Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2023, 14:48   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het brengt wel op, elk jaar opnieuw, vers van de pers:
https://www.bleepingcomputer.com/new...-pwn2own-2023/
Er zitten ook altijd gatjes in, he, moet van de NSA die moeten er altijd op een of andere manier inkunnen, alleen hoe goed zitten ze verstopt. of wat hebt ge ervoor nodig.

Daarom omarm ik soms nog de gewone onozele technologie van een naftje of dieseleke dat zonder al te veel electronische sturing gewoon zijn ding doet.

Zo ne oude Toyota Landcruiser of Land Rover defender bvb. (Euro klasse 0 )

ik kan dat apprecieren .

https://www.youtube.com/watch?v=zLfa43_1WH8
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 14:57   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag me af of die moderne diesels daar nog kunnen op rijden ? Zal alleszins niet goed zijn voor de motor denk ik.
Maakt niets uit, ik raad wel aan om de mazout extra te nemen. De tractoren van de landbouwers bollen daar ook op.

Vergeet niet dat de mazout extra in feite wit is, pas bij het vullen van de tankwagen wordt daar de rode kleurstof bij gedaan.

Ze hebben ooit een firma betrapt die de rode vloeistof kon omleiden, zodat de mazout wit bleef.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 14:58   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maakt niets uit. Je kan er zelfs de kleurstof uit verwijderen.
Die producten die ze daarvoor gebruiken zijn soms wel schadelijk voor de motoren.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 15:00   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nen Tesla met open source software zodat je alle license fees kunt omzeilen, den Elon zal u graag zien komen.
Moeilijk moet dat niet zijn he. Nen ellentrieke moteur aansturen met een pil dat is nu niet direct de zwaarste programmeeropdracht die ge kunt bedenken he

Misschien kunt ge gewoon de fabrieksrommel laten zitten, de dikke draden doorknippen, en in uw eigen dozeke steken...

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2023 om 15:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 15:00   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ze kappen er wel "een potje" standaard-additieven bij (pas in de tankauto), je weet wel speciaal voor die opgefokte turbodiesels.

Een traagdraaiende traktordiesel of vrachtwagendiesel heeft die extraatjes niet of veel minder nodig.


Als je het af en toe eens mengt idd niet. Wel als je er altijd mee rijd.
Na minstens 100.000 km ofzo, zeker als je zo een topdiesel rijdt met hoog vermogen.

Lees eens wat over de eigenschappen van premiumdiesel, link ADAC:

Van WC-eend Shell: https://www.oqvalue.nl/brandstoffen/fuelsave-diesel/

Als mijn oldie maandenlang op stal gaat is die alvast volgetankt met minstens superplus98 of beter met een absolute minimum aan bio.

Eens aan het rijden en met warme motor verdraagt die zelfs normale benzine 91 oktaan (die niet meer bestaat), BMWs van die tijd reden bijna allemaal op dat goedje. Toen bestond die bio-rommel nog niet.
Meent u dat?
De moderne tractoren hebben heel zuivere brandstof nodig.
En additieven worden niet standaard toegevoegd in witte diesel.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 15:17   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moeilijk moet dat niet zijn he. Nen ellentrieke moteur aansturen met een pil dat is nu niet direct de zwaarste programmeeropdracht die ge kunt bedenken he
Toch raar dat al die ICE-merken dan nog altijd 5 jaar achter liggen op Tesla.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2023 om 15:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 16:03   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Artikel van 3 jaar geleden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 16:11   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Artikel van 3 jaar geleden.
Klopt.
Ik zal een recentere moeten zoeken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 16:14   #29
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt.
Ik zal een recentere moeten zoeken.
Niet vergeten van er grafieken bij te zetten.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 16:28   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Niet vergeten van er grafieken bij te zetten.
Daarvoor zijn geen grafieken nodig. Die begrijp jij sowieso niet.

Toyota ingenieurs vallen bijna achterover als ze een model Y uiteen nemen: (en dan gaat het niet alleen over software)

Citaat:
https://insideevs.com/news/655087/to...n-work-of-art/

Mar 01, 2023

Toyota Engineers After Tesla Model Y Teardown: "A Work Of Art"

You really can't get higher praise than that.


Toyota is the world's largest automaker, and it builds pretty much every type of vehicle you can think of. But if there's one area it is lagging behind, it's electric cars.

The Japanese automaker sold only 24,466 BEVs worldwide last year, which is a drop in the ocean compared to the 2.6 million hybrids it sold during the same period – or the 1.3 million electric vehicles delivered by global EV leader Tesla in 2022.

Still, Toyota is determined to catch up. After the recently announced executive reshuffle effective April 1, which will see CEO Akio Toyoda replaced by former Lexus head Koji Sato, Toyota has pledged to revamp its EV strategy by accelerating the EV rollout and launching a dedicated BEV architecture by 2026.

In the meantime, Toyota is trying to understand what Tesla is doing right, and its engineers recently conducted a teardown study of the Tesla Model Y, according to a report from Automotive News.

What they found went beyond exposing key technological secrets of the world's best-selling electric vehicle model; engineers were reportedly stunned by the Model Y's simplistic yet efficient vehicle structure built with an advanced manufacturing prowess.

"Taking the skin off the Model Y, it was truly a work of art. It's unbelievable," said one Toyota executive who analyzed the Tesla part by part. They were particularly amazed by how different the latest versions of the Model Y were under the skin compared to earlier versions that looked the same on the outside.

Manufacturing breakthroughs like the use of giga casting to eliminate countless parts and brackets, and the structural battery pack that acts as the car's floor itself were singled out by Toyota engineers.

According to their estimates shared with Automotive News, Tesla's approach eliminated hundreds of parts and up to 220 pounds (100 kilograms), while increasing battery range and slashing overall costs.

One executive said, "It's a whole different manufacturing philosophy," while another added, “We need a new platform designed as a blank-sheet EV." Those are stunning admissions coming from executives of Toyota, a company renowned for its designed-for-manufacturing expertise.

The teardown showed how far behind some old-guard automakers like Toyota really are when it comes to EVs. Engineers concluded that the Japanese automaker needs a great leap forward to catch up with Tesla's way of building electric vehicles.

They reportedly identified four main areas where Tesla has a big advantage over Toyota: dedicated platform, advanced battery, designated EV production site, and software-defined architecture. Tesla has all four of those, Toyota has none – at least not yet.

Head over to Automotive News' detailed report to find out what Toyota plans to do in the coming years to close the gap with Tesla
.
Vertalen hoeft niet.

"The gap with Tesla" is wslk nog groter geworden. lol.


Als de link je niet aanstaat, er zijn er nog: https://thedriven.io/2023/03/01/toyo...s-ev-strategy/

De Tijd achter muurtje, maar de titel verraadt al wat...:
Citaat:
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10451125.html

Tesla bouwt voorsprong op de concurrentie verder uit

2 mrt 2023 — Die margevoorsprong die Tesla nu heeft op de gevestigde waarden in de auto-industrie zou de komende jaren verder moeten stijgen.
[.....]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2023 om 16:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 16:46   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Niet vergeten van er grafieken bij te zetten.
Of tabellen die niemand leest.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 16:59   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Of tabellen die niemand leest.
Of lange zinnen en teksten uit degelijke bronnen waarvan bijna iedereen al jaren weet.

"De huid van de Model Y halen, het was echt een kunstwerk. Het is ongelooflijk", zei een Toyota-manager die de Tesla onderdeel voor onderdeel analyseerde. Ze waren vooral verbaasd over hoe verschillend de nieuwste versies van de Model Y onderhuids waren in vergelijking met eerdere versies die er aan de buitenkant hetzelfde uitzagen.

Doorbraken op het gebied van fabricage, zoals het gebruik van giga-gietwerk om talloze onderdelen en beugels te elimineren, en het structurele batterijpakket dat fungeert als de vloer van de auto zelf, werden door de Toyota-ingenieurs uitgekozen.

Volgens hun schattingen gedeeld met Automotive News, elimineerde Tesla's aanpak honderden onderdelen en tot 220 pond (100 kilogram), terwijl het batterijbereik werd vergroot en de totale kosten werden verlaagd.

Een leidinggevende zei: "Het is een heel andere productiefilosofie", terwijl een ander toevoegde: "We hebben een nieuw platform nodig dat is ontworpen als een blanco elektrische auto." Dat zijn verbluffende bekentenissen van leidinggevenden van Toyota, een bedrijf dat bekend staat om zijn - fabricage expertise.

De demontage toonde aan hoe ver sommige autofabrikanten van de oude garde, zoals Toyota, echt achterlopen als het om elektrische auto's gaat. Ingenieurs concludeerden dat de Japanse autofabrikant een grote sprong voorwaarts nodig heeft om Tesla's manier van elektrische voertuigen bouwen in te halen.

Ze identificeerden naar verluidt vier belangrijke gebieden waar Tesla een groot voordeel heeft ten opzichte van Toyota: speciaal platform, geavanceerde batterij, aangewezen EV-productielocatie en softwaregedefinieerde architectuur. Tesla heeft ze alle vier, Toyota heeft er geen - althans nog niet.

Ga naar het gedetailleerde rapport van Automotive News om erachter te komen wat Toyota de komende jaren van plan is te doen om de kloof met Tesla te dichten.


Andere link met prentjes: https://thedriven.io/2023/03/01/toyo...s-ev-strategy/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2023 om 17:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 21:05   #33
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230322_96839506

De eerste keer dat je betrapt wordt met rode diesel, kost je dat 500 euro, als je dus 10 keer rode diesel getankt hebt, vooraleer je gepakt werd, maak je al winst.

Wanneer tanken peperduur wordt: recordaantal bestuurders betrapt met rode diesel
Hasselt - De Belgische douanediensten betrappen elk jaar steeds meer chauffeurs die op rode diesel rijden. Recordprijzen aan de pomp, maar ook de steeds gerichtere controles worden als oorzaken gezien. Betrapte automobilisten moeten een boete van 500 euro ophoesten.
Je moet zo een bericht even plaatsen.
Volgens vrtnews gaat het over 1958 voertuigen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...ar-betrapt-op/
Er rijden miljoenen auto's op diesel rond in dit land.
Zelf rij ik sinds 1991 met diesel, gemiddeld doe ik iets van 35000 - 40000km per jaar. Dus een 32 jaar en dik een miljoen km. Nog nooit ben ik tegengehouden om de brandstof te checken.
Voor alle duidelijkheid: ik rij niet met rode diesel en ook nooit gedaan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 21:15   #34
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maakt niets uit. Je kan er zelfs de kleurstof uit verwijderen.
Maakt inderdaad niets uit.
Voor onze verwarming koop ik altijd mazout extra. Dat is echte diesel maar dan gedenatureerd. Houdt onze ketel proper.

Er wordt klassiek aangenomen dat diesel wordt gedenatureerd met enkel een kleurstof, maar dat is niet het geval.

Even goed lezen: "Als herkenningsmiddel wordt Solvent Yellow 124 toegevoegd,[1] internationaal bekend als Euromarker yellow.[2] Samen met de rode kleurstof blijft dit product geruime tijd in kleine hoeveelheden in de tank aanwezig, waardoor de douane alsnog kan nagaan of men indertijd "rode" gasolie als brandstof heeft gebruikt." https://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_diesel

De rode kleurstof is dus niet de marker, dat is die Yellow 124, en die krijg je er niet zomaar uit.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 00:02   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Niet vergeten van er grafieken bij te zetten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 04:02   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.858
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Je moet zo een bericht even plaatsen.
Volgens vrtnews gaat het over 1958 voertuigen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...ar-betrapt-op/
Er rijden miljoenen auto's op diesel rond in dit land.
Zelf rij ik sinds 1991 met diesel, gemiddeld doe ik iets van 35000 - 40000km per jaar. Dus een 32 jaar en dik een miljoen km. Nog nooit ben ik tegengehouden om de brandstof te checken.
Voor alle duidelijkheid: ik rij niet met rode diesel en ook nooit gedaan.
Ik heb het 1 keer voorgehad, met een bedrijfs-diesel Caddy -.
Dus ook geen druppel rode diesel erin, de baas betaalde toch.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 08:54   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.813
Standaard

Ne maat van mij liet zijn vrouw haar Ligier op gefilterde frituurolie draaien, t was presies een frietkot als je er achter reed beweerde hij
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 maart 2023 om 08:54.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:11   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik ben toch een keer of 2 gecontroleerd.

Cammionet of jeeps halen ze er graag uit want dat zijn meestal diesels natuurlijk.

Nu ja ook meestal zelfstandigen die toch hun btw terug krijgen. Dus die zijn goedkoper door te tanken dan die te foefelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:18   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ne maat van mij liet zijn vrouw haar Ligier op gefilterde frituurolie draaien, t was presies een frietkot als je er achter reed beweerde hij
Ik heb al rode diesel geprobeerd op mijn Otto met naft-motteur.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:50   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moeilijk moet dat niet zijn he. Nen ellentrieke moteur aansturen met een pil dat is nu niet direct de zwaarste programmeeropdracht die ge kunt bedenken he

Misschien kunt ge gewoon de fabrieksrommel laten zitten, de dikke draden doorknippen, en in uw eigen dozeke steken...
het gaat om alle toeters, bellen en sensoren he Patrick.

if voetganger detected then... en vul zelf maar in, alhoewel ik dat niet door u zou laten doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be