We zitten met het hoogste loonbeslag ter wereld. Daarmee hadden ze voor een gevulde penioenskas moeten zorgen ipv een bedrieglijk zilverfonds dat geld KOST. Niet alleen aan werkingskosten maar ook aan de politiek benoemde vriendjes in de raad van bestuur.
Toen Verhofstadt het roer overnam hoorde men al nauwelijks iets anders dan dat het fout liep met de pensioenen. En wat heeft Vande Lanotte gedaan? De mensen wijsgemaakt dat er een zilverfonds was waarvan de pensioenen zouden kunnen betaald worden in de toekomst. Ik heb al na zeer korte tijd op dit forum geschreven dat het bedriegerij was, maar wie denk je dat het opnam voor de molenwieker die toen al loze wind verkocht? Juist! JOUW SOORT.

Ik zal jou vertellen wat intussen ONVERMIJDELIJK is geworden: niet alleen de pensioenen maar ALLE uitkeringen zullen verlagen. En nog wel binnen zeer korte tijd. OOK zonder de N-VA in de federale regering.

Wedden?

D�*�*rom wil ik trouwens dat de N-VA zich niet in de federale regering laat loodsen. We weten immers op voorhand wie de zwarte piet zal toegeschoven krijgen als het fout loopt, want dat z�*l het!
Laat degenen die de boel voor zich uit schoven tot hij er strontrot bijligt nu ook de rotzooi maar opruimen. Ze zijn er per slot van rekening zélf verantwoordelijk voor.

Ik kan de N-VA alleen maar deze raad geven:

Eender hoeveel stemmen jullie halen, zorg dat de traditionele labbekakken jullie geen tweede keer in jullie schoenen kunnen schuiven dat de regeringsvorming 541 dagen duurde. Trek jullie niet zonder meer terug, maar laat de traditionele partijen onderhandelen voor een regering zonder jullie. Ze waren immers altijd al van plan om jullie te "vermijden" of zelfs te verbranden. Stel jullie eisen en doe krek hetzelfde als wat we van de Franstaligen gewend zijn: wachten tot ze door de knieën gaan omdat ze ook zonder de N-VA geen werkbare regering meer gevormd krijgen. Wacht tot ze jullie van miserie komen vragen om een regering te vormen. Houdt jullie been stijf tot jullie er in slagen een regering te vormen waar jullie in MOGEN doen wat jullie de eigen kiezers beloofden.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 april 2014, 21:13   #31
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Hadden ze die pensioenen niet moeten betalen, bedoel je?
Denk nu eens als een goede huisvader. Als een huisvader voor onverwachtse meerkosten staat, dan steekt die nog altijd evenveel geld in zijn kinderen, maar bespaart hij op zijn pintjes.

Als je daarna tegen je vrouw gaat zeggen met een stuk in uwe frak: "'t is mijn schuld schuld niet, de naft is duurder geworden" terwijl de deurwaarder voor de deur staat, dan sta je op straat.

Net als de traditio's na 25 mei.

Het vermogen van de Belgicisten om blind te blijven voor die bandieten is niet te schatten!
__________________
Travis66 is offline  
Oud 6 april 2014, 21:55   #32
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Maar er is toch geen probleem met het pensioen. We hebben het zilverfonds toch...
knip is offline  
Oud 6 april 2014, 22:03   #33
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat hadden ze volgens jou met het budget van pensioenen moeten doen? Hadden ze de pensioenen moeten verlagen, de pensioenleeftijd verhogen?
Hallo ,kom eens vanonder uw steen vandaan gekropen,ze hebben godverdomme daadwerkelijk de pensioenen in de privé verlaagd door nu het pensioen te berekenen op de verdiensten gedurende de hele loopbaan...
Svennies is offline  
Oud 6 april 2014, 22:21   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Maar er is toch geen probleem met het pensioen. We hebben het zilverfonds toch...
Ja,in de virtualiteit zijn we steenrijk....

In de werkelijkheid echter straatarm aangezien een gemiddeld pensioen nog niet eens voldoende is om een verblijf in een O.C.M.W rustoord te kunnen bekostigen...

Dank u staat voor die jarenlange uitpersing waarin de gemiddelde burger veroordeeld om het beetje dat hij heeft vergaard stukje bij stukje dient op te eten,of hij ten laste dreigt te komen van zijn kinderen die worden verplicht zijn verblijf in dat rustoord te bekostigen....
Svennies is offline  
Oud 6 april 2014, 22:21   #35
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat is een leugen. In absolute termen zijn de belastingen elk jaar gestegen, behalve in het crisisjaar 2008/2009.
Ik heb het niet over het absolute bedrag aan belastinginkomsten. Jij redeneert al op dezelfde eigenaardige manier als De Wever waarin Luxemburg als het ongunstigste land voor kapitaal uit de bus komt. Erg intelligent komt dat niet over.

Toen de belastingen tijdens paars verlaagd werden, zullen de ontvangsten toch nog hoog gebleven zijn, omdat het economisch nu eenmaal erg goed ging tijdens die regeringsperiode. Is dat dan een slecht punt?

Wat ik natuurlijk bedoel is de verlaging in de personenbelasting en de invoering van de notionele intrestaftrek tijdens Verhofstadt-II.
Robinus V is offline  
Oud 6 april 2014, 22:23   #36
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

En het zilverfonds kan in werking komen als de staatsschuld onder de 60% van het BBP duikt... Dat zal wel gauw gebeuren dus...
knip is offline  
Oud 6 april 2014, 22:25   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik heb het niet over het absolute bedrag aan belastinginkomsten. Jij redeneert al op dezelfde eigenaardige manier als De Wever waarin Luxemburg als het ongunstigste land voor kapitaal uit de bus komt. Erg intelligent komt dat niet over.

Toen de belastingen tijdens paars verlaagd werden, zullen de ontvangsten toch nog hoog gebleven zijn, omdat het economisch nu eenmaal erg goed ging tijdens die regeringsperiode. Is dat dan een slecht punt?

Wat ik natuurlijk bedoel is de verlaging in de personenbelasting en de invoering van de notionele intrestaftrek tijdens Verhofstadt-II.
Laat u verblinden door dit feit,dat is dus duidelijk...

Voor de burger bleven er slechts kruimeltjes over wat dat betreft,en dit dan nog in het laatste jaar van zijn regeerperiode...

Maar dat was u ontgaan zeker...
Svennies is offline  
Oud 6 april 2014, 22:26   #38
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
En het zilverfonds kan in werking komen als de staatsschuld onder de 60% van het BBP duikt... Dat zal wel gauw gebeuren dus...
Wat denkt ge,zo omstreeks sint Juttemis....
Svennies is offline  
Oud 6 april 2014, 22:28   #39
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hallo ,kom eens vanonder uw steen vandaan gekropen,ze hebben godverdomme daadwerkelijk de pensioenen in de privé verlaagd door nu het pensioen te berekenen op de verdiensten gedurende de hele loopbaan...
Voor sommigen zal het pensioen lager zijn, voor anderen dan weer hoger. Ik vind het vooral een belangrijke ethische discussie.

Is het ethisch verantwoord dat iemand een laag pensioen heeft omdat die op het einde van de carrière minder gaat werken om voor een ziek familielid te zorgen, terwijl die daarvoor altijd voltijds gewerkt heeft?

Is het ethisch verantwoord dat iemand een laag pensioen heeft omdat die op het einde van de carrière ontslaan wordt en enkel voor een veel lager loon ergens anders aan de slag kan, terwijl die daarvoor steeds de belastingen betaalde van het hoge loon?

Om ethische redenen vind ik het een goede zaak dat eindelijk de hele loopbaan bekeken zal worden. Men hoort niet gestraft te worden voor tegenslagen toevallig op het einde van de loopbaan.
Robinus V is offline  
Oud 6 april 2014, 22:37   #40
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik heb het niet over het absolute bedrag aan belastinginkomsten. Jij redeneert al op dezelfde eigenaardige manier als De Wever waarin Luxemburg als het ongunstigste land voor kapitaal uit de bus komt. Erg intelligent komt dat niet over.

Toen de belastingen tijdens paars verlaagd werden, zullen de ontvangsten toch nog hoog gebleven zijn, omdat het economisch nu eenmaal erg goed ging tijdens die regeringsperiode. Is dat dan een slecht punt?

Wat ik natuurlijk bedoel is de verlaging in de personenbelasting en de invoering van de notionele intrestaftrek tijdens Verhofstadt-II.
België kampt met tweede hoogste belastingdruk (OESO)
http://www.hetgrotegeld.be/index.php...ld/detail/1795

Belastingdruk op bedrijven blijft toenemen'
http://trends.knack.be/economie/nieu...0211964432.htm

Belgische belasting op arbeid hoogste in EU
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130429_00559937

Belastingdruk: goud voor België
http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...or-belgie.aspx

enz...


Dank u OVLD...
knip is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be