![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opportunisten?
Mensen die zich na 10 jaar in de VLD pas niet meer thuis gaan voelen? Ik hoop op beginners. LDD is meer gediend met mensen die het menen dan met overlopers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees mijn post daaronder eens. Ik ben dat gezeik gewoon spuugzat. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juni 2007 om 00:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De wet op de partijfinanciering heeft er intussen ook voor gezorgd dat LDD (Gezond Verstand) de mogelijkheden krijgt om een professionele structuur op poten te zetten, iets waar Van Rossum nog niet eens aan dacht.
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Inderdaad, correcte analyse
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juni 2007 om 00:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Kan correct zijn, maar een aantal degelijke kandidaten die reeds weten hoe het politieke wereldje draait zullen de kans op uitbouw van een structuur én dus op overleven serieus doen toenemen.
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Daarbij, is hij nu een serieus alternatief voor mensen die, om wat voor reden dan ook, willen afhaken bij OpenVLD, NVA of VB. Ja, zelfs SPa. Die Dedecker komt er wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga op zoek naar de details
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 13 juni 2007 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Naar het schijnt zijn de eersten nu al hun transfer aan het onderhandelen (in samenwerking met Jurgen Verstrepen)
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() N-VA leden denk ik niet, die hebben net een overwinning geboekt. Wanneer de staatshervorming echter op niets zou uitdraaien zijn er nog maar 2 scenario's mogelijk voor de N-VA: 1) uit het kartel stappen, en 2) hun leden zien overlopen naar LDD.
VB-leden zullen volgens mij niet zo snel overlopen. Ze verwachten volgens mij nog steeds dat het ooit iets wordt tussen hen en Dedecker. Ik hoop alleszins dat dat niet gebeurt: als Dedecker alleen opkomt kunnen meer mensen voor Vlaanderen stemmen, mensen die nooit op het VB zouden stemmen. Volgens mij gaan er vooral open-VLD leden overstappen. Nu hebben ze immers gezien dat zijn partij weldegelijk levensvatbaar is (wat sterk werd betwijfeld). Daarenboven is Dedecker een echte liberaal, en scoorde hij ontzettend goed bij de vorige voorzittersverkiezingen van de VLD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zijn geen opportunisten, dat zijn mensen die hard gewerkt hebben voor hun ideologie. Ik heb veel respect voor Dedecker, en ik feliciteer hem van harte. Er zijn er weinigen die hem dat kunnen nadoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wij zitten niet te jagen op postjes zoals de traditionele partijen, wij gaan voor de uitvoering van ons programma!
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waar staat dat?
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men kan de SP Nederland onmogelijk vergelijken met LDD. De SP bestond in Nederland al meer dan 10 jaar voor Marijnissen er de leider van werd midden jaar tachtig. Dus daar loopt de analyse al aardig mank. Een basisstructuur bestond bij de SP al rond een ideologie en niet rond één persoon. De SP is niet gegroeid rond één persoon, waar bij LDD alles explodeerde vanuit één persoon. Bovendien bestond SP Nederland twintig jaar toen ze haar eerste twee zetels kreeg in de Tweede kamer. Daar waar LDD een impulsieve reactie van één man is, daar is SP langzamerhand gegroeid. De vergelijking van LDD met SP Nederland lijkt me dus niet opgaand. Ook las ik hier al een vergelijking tussen het toenmalige Vlaams Blok en LDD, maar ook daar bestaan wezenlijke verschillen. Hoewel VB eveneens een impulsieve reactie was (Egmontpact), kon ze niet spectaculair starten met een mediafiguur die alom bekend was. Verder dan binnen besloten Vlaams-nationale kringen was Karel Dillen niet bekend. Ook hier geldt dat de opbouw van het VB totaal verschillend is met die van LDD. Pas tien jaar na het oprichten van het VB kende ze een eerste bescheiden verkiezingsoverwinning, die werd gevolgd door de boom van 1991. De vergelijking tussen LDD en VB lijkt me dus ook niet opgaand. Niet dat ik LDD geen succes gun, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Maar wat LDD moet doen is een structuur bouwen onder een succes; terwijl - hoe zou ik zeggen - eerder 'duurzame' politieke projecten - zoals SP Nederland of het VB - net een omgekeerde opbouw kennen. Als je een onderbouw na succes moet ontwikkelen, trek je automatisch opportunisten aan, die een stevige uitbouw uithollen. Het grote voordeel dat LDD heeft is dat ze een smak geld krijgt waarmee eventueel competentie kan worden aangetrokken (organisatorisch en ideologisch), maar ook hier gluurt opportunisme om de hoek. Er moet een structuur komen voor LDD en zéér snel, anders verdwijnt LDD in de luwte van de belangstelling. Die noodzaak tot snelle ontwikkeling zal niet bijdragen tot een coherente, stevige onderbouw. Als we voor LDD de noodzaak tot snelle uitbouw, de tsunami opportunisten en de aanwezigheid van slechts één sleutelfiguur beschouwen, dan is de kans op een debacle bijzonder groot. De grootste zwakte voor LDD is - zoals ik reeds stelde - JMDD zelf. Hij is een autoritair persoon en hoe goed hij ook zijn best zal doen om een open houding aan te nemen; hij zal LDD (of welke naam zijn partij ook zal aannemen) altijd als het 'zijne' beschouwen. Hierdoor wordt het zeer moeilijk om bekwaam politiek personeel aan te trekken dat zijn handelen steeds beknot zal zien door de wil van de grote leider. Ik hoor nu dat JMDD een voorzitter zoekt voor zijn partij. Dit kan twee kanten op: een voorzitter die niet meer is dan een marionet van JMDD of een persoon met een ruggengraat waardoor het binnen de kortste keren 'boel' zal zijn. Het beste wat JMDD eigenlijk kan doen, is zichzelf zo goed als aan de kant zetten en hem zoveel mogelijk onthouden van de structurele ontwikkeling. Ttz, hij moet carte blanche geven aan zij die zich met de uitbouw van zijn partij gaan bezighouden. Daarnaast moet dringend werk worden gemaakt van een depersonificatie van zijn partij. Allemaal geen onmogelijke zaken, maar makkelijk zeker niet. EDIT: Een eerste belangrijke taak die JMDD wacht is Jurgen Verstrepen buitenwerken. Deze laatste zal anders blijken de lont aan het kruitvat te zijn dat onder LDD ligt.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 13 juni 2007 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |