Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2004, 18:09   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat ligt ook aan de mainpulaties van diegenen die lucratieve vzw's oprichten en miljoenomzetten boeken. Kijk bvb maar naar de vzw's van het Blok. Het principe van de vzw wordt ook daar fel bij de haren getrokken.
De nieuwe wet op de VZW is er gekomen omdat alle alochtonen hun café en eethuizen VZW waren.
Ze maakten eeeeeeen reuze omzet en betaalden zelfs GEEN BTW!
Dus we danken de nieuwe en strenge wet eveneens aan onze GASTEN!
Sinds wanneer noem jij allochtonen 'gasten'? De tijd van de 'gastarbeid' is al veertig jaar geleden zelle menneke
Oud 4 maart 2004, 18:38   #22
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

oei fernand,ge hebt tegen de schenen van pianoken getrapt,jongen toch
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 18:53   #23
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
Inderdaad, ik vraag mij af hoe je na veertig jaar over migranten nog altijd als 'gasten' kan spreken. Maar jij met je piereverstand, zal daar waarschijnlijk ook geen (fatsoenlijk) antwoord op kunnen geven
Oud 4 maart 2004, 21:35   #24
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato

Jaren 70? Toch al wat eerder.
De wet op de VZW's is van 1921.

BTW: VZW=Vereniging zonder Winstoogmerk ipv zonder winstgevend doel
Je loopt een 'beetje' achter.

Nieuwe wet op de Vereniging Zonder Winstoogmerk:
http://www.advocaat.be/balie_antwerp...ww/vzw-wet.htm
Het is lief van jou om me op achterlopen te wijzen, maar jij loopt een beetje verkeerd.
De wet van 2002 heeft die van 1921 gewijzigd, niet vervangen.

Citaat:
ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
De Kamers hebben aangenomen en Wij bekrachtigen hetgeen volgt :
HOOFDSTUK I. - Algemene bepaling
Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 78 van de Grondwet.
HOOFDSTUK II. - Wijzigingen in de wet van 27 juni 1921 waarbij aan de verenigingen zonder winstgevend doel en aan de instellingen van openbaar nut rechtspersoonlijkheid wordt verleend
Art. 2. Het opschrift van de wet van 27 juni 1921 waarbij aan de verenigingen zonder winstgevend doel en aan de instellingen van openbaar nut rechtspersoonlijkheid wordt verleend, wordt vervangen als volgt : « Wet betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen ».

...
Het is dus nog steeds de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.
En verder was mijn punt dat VZW's al van vroeger dan de jaren 70 dateren, ik zie niet hoe jouw opmerking daar iets van afdoet.
Oud 4 maart 2004, 21:41   #25
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat ligt ook aan de mainpulaties van diegenen die lucratieve vzw's oprichten en miljoenomzetten boeken. Kijk bvb maar naar de vzw's van het Blok. Het principe van de vzw wordt ook daar fel bij de haren getrokken.
De nieuwe wet zal de manipulaties van diegene die lucratieve vzw's oprichten niet tegenhouden maar wel het eenvoudige en laagdrempelig karakter van de VZW teniet doen. De slachtoffers hiervan zijn hoofdzakelijk de kleine vzw's van het middenveld zoals bijv. jeugdclub's.
Voor die kleine VZW's verandert er maar weinig, en zeker onvoldoende om te spreken van een 'teniet doen van het eenvoudige en laagdrempelige karakter'.
Oud 4 maart 2004, 22:09   #26
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
Inderdaad, ik vraag mij af hoe je na veertig jaar over migranten nog altijd als 'gasten' kan spreken. Maar jij met je piereverstand, zal daar waarschijnlijk ook geen (fatsoenlijk) antwoord op kunnen geven
Migranten zijn gasten. Ze horen thuis in hun landen van herkomst.
Met de hier opgedane wijsheid en handvaardigheid kunnen ze helpen hun eigen landen op te bouwen tot welvarende landen.
Of blijven ze gewoon hier om te profiteren, en intresseren hun eigen landen hun alleen om op vacantie te gaan, en de autochtonen in hun thuislanden te tonen tot welke welstand ze gekomen zijn in hun gastlanden, met de steun van het OCMW, werklozenkas, of ziekenkas?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 22:43   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Met de hier opgedane wijsheid en handvaardigheid kunnen ze helpen hun eigen landen op te bouwen tot welvarende landen.
Of blijven ze gewoon hier om te profiteren, en intresseren hun eigen landen hun alleen om op vacantie te gaan, en de autochtonen in hun thuislanden te tonen tot welke welstand ze gekomen zijn in hun gastlanden, met de steun van het OCMW, werklozenkas, of ziekenkas?
Niettegenstaande jij gemeenteraadslid bent voor het VB in je gemeente, denk ik niet dat dit een standunt van je partij is. 'Aanpassen of Oprotten' zeggen ze op het Madouplein, dus in die veertig jaar, zijn er tussen die 1.5 miljoen allochtonen van zowat 160 verschillende nationaliteiten en religies, aardig wat die 'aangepast' zijn.

Ben je bereid om dat standpunt van je eigen partij bij te treden, of ben je, wat wij zouden kunnen noemen nog eentje van de harde lijn, Blank Europa, Vlaamse Supercultuur en meer van dattum?
Oud 5 maart 2004, 00:09   #28
Thomas O'Malley
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Er loopt een proces tegen VZW’s van een Belgische politieke partij (Vlaams Blok) wegens aanzetten tot racisme en discriminatie.
Ik dacht begrepen te hebben dat die VZW’s zijn opgericht om de fondsen van de partij in kwestie te beheren.

Waarom doen dit dat? Waarom heeft een politiek partij VZW’s nodig om haar gelden te beheren?
Moetek het nog is uitleggen metserke? Of was één keer openlijk op je smoel gaan genoeg?
Thomas O'Malley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 07:28   #29
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

---------------
Oud 5 maart 2004, 09:47   #30
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De nieuwe wet zal de manipulaties van diegene die lucratieve vzw's oprichten niet tegenhouden maar wel het eenvoudige en laagdrempelig karakter van de VZW teniet doen. De slachtoffers hiervan zijn hoofdzakelijk de kleine vzw's van het middenveld zoals bijv. jeugdclub's.
Voor die kleine VZW's verandert er maar weinig, en zeker onvoldoende om te spreken van een 'teniet doen van het eenvoudige en laagdrempelige karakter'.
In de juristenkrant stond er nochtans een artikel dat mijn stelling, die o.a. gebaseerd is op eigen ervaring, bevestigt.
Oud 5 maart 2004, 12:02   #31
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Niettegenstaande jij gemeenteraadslid bent voor het VB in je gemeente, denk ik niet dat dit een standunt van je partij is. 'Aanpassen of Oprotten' zeggen ze op het Madouplein, dus in die veertig jaar, zijn er tussen die 1.5 miljoen allochtonen van zowat 160 verschillende nationaliteiten en religies, aardig wat die 'aangepast' zijn.

Ben je bereid om dat standpunt van je eigen partij bij te treden, of ben je, wat wij zouden kunnen noemen nog eentje van de harde lijn, Blank Europa, Vlaamse Supercultuur en meer van dattum?
SO SIMPLE, alle gastarbeiders na gedane arbeid terug naar huis!
Asielzoekers, die geen vergunning bekomen, terug naar huis!
Gasten die zich niet gedragen, terug naar huis!
Dubbelnationaliteit welke criminele daden stellen, terug naar huis!
GastARBEIDERS, zonder werk, terug naar huis!
Dat is zeker mijn persoonlijke stelling!
Ik heb 12 jaar gastarbeider geweest in verschillende landen. Na gedane arbeid, TERUG NAAR HUIS.
Waarom gaat dit hier niet? En in alle ons omringende, en andere landen wel?
Omdat wij ruggegraatloze linkse bestuurders hebben.
Maar zoals U ziet, het tij is aan het keren!
Oud 5 maart 2004, 12:06   #32
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wij zouden kunnen noemen nog eentje van de harde lijn, Blank Europa, Vlaamse Supercultuur en meer van dattum?

Ik heb helemaal geen behoefte aan een blank Europa, maar ik zie wel, dat er een ZWART afrika bestaat, waar de blanke boer (die voor het eten zorgDE) discrimineerd. Dus............ het is beter een Blank Europa, en één ZWART afrika te laten bestaan. Daar voelen de mensen zich dan thuis.
Ook pleit ik niet voor een imigratie van G(r)Eogische inwijkelingen welke wij via het OCMW moeten onderhouden.
En zij dan de criminaliteit ingaan.
Met of zonder hulp van duistere VZW tjes!
Oud 5 maart 2004, 18:53   #33
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

In de juristenkrant stond er nochtans een artikel dat mijn stelling, die o.a. gebaseerd is op eigen ervaring, bevestigt.
Ik zal het artikel eens lezen. Misschien zijn we het in essentie wel eens, 't is vooral het woord 'tenietdoen' dat ik overdreven vind.
Oud 5 maart 2004, 18:59   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 12 jaar gastarbeider geweest in verschillende landen. Na gedane arbeid, TERUG NAAR HUIS.
En dat is u nooit overkomen dat ge u ergens thuisvoelde en wilde blijven, dat ge ergens een vrouwke vond? Dat er kinderen geboren werden in dat gastland? Dat ge u meer kon identificeren met de lokale mensen dan met Belgie?

Ik denk dat jij totaal geen benul hebt over migratie. Ik ben 1st generation migrant en ken er verschillende in mijn situatie. Ze denken er allemaal hetzelfde over:
Met welk recht ga jij bepalen of ik hier mag wonen en werken?
Oud 5 maart 2004, 21:58   #35
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
En dat is u nooit overkomen dat ge u ergens thuisvoelde en wilde blijven, dat ge ergens een vrouwke vond? Dat er kinderen geboren werden in dat gastland? Dat ge u meer kon identificeren met de lokale mensen dan met Belgie?

Ik denk dat jij totaal geen benul hebt over migratie. Ik ben 1st generation migrant en ken er verschillende in mijn situatie. Ze denken er allemaal hetzelfde over:
Met welk recht ga jij bepalen of ik hier mag wonen en werken?
IOk denk dat ge toch iets over het hoofd hebt gezien knappe gast. en dat is het woordje GASTARBEIDER. Met het recht dat U dan een vreemdeling bent in mijn land.
Ik heb U zeker niet uitgenodigd naar hier te komen!
Wanneer u emigreet moet U dat weten, maar zorg dan zelf voor Uw inlomen, en zorg dat ge niet ten laste zijt van mensen die niet willen dat er profiteurs van vreemde landen naar hier komen.
WIJ moeten ook niet gaan profiteren in SPANJE, Maroko; Turkije, en doe maar verder.
Werken daar. Werk gedaan, met Uw klieken en Uw klakken vliegt ge daar buiten. En zie nog maar dat ge betaald zijt voor Uw gepresteerd werk.
Oud 14 maart 2004, 15:17   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat jij totaal geen benul hebt over migratie. Ik ben 1st generation migrant en ken er verschillende in mijn situatie. Ze denken er allemaal hetzelfde over: Met welk recht ga jij bepalen of ik hier mag wonen en werken?
Fernand gaat dat doen met het het recht van de blanke superieur die niet eens behoorlijk Nederlands kan schrijven?
Oud 14 maart 2004, 23:21   #37
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat jij totaal geen benul hebt over migratie. Ik ben 1st generation migrant en ken er verschillende in mijn situatie. Ze denken er allemaal hetzelfde over: Met welk recht ga jij bepalen of ik hier mag wonen en werken?
Fernand gaat dat doen met het het recht van de blanke superieur die niet eens behoorlijk Nederlands kan schrijven?
Neen, ik moest geen "n"ederlands schrijven, maar ik moest daar superieuren machines bouwen. Waar die onderontwikkelden, die wel goed Nederlads konden schrijven, die machines zelf niet konden bedienen. snapt ghem, slimme geletterde?
Oud 14 maart 2004, 23:27   #38
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

En vrien Pianola, ik vertik het eveneens, mijn schrijfsels te laten controleren door het controleprogramma.
Ik zeg, recht door zee. Zoals ik denk, pen ik het!
Zonder te overleggen of het juist is geschreven of POLITIEK cOrect!
Oud 14 maart 2004, 23:32   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

En vrien Pianola, ik vertik het eveneens, mijn schrijfsels te laten controleren door het controleprogramma.
Mijn schrijfsels op de forums worden niet gecontroleerd door een programma

De dingen die ik op mijn website zet worden inderdaad nagekeken door een programma. Geef toe dat je niet eens behoorlijk Nederlands kent

Ps een tip: bovenaan rechts van je eigen topic staat een icoon waarmee je je eigen fouten terug kan corrigeren

Citaat:
Ik zeg, recht door zee. Zoals ik denk, pen ik het!
Zonder te overleggen of het juist is geschreven of POLITIEK cOrect!
Net zoals ik, dat is dan toch iets wat we gemeen hebben. Maar toch met dit belangrijke verschil: ik ben trots op mijn taal en de beste manier om dat te laten blijken is zo goed mogelijk je taalgebruik te beheersen en een zo groot mogelijke woordenschat te hanteren.
Oud 14 maart 2004, 23:33   #40
AyneRand
Minister-President

Standaard

Het is tegenwoordig inderdaad veel efficienter om in de plaats van migranten naar hier te halen bedrijven naar die landen te delocaliseren, een trend die navolging verdient.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be