Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 13:11   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Typische linkse reflex : ontoelaatbare praktijken die zich uitsluitend voordoet met mannelijke leden van één bepaald geloof, proberen af te zwakken door andere ontoelaatbare praktijken met de "Vlaming" te linken.

(En in het volgend debat dan weer aankomen dat "de Vlaming' niet bestaat.)
Ik vermoed dat dat het antwoord is dat je aan �*lle vrouwen geeft die zeggen dat ze mishandeld worden door hun partner? Of wacht, enkel aan de 'linkse' vrouwen, wellicht.

En neen, dé Vlaming bestaat niet. Er zijn Vlamingen die zodanig gefixeerd zijn op moslims dat problemen bij Vlamingen gemakshalve onder de mat geschoven worden, en er zijn Vlamingen die nog een beetje geven om hun mede-vlamingen.
Oud 3 februari 2008, 13:15   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
maar daarmee is het probleem van de "SPOED" nog niet opgelost nietwaar.....

waarom komen ze zo veelvuldig naar de spoedafdeling ????? daar al eens bij stilgestaan ?????????

wel eigenlijk zéér simpel...... met enige "afrika-ervaring" durf ik te stellen dat ik kan raden waarom de spoed hier bij ons zo'n succes is.....

als ik in afrika naar een ziekenhuis (of wat er moet voor doorgaan) stapte toen ik ziek of gewond was is de eerste vraag van de behandelende arts steeds dezelfde gebleken : "comment est ce que vous allez payer monsieur" en daarna pas (als ge poen hebt dus) gaat men u behandelen...... enneuhhh "spoed" daar hebben ze ginder nog niet van gehoord..... zelf meermaals ondervonden !

als je hier bij ons naar een ziekenhuis stapt en ge gaat er binnen via de spoed, dan vraagt men eerst wat je probleem is en dan verzorgd men je en daarna........... als de behandeling reeds gedaan is ze vaststellen dat ge niet in orde zijt met uw ziekenkas en géén verzekering hebt en ook géén geld bij hebt en dan soms moeten ze nog te horen krijgen dat de dokter een vrouw moet zijn.........

t'is maar dat ge het weet........ kwestie van langs de spoed binnen te gaan of niet............
nagel op de kop:
artsen vragen in de weekends 70euro, wat ongeveer het budget is dat een gemiddelde OCMWlijder krijgt om een weekje te leven.
Dit komt bovenop hun wachtdienstloon van 500-800euro

Dus je kunt je wel afvragen, als artsen hun monopolie zo in extenso uitbuiten, of hierdoor niet precies die overconsumptie van spoed in gang komt.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 13:16   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vermoed dat dat het antwoord is dat je aan �*lle vrouwen geeft die zeggen dat ze mishandeld worden door hun partner? Of wacht, enkel aan de 'linkse' vrouwen, wellicht.

En neen, dé Vlaming bestaat niet. Er zijn Vlamingen die zodanig gefixeerd zijn op moslims dat problemen bij Vlamingen gemakshalve onder de mat geschoven worden, en er zijn Vlamingen die nog een beetje geven om hun mede-vlamingen.
Blijkbaar heb je het nog steeds niet begrepen.

Moslimmannen die hun vrouw afkloppen MOGEN dit doen volgens hun geloof, de vrouwen zijn daarbij in de fout, want ze hadden hun man maar moeten gehoorzamen. Uit angst voor eventuele klop zullen ze zich automatisch ondergeschikt opstellen.

Vlaamse mannen die hun vrouw afkloppen mogen dit NIET doen. Hun vrouwen zijn NIET IN DE FOUT: zij zijn de slachtoffers van aggressieve mannen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 13:18   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

x

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 februari 2008 om 13:18.
Oud 3 februari 2008, 13:18   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nagel op de kop:
artsen vragen in de weekends 70euro, wat ongeveer het budget is dat een gemiddelde OCMWlijder krijgt om een weekje te leven.
Dit komt bovenop hun wachtdienstloon van 500-800euro

Dus je kunt je wel afvragen, als artsen hun monopolie zo in extenso uitbuiten, of hierdoor niet precies die overconsumptie van spoed in gang komt.
Wat is dat nu voor zever!

Zorg dat je in orde bent met je ziekenkas dan hoef je niet naar de spoed te gaan om er goedkoop van af te komen.

Oud 3 februari 2008, 13:25   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het antwoord dat ik geef aan hypocriete progressieven die het behoorlijk lastig krijgen als ze geconfronteerd worden met een gewelddadig gebruik dat louter vastgesteld wordt bij diegenen die ze zelf verrijkers noemen. Er zijn andere manieren om uw plaatstvervangende schaamte te ventileren Nynorsk dan er rap rap de niet en dan weer wel bestaande Vlamingskes bij te betrekken.
Je kon als vergelijkingspunt het geweld aanvoeren dat Chinese vrouwen ondervinden die hun voeten moeten inbinden.
Maar die typische linkse zelfhaat speelde weer op.

Citaat:
Zoek de contradicties.

PS Het feit dat in de 'Vlaamse' vrouwenvluchthuizen ineengeklopte allo's proportioneel oververtegenwoordigd zijn schuif jij dan weer gemakshalve onder mat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 13:25   #27
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Online : 3 februari 2008 om 13:27.
Oud 3 februari 2008, 13:25   #28
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Online : 3 februari 2008 om 13:26.
Oud 3 februari 2008, 13:27   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar heb je het nog steeds niet begrepen.

Moslimmannen die hun vrouw afkloppen MOGEN dit doen volgens hun geloof, de vrouwen zijn daarbij in de fout, want ze hadden hun man maar moeten gehoorzamen. Uit angst voor eventuele klop zullen ze zich automatisch ondergeschikt opstellen.

Vlaamse mannen die hun vrouw afkloppen mogen dit NIET doen. Hun vrouwen zijn NIET IN DE FOUT: zij zijn de slachtoffers van aggressieve mannen.
Dat komt helemaal niet overeen met de ervaringen die veel vlaamse vrouwen hebben die slachtoffer geworden zijn van partnermishandeling. "Je moet gehoorzamen, ik ben de baas" heerst écht in sommige gezinnen. Het is niet omdat er geen god aan te pas komt dat het daarom zoveel anders is. Of minder erg is.
Veel vrouwen zijn helaas ook zo ver gebrainwasht dat ze ook werkelijk geloven dat ze geen eigen wil hebben. Hun wilskracht is in ieder geval opgebruikt.

Ik vind het droevig dat de vlaamse vrouwen die hun mond opendoen over het geweld die ze ervaren of ervaarden aanzien worden als fantasten en moslimknuffelaars. Iedereen verdient een luisterend oor. Allochtoon of autochtoon.
Oud 3 februari 2008, 13:30   #30
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Het verschil zit in de rechtvaardiging van geweld of dwang.
Dat verschil lijkt me maatschappelijk en politiek voldoende relevant om nader op in te gaan, zonder de kwestie weer te verzuipen in 'ja maar...dé Vlamingen'

edit: zie ook creationisme-topic

edit 2: hoewel het misschien ook wel nuttig is om vanuit de rechtvaardiging de vgl te maken met dergelijke toestanden bij mensen die geen aanhanger zijn van het islamitisch geloof. misschien zijn er wel interessante psychologische parallellen te trekken

Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 februari 2008 om 13:46.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 13:32   #31
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt helemaal niet overeen met de ervaringen die veel vlaamse vrouwen hebben die slachtoffer geworden zijn van partnermishandeling. "Je moet gehoorzamen, ik ben de baas" heerst écht in sommige gezinnen. Het is niet omdat er geen god aan te pas komt dat het daarom zoveel anders is. Of minder erg is.
Veel vrouwen zijn helaas ook zo ver gebrainwasht dat ze ook werkelijk geloven dat ze geen eigen wil hebben. Hun wilskracht is in ieder geval opgebruikt.

Ik vind het droevig dat de vlaamse vrouwen die hun mond opendoen over het geweld die ze ervaren of ervaarden aanzien worden als fantasten en moslimknuffelaars. Iedereen verdient een luisterend oor. Allochtoon of autochtoon.
Off-topic. het gaat hier om moslims die gynaecologen bedreigen of er geweld tegen gebruiken als die tijdens een spoedbehandeling in de buurt van hun vrouw komen. En het feit dat het medisch personeel zelf met een oplossing moest komen aandraven, omdat de progressieve beleidsverantwoordelijken blijvend hun ogen sluiten voor de import en het wortel schieten van 'verrijkers'-praktijken die in een beschaafde, moderne maatschappij ontoelaatbaar zijn.
Oud 3 februari 2008, 13:36   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het antwoord dat ik geef aan hypocriete progressieven die het behoorlijk lastig krijgen als ze geconfronteerd worden met een gewelddadig gebruik dat louter vastgesteld wordt bij diegenen die ze zelf verrijkers noemen. Er zijn andere manieren om uw plaatstvervangende schaamte te ventileren Nynorsk dan er rap rap de niet en dan weer wel bestaande Vlamingskes bij te betrekken.
Je kon als vergelijkingspunt het geweld aanvoeren dat Chinese vrouwen ondervinden die hun voeten moeten inbinden.
Maar die typische linkse zelfhaat speelde weer op.

Zoek de contradicties.

PS Het feit dat in de 'Vlaamse' vrouwenvluchthuizen ineengeklopte allo's proportioneel oververtegenwoordigd zijn schuif jij dan weer gemakshalve onder mat.
Als ik bij iemand plaatsvervangende schaamte voel dan is het wel bij jou.
Ik ken persoonlijk twee Vlaamse vrouwen die een portie geweld kado kregen toen ze het in hun hoofd haalden een mannelijke gynaecoloog op te zoeken in plaats van een vrouwelijke. Nee, geen geweld tegen de gynaecoloog, nee, maar me dunkt is dergelijk geweld even achterlijk en verfoeilijk dan het geweld dat moslimmannen gebruiken of dreigen te gebruiken als een vrouw door een mannelijke gynaecoloog behandeld wordt. Er hoeft zelfs geen geweld gebruikt te worden of niet met geweld gedreigd te worden vooraleer het achterlijk of gewoon onwenselijk is. De weigerende reactie op zich is al erg genoeg.
Oud 3 februari 2008, 13:43   #33
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ken persoonlijk twee Vlaamse vrouwen die een portie geweld kado kregen toen ze het in hun hoofd haalden een mannelijke gynaecoloog op te zoeken in plaats van een vrouwelijke.
Alé, en die 2 gevallen moeten dus een duidelijke trend bij de moslimpopulatie goedpraten. Waarschijnlijk ken je ook 2 Vlaamse vrouwen die een genitale zelfverminking toestonden en huppelend verkondigden dat dat hun allerindividueelste en eigen keuze was. Dat zal dan weer moeten volstaan om een volgende trend van "verrijkende" islamitische importpraktijken te verantwoorden zeker?
Oud 3 februari 2008, 13:45   #34
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

error

Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 februari 2008 om 13:45.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 13:51   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Het verschil zit in de rechtvaardiging van geweld of dwang.
Dat verschil lijkt me maatschappelijk en politiek voldoende relevant om nader op in te gaan, zonder de kwestie weer te verzuipen in 'ja maar...dé Vlamingen'

edit: zie ook creationisme-topic
Ik denk dat een dergelijke discussie pas zin heeft als de complexiteit van de problematiek door de verschillende discussiepartners erkend wordt.

De rechtvaardiging van geweld of dwang bevindt zich zowel op micro-, meso- als macroniveau.
Op macroniveau kun je de wet situeren die geweld niét rechtvaardigd. We leven in een ruim maatschappelijk kader waar geweld en dwang verworpen worden.
Op micro-niveau zit de persoonlijke overtuiging. Daar vind je zowel bij allochtonen als autochtonen personen die geweld en dwang rechtvaardigen en anderen die het verwerpen.
Op meso-niveau zit de subcultuur en het sociale netwerk. In de moslim subcultuur wordt geweld veelal gerechtvaardigd, evenals in de kleinere sociale netwerken, in de "vlaamse" subculturen wordt die veelal verworpen. Maar helaas zijn er ook "vlaamse" sociale netwerken waarin dat geweld niét verworpen wordt. In een café waar ik vroeger, in een gelukkig vervlogen tijd, soms zat werd geweld tegenover vrouwen gezien als een gerechtvaardigd middel om die vrouwen zich te doen gedragen zoals ze 'hoorden'. 't is niet de enige plek in vlaanderen waar dat gebeurde.
Iedere discussie die uitgaat van een ongenuanceerde opsplitsing tussen moslims en niet-moslims is gedoemd te mislukken.

Is er wél een genuanceerde basis, dan kan je tot iets vruchtbaars komen.
Oud 3 februari 2008, 13:53   #36
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vrees overigens dat zo'n code het probleem verschuift.
Oud 3 februari 2008, 13:57   #37
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een dergelijke discussie pas zin heeft als de complexiteit van de problematiek door de verschillende discussiepartners erkend wordt.

De rechtvaardiging van geweld of dwang bevindt zich zowel op micro-, meso- als macroniveau.
Op macroniveau kun je de wet situeren die geweld niét rechtvaardigd. We leven in een ruim maatschappelijk kader waar geweld en dwang verworpen worden.
Op micro-niveau zit de persoonlijke overtuiging. Daar vind je zowel bij allochtonen als autochtonen personen die geweld en dwang rechtvaardigen en anderen die het verwerpen.
Op meso-niveau zit de subcultuur en het sociale netwerk. In de moslim subcultuur wordt geweld veelal gerechtvaardigd, evenals in de kleinere sociale netwerken, in de "vlaamse" subculturen wordt die veelal verworpen. Maar helaas zijn er ook "vlaamse" sociale netwerken waarin dat geweld niét verworpen wordt. In een café waar ik vroeger, in een gelukkig vervlogen tijd, soms zat werd geweld tegenover vrouwen gezien als een gerechtvaardigd middel om die vrouwen zich te doen gedragen zoals ze 'hoorden'. 't is niet de enige plek in vlaanderen waar dat gebeurde.
Iedere discussie die uitgaat van een ongenuanceerde opsplitsing tussen moslims en niet-moslims is gedoemd te mislukken.

Bon, in grote lijnen ben ik het hier mee eens, zie edit2 van post.
Behalve wat dit betreft:

Dat vind ik te ongenuanceerd, ik vind dat je hierbij onvoldoende rekening met het belang van het islamitisch geloof voor moslims en de ideologische en politieke consequenties daarvan.
Oud 3 februari 2008, 13:58   #38
Banneling

Standaard

Citaat:

Een woord : progressieve onzin.
Het probleem dat gynaecologen in levende lijve ervaren wordt geïnspireerd door één religie-ideologie-cultuur :de islamitische.
Dat nuanceringsvoorstel is niets anders dan progressieve populistische prietpraat vanwege hypocrieten die moeite hebben met de realiteit.

Het uitspinnen van het probleem dat gynaecologen met moslims hebben naar het algemene thema van geweld op vrouwen is niets anders dan een hypocriet afleidingsmaneuver.

Laatst gewijzigd door Online : 3 februari 2008 om 14:01.
Oud 3 februari 2008, 13:58   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alé, en die 2 gevallen moeten dus een duidelijke trend bij de moslimpopulatie goedpraten. Waarschijnlijk ken je ook 2 Vlaamse vrouwen die een genitale zelfverminking toestonden en huppelend verkondigden dat dat hun allerindividueelste en eigen keuze was. Dat zal dan weer moeten volstaan om een volgende trend van "verrijkende" islamitische importpraktijken te verantwoorden zeker?
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het éne kwaad het andere kwaad zou goedpraten???
Ik snap dat dus écht niet eh.

Waarom kan een discussie hierover niet van de realiteit vertrekken?
Oud 3 februari 2008, 14:02   #40
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het éne kwaad het andere kwaad zou goedpraten???
Ik snap dat dus écht niet eh.

Waarom kan een discussie hierover niet van de realiteit vertrekken?
Sorry, maar volgens mij is de realiteit van dit topic

Citaat:
De code komt er na enkele gevoorvallen waarbij allochtone mannen een mannelijke gynaecoloog weigerden voor hun vrouw.
Ofwel zijn de gynaecologen dan ongenuanceerd? Of geeft de journalist de feiten verkeerd weer?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be