![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.pzc.nl/zeeland/zeeuws-vlaanderen/ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over rassen, nationaliteiten en etnische groepen gesproken: Kan een moslim een niet-moslim worden en zo ja, kan je daar dan eens een vb van geven waar dit werkt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() mon, als vlamingen onafhankelijkheid willen, is dat niet omdat ze zich als een apart ras, stam, etnie of wat dan ook zien. De hamvraag is niet of wij een stam zijn, maar of het nog nodig is een staat te delen met een bevolkingsgroep die ons op verschillende terreinen schade berokkent.
etnische motieven voor onafhankelijkheid, dat is iets negentiende eeuws. Vandaag hoor je net zomin dat vlamingen een aparte etnische groep zijn als dat belgen zich presenteren als afstammelingen van de Belgae en daarom verwant, ofdat de Nederlanders zich als Bataven naar voor schuiven. dat is gewoon irrelevant. Laatst gewijzigd door Rogge : 4 januari 2008 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij maakt het nog moeilijker Is een bakker een beenhouwer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() wij gaan de vraag anders stellen
WANNEER BEN JE VLAMING ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() als je in Vlaanderen woont en nederlands of een nederlands dialect of een nederlandse tussentaal spreekt.
(die dialecten en tussentaal vermeld ik om straatrues klassieke commentaar te vermijden) edit: als je in vlaanderen woont of gewoond hebt. je kan als vlaming natuurlijk n tijd in het buitenland verblijven. Laatst gewijzigd door Rogge : 4 januari 2008 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet in Vlaanderen GEBOREN zijn Mijn eerlijkheid moet bekennen dat dit dan ook weer nietwaar is. Hiervoor heb je een Staat nodig en Vlaanderen is geen Staat Laatst gewijzigd door MonKannon1 : 4 januari 2008 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
iemand uit hulst die vanaf zn 24e in vlaanderen woont zou dus geen vlaming zijn. of een kennis van mij is geboren in macao uit 2 vlaamse ouders, maar in vlaanderen opgegroeid. strikt gezien is dat dus geen vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door er te wonen ? Dan zijn de Planckaerts Walen ? Hier mijn definitie Je bent enkel en alleen Vlaming, indien je A) Blank bent B) Je bent geboren in Vlaanderen C) Je natuurlijke ouders voldoen aan A en B - EN OOK DIENS OUDERS D) De Nederlandse taal (of dialecten) je moedertaal is E) Je nooit voor het VB stemt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat BHV een ongrondwettelijke constructie is die enkel in stand wordt gehouden met het doel de Franstaligen die er wonen bepaalde voorrechten te schenken die men elders niet heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlamingen zouden behoren tot het 'Nederlands Volk'? Kletspraat. Wisfull thinking. Waar haalt u het toch allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() mijn definitie:
1. Nederlandstalig (dialecten incluus) 2. in Vlaanderen opgegroeid meer moet dat voor mij niet zijn. kleurlingen (is dat woord eigelijk nog politiek correct?) kunnen ook Vlaming zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() system, ik zie mijzelf in de verste verte niet als oostvlaming. een vlaamse identiteit bestaat wel degelijk, net zoals er een provinciale bestaat. Ik denk niet dat dat een hinder moet zijn voor een eigen staat: er zijn altijd wel mensen die zich in de eerste plaats met een andere (deel)staatof provinvie associeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand wiens moedertaal Frans is kan/mag zich volgens deze definitie dus geen Vlaming noemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() dat zei ik toch niet? maar men moet op zn minst nederlands kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelul