Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 maart 2004, 23:21   #21
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wat kan België eraan doen dat bepaalde politici corrupt zijn? Leo Delcroix en de Antwerpse maffia zouden ook bestaan zonder België.
Hans1 is offline  
Oud 6 maart 2004, 15:21   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weinig landen die, juist door hun regime, zo uitnodigen tot corruptie en machtsmisbruik als België.

Ik heb nochtans altijd gedacht dat dit land vanuit Brussel bestuurd werd inplaats van vanuit Antwerpen en door Leo Delcroix.
Oud 6 maart 2004, 15:23   #23
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

FrontNieuwBelgie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Bij deze meld ik U de oprichting van een nieuwe politieke formatie, de Onafhankelijke Alliantie.

Deze formatie wil een verenigende formatie zijn van individuen die een uitgesproken politieke mening hebben, maar die zich niet thuis voelen in de huidige politieke partijen of die weten dat ze met hun politieke partij zeker zijn dat ze de kiesdrempel niet zullen halen.
Samen kunnen we dat misschien wel en zo kunnen de meningen van de kleine partijen wél vertegenwoordigd worden in Vlaanderen en Europa.

Uiteraard kunnen we U nu momenteel nog niet veel vertellen omtrent de vorm en bestuur van deze formatie, omdat ze nu nog maar enkele uren bestaat.

We wensen alleszins resoluut op te komen voor een aantal punten:

We eisen de invoering van het Bindend referendum op Volksinitiatief.
Tevens eisen we de afschaffing van de kiesdrempel.

We zijn tegen een verdere opsplitsing van België, hoewel we vinden dat er meer gelijkwaardigheid moet kunnen bestaan tussen de regio's.

We vinden de vreemdelingenpolitiek als compleet mislukt.
Daar willen we concrete maatregelen voorstellen om dit weer op het juiste spoor te zetten.

De economie sputtert nog steeds.
We willen concrete maatregelen voorstellen om de belastingen gevoelig te verlagen én om het ondernemingsinitiatief te stimuleren.
Zo zou de herinvoering van het bankgeheim naar Luxemburgs voorbeeld heel wat nieuwe fondsen kunnen werven.

We willen graag met iedere partij kunnen spreken, die geloven dat we samen wel een kans maken om de kiesdrempel te overschrijden, dewelke momenteel elke dissidente politieke mening bij voorbaat in de kiem smoort!

Ik richt hierbij mijn oproep naar zowel BUB, Liberale Alliantie, Liberaal Appel en alle andere kleine partijen die te klein zijn om momenteel de kiesdrempel te overschrijden.

Vriendelijke groeten,
Rudy Van Nespen
Tijdelijk woordvoerder.

Sluit u allen aan bij het Front National. Een rechtse partij voor alle Belgen in dit land!!!
Oud 6 maart 2004, 15:29   #24
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominiek
Citaat:
Bij deze meld ik U de oprichting van een nieuwe politieke formatie, de Onafhankelijke Alliantie.

Deze formatie wil een verenigende formatie zijn van individuen die een uitgesproken politieke mening hebben, maar die zich niet thuis voelen in de huidige politieke partijen of die weten dat ze met hun politieke partij zeker zijn dat ze de kiesdrempel niet zullen halen.
Samen kunnen we dat misschien wel en zo kunnen de meningen van de kleine partijen wél vertegenwoordigd worden in Vlaanderen en Europa.

Uiteraard kunnen we U nu momenteel nog niet veel vertellen omtrent de vorm en bestuur van deze formatie, omdat ze nu nog maar enkele uren bestaat.

We zijn tegen een verdere opsplitsing van België, hoewel we vinden dat er meer gelijkwaardigheid moet kunnen bestaan tussen de regio's.

Daar willen we concrete maatregelen voorstellen om dit weer op het juiste spoor te zetten.

We willen concrete maatregelen voorstellen om de belastingen gevoelig te verlagen én om het ondernemingsinitiatief te stimuleren.
Zo zou de herinvoering van het bankgeheim naar Luxemburgs voorbeeld heel wat nieuwe fondsen kunnen werven.

We willen graag met iedere partij kunnen spreken, die geloven dat we samen wel een kans maken om de kiesdrempel te overschrijden, dewelke momenteel elke dissidente politieke mening bij voorbaat in de kiem smoort!

Ik richt hierbij mijn oproep naar zowel BUB, Liberale Alliantie, Liberaal Appel en alle andere kleine partijen die te klein zijn om momenteel de kiesdrempel te overschrijden.

Vriendelijke groeten,
Rudy Van Nespen
Tijdelijk woordvoerder.

Sluit u allen aan bij het Front National. Een rechtse partij voor alle Belgen in dit land!!!
Ook voor 'nieuwe' Belgen?
Groot Bakkes is offline  
Oud 6 maart 2004, 15:34   #25
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

FrontNieuwBelgie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:

Ik pleit voor een wet waar men ook de Belgische nationaliteit kan afpakken. Een migrant die onze wetten naleeft, hier woont, werkt belastingen betaalt en Belg is die telt uiteraard ook mee. Wij zijn idd niet de partij voor de criminelen jongerenbendes en de Oost-Europese maffiosi's...trouwens die hebben al een partij die hun belangen vertegenwoordigd namelijk de PS en de SP.A.
Oud 6 maart 2004, 17:01   #26
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik pleit voor een wet waar men ook de Belgische nationaliteit kan afpakken. Een migrant die onze wetten naleeft, hier woont, werkt belastingen betaalt en Belg is die telt uiteraard ook mee. Wij zijn idd niet de partij voor de criminelen jongerenbendes en de Oost-Europese maffiosi's...trouwens die hebben al een partij die hun belangen vertegenwoordigd namelijk de PS en de SP.A.
Zeg maar gewoon PS, sp.a is slechts een afdeling van deze partij, zoals je bijvoorbeeld ook PS-Namur hebt.
Groot Bakkes is offline  
Oud 6 maart 2004, 17:16   #27
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Beste,

Het Front National wenst migranten de Belgische nationaliteit niet toe te kennen. Dit staat letterlijk in hun partijprogramma. De partij zegt daarin letterlijk dat wie niet geboren is met 'Belgisch' bloed uit een Belgische moeder, kan de Belgische nationaliteit niet verkrijgen.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 6 maart 2004, 17:18   #28
marx
Vreemdeling

marx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zijn er ook nog zinnige reacties?
Anders moet ik het stellen met een paar would-be comedians op het forum...
Gij zijt er nogtans vrij goed in.
Oud 6 maart 2004, 17:59   #29
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

ik gaan ook een partij oprichten

de wackos van Mechelen.
met als hoofddoel:

VLAANDEREN onafhankelijk,

en terug de maatschappelijke en veilige toestand van voor de vreemdelingen hier waren (ik ook dus)

Ik zal tegen mijn ouders zeggen dat ze naar Spanje moeten emigreren ipv naar dit apenland te komen geweest zijn geworden .....

Dus bij deze roep ik alle grote Bouwfirmas op om hun grote camions met kieper ten dienste te stellen van de maatschappij zodat we kunnen beginnen met de vreemdelingen op te pikken.

Op elke camion staat een land.
Gelieve dan ook als vreemdeling in die camion te kruipen en te wachten tot u wordt uitgekieperd in land van oorsprong.

HOE MOOI ZOU VLAANDEREN DAN NIET ZIJN????

terug 's avonds op straat spelen, minder vervuilende autos (jaja, want de mustaphas en mohamedden rijden allemaal met stinkediesels Mercedessen uit de jaren stillekes die ze nooit een onderhoud geven ).

(kkon het nie laten )
Oud 6 maart 2004, 18:49   #30
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Weinig landen die, juist door hun regime, zo uitnodigen tot corruptie en machtsmisbruik als België.

Ik heb nochtans altijd gedacht dat dit land vanuit Brussel bestuurd werd inplaats van vanuit Antwerpen en door Leo Delcroix.
Inderdaad, wat wil je met die (con)federale structuur. Dat is uitnodigen tot geldverspillingen... Hoe meer postjes, hoe meer inkomsten voor de partijen.
Hans1 is offline  
Oud 6 maart 2004, 18:52   #31
MoW
Vreemdeling

MoW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vriendelijke groeten,
Rudy Van Nespen
Tijdelijk woordvoerder.

Kijk jongens en vrouwen ......nog eentje die los werkt van de BUB.
Kleine partijen .....dus u geeft gelijk dat het niemand rechtstreeks een moer kan schelen da la belgique aant barsten is ?
Oud 6 maart 2004, 18:55   #32
MoW
Vreemdeling

MoW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vriendelijke groeten,
Rudy Van Nespen
Tijdelijk woordvoerder.

Front National ....et pour les flamands la même chose.
Oud 7 maart 2004, 23:50   #33
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Een antwoordje aan zoroaster

U hebt van de Liberale Alliantie tot op vandaag nog niet veel gehoord.
Dit klopt, maar wil niet zeggen dat er niet gewerkt wordt.
Op 10 maart e.k. hebben wij een raadsvergadering waarop een en ander
zal worden besproken en een positie zal worden ingenomen.

Na het forfait van het Liberaal Appel, wat onze groep reeds vermoedde
eind juni vorig jaar, dringt een alternatief zich duidelijk op.

De liberaal appel kiezer heeft het recht op een partij te kunnen stemmen
die niet het Blok is of het kartel CD&V-N-VA.

In het belang van de liberale gedachte zullen in de komende weken de nodige gesprekken plaatsvinden en zal dit meegedeeld worden.

so wait and see.
Oud 8 maart 2004, 00:04   #34
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Van Looy
Een antwoordje aan zoroaster

U hebt van de Liberale Alliantie tot op vandaag nog niet veel gehoord.
Dit klopt, maar wil niet zeggen dat er niet gewerkt wordt.
Op 10 maart e.k. hebben wij een raadsvergadering waarop een en ander
zal worden besproken en een positie zal worden ingenomen.

Na het forfait van het Liberaal Appel, wat onze groep reeds vermoedde
eind juni vorig jaar, dringt een alternatief zich duidelijk op.

De liberaal appel kiezer heeft het recht op een partij te kunnen stemmen
die niet het Blok is of het kartel CD&V-N-VA.

In het belang van de liberale gedachte zullen in de komende weken de nodige gesprekken plaatsvinden en zal dit meegedeeld worden.

so wait and see.
Staat u me toe niet onder de indruk te zijn?
Het Liberaal Appel werd een aanzienlijke electorale flop, dus wat moeten we verwachten van een partij die de paar stemmen van het Liberaal Appel hoopt te recupereren?
zorroaster is offline  
Oud 8 maart 2004, 00:24   #35
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Beste Zorroaster,

Mijn bedoeling was louter wat informatief te zijn
Verder verwacht ik van overtuigde partijaanhangers geen andere reactie dan de uwe.
Vergeet echter dat wij geen partij zijn die massas stemmen zal halen
zo realistisch zijn we wel, doch 23.000 van de 30.000 stemmen op het liberaal appel vorige federale verkiezingen kwamen uit regio's buiten
de provincie Antwerpen, en zij waren toen reeds overtuigd van het nut
van de alternatieve stemmogelijkheid.
Wij menen wel te mogen hopen dat 50 % van deze mensen niet van idee
veranderd zijn. En er zijn nu meer misnoegde liberalen dan toen
Een alternatief kan groeien van niets tot iets, maar dan moet het er wel zijn.
Als mijn analyse van de voorbije jaren klopt, is het stemmenaantal dat respectievelijk door V.U. en nadien N-VA behaald werd niet van die aard
dat hier groei te bespeuren valt. Vandaar dat het een wijs besluit was
van Geert om een kartel aan te gaan.
De N-VA wil duidelijk iets betekenen (verkozenen hebben), ik hoop dat zij binnen het kartel een duidelijke stempel mogen doordrukken eens zij mee de macht zullen uitmaken. Pas op voor de jezuiten bij de CD&V
Niet bepaald consequent in hun beloftes in het verleden, en hun uitgesproken Vlaams zijn, moet ik echt nog zien hoor.
België wordt bestuurd op federaal en niet op regionaal vlak.
't wordt vast moeilijk om een bona-fide partner te vinden in deze structuur
na 13 juni 2004. En je kan dan wel op Vlaams gebied de macht uitmaken,
de verdere regionalisatie wordt niet in het Vlaams Parlement, maar op federaal vlak beslist. Dus heb je ofwel een Waalse partner nodig van
enige betekenis, ofwel ga je een keiharde strijd aan, die alleen oplossingen biedt via compromissen. Hier is N-VA ofwel niet bepaald
tolerant genoeg en heeft volgens mij ook geen Waalse gedachtegoedpartner, ofwel moet je 't keihard spelen stijl Van den Brande
maar daar heeft men het in Wallonië niet erg gemakkelijk mee.

't wordt dus moeilijk

maar idealen nastreven doen we allen, zelfs wij

uitmaken
Oud 8 maart 2004, 00:50   #36
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Beste Zorroaster,

Mijn bedoeling was louter wat informatief te zijn
Verder verwacht ik van overtuigde partijaanhangers geen andere reactie dan de uwe.
Vergeet echter dat wij geen partij zijn die massas stemmen zal halen
zo realistisch zijn we wel, doch 23.000 van de 30.000 stemmen op het liberaal appel vorige federale verkiezingen kwamen uit regio's buiten
de provincie Antwerpen, en zij waren toen reeds overtuigd van het nut
van de alternatieve stemmogelijkheid.
Wij menen wel te mogen hopen dat 50 % van deze mensen niet van idee
veranderd zijn. En er zijn nu meer misnoegde liberalen dan toen
Een alternatief kan groeien van niets tot iets, maar dan moet het er wel zijn.
Uiteraard respecteer ik uw inzet, vooral omdat ze quasi zeker niet beloond zal worden en u dat ook wel weet.
Maar zeg nu zelf, u schat dat u de helft van de 30.000 stemmen van het Liberaal Appel wenst te recupereren. Dat zijn hoogstens 15.000 stemmen. Waar gaat u daarmee staan? Welke concrete vertaling van uw ideologie zal u daarmee kunnen bewerkstelligen?

Als N-VA'er zijnde klinkt het misschien wat gek om de overlevingskansen van een kleine partij geringschattend te bepalen, maar de N-VA heeft nog altijd een stemmenpotentieël van 19% en een aanzienlijk partijkader. Zelfs zonder kartel hadden we naar de verkiezingen kunnen gaan met de KANS er iets van te maken. Door het Vlaams Kartel hebben we die kans mathematisch verdrie- of viervoudigd, maar we hadden tenminste al een kans als onafhankelijke partij.
De Liberale Alliantie, met haar stemmenpotentieël "de helft van het LA", zonder bekendheid en zonder echt partijkader, heeft die niet. Daarom is het een zaak van verloren tijd en verloren stemmen.
zorroaster is offline  
Oud 8 maart 2004, 01:31   #37
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Zorroaster,

Uw analyse over onze kansen lijkt mij realistisch, maar ook de V.U.
is klein begonnen dacht ik.

Maar hoe rijmt U het laatste resultaat van N-VA van juist geen 5 % met een potentieel van 19 %???

Ik vrees dat ik het potententieel van onze partij in dezelfde context zou kunnen inschatten op 0,7 % + 21 % ex VLD ?
Maar dit is dagdromen niet ???
Oud 8 maart 2004, 11:53   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zorroaster,

Uw analyse over onze kansen lijkt mij realistisch, maar ook de V.U.
is klein begonnen dacht ik.

Maar hoe rijmt U het laatste resultaat van N-VA van juist geen 5 % met een potentieel van 19 %???

Ik vrees dat ik het potententieel van onze partij in dezelfde context zou kunnen inschatten op 0,7 % + 21 % ex VLD ?
Maar dit is dagdromen niet ???
De VU was wel iets totaal nieuws. Ik geloof niet dat er daarvoor een Vlaams-nationalitische partij bestond. Liberalen bestaan er al sinds België bestaat, plus een aantal liberale splintergroepjes die het niet eens zijn met grote broer.

Veel moeite voor niks dus als je het mij vraagt.

Wat hoopten jullie eigenlijk te bereiken?
Oud 8 maart 2004, 11:56   #39
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

ivm de Onafhankelijke Alliantie: zie volgend bericht in GVA

Citaat:

08/03 Nieuwe Partij scheurt zich misschien af van Liberaal Appel

De beslissing van het Liberaal Appel om niet deel te nemen aan de verkiezingen van 13 juni, is bij een deel van de Antwerpse leden niet in goede aarde gevallen. Een groep rond de vroegere rechtse formatie Nieuwe Partij, gaat mogelijk zelf met een lijst naar de verkiezingen.

Het Liberaal Appel besliste niet deel te nemen aan de verkiezingen omdat het Vlaams Blok voor deze verkiezingen geen kartel wil aangaan met de partij van Ward Beysen. Dat in krantenartikels bekend raakte dat er wel contacten geweest zijn tussen Beysen en het Vlaams Blok over een eventuele coöptatie van Beysen als senator, zou bij een aantal leden in het verkeerde keelgat zijn geschoten.

"Sommige leden voelen zich politiek dakloos en vinden dat ze door de voorzitter zijn bedonderd," zegt Eduard Verlinden, één van de leden die zich over zijn politieke toekomst bij het Liberaal Appel beraadt. Volgens hem zijn er mensen die de partij verlaten en zal op de volgende Algemene Vergadering het ontslag van Beysen als voorzitter gevraagd worden.

Verlinden en anderen die vroeger de Nieuwe Partij vormden, gaan nu misschien zelf een lijst samenstellen om aan de verkiezingen deel te nemen. Deze week nog moet daar volgens Verlinden duidelijkheid over komen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 8 maart 2004, 12:05   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

En wat met de kleinere partijen wier mening nu eens compleet tegengesteld zijn als die van uw alliantie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be