![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet zo'n persoon maar op zoek gaan naar werk. Dat leefloon is toch niet bedoeld om voor de rest van je leven op te staan?!
Citaat:
![]() Ik heb het in bovenstaande posts telkens gehad over de kostenverdeling voor niet-studenten. Over welke indirecte kosten heb jij het dan concreet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das Uw oplossing hé ..... ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met leefloon. Ik ben blij dat ik er zou kunnen op terugvallen,moest alles in mijn leven scheeflopen. Anderzijds moet je geen jaren aan een stuk van een leefloon leven (dat heet in de meeste gevallen profiteren) en heeft voor mij de overheid dan het recht om u te dóen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En iemand met een leefloon kan geen studentenkot huren aangezien het doorgaans niet wordt aanvaard om daar je domiciel te zetten. Dus hogere huur prijs, dikwijls nadelige ligging want het moeilijk maakt voor werk en andere. Nee leefloon is niet voor eeuwig en de bedoeling is om je uit de miserie te halen ipv er u verder in te nestelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want mensen met een leefloon krijgen niet op zondag avond eten mee voor een hele week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zullen de gevangenen die daar nu zitten graag horen, die mogen dan zeker naar huis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een sociale woning van 273 euro per maand. Het goedkoopste van het goedkoopste dus. Alles inclusief. Nu, verzekeringen (ik dacht rond de 30 euro per maand voor een hospitalisatieverzekering). Voedsel (volwassen man, 300 pm. 10 euro per dag vind ik niet overdreven...). Daar zitten we al aan die 600 eh. En een mens moet zich ook kleden. En misschien wat apparaten voor uw eten op te koken. En uw openbaar vervoer....... Onderschat uw uitgaven niet. Omdat ge ten laste zijt van uw ouders genieten zij en gij allerhande financiele voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik zit in een sociale woning omdat ik in der tijd een deeltijds contract had en (werk)student was. De idioten van de huisvestingsmaatschappij waren vergeten dus die clausule in het contract te zetten : zijzelf verhuurden alleen aan studenten en sociale gevallen, maar vergaten het te handhaven zodra hun situatie veranderde. Ondertussen verdien ik 5 keer zo veel en zit ik er nog steeds....maar niet voor lang meer. Ik vind mezelf asociaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Het is wel extreem handig om van uw ouders weg te zijn en toch dik te kunnen sparen
![]() Maar ik ben zo een klein woonoppervlakte beu. Ik wil wat beters. Waarschijnlijk ga ik deze zomer nog een 1 jarige master doen en daarna koop ik me wat. In Nederland. In Belgie krijg ik niks van hypotheek als alleenstaande..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|