Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 00:54   #21
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Bwah, ik schenk u literaire parels en gij trekt uw neus op. Typisch Belgisch zou Baudelaire vast en zeker zeggen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 00:58   #22
Paracelsus
Minister

Standaard

De Franse taal in België

Ze kennen geen Frans, niemand kent hier Frans, maar iedereen doet alsof hij geen Vlaams spreekt. Dat getuigt namelijk van goede smaak. Het bewijs dat ze heel goed Vlaams spreken, wordt geleverd door het feit dat ze hun bedienden in het Vlaams afsnauwen.
Oud 24 januari 2008, 01:03   #23
Paracelsus
Minister

Standaard

Ah! Victor Joly heeft groot gelijk hun aan te raden om het Frans met rust te laten en weer op het Vlaams over te gaan. Maar het is alleen zo ongelukkig dat Joly verplicht is dat in het Frans te schrijven!
Oud 24 januari 2008, 01:10   #24
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
De Franse taal in België

Ze kennen geen Frans, niemand kent hier Frans, maar iedereen doet alsof hij geen Vlaams spreekt. Dat getuigt namelijk van goede smaak. Het bewijs dat ze heel goed Vlaams spreken, wordt geleverd door het feit dat ze hun bedienden in het Vlaams afsnauwen.
Zou je niet beter zeggen dat men tegen de bedienden Vlaams spreekt, omdat net het personeel geen Frans begrijpt. T'is maar hoe je het wilt bekijken eh. Die falmingantjes toch.

Trouwens, personeel wordt enkel afgesnauwd door parvenu's, niet door de werkelijke elite, want de laatsten zijn gedistingeerd en hebben een eeuwenlange ervaring om met personeel om te gaan. De nieuwe rijken niet.

Maar ik laat me hier niet langer in. Het amusement hier nog, welke onzin hier ook nog moge komen....
Oud 24 januari 2008, 01:14   #25
Paracelsus
Minister

Standaard

Ik ben trouwens geen flamingant, ik citeer één der grootste Franse dichters, nogmaals.
Oud 24 januari 2008, 01:22   #26
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

Trouwens, personeel wordt enkel afgesnauwd door parvenu's, niet door de werkelijke elite, want de laatsten zijn gedistingeerd en hebben een eeuwenlange ervaring om met personeel om te gaan. De nieuwe rijken niet.
Hij had het dan wel ook vooral over de toenmalige Brusselse bourgeoisie, de Belgische elite dus. Ofdat ze nu hun titel verkregen hebben voor of na 1789 speelde blijkbaar geen rol.

De huidige Brusselse elite zijn toch voornamelijk nazaten van die individuen, of was het niet zo dat 3 generaties reeds voldoende zijn om de familie zgn. te veredelen?

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 24 januari 2008 om 01:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be