Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 13:34   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
²

En, eerlijk gezegd, echt te klagen heb ik daar ook nooit gehad over een onveiligheidsgevoel. Wat niet uitsluit dat de klachten van anderen gerechtvaardigd kunnen zijn.
Vannacht nog iets leuks gezien in "grootstad" Brussel (00:30), tram staat stil, sirenes, 2 politie auto's en 2 auto's met sirenes van de vervoersmaatschappij staan rond de tram temidden van het kruispunt.

Tram loopt leeg, mensen stappen uit. Twee verrijkers met strakke te korte broeken, leren jasjes en halve scheerhoofden gaan alle passagiers te lijf met stompen, rennen achter mensen aan, en het kan hun blijkbaar niks schelen dat de politie erbij staat.

Ik hoop dat ze gevat werden.

Fijn gevoel, nachtelijk terreur op openbaar vervoer, vlak voor mijn deur. En ik woon niét in Molenbeek of Anderlecht.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:34   #22
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Tja, als je al geen encyclopedie meer kunt vertrouwen.
't Is geen kwestie van wantrouwen; 't is een kwestie van subjectief inschatten. Ik zie gewoonweg niet waarom ik die van je encyclopedie hoger zou inschatten dan die van bvb. filosoof en ik.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:35   #23

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
mss gewoon omdat er minder gangsters rondlopen?
Volgende vraag is dan natuurlijk ... waarom lopen er minder gangsters rond?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:42   #24
Laya
Minister

Standaard

Sinds er zo vaak begeleiders meerijden met de tram in Gent voel ik me onveiliger. Waar rook is is vuur zeggen ze toch he.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 14:26   #25
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende vraag is dan natuurlijk ... waarom lopen er minder gangsters rond?
Omdat ze liever in antwerpen en brussel of genk lopen zeker?
Oud 22 januari 2008, 17:05   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Gent is alles behalve een grootstad. De enige grootstad in Vlaanderen is Antwerpen. De rest zijn fossielen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 17:08   #27
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Gent is alles behalve een grootstad. De enige grootstad in Vlaanderen is Antwerpen. De rest zijn fossielen.
De skyline van A'pen wordt gedomineerd door een middeleeuwse kerk, dat kan je toch bezwaarlijk een grootstad noemen.
Vlaanderen heeft geen grootsteden.

Laatst gewijzigd door Kazan : 22 januari 2008 om 17:09.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 17:11   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
De skyline van A'pen wordt gedomineerd door een middeleeuwse kerk, dat kan je toch bezwaarlijk een grootstad noemen.
Een grootstad is in mijn ogen een sociaal, cultureel en economisch zwaargewicht. Gent heeft een aanzienlijke bevolking en een mooi cultureel erfgoed, maar betekent an sich economisch weinig.

Het is meer dan Brugge, maar betrekkelijk minder dan Antwerpen (dat zich op de drie punten uitstekend weet te manifesteren).

Laatst gewijzigd door lombas : 22 januari 2008 om 17:11.
Oud 22 januari 2008, 17:16   #29
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een grootstad is in mijn ogen een sociaal, cultureel en economisch zwaargewicht. Gent heeft een aanzienlijke bevolking en een mooi cultureel erfgoed, maar betekent an sich economisch weinig.

Het is meer dan Brugge, maar betrekkelijk minder dan Antwerpen (dat zich op de drie punten uitstekend weet te manifesteren).
en dan verschieten dat anwerpenaars en gattenlekkers van eerder vermelde soort vr dikkenek versleten worden

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 17:18   #30
connect
Burger

Standaard

Gent is wel veiliger dan Antwerpen Brussel, maar er zijn toch ook plekken waar het heel wat minder veilig is hoor, zoals de Muide, de Brugsepoort en de Dampoort...
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 17:20   #31
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Gent is wel veiliger dan Antwerpen Brussel, maar er zijn toch ook plekken waar het heel wat minder veilig is hoor, zoals de Muide, de Brugsepoort en de Dampoort...
en hoe zou dat komen ? idd, dr hun concentratie vreemdelingen.

vergeet ook ledeberg en sint-amandsberg nt te vermelden. net als gentbrugge ( de buurt rond het kerkhof )

Oud 22 januari 2008, 17:20   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
en dan verschieten dat anwerpenaars en gattenlekkers van eerder vermelde soort vr dikkenek versleten worden
Euh, dat is gewoon objectief bekeken. Sorry dat we één van de belangrijkste havens ter wereld hebben, een diamantcentrum zijn en een kernverbinding naar het hinterland vormen.

Het is ooit anders geweest, in tijden dat zelfs Aalst naar een "grootstad" neigde.
Oud 22 januari 2008, 17:26   #33
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Euh, dat is gewoon objectief bekeken. Sorry dat we één van de belangrijkste havens ter wereld hebben, een diamantcentrum zijn en een kernverbinding naar het hinterland vormen.

Het is ooit anders geweest, in tijden dat zelfs Aalst naar een "grootstad" neigde.
nochtans hebben de antwerpenaars nogal de reputatie ( en een terechte trouwens ) dat ze blageurs zijn.

blageurs onder de vlamingen ( en ze zijn ginds al met zo weinig ) .... in antwerpen vind ge ze.

da antwerpen een haven heeft weet iedereen, en da's goed vr hen mr gent heeft ook een haven, ok, een kleinere mr toch.

geef mij mr gent, de gezelligste en mooiste stad die deze aardkluit rijk is.

het aards paradijs ligt nt hierboven mr in de arteveldestad, waar schelde en leie elkaar ontmoeten.
op 1 voorwaarde, je moet wel in de juiste buurten zijn en de slechte vermijden, mr vr de rest ....

Oud 22 januari 2008, 17:30   #34
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Idd, hoewel ik moet zeggen dat ik me in Antwerpen ook nooit onveilig heb gevoeld.
Idem. (En ik komt niet enkel op de Meir.)
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 17:42   #35
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
De Middeleeuwen lopen tot halverwege de 15de eeuw. De kathedraal werd afgewerkt in de 16de eeuw, aldus is ze een modern bouwwerk. Bovendien is ze inderdaad een kathedraal, geen kerk. Ten derde wordt de skyline eveneens gedomineerd door de eerste wolkenkrabber op het Europees vasteland. Niet van de poes dus

En daarbij, als wij beslissen dat we een grootstad zijn, zijn we dat. Net zoals Gent, Kortrijk, Tienen, of Zichen-Zussen-Bolder dat ook mag beslissen. (Tenzij iemand hier alsnog met een objectieve definitie van grootstad afkomt, natuurlijk.)
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 18:10   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de cijfers is Gent de veiligste grootstad van België. Waar zou dat aan liggen? Volgens burgemeester Termont komt dat doordat er vrij veel blauw op straat is.
Veel blauw op straat .... ben nochtans van Gent en heb hier nog niet zoveel van gemerkt. Zou de reden echt niet ergens anders te zoeken zijn?

Allé ... laat je gaan ... waarom is volgens jou de ene stad veel veiliger dan de andere?
Of Gent echt de veiligste stad is weet ik niet. Ik vind veiligheid een nogal relatief begrip. Wat ik wel weet is dat ik me direct zou thuisvoelen in Gent. Niet om iets te zeggen maar als ik ooit overweeg te emigreren is het wel naar Gent of .... Oostende, deze laatste uit heimwee;

Ik denk dat de aanwezigheid van universiteit en hogeschool het veiligheidsgevoel verhoogt. Niet voor niets dat Mechelen een campus op poten heeft gezet, en dan nog juist naast de jeugdherberg.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 januari 2008 om 18:12.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 18:48   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de cijfers is Gent de veiligste grootstad van België. Waar zou dat aan liggen? Volgens burgemeester Termont komt dat doordat er vrij veel blauw op straat is.
Veel blauw op straat .... ben nochtans van Gent en heb hier nog niet zoveel van gemerkt. Zou de reden echt niet ergens anders te zoeken zijn?

Allé ... laat je gaan ... waarom is volgens jou de ene stad veel veiliger dan de andere?

Ik denk dat het ligt aan de turken. Die zitten overal in Gent en stelen zo niet van elkander.
Oud 22 januari 2008, 18:49   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
De Middeleeuwen lopen tot halverwege de 15de eeuw. De kathedraal werd afgewerkt in de 16de eeuw, aldus is ze een modern bouwwerk. Bovendien is ze inderdaad een kathedraal, geen kerk. Ten derde wordt de skyline eveneens gedomineerd door de eerste wolkenkrabber op het Europees vasteland. Niet van de poes dus

En daarbij, als wij beslissen dat we een grootstad zijn, zijn we dat. Net zoals Gent, Kortrijk, Tienen, of Zichen-Zussen-Bolder dat ook mag beslissen. (Tenzij iemand hier alsnog met een objectieve definitie van grootstad afkomt, natuurlijk.)
Vroegmodern, als we de angelsaksische benaming voor de geschiedkundige perioden toepassen (wat steeds meer gebeurt).

Oud 22 januari 2008, 18:55   #39
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier een artikel naar aanleiding van de 6de editie van de bekende "Flikkendag"niet voor nix in Gent.

Burgemeester Beke: Veel korpsen kunnen nog wat leren vd Gentse politie.

Frans Beke is de burgervader der Gentenaars en de enige vlaanse burgemeester wiens korps zonder blikken of blozen "flikken" mogen genoemd worden.
Daar is hij trots op: "Als student schold ik de politie uit voor flikken en nu is het een soort erenaam geworden. De Gentse politie staat dicht bij de burger, ons korps is aanspreekbaar en richt haar beleid op de gemeenschap. De politie is herkenbaar en vertrouwder. Ik zeg niet dat de flikken geliefd zijn maar de argwaan is verdwenen. Excuseer mijn chauvinisme maar veel korpsen kunnen nog wat leren van de Gentse flikken.( Politie Eindhoven heeft ooit hulp gevraagd aan Gentse rechercheurs int opsporen van zakkenrollers) De Gentse korpchef zei ooit dat onze stad de criminaliteitscijfers heeft van een boeregat. Dat is amper overdreven, we zijn een trotse stad". Aldus burgemeester Beke enkele jaren geleden op de zesde Flikkendag.(einde citaat)

En blijkbaar geldt die visie nu nog steeds vlgs deze draad, iets waar ik als Gentenaar en Flikkenfan ook trots op ben.
Dit jaar is de laatste editie van de Flikkendag, met de bekende acteurs uit de serie.
Juist naar aanleiding van het werk vd Gentse politie en haar wervingactivitieten in een open dag bijna 10 jaar geleden, is die serie ontstaan op aandringen van hoofdcommissaris De Smet.

Dus wil je hier iets van proeven kom op de laatste zondag van September naar de , snik snik, laatste Flikkendag.

En wat da blauw op straat betreft: in de zomer en ook in andere periodes zie ik er vaak genoeg: eentje op de koormarkt en bij Belfort.
Moar os gij Pasmans en Raymond docht te zien, touns moede nen anderen bril kuupe.
Hoewel hier in de Limburg waar ik nu woon moek de politie geen flik noemen, vinde ze toch nog beetje een scheldnaam, maar ze graken er dankzij mijn reclame wel aan gewoon.
En excuseer mijn chauvinisme.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 22 januari 2008 om 18:56.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 19:22   #40
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht

vanaf +/- 1 milj. inwoners = 'grootstad'
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be