![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Wat kan België eraan doen dat bepaalde politici corrupt zijn? Leo Delcroix en de Antwerpse maffia zouden ook bestaan zonder België.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig landen die, juist door hun regime, zo uitnodigen tot corruptie en machtsmisbruik als België.
Ik heb nochtans altijd gedacht dat dit land vanuit Brussel bestuurd werd inplaats van vanuit Antwerpen en door Leo Delcroix.
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Sluit u allen aan bij het Front National. Een rechtse partij voor alle Belgen in dit land!!!
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#25 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het Front National wenst migranten de Belgische nationaliteit niet toe te kennen. Dit staat letterlijk in hun partijprogramma. De partij zegt daarin letterlijk dat wie niet geboren is met 'Belgisch' bloed uit een Belgische moeder, kan de Belgische nationaliteit niet verkrijgen. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() ik gaan ook een partij oprichten
![]() de wackos van Mechelen. met als hoofddoel: VLAANDEREN onafhankelijk, en terug de maatschappelijke en veilige toestand van voor de vreemdelingen hier waren (ik ook dus) Ik zal tegen mijn ouders zeggen dat ze naar Spanje moeten emigreren ipv naar dit apenland te komen geweest zijn geworden ..... Dus bij deze roep ik alle grote Bouwfirmas op om hun grote camions met kieper ten dienste te stellen van de maatschappij zodat we kunnen beginnen met de vreemdelingen op te pikken. Op elke camion staat een land. Gelieve dan ook als vreemdeling in die camion te kruipen en te wachten tot u wordt uitgekieperd in land van oorsprong. HOE MOOI ZOU VLAANDEREN DAN NIET ZIJN???? terug 's avonds op straat spelen, minder vervuilende autos (jaja, want de mustaphas en mohamedden rijden allemaal met stinkediesels Mercedessen uit de jaren stillekes die ze nooit een onderhoud geven ![]() (kkon het nie laten ![]() ![]() ![]() ![]()
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kijk jongens en vrouwen ......nog eentje die los werkt van de BUB. Kleine partijen .....dus u geeft gelijk dat het niemand rechtstreeks een moer kan schelen da la belgique aant barsten is ?
![]() |
#32 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Een antwoordje aan zoroaster
U hebt van de Liberale Alliantie tot op vandaag nog niet veel gehoord. Dit klopt, maar wil niet zeggen dat er niet gewerkt wordt. Op 10 maart e.k. hebben wij een raadsvergadering waarop een en ander zal worden besproken en een positie zal worden ingenomen. Na het forfait van het Liberaal Appel, wat onze groep reeds vermoedde eind juni vorig jaar, dringt een alternatief zich duidelijk op. De liberaal appel kiezer heeft het recht op een partij te kunnen stemmen die niet het Blok is of het kartel CD&V-N-VA. In het belang van de liberale gedachte zullen in de komende weken de nodige gesprekken plaatsvinden en zal dit meegedeeld worden. so wait and see.
#34 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel werd een aanzienlijke electorale flop, dus wat moeten we verwachten van een partij die de paar stemmen van het Liberaal Appel hoopt te recupereren? |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Beste Zorroaster,
Mijn bedoeling was louter wat informatief te zijn Verder verwacht ik van overtuigde partijaanhangers geen andere reactie dan de uwe. Vergeet echter dat wij geen partij zijn die massas stemmen zal halen zo realistisch zijn we wel, doch 23.000 van de 30.000 stemmen op het liberaal appel vorige federale verkiezingen kwamen uit regio's buiten de provincie Antwerpen, en zij waren toen reeds overtuigd van het nut van de alternatieve stemmogelijkheid. Wij menen wel te mogen hopen dat 50 % van deze mensen niet van idee veranderd zijn. En er zijn nu meer misnoegde liberalen dan toen Een alternatief kan groeien van niets tot iets, maar dan moet het er wel zijn. Als mijn analyse van de voorbije jaren klopt, is het stemmenaantal dat respectievelijk door V.U. en nadien N-VA behaald werd niet van die aard dat hier groei te bespeuren valt. Vandaar dat het een wijs besluit was van Geert om een kartel aan te gaan. De N-VA wil duidelijk iets betekenen (verkozenen hebben), ik hoop dat zij binnen het kartel een duidelijke stempel mogen doordrukken eens zij mee de macht zullen uitmaken. Pas op voor de jezuiten bij de CD&V Niet bepaald consequent in hun beloftes in het verleden, en hun uitgesproken Vlaams zijn, moet ik echt nog zien hoor. België wordt bestuurd op federaal en niet op regionaal vlak. 't wordt vast moeilijk om een bona-fide partner te vinden in deze structuur na 13 juni 2004. En je kan dan wel op Vlaams gebied de macht uitmaken, de verdere regionalisatie wordt niet in het Vlaams Parlement, maar op federaal vlak beslist. Dus heb je ofwel een Waalse partner nodig van enige betekenis, ofwel ga je een keiharde strijd aan, die alleen oplossingen biedt via compromissen. Hier is N-VA ofwel niet bepaald tolerant genoeg en heeft volgens mij ook geen Waalse gedachtegoedpartner, ofwel moet je 't keihard spelen stijl Van den Brande maar daar heeft men het in Wallonië niet erg gemakkelijk mee. 't wordt dus moeilijk maar idealen nastreven doen we allen, zelfs wij uitmaken
#36 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Maar zeg nu zelf, u schat dat u de helft van de 30.000 stemmen van het Liberaal Appel wenst te recupereren. Dat zijn hoogstens 15.000 stemmen. Waar gaat u daarmee staan? Welke concrete vertaling van uw ideologie zal u daarmee kunnen bewerkstelligen? Als N-VA'er zijnde klinkt het misschien wat gek om de overlevingskansen van een kleine partij geringschattend te bepalen, maar de N-VA heeft nog altijd een stemmenpotentieël van 19% en een aanzienlijk partijkader. Zelfs zonder kartel hadden we naar de verkiezingen kunnen gaan met de KANS er iets van te maken. Door het Vlaams Kartel hebben we die kans mathematisch verdrie- of viervoudigd, maar we hadden tenminste al een kans als onafhankelijke partij. De Liberale Alliantie, met haar stemmenpotentieël "de helft van het LA", zonder bekendheid en zonder echt partijkader, heeft die niet. Daarom is het een zaak van verloren tijd en verloren stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Zorroaster,
Uw analyse over onze kansen lijkt mij realistisch, maar ook de V.U. is klein begonnen dacht ik. Maar hoe rijmt U het laatste resultaat van N-VA van juist geen 5 % met een potentieel van 19 %??? Ik vrees dat ik het potententieel van onze partij in dezelfde context zou kunnen inschatten op 0,7 % + 21 % ex VLD ? Maar dit is dagdromen niet ???
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel moeite voor niks dus als je het mij vraagt. Wat hoopten jullie eigenlijk te bereiken?
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() ivm de Onafhankelijke Alliantie: zie volgend bericht in GVA
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met de kleinere partijen wier mening nu eens compleet tegengesteld zijn als die van uw alliantie?