Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2008, 10:35   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het droogspuiten van spatadertjes....is eveneens scleroseren als ik me niet vergis...vandaar..

Wij komen beiden uit een vrij groot nest waar tal van kleintjes de revue hebben gepasseerd, en nog trouwens. Hadden bijgevolg beiden reeds op jonge leeftijd reeds de buik vol van het klein gespuis...=> geen behoeft om er zelf aan te beginnen maar in de plaats een halve dierentuin.

Sex en kinderen die rondhangen (of bij u in bed liggen) is toch ook niet zo 'n goeie combinatie of vergis ik me?
ik zie niet in waarom mijn kinderen ongenodigd in mijn slaapkamer zouden binnenkomen
veel van die beschreven ergernis is me dunkt ook terug te voeren op amper of niet 'opgevoedde kinderen' ... en d�*t is wat de grootste ergernis opwekt volgens mij : niet het lastige gedrag, maar t feit dat de ouder niet ingrijpt ...
bij ons dus niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 10:40   #22
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zie niet in waarom mijn kinderen ongenodigd in mijn slaapkamer zouden binnenkomen
veel van die beschreven ergernis is me dunkt ook terug te voeren op amper of niet 'opgevoedde kinderen' ... en d�*t is wat de grootste ergernis opwekt volgens mij : niet het lastige gedrag, maar t feit dat de ouder niet ingrijpt ...
bij ons dus niet.
tja...de spreekwoordelijke witte raaf...toch proficiat bij deze.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 10:44   #23
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Trouwens, veel van die dingen kan je vermijden door goed op te voeden.
Wie zegt dat ik daar tijd/geld wil insteken?
Oud 18 januari 2008, 11:28   #24
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Weer een kind- en mensvriendelijke draad van de man die vindt dat mensen die nog wel volwassen genoeg zijn om kinderen aan te kunnen, hun klein gasten bij wet geen draai rond de oren mogen geven.

.
eei, pipo, lees eens goed, ik heb dit niet geschreven eh. Dit komt uit het volk. Ik wou gewoon jullie mening er over weten. Ik heb nergens gezegd dat ik akkoord ging met de auteur.
en idd, ge moet kinderen niet slagen. Daar blijf ik bij. Lees de wet op de slagen en verwondingen er maar is op na. Je moet zelfs niet gewond geraken om veroordeeld te worden voor slagen en verwondingen.
Oud 18 januari 2008, 11:48   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

De auteurs van dit boek mogen blij zijn dat hun ouders zo niet dachten. Verder spreek ik uit ervaring: kinderen hebben is het mooiste wat er bestaat.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 18 januari 2008 om 11:55.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 11:49   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ga maar heel hard werken, Duveltje. Want als iedereen nu eens kinderloos wordt, dan kan je dakloos gaan hongerlijden wegens gebrek aan pensioen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 12:05   #27
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ga maar heel hard werken, Duveltje. Want als iedereen nu eens kinderloos wordt, dan kan je dakloos gaan hongerlijden wegens gebrek aan pensioen.
1) Als men de pensioenen privatiseert, dan kan iedereen zelf ervoor zorgen en moeten er geen kinderen meer geboren worden om de pensioenen te betalen.
2) Dit is een non-argument want kindervrije mensen hun belasting wordt gebruikt om kindergeld mee te betalen.
Oud 18 januari 2008, 12:06   #28
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Weeral ene die me verwart met duveltje382

Trouwens, ik heb niet gezegd dat ik akkoord ging met de auteur e
Oud 18 januari 2008, 12:16   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Telkens we onze broers en zussen met hun kroost, uit sociale verplichting, moeten ondergaan, prijzen we ons na afloop gelukkig dat wij er geen hebben.....Eindelijk weer rust en sereniteit. Diegene in onze kring met wat oudere kinderen, adolecenten.....pffff, ze mogen het hebben, lieven, slechte schoolresultaten, onhandelbaar....
Er zijn trouwens al ruim voldoende mensen op deze aardkloot en als je zo hoognodig de drang voelt uw voort te planten blijkt dit ook niet van een wat hogen niveau dan "basic" te getuigen zeker?
Menslief, wat lopen hier toch ik-gerichte en navelstarende individuen rond... Mijn vrouw en ik vinden het juist leuk dat er hier kinderen rondlopen die wat leven in de brouwerij brengen. Er zijn best wel moeilijke momenten, maar die worden heus gecompenseerd door het vele moois dat de kinderen ons bieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 12:16   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De auteurs van dit boek mogen blij zijn dat hun ouders zo niet dachten. Verder spreek ik uit ervaring: kinderen hebben is het mooiste wat er bestaat.
Inderdaad.
Oud 18 januari 2008, 12:18   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Wie zegt dat ik daar tijd/geld wil insteken?
Dat is uw zaak. U kan inderdaad uw leven vullen met ik-gerichtheid, maar hoogstwaarschijnlijk wordt u daar aan het einde van de rit niet echt gelukkig door. Al meermaals heb ik het van mijn grootouders gehoord welke vreugde ze erin scheppen dat er kleinkinderen zijn.
Oud 18 januari 2008, 12:26   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Menslief, wat lopen hier toch ik-gerichte en navelstarende individuen rond... Mijn vrouw en ik vinden het juist leuk dat er hier kinderen rondlopen die wat leven in de brouwerij brengen. Er zijn best wel moeilijke momenten, maar die worden heus gecompenseerd door het vele moois dat de kinderen ons bieden.
²
Oud 18 januari 2008, 12:27   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Als men de pensioenen privatiseert, dan kan iedereen zelf ervoor zorgen en moeten er geen kinderen meer geboren worden om de pensioenen te betalen.
2) Dit is een non-argument want kindervrije mensen hun belasting wordt gebruikt om kindergeld mee te betalen.
kinderloze koppels doen het bevolkingsaantal dalen ... dus de economische markt krimpen ... dus zorgen voor verarming, uiteraard grotendeels ten koste van de rest van de maatschappij ...
Oud 18 januari 2008, 12:29   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kinderloze koppels doen het bevolkingsaantal dalen ... dus de economische markt krimpen ... dus zorgen voor verarming, uiteraard grotendeels ten koste van de rest van de maatschappij ...
Iedere maatschappij met een te laag geboortecijfer schrijft zichzelf ten dode op. Zeker op lange termijn.
Oud 18 januari 2008, 12:29   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Telkens we onze broers en zussen met hun kroost, uit sociale verplichting, moeten ondergaan, prijzen we ons na afloop gelukkig dat wij er geen hebben.....Eindelijk weer rust en sereniteit. Diegene in onze kring met wat oudere kinderen, adolecenten.....pffff, ze mogen het hebben, lieven, slechte schoolresultaten, onhandelbaar....
Zijn jullie dan bang voor het leven?
Oud 18 januari 2008, 12:39   #36
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet de rest van de maatschapij maar meer fokken, er bestaat nog altijd zoiets als vrije keuze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Iedere maatschappij met een te laag geboortecijfer schrijft zichzelf ten dode op. Zeker op lange termijn.
Ik leef in het hier en nu, of onze maatschapij binnen 200 jaar nog bestaat is mijn probleem niet.
Oud 18 januari 2008, 12:44   #37
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er moeten nog wél mensen zijn om jullie te verzorgen, om medicijnen te produceren, om goederen te maken enz. Of denk jij nu echt dat alle bejaarden elkaar gaan verzorgen? :')
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 12:48   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet de rest van de maatschapij maar meer fokken, er bestaat nog altijd zoiets als vrije keuze

Ik leef in het hier en nu, of onze maatschapij binnen 200 jaar nog bestaat is mijn probleem niet.
ah ... u wil de rest van de maatschappij opleggen om zich meer voort te planten want u wil dit niet, ik mag aannemen dat die vrije keuze dus alleen voor u geldt

het ik, het hier, het nu ....
Oud 18 januari 2008, 12:50   #39
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Maar er moeten nog wél mensen zijn om jullie te verzorgen, om medicijnen te produceren, om goederen te maken enz. Of denk jij nu echt dat alle bejaarden elkaar gaan verzorgen? :')
ER zijn genoeg mensen die wel kinderen willen en produceren, dus jouw scenario is onrealistisch.
Dat betekent evenwel niet dat iemand het recht heeft om mijn keuze (geen kinderen) te bekritiseren.
Oud 18 januari 2008, 12:52   #40
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah ... u wil de rest van de maatschappij opleggen om zich meer voort te planten want u wil dit niet, ik mag aannemen dat die vrije keuze dus alleen voor u geldt

het ik, het hier, het nu ....
Ik leg niemand iets op, voor mijn part hoeft niemand beginnen te fokken, en als dat de ondergang van onze maatschapij tot gevolg heeft, dan is dat maar zo, ik lig echt niet wakker van wat er over 120 zal gebeuren met onze maatschapij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be