![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dikke zever. De realiteit ontkent dat volledig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Als je denkt leerlingen te kunnen bereiken en stimuleren door hen in te delen d.m.v. "intelligentieniveau" (ASO, TSO, etc), een volstrekt waardeloze parameter, en daarna nog eens in een pak of zeven homogene groepen die voor amper 10% van elkaar verschillen, dan ben je, in mijn ogen, een idioot. Scholing dient in de eerste plaats te draaien om de individuele ontwikkeling en pas daarna om het opdoen van kennis. Het secundair onderwijs was voor mij, en voor vele anderen, een gigantische tijdsverspilling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
toen ik 14 was ging ik advocaat worden, 15 dokter, 16 wiskundige uiteindelijk ben ik burgerlijk begonnen als ge vier jaar geen wiskunde (bv) hebt gehad en dan een wetenschappelijke richting gaan doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij vind het blijkbaar nuttiger om iederen specifieke zaken terwijl een groot deel van de mensen die kennis nooit gaan gebruiken dan die kennis enkel aan te leren aan zij die er gebruik van gaan maken? ![]() Het is een hardnekkige mythe dat je een wiskundige en / of wetenschappelijke richting moet volgen in het secundair om later iets dergerlijk te "kunnen" studeren in het hoger onderwijs. Nog groter is de mythe dat hoe "hoger" het vermeend intelligentieniveau van het onderwijs (ASO > TSO), hoe succesvoller je later gaat zijn. Mythes gevuld met logische fouten en toch trapt iedereen er in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ***droomt weg en wil terug naar school***
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() 32h wiskunde zou wel chill zijn
maak het maar zo : 20h wiskunde, 10h fysica en 2h geschiedenis, kwestie van ook nog wat lichts te doen te hebben ![]() edit: dit is voor te lachen eh ![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 22 januari 2008 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiskunde vind ik een boeiend vak, de laatste twee jaren hadden we er voor 9 uren per week. Zonder interesse hangt het op den duur je strot uit. Kan je uiteraard ook zeggen voor wie destijds in het eertste jaar 9 uren latijn en 2 uren realia moest verwerken. Maakt allemaal niets uit. Kwestie van interesses ed. Niet iedereen is taalgevoelig, en niet iedereen heeft een wiskundeknobbel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja dan moet je die opleiding minstens twee jaar langer maken want je moet echt een brede wiskundige basis hebben hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() <back-in-time-mode>Ik wil graag 32 uur biologie, met dat frele nonneke dat zo goed kikkers kon opensnijden, mjammie!! <\>
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() In princiepe zag mijn opleiding die ik er na ging doen zo er uit
![]() achja, kijk, wiskunde is fijn, omdat het gewoon brainpower vergt. Als ge goed logisch kunt nadenken komt ge al een heel eind. En vaak worden opgaven dan niet lastig, maar juist aangenaam en uitdagend. Ik had forse moeite met de talen (op engels na) omdat ik beroerd was in het vanbuiten studeren. 51 % vakken ahoy. Ik kan het nog steeds niet. En ik heb het nergens ook voor nodig (we hebben een bibliotheek voor iets). |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beu dat valt wel mee. Ik heb mijn hele ASO wiskunde in 7 weken gezien op de unief. Mensen die de grieks-latijnse hadden gedaan bvb, die hadden het dan wel ff moeilijk, maar omdat die herhaling er was konden zij het wel bijstuderen. Zal dan niet anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zag er geen logica in, jammer genoeg. But then again, met hun logica zullen ze waarschijnlijk ook geen vliegtuig ontwerpen, om zo maar iets te zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Iemand die na z'n eerste 2 jaar middelbaar wiskunde al opgeeft, zal later heus geen honderden stellingen wiskundige analyse gaan blokken in 1ste kan burgerlijk, hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |