![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() amai Chipie, ook een gelukkige nieuwjaar hé
![]() vuurwerk? weggesmeten geld! kerstverlichting op straten? weggesmeten geld! bloemperkjes? weggesmeten geld! stadsparken? weggesmeten geld! allemaal vuile sossen! openbare dienstverlening in de ontspanningssector is voor VUILE COMMUNISTEN die met ons GELD GAAN LOPEN!! bah! PS: ga naar de VS jongen, je zal je er in je vel voelen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als U er al 1 gezien hebt (wat ik betwijfel)... Hoe zou die mens zich gevoeld hebben tussen de Freya's, de Guy's?... ![]() Er al eens aan gedacht dat mensen die zich op of onder de armoedegrens bevinden (maar toch belastingen moeten betalen), de drank van Freya helpen betalen... ![]() Maar mij niet gelaten hoor... Ga gerust naar die gratis recepties en verbras met een blij gemoed de belastinggelden... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 7 januari 2008 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ook mijn beste wensen... ![]() Als U gratis recepties belangrijker vindt dan bvb een fatsoenlijk armoedebeleid, mij niet gelaten hoor... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Een echt armoedebeleid vergt veel, veel meer inspanning dan wat er nu het geval is. Een traktatie van een stad is bij wijze een druppel op de hete plaat, en het is niet door die druppel weg te nemen dat de plaat minder heet zal worden. Maarja, in Chipie's logica misschien wel.. ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 januari 2008 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En niet alleen die consumpties rekenen, maar ook de hele omkadering (personeel, artiesten enz. enz.)? Ik denk dat er in Gent diverse organisaties enorm blij zouden zijn als ze het bedrag dat overeenstemt met die kosten, zouden kunnen beuren... ![]() Maar ja, voor een openbaar bestuur is het plezanter met openbare gelden zulke festiviteiten in te richten... ![]() Zelfs communisten vinden dat leuk... En als elke stad/gemeente zulke recepties zou inrichten, dan spreekt men al gauw over > dan een miljard Belgische frankskes (als ik me niet vergis)... Maar ja, een klein gedeelte van de bevolking heeft dan toch 4 gratis consumpties en een sam gevoel (waarschijnlijk geen Uncle Sam ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 7 januari 2008 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Die organisaties zouden ook blij zijn met het geld dat bijvoorbeeld aan een openbaar zwembad of aan de bouw van een station besteed zou worden. Sjongejonge, je moet toch eens leren argumenteren hoor ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 januari 2008 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() En wat is een "sam gevoel"???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() het gaat em bij chipie helemaal niet om de armen, daar geeft die niet om. Het gaat em om het feit dat hij liever géen belastingen wil. Dat soort simplisme is makkelijke toogpraat en idd ook makkelijk voor de zelfstandige die het ietwat "breder" heeft, maar voor een gewone bediende of arbeider zal dat op een fiasco uitdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
en wat zien we nu ? nu delen zij zijn worsten uit ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 januari 2008 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n recepties zijn doorgaans gesponsord. Ik zie het probleem niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Hun "zuurverdiende centen" brengen meer op dor de herverdelende functie van belastingen. Als er geen belastingen waren zouden de talloze publieke dienstverleningen en -zekerheden wegvallen in in private handen komen, waardoor niet sociale zekerheid maar winst het doel wordt. Proportioneel zal een groter deel van zijn "zuurverdiende centen" naar dezelfde diensten vloeien omdat private ondernemingen nooit sociale prijzen zullen vragen maar zich richten op het meeste winst en dus de rijkere helft van de bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Tjonge, tjonge...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dat zo is waarom zijn er dan meer autofabrikanten die reguliere auto's aanbieden dan autofabrikanten die sportwagens of limousines aanbieden? Of waarom zijn er dan momenteel meer bistro's, eethuizen, snelweg-restaurants, frituren, kebab- en fastfood-zaken dan klasserestaurants? Dat strookt toch helemaal niet met jouw theorie.
![]() |
![]() |