![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb hier nog ergens iets gevonden over de zelfmoordstudie van Durkheim. Hij onderscheidde 4 types zelfmoord: egoïstische zelfmoord (zwakke sociale samenhang), altruïstische zelfmoord (te sterke sociale samenhang), anomische zelfmoord (zwakke sociale regulering) en fatalistische zelfmoord (te sterke sociale regulering). We kunnen maar een verklaring vinden voor het hoge aantal zelfmoorden als we weten hoe vaak de verschillende types voorkomen.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is een goeie vraag. Zelfmoord zou wel 's een kenmerk van een spitsvondige samenleving kunnen zijn, zoals de Japanse(waar de cijfers nog hoger liggen dan bij ons). Onbruikbare elementen uit de cultuur zijn zich zo bewust van het hogere, dat ze zichzelf gaan uitschakelen ten dienste van het lichaam waar ze lid van zijn.
Of is het eerder een symptoom van een verslagen cultuur? In Lithouwen schakelen 75(!!) mannen per 100.000 zichzelf uit. Wat op zich ook eervol is: men wil niet capituleren dus men pleegt een Perang Poepoetan. Maakt onze zelfmoordepidemie deel uit van een finale Perang Poepoetan of van een nuttige natuurlijke selectie ten dienste van onze eigen cultuur? Ik weet het dus ook niet. Ik ben vergeten wie de koning is en waarvoor we eigenlijk moeten selecteren. De orde is niet meer duidelijk. Ik ga er een eind aan maken. Dat zou natuurlijk ook kunnen. Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 6 februari 2008 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Zolang er geen veteranen worden veroordeeld verwacht ik geen grote pieken in die cijfers.
Maar als je verschillen zoekt: 17 is ook de murder rate voor de VS, terwijl België met een 5,5/100.000 iets beschaafder overkomt. Gezien ook dat de VS haar (volkeren)moorden vooral in het buitenland pleegt, natuurlijk. Daarmee kunnen we het pre-Pieter De Cremtijdperk misschien afsluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Misschien hebben we nood aan een klimaatsverandering.
Het kan ook aan de naam van ons land liggen. Landen met een naam die klinkt als een rock 'n roll groepje, daar komt zelfmoord niet voor. ANTIGUA AND BARBUDA SAINT KITTS AND NEVIS SAINT VINCENT AND THE GRENADINES Suicide Rates (per 100,000), by country, year, and gender. Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 6 februari 2008 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() We zijn een uitstervend volkje, de Vlamingen, doodsoorzaak 1 : zelfmoord, laag geboortecijfer, slechte chauffeurs, ...
De wereld zal heus niet stoppen met draaien zonder ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Vlaamse mannen hebben het uiteraard erger te verduren dan Amerikaanse veteranen die aan het front van Vietnam, Afganistan, Irak... enzv hebben gevochten.
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() Ik hou het op de egocentrische verwaandheid.
Huisje, tuintje, vrouwtje, toffe "kids" (god wat haat ik die verengelsing). Tot als ze dan merken dat na hun universiteitsstudies niemand zit te springen achter de zoveelste licentiaat rechten, hun loon om van te huilen is, de huizen onbetaalbaar zijn, en hun frigide vrouwen meer zin hebben in dure reisjes dan sex. En zij die zich dan toch tot over hun oren in de schulden steken om hun dromen te verwezenlijken staan voor een afgrond als ze hun job kwijtraken. (cfr de ontslagen lijnpiloot bij het failliet van Sabena die zelfmoord pleegde) Laatst gewijzigd door Amaj : 7 februari 2008 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er lijkt dus idd een correlatie tussen de hoogte van belastingen en de zelfmoordgraad. Alleen zijn correlaties niet voldoende als bewijs om conclusies te trekken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Gaat dit over autochtone Belgen?
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1) USA : murder rate is rond de 6 per 100.000 (statistieken FBI, gegevens Internation PEace Information Centre, ...), en zelfmoord ligt op 10 per 100.000 2) Belgie ongeveer 2 moorden per 100.000 (cijfers website federale politie) , zelfmoord rond de 24 per 100.000 (dus 2,4 maal hoger dan in de USA) Ik vermoed dat jij je cijfers haalt van bv de website van de federale regering (die vermeld het aantal moordpogingen, niet het echte aantal moorden) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de cijfers in de Scandinavische landen de hoogste zijn van Europa durf ik toch te betwijfelen. Al eens Ramón Gitannes' lijstje gezien? De Oosteuropese landen zijn véél erger. Oekraïne en Wit-Rusland respectievelijk 52 en 63 gevallen per 100.000 mannelijke inwoners...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Amerika is gewoon te gek om te leven, stukken beter dan Pleuropa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfmoord, een fenomeen waar te weinig aandacht aan wordt besteed. De antwoorden op de vraag 'waarom' gaat terug tot de fundamenten van de samenleving. Mischien willen we die liever die liever niet horen. Van het lijstje van Durkhaim (Geert C, Post 21) lijken me de altruïstische zelfmoord (te sterke sociale samenhang) en de anomische zelfmoord (zwakke sociale regulering) nogal onwaarschijnlijk in België.
In het algemeen hebben de zogezegde 'ontwikkelingslanden' trouwens minder last van zelfmoord als ik me niet vergis. Waar 'ontwikkeling' niet niet allemaal toe kan leiden zou je denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Als ik het verschil zie tussen mijn bruto en mijn netto loon heb ik ook goesting om naar de bomgordel te grijpen
![]()
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij zowel mannen als vrouwen is er een piek in het jaar 2000. Is dat de milleniumzelfmoordbug mischien? (cfr. statistiek post nr. 1). En waarom mannen meer als vrouwen? Gelukkig zijn de mannen met iets meer tijdens de geboorte want tegen dat we 70 zijn zijn de vrouwen nu al in de meerderheid. De zwakke sekse zeggen ze dan. De sekse van de toekomst als je het mij vraagt. En nu hebben ze ons niet eens meer nodig om zich voort te planten. Wat doe ik hier dan nog?...Is er nog ergens plaats vrij aan die tak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
.de walen, .de sossen .de regering circe!!! Al bijna post 40, slaap je soms? ![]() ![]() We wachten op jou om de schuld aan de islam en allochtonen te geven!! Laatst gewijzigd door filosoof : 7 februari 2008 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik weet nog niet hoe, maar op de ene of andere manier moet het VB hiervoor verantwoordelijk te stellen zijn.
![]()
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik herinner me echter dat het feest bij het dalende moordcijfer in een bepaalde Amerkaanse stad stil werd gehouden omdat dit cijfer toch nog verbleekte met wat ze naar schatting in Bagdad hadden aangericht. Mijn eigen schatting bij de inval daar is rond de 100000 moorden per dag. Gebombaardeerden zijn moeilijk te tellen, wat die zijn helemaal in stukskes, of vergaan door de chemie. Volgens The New York Times vielen er sinds begin van de oorlog in Irak alleen al 600 000 doden. Dat is zonder de gevolgen van de ecomische sankties te rekenen. En ja, de Amerikanen zijn verontwoordelijk voor waar ze aan begonnen zijn! Dat de Amerkanen niet zijn veroordeeld betekent niet dat er geen doden waren. Laatst gewijzigd door DannyS : 8 februari 2008 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |