Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 10:35   #21
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Nope. Als die goeie ouwe Urbain gewoon had gezegd wat iedereen denkt dan zat hij nu op het beklaagde bankje wegens racisme. Door het op een grappige manier te brengen doorbreekt hij het politiek-correcte taboe en met vrij veel succes moeten we daar aan toevoegen.

In Vlaanderen heb je een (Nationalistische) band genaamd Lion's Pride. Zij zingen over bepaalde problemen en stellen zich oprecht vragen over problemen zoals integratie, immigratie, de pc-brigade en zij worden compleet geboycot en tegengewerkt omdat ze (waarschijnlijk) te direct zijn.

De Strangers hebben ooit opgetreden op een VB bijeenkomst. En dat was reeds meer dan genoeg voor de GEDAPO (gedachtenpolitie) om hun carriere te verpletteren.

Vrije meningsuiting in Vlaanderen (of Europa)? Vergeet het maar.

De manier waarop Urbain het aanpakt is dus niet alleen moedig maar ook slim aangezien hij ermee weg komt.
Zijn manier is wel slim ja maar zeker niet moedig.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 10:37   #22
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom ik moet bleiten. Speel jij maar - als agressor zijnde - verder slachtoffertje.
Ik zeg tenminste mijn mening in tegenstelling tot uzelf.
Herkauwen en bekritiseren zonder zelf een mening te vertellen kan iedereen zelfs jij.
Oud 8 januari 2008, 10:40   #23
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik zeg tenminste mijn mening in tegenstelling tot uzelf.
Herkauwen en bekritiseren zonder zelf een mening te vertellen kan iedereen zelfs jij.
Als uw "mening" nog inhoudelijk was dan viel er mee te leven maar zelfs dat is "uw mening" niet. Ook stel ik nu weer vast dat uw beste eigenschap iemand beledigen is. Dit is nu eens mijn mening
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 10:41   #24
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarheid zeggen is nog steeds niet beledigen.
Ik heb liever rechtuit rechtaan ipv het als een mop te vertellen.
Dat ken ik en dan achteraf gaan klagen en klachte indienen.

Bovendien is Urbanus een humorist en sprak hij zijn mening via een parabel. En wat stoort er u aan de boodschap? Volgens mij kan men een oude gezegde bovenhalen, de Waarheid kwetst.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 10:49   #25
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waar zou ik het niet willen begrijpen?
Dat vraag ik me ook al zo lang af !
Waarom al die zogenaamde progressieven het licht van de zon weigeren te zien.
Het is hoopvol dat je zelf die vraag ook stelt!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 10:52   #26
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Als uw "mening" nog inhoudelijk was dan viel er mee te leven maar zelfs dat is "uw mening" niet. Ook stel ik nu weer vast dat uw beste eigenschap iemand beledigen is. Dit is nu eens mijn mening
Ik pas mij aan hé, dat is toch wat jullie toch altijd gebruiken als verwijt omdat we het niet zouden doen.
Oud 8 januari 2008, 10:52   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
De waarheid zeggen is nog steeds niet beledigen.
Ik heb liever rechtuit rechtaan ipv het als een mop te vertellen.
Dat is het verschil van de differentie:
Santos houdt niet van moppen
Urbanus wel.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 10:53   #28
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dat ken ik en dan achteraf gaan klagen en klachte indienen.

Bovendien is Urbanus een humorist en sprak hij zijn mening via een parabel. En wat stoort er u aan de boodschap? Volgens mij kan men een oude gezegde bovenhalen, de Waarheid kwetst.
Waar staat het dat het mij stoort?
Oud 8 januari 2008, 10:59   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

vermits hij vrijwel de enige BV is die zulks wil verwoorden is dit bijzonder moedig, ook al doet hij het dan in een hem gekende kunstvorm (cabaret ... hij verwijst er in zijn titel ook niet voor niks naar)

feit dat hij zijn prijs ook nog in ontvangst wil gaan nemen en dus (op dit moment!) complexloos een rechts liberaal geluid laat horen in een compleet centrumlinks medialandschap ... is dus zondermeer moediger dan gelijk welke andere zwijgende rechtse BV (het kan immers niet dat er geen rechtse BV's zouden zijn ... maar zij zijn minder moedig, zij ZWIJGEN) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:00   #30
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is het verschil van de differentie:
Santos houdt niet van moppen
Urbanus wel.
of hij neemt politiek veel te serieus. net zoals de mensen die iets tegen dat moskee-lied hebben, liever op zo'n manier iets aanklagen dan het zoveelste gezaag te moeten aanhoren.

trouwens, door het te verpakken bereik je er meer mensen mee en blijft het beter hangen, wat bij gewone politiek zever minder het geval is.

want ja, er word veel gezeverd in de politiek, hoe meer je het volgt, hoe meer je het mag aanhoren.

de echte boodschappen worden dus beter verpakt om zich te onderscheiden van het gezever.

en het zijn dus nt noodzakelijk de politici die de echte, van belang zijnde boodschappen verkondigen ( wel integendeel zelfs ). zo bewijze urbanus.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 8 januari 2008 om 11:02.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:01   #31
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

vermits hij vrijwel de enige BV is die zulks wil verwoorden is dit bijzonder moedig, ook al doet hij het dan in een hem gekende kunstvorm (cabaret ... hij verwijst er in zijn titel ook niet voor niks naar)

feit dat hij zijn prijs ook nog in ontvangst wil gaan nemen en dus (op dit moment!) complexloos een rechts liberaal geluid laat horen in een compleet centrumlinks medialandschap ... is dus zondermeer moediger dan gelijk welke andere zwijgende rechtse BV (het kan immers niet dat er geen rechtse BV's zouden zijn ... maar zij zijn minder moedig, zij ZWIJGEN) ...
idd, en steken hun kop in't zand en bashen vrolijk mee. nt beseffende dat ze zichzelf meer schade berokkenen dan iets anders door mee te huilen met de wolven in het bos.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:04   #32
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Urbanus ooit serieus?! Hij heeft het imago van een grapjas, en heeft ook daarom die prijs gekregen. De énige mogelijkheid die ons nog rest om te zeggen wat je denkt, zonder verlseten te worden voor racist, is door uw betoog te dompelen in een bad van humor.

Of je dat nu moedig vindt of niet doet trouwens helemaal niet terzake. Ik denk dat je gewoon negatief wil doen!

Laatst gewijzigd door xrc : 8 januari 2008 om 11:06.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:05   #33
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Tegenwoordig heb je al veel moed nodig om te laten zien dat je slim bent ja, geef anders eens een voorbeeld van moed in Uw ogen. 8 jaar paars?

We hebben deze zomer even geproefd van de beker met moed, bij de stemming over BHV, maar helaas was iedereen direct dronken, het is ook straf spul hé?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanus
Ayaan Hirsi Ali heeft hem ook gekregen en zie wat voor een rustig leventje dat meiske
nu heeft.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 8 januari 2008 om 11:08.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:05   #34
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pas mij aan hé, dat is toch wat jullie toch altijd gebruiken als verwijt omdat we het niet zouden doen.
Jullie? Ben ik schizofreen of zo? Want wij vinden namelijk niet dat we dat zijn

Maar soit, wees objectief en zeg dat Urbain gelijk heeft. Eender in welke vorm hij zijn mening brengt.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:06   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, en steken hun kop in't zand en bashen vrolijk mee. nt beseffende dat ze zichzelf meer schade berokkenen dan iets anders door mee te huilen met de wolven in het bos.
die wolven vind ik een beetje ongelukkig gekozen ...

op dit moment lijkt Urbanus meer volgende wondermooie leuze te huldigen : "liever wolf in het bos dan vette hond, de keten om de hals"
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:07   #36
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Is Urbanus ooit serieus?! Hij heeft het imago van een grapjas, en heeft ook daarom die prijs gekregen. De énige mogelijkheid die ons nog rest om te zeggen wat je denkt, zonder verlseten te worden voor racist, is door uw betoog te dompelen in een bad van humor.

Of je dat nu moedig vind of niet doet trouwens helemaal niet terzake. Ik denk dat je gewoon negatief wil doen!
Urbanus heeft altijd geschopt tegen heilige huisjes, destijds was dat bvb de kahtolieke Kerk, nu is het bon ton geworden om te pissen tegen de Kerk, maar er zijn "nieuwe heilige huisjes", zoals Urbanus terecht zegt. En de linkse dogma's, dat zijn die nieuwe heilige huisjes. Urbanus heeft groot gelijk dat hij hiertegen te keer gaat.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:13   #37
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Urbanus was goed... WAS

Vandaag teert hij gewoon op zijn reputatie die hij sinds 'wie ben ik' (met Goedele Liekens en Werther Van der Sarren) niet meer verdient.

Zijn sportpaleisoptreden gezien op TV? Echt pijnlijk man. Het werd echt duidelijk dat zijn grappen niet meer marcheren. Gewoon omdat de kern eruit is. Vroeger bracht hij zinnige en fijne comedy, verpakt in de onnozele onschuld van zijn typetje. Vandaag doet hij gewoon het typetje, zonder meer. Er is geen boodschap meer, geen straffe observaties, geen fijne vondsten, geen humor eigenlijk. Alleen nog 'den onnozelaar uithangen' is overgebleven. Hij is gewoon het typetje, zonder inhoud. 't Is hem vergeven, natuurlijk, maar we moeten eerlijk blijven. Als een stand-up comedian vandaag met zijn humor zou proberen, geraakt die nog in geen café binnen. Urbanus is niet heilig hé. Waarom durft niemand hem objectief en kritisch te beroordelen? Hij was geniaal (ik heb al zijn platen) maar vandaag trekt het op niks meer (ik heb geen CD's van hem).

Bovendien: "Hij was paranoia" is wel een zeer zware taalfout in zijn speech

Laatst gewijzigd door Goldband : 8 januari 2008 om 11:16.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:17   #38
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Je hebt gelijk. Het is een uiterst laffe daad om als enige bv de problemen te durven aanklagen in een land waar je moet oppassen wat je zegt of je kan nergens nog optreden als artiest.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:28   #39
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Urbanus was goed... WAS

Vandaag teert hij gewoon op zijn reputatie die hij sinds 'wie ben ik' (met Goedele Liekens en Werther Van der Sarren) niet meer verdient.

Zijn sportpaleisoptreden gezien op TV? Echt pijnlijk man. Het werd echt duidelijk dat zijn grappen niet meer marcheren. Gewoon omdat de kern eruit is. Vroeger bracht hij zinnige en fijne comedy, verpakt in de onnozele onschuld van zijn typetje. Vandaag doet hij gewoon het typetje, zonder meer. Er is geen boodschap meer, geen straffe observaties, geen fijne vondsten, geen humor eigenlijk. Alleen nog 'den onnozelaar uithangen' is overgebleven. Hij is gewoon het typetje, zonder inhoud. 't Is hem vergeven, natuurlijk, maar we moeten eerlijk blijven. Als een stand-up comedian vandaag met zijn humor zou proberen, geraakt die nog in geen café binnen. Urbanus is niet heilig hé. Waarom durft niemand hem objectief en kritisch te beroordelen? Hij was geniaal (ik heb al zijn platen) maar vandaag trekt het op niks meer (ik heb geen CD's van hem).

Bovendien: "Hij was paranoia" is wel een zeer zware taalfout in zijn speech
Voor de goede orde, het gaat niet over Urbanus als performer maar over een prijs hij terecht krijgt, De Prijs van de Vrijheid.

Uw standpunt dat U hem niet meer kan smaken doet niet ter zake en kan ook andere oorzaken hebben dan het slechter worden van Urbanus.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:37   #40
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Gisteren hoorden we hem op TV een krasse uitspraak maken betreffende migranten...zodanig dat we ons beiden afvroegen hoe dat mocht op de rode VRT en of hij hiermee zijn excommunicatie in het medialandschap niet getekend heeft?
Als het hart op de tong ligt en de grootste komiek van het land de enige is die, in tegenstelling tot de politiekers, zijn verstand gebruikt.
Proficiat Urbain !
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be