![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal goed en wel, maar wat doet ge met die levenskwaliteit als ge uzelf de helft verbied? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zult ge nogal kunnen lachen gij eh
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me wel af of er geen intermediërende factoren in hun onderzoek zijn geslopen, bijvoorbeeld: Misschien gaan slanken minder snel naar de dokter ivm arteriosclerose, hartproblemen, cholesterol, ... omdat ze denken dat ze er weinig kans toe hebben. Ze worden ook niet systematisch voorgelicht of gescreend. Met alle onaangename verrassingen vandien. Slankheid wordt ook wel eens geassocieerd met stress, of erger (afhankelijk van hoe je 't bekijkt): armoede. Door deze laatste factoren leef je ook niet bepaald langer. Citaat:
Uit onderzoek is gebleken dat er valse slanken zijn: vier op de tien mensen die ogenschijnelijk geen grammetje vet hebben en van wie je de ribben kan tellen hun hart, maag en lever baadt in het vet. Uiteraard is dit even of zelfs nòg gevaarlijker dan mensen die het vet op hun buik hebben. (Interessant voor de vrouwen: vet op de heupen en de dijen is het minst schadelijk. ![]() Daarnaast wegen spieren veel meer dan de veel eenvoudigere vetcellen. Een Arnold Schwarzenegger zal zo een nog hogere BMI hebben dan een obees iemand. Citaat:
Maar het is niet je gewicht dat doorslaggevend is of je gezond bent of niet, maar wel je fitheid. Over die gevallen die je opnoemt: dat is een scheeftrekking denk ik, omdat een snelle terugrekening me doet vermoeden dat er onder de generatie die je beschrijft pakken minder obesen moeten geweest zijn dan nu. Screening- en behandelmethodes waren daarenboven ook veel minder (effectief).
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() woho ik moet niet vermageren
beu dus toch
![]() |
#28 |
|
![]() Er staat "oudere mannen".
En het gaat over wat extra vet aan de buik. Niet over "dik zijn", maar dat word er wel van gemaakt, HLN-gewijs... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verstand kan ook doorwegen eh ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga wat verdikken dit jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Bullshit, mensen met wat vet zijn beter bestand tegen ziekten en zijn ook beter beschermd tegen schade aan interne organen door bijvoorbeeld ongelukken. In veel sporten (bijv judo en worstelen, maar ook kajakken) heeft het na- en voordelen, en ze lopen minder snel te zanikken dat het veel te koud is in de winter. Ik vermoed dat men in uw omgeving erg met uiterlijk bezig is, dat soort mensen hebben inderdaad vaak een grote voorkeur voor slank.
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik laat gerust een vettige maaltijd staan omwille van deze reden. Ik krijg een kick uit bvb mijzelf helemaal lam te zwemmen. Ik voel me daarna zo voldaan (lees: er zitten dan bepaalde hormonen in mijn bloedsomloop).....en vet speelt ge dan sowieso kwijt, want extra kilos zijn dan toch maar belastend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik speel bvb extreem veel stress kwijt door te sporten. Andere mensen gaan roken of zuipen om hun zenuwen vant werk weg te werken....tis een keuze die ge maakt he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar nogmaals: eigenlijk is gewicht helemaal niet doorslaggevend, maar je fitheid. Bon, ik ben eens benieuwd te zien hoeveel kleine maatjes er nog in de solden zijn achtergebleven, morgen. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 januari 2008 om 22:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ...'k Heb trouwens nooit stress ![]()
![]() |
![]() |