![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Tram loopt leeg, mensen stappen uit. Twee verrijkers met strakke te korte broeken, leren jasjes en halve scheerhoofden gaan alle passagiers te lijf met stompen, rennen achter mensen aan, en het kan hun blijkbaar niks schelen dat de politie erbij staat. Ik hoop dat ze gevat werden. Fijn gevoel, nachtelijk terreur op openbaar vervoer, vlak voor mijn deur. En ik woon niét in Molenbeek of Anderlecht. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Europees Commissaris
|
't Is geen kwestie van wantrouwen; 't is een kwestie van subjectief inschatten. Ik zie gewoonweg niet waarom ik die van je encyclopedie hoger zou inschatten dan die van bvb. filosoof en ik.
|
|
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister
|
Sinds er zo vaak begeleiders meerijden met de tram in Gent voel ik me onveiliger. Waar rook is is vuur zeggen ze toch he.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Omdat ze liever in antwerpen en brussel of genk lopen zeker?
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gent is alles behalve een grootstad. De enige grootstad in Vlaanderen is Antwerpen. De rest zijn fossielen.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vlaanderen heeft geen grootsteden. Laatst gewijzigd door Kazan : 22 januari 2008 om 17:09. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is meer dan Brugge, maar betrekkelijk minder dan Antwerpen (dat zich op de drie punten uitstekend weet te manifesteren). Laatst gewijzigd door lombas : 22 januari 2008 om 17:11. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 |
|
Burger
|
Gent is wel veiliger dan Antwerpen Brussel, maar er zijn toch ook plekken waar het heel wat minder veilig is hoor, zoals de Muide, de Brugsepoort en de Dampoort...
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Minister
|
Citaat:
vergeet ook ledeberg en sint-amandsberg nt te vermelden. net als gentbrugge ( de buurt rond het kerkhof )
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is ooit anders geweest, in tijden dat zelfs Aalst naar een "grootstad" neigde. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister
|
Citaat:
blageurs onder de vlamingen ( en ze zijn ginds al met zo weinig ) .... in antwerpen vind ge ze. da antwerpen een haven heeft weet iedereen, en da's goed vr hen mr gent heeft ook een haven, ok, een kleinere mr toch. geef mij mr gent, de gezelligste en mooiste stad die deze aardkluit rijk is. het aards paradijs ligt nt hierboven mr in de arteveldestad, waar schelde en leie elkaar ontmoeten. op 1 voorwaarde, je moet wel in de juiste buurten zijn en de slechte vermijden, mr vr de rest ....
|
|
|
|
#34 |
|
Minister-President
|
Idem. (En ik komt niet enkel op de Meir.)
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En daarbij, als wij beslissen dat we een grootstad zijn, zijn we dat. Net zoals Gent, Kortrijk, Tienen, of Zichen-Zussen-Bolder dat ook mag beslissen. (Tenzij iemand hier alsnog met een objectieve definitie van grootstad afkomt, natuurlijk.)
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat de aanwezigheid van universiteit en hogeschool het veiligheidsgevoel verhoogt. Niet voor niets dat Mechelen een campus op poten heeft gezet, en dan nog juist naast de jeugdherberg. Laatst gewijzigd door Rudy : 22 januari 2008 om 18:12. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat het ligt aan de turken. Die zitten overal in Gent en stelen zo niet van elkander.
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hier een artikel naar aanleiding van de 6de editie van de bekende "Flikkendag"niet voor nix in Gent. Burgemeester Beke: Veel korpsen kunnen nog wat leren vd Gentse politie. Frans Beke is de burgervader der Gentenaars en de enige vlaanse burgemeester wiens korps zonder blikken of blozen "flikken" mogen genoemd worden. Daar is hij trots op: "Als student schold ik de politie uit voor flikken en nu is het een soort erenaam geworden. De Gentse politie staat dicht bij de burger, ons korps is aanspreekbaar en richt haar beleid op de gemeenschap. De politie is herkenbaar en vertrouwder. Ik zeg niet dat de flikken geliefd zijn maar de argwaan is verdwenen. Excuseer mijn chauvinisme maar veel korpsen kunnen nog wat leren van de Gentse flikken.( Politie Eindhoven heeft ooit hulp gevraagd aan Gentse rechercheurs int opsporen van zakkenrollers) De Gentse korpchef zei ooit dat onze stad de criminaliteitscijfers heeft van een boeregat. Dat is amper overdreven, we zijn een trotse stad". Aldus burgemeester Beke enkele jaren geleden op de zesde Flikkendag.(einde citaat) Dit jaar is de laatste editie van de Flikkendag, Juist naar aanleiding van het werk vd Gentse politie en haar wervingactivitieten in een open dag bijna 10 jaar geleden, is die serie ontstaan op aandringen van hoofdcommissaris De Smet. Dus wil je hier iets van proeven kom op de laatste zondag van September naar de , snik snik, laatste Flikkendag. En wat da blauw op straat betreft: in de zomer en ook in andere periodes zie ik er vaak genoeg: eentje op de koormarkt en bij Belfort. Moar os gij Pasmans en Raymond docht te zien, touns moede nen anderen bril kuupe. Hoewel hier in de Limburg waar ik nu woon moek de politie geen flik noemen, vinde ze toch nog beetje een scheldnaam, maar ze graken er dankzij mijn reclame wel aan gewoon. En excuseer mijn chauvinisme.
Wie sjoen os Limburg is... Laatst gewijzigd door stropkeuh : 22 januari 2008 om 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|