![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Toen heeft de CVP met de medeplichtigheid van de toenmalige VU de Vlaamse meerderheidspositie in België prijsgegeven voor een soort pseudo federalisme. Uw soort "tussenstappen" vertraagt de realisatie van een Vlaamse Republiek! Federalisme met de bijhorende pariteit was een nederlaag voor de Vlamingen en het begin van het einde van de Volksunie. N-VA zal allicht eindigen in dit verraderlijke "Vlaams" Kartel. Bespaar U de komende vernederingen en sluit U aan bij het Vlaams Blok. U zal er vele kaderleden en militanten van VU en N-VA terugzien. |
||
![]() |
![]() |
#22 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het verdoemde Egmontpakt met de duivel was de aanleiding van de latere splitsing of afscheiding van het Vlaams Blok van de VU
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal de kartelisten eens laten schrikken.
Ik hoop dat het Vlaams Kartel 30 % van de stemmen haalt. En dat meen ik vanuit de grond van mijn hart. Echt waar. En als het vlaams Blok dan 20 %van de stemmen haalt zal het moment van de waarheid er zijn. Dan zullen we zien of het inderdaad Vlaanderen eerst of Belgie eerst zal zijn voor de NVA. En ik vrees er dan voor mensen van de NVA, dan vrees ik er voor.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik vrees eerder dat de NVA dan de Belgische machtspotten zal omarmen dan de Vlaamse onafhankelijkheid.
'k hoop dat ze mijn ongelijk dan bewijzen. 'k zal het met plezier toegeven dan. Maar als zelfs de NVA-ers hier aanwezig niet willen weten van samenwerking met het Vlaams Blok, tja dan zullen de CDV-ers er helemaal niet van willen weten zeker. Dus is het Vlaams Kartel niet eerder een kartel tot verdere instandhouding van Belgie ? Een Belgisch kartel ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
|
![]() Waaruit blijkt dat de NVA-ers eigenlijk helemaal geen vertrouwen in de modale Vlaming heeft.
Waarom zijn zij er zo van overtuigd dat in een zelfstandig Vlaanderen het Vlaams Blok zo veel macht zou hebben ? Ik zie niets wat er op zou wijzen dat in een zelfstandig Vlaanderen het Vlaams Blok een meerderheid zou halen of zo. en als het zo zou zijn dan is het toch maar de schuld van de andere partijen die door slecht te besturen die meerderheid mogelijk zouden hebben gemaakt. Kan een NVA-er mij trouwens eens uitleggen waarom een slecht bestuurd Belgie gegijzeld door de PS-maffia zoveel meer te verkiezen is dan een Vlaanderen bestuurd door het Vlaams Blok ? 't zal weer een ridicule vraag zijn zeker ? PS : ik ben er zeker van dat in een zelfstandig Vlaanderen de Vlaamse partijen zonder inmenging van hun Waalse zusterpartij WEL in staat zullen zijn om Vlaanderen goed te besturen.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Het begint hier te stinken,
Misschien van de stront die uit ulder broek komt. |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan er mij persoonlijk wel bij aansluiten. Ter informatie: ik behoor tot geen enkele politieke partij, maar ik noem mij wel vlaamsnationalist, met hetzelfde recht als Vlaams-Blok-mandatarissen. Vlaamsnationalisme zonder verdraagzaamheid moet voor mij niet. Ik wil een zelfstandig Vlaanderen, met gelijke kansen voor iedereen, met verdraagzaamheid voor vreemdelingen en andere culturen, met economische en ecologische ontwikkeling in een gezond sociaal klimaat uiteraard met participatie van de vakbonden, met een ontwikkelingsbeleid voor achtergebleven gebieden, met internationale solidariteit, die niet ophoudt aan de taalgrens, met een Europa der volkeren... Deze thema's komen toch ZO weinig aan bod bij het Vlaams Blok, behalve in de negatieve zin ("laat ons alle Ali Baba's naar hun land terugsturen"). Het Vlaams Blok zet zichzelf buiten spel door verder door te drammen op uiterst rechtse standpunten, en negatieve ingesteldheid. Een groot deel van de Vlaams Blok kiezers zijn geen vlaamsnationalisten, maar reactiekiezers. Hoe kun je nu met een populistische anti-beleidspartij ooit een regering vormen? Tegendradigaard hoopt dat het Vlaams Kartel 30 % van de stemmen haalt, ik vertrouw er zelfs op dat dit zal gebeuren. Maar een coalitie met het Vlaams Blok zal er niet inzitten, dat is mijn oprechte overtuiging en doelstelling. Een stem voor het Vlaams Blok is een verloren stem. |
||
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() dus liever la Belgique de PS dan de Vlaamse onafhankelijkheid ?
Goe bezig nva-ers. Oja in dat Belgie van jullie daar bestaat een immens respect voor andere culturen he. Behalve voor de Vlaamse, zeker in Brussel bvb. en in dat Belgie van jullie bestaat ook zo een enorm respect tov van andere meningen he. Zo veel respect voor andere meningen dat men zelfs wetten maakt om die meningen te kunnen bestraffen. Zo veel respect dat men zelfs andere meningen laat vervolgen door de rechtbank. Als je liever dat Belgie hebt dan eender welk Vlaanderen... dan is de discussie gesloten. Ga dan naar Groningen en roep in het spoor van de grote roerganger uit volle borst : Leve Belgie - Vive La Belgique. Maar noem U dan astemblief geen Vlaams nationalist meer he. Heb dan die eerlijkheid en de fierheid.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() En aangezien ik hier niks riek Giserke en ik heb nog eens niet de inhoud van mijn broek gecontroleerd, en gij riekt wel iets Giserke dan zal het toch aan uwen kant van den draad zijn dat er iets uit de broek loopt.
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Over vrije meningsuiting gesproken. Gisteren was er in Brussel een N-VA vergadering belegd door Geert Bourgeois om een nieuw bestuur van N-VA Brussel te verkiezen. Tot zijn grote ergernis was ook da geschorste secretaris van de afdeling aanwezig. Bourgeois vroeg eerst aan alle aanwezigen of ze voor of tegen een kartel waren. Toen vroeg hij de tegenstanders het gebouw te verlaten want hij wou boven een privé-vergadering houden met de voorstanders. Daar werd dan een interim-bestuur verkozen. Democratie volgens de N-VA??? Eerst zet je alle tegenstanders buiten en dan laat je je voorstanders stemmen. Binnen een paar weken kan hij met veel bravoure een ledencongres organiseren. Tegen dan heeft hij alle tegenstanders van een kartel byuitengewerkt
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog liever een België zonder Vlaams Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen met Vlaams Blok. Zonder het Vlaams Blok komt er immers geen onafhankelijk Vlaanderen maar hoogstens een confederaal België. Goed om weten voor een reactionaire Vlaams-nationalist zoals ik dat hij een verloren stem zal uitbrengen. Het zal me echter niet meer tegenhouden. Wie weet veroordeel ik met mijn stem de overblijvende 'democratische' partijen wel tot een driepartijenregering voor de rest van hun Belgische dagen. En werk ik dus onrechtstreeks mee aan een onafhankelijk Vlaanderen zonder Vlaams Blok. Ik heb trouwens altijd geweten dat het niet de Vlaams-nationalisten zouden zijn die dit corrupte koninkrijkje zouden splitsen maar de traditionele machtspartijen.
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tegendradigaard,
Je moet leren inhoudelijk lezen (lezen wat er geschreven is, weet je wel) En zelfs in de toon van een normale posting kunnen ze het niet nalaten, om negatief te doen; geef eens argumenten en tegenargumenten op "vreemdelingenbeleid" bijvoorbeeld. En als je mijn finale instelling wil horen: ik eet nog liever mijn fiets op dan ooit voor het Vlaams Blok te moeten stemmen. En ik ben evenveel vlaamsnationalist dan alle Vlaams-Blok-mandatarissen. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat ze met U niet veel zullen kunnen doen bij de CD&V... Ze hebben U ook niet nodig. Ze hebben de N-VA-kopstukken gekocht, U bent de ballast die ze allicht liever kwijt zijn. In Brussel is er een nieuw partijtje in de maak voor gewezen NVA-ers die de CD&V er niet bij wil nemen. Misschien willen die linkse pipo's U aanvaarden... |
|
![]() |
![]() |
#38 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik moet eerlijk toegeven dat ik als N-VA'er ook geschrokken ben van de haat die sommige N-VA'ers spuien in de richting van het Blok. En omgekeerd trouwens ook. Goede raad: reageer niet! Kartel verdedigen: JA. Maar liever assertief dan aggressief...
Ik zou zelf ook nooit de stap naar het Vlaams Blok overwegen, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit een stem ervoor zou overwegen. Net zoals ik uit pragmatisch oogpunt het kartel ondersteun, wens ik de deur met het Vlaams Blok steeds open te houden. En die scheldproza, zowel vanuit Blok hoek als N-VA-hoek, tja daar moet ge maar boven staan als 'grote mensen'. Waarmee ik maw wil zeggen dat hier ook blijkbaar heel wat kleine kinders zitten... Zonder als het kan, met als het moet. En dat geldt zowel voor CD&V (kartel) als Vlaams Blok (regeringsdeelname?). En wanneer moet het? Als het de onafhankelijkheid dichterbij brengt natuurlijk. tis maar dat ik het gevoel heb dat ik wat tegengas moet geven vanuit N-VA hoek...
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bert blijtsmoel, Van Grembergen, Van Quick, joint and blow the company ![]() zelfs Geert is een watje geworden en melig in zijn uitspraken, niemand gelooft in die man vandaar zijn afgang van 5,1 % naar amper 2 % ![]()
||
![]() |