![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voldoende decoratief en waarschijnlijk toch goedkoper dan een president; wel minstens zo zinvol als het dragen van een stropdas toch.
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() ok, met haar toespraak is niks mis, mr niettemin heeft hij gelijk dat de monarchie beter louter ceremonieel moet worden, ( ik vind dat ze dan beter direct verdwijnt, mr dit nu even terzijde )
dus wat zijn uitspraak over die toespraak betreft, overdrijft. met zijn royalistische opvattingen echter nt.
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() mss wel, mr waarom moeten ze dan per se een president hebben ? kunnen ze nt met een premier verder ? geef die wat meer bevoegdheden, gelijkaardig aan een president, mr maak er geen president van.
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
1, verwonderd geluisterd 2, aandachtig nagelezen en bovendien: (3), ik ben Nederlander.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het publiek dat zich tegen Wilders kant hiermee groter wordt. Ik neem aan dat het aantal oranje-gezinden in NL toch niet te onderschatten is. Of vergis ik mij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlanders zijn niet tegen het koningshuis en zeker de midden-Nederlanders zijn zelfs heel erg vaderlandsgezind, maar de rol van het koningshuis word door veel Nederlanders wel in twijfel getrokken. En er zijn dus veel Nederlanders die weldegelijk vinden dat het koningshuis zich ver weg van de politiek moet houden, terwijl er weer andere zijn die vinden dat de kroon van Nederland de zlefde waarde moet krijgen als de Engels/Schotse kroon en er dus een gemenebest van Nederlandse staten moet komen, samen gestelt uit alle oude kolonies en de benelux. Het beperken van de macht van het koningshuis zal in Nederland dus niet echt op veel tegenstand van de bevolking stoten, maar het koningshuis afschaffen, staat voor veel Nederlanders gelijk als het opheffen van de Nederlandse staat en eenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Koningen en koninginnen zijn Voltooid Verleden Tijd. Dit soort instituties moet men protocolair houden of gewoon afschaffen. Wilders heeft op dit vlak groot gelijk. Niet dat hij altijd gelijk heeft. Maar hier wel.
Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat het dankzij het Amerikaanse beschermingsverdrag is, dat Nederland hier nooit op in is gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() En als hij het zò niet heeft bedoeld , dan zullen de NLse media het zò wel doen overkomen bij hun publiek.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Zo zie ik Belgicisten graag, anti-monarchistisch. ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Over welke Belgicist hebt u het hier eigenlijk? Ik vind het fijn in België te leven en zeker in Limburg.Dat is alles. Doe uw oogkleppen eens af voor het nieuwe jaar. Het zou een prima start zijn voor 2008.
Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Eveneens mensen die het fijn vinden in België te leven, kan je eveneens in grote mate Belgicisten noemen.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ja, maar dan zijn federalisten ook Belgicisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Nu wel, twintig jaar geleden niet.
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Nee, lijkt mij niet; Wilders is niet tegen de monarchie als decoratief element, wil ze dus niet wegjagen al zullen vermoedelijk (en hoe paradoxaal: vooral LINKSE) tegenstanders hun best doen om het daarop te laten lijken.