![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Dat de prijzen schandalig hoog zijn in Brugge,weten we allen.Wij mijden dan ook die drankgelegenheden.Maar moest je weten hoeveel taks ze jaarlijks moeten betalen zou je ook ogen trekken.Het bierke is even lekker in de onmiddelijke randgemeenten.En vele minder duur,er zijn nog volkscafeetje's.Als je natuurlijk naar een sjieke uitbating gaat,moet je de sjiek erbij betalen.En niet zeuren over de prijs,want die staat verplicht uitgehangen.Als er handel controle krijgt,is het wel in Brugge
![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 6 februari 2008 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heb ik hier ergens gezegd dat die ober schuldig is? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 6 februari 2008 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat men andere mogelijkheden kan belichten en enigszins relativeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover dit stukje sfeerschepperij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit ervaring weet ik dat ze in Brugse café's en restaurants dikwijls de klant "afzetten". Deze Joodse toerist heeft zich hier niet om laten doen, en dan hebben ze hem er maar "uitgezet".
Nu even ernstig : niet alleen zijn die prijzen belachelijk, maar het is inderdaad ook zo dat de houding van de obers aldaar vrij dikwijls onvriendelijk en onsympathiek is. Soms zelfs gewoon arrogant. Ik kan mij inbeelden dat een kleine discussie met deze Joodse meneer heeft geleid tot "buiten, we serveren hier geen Joden". Indien na onderzoek blijkt dat het ook maar half zo erg was, dan zou ik als eigenaar van de zaak in ieder geval de ober buitensmijten en de toerist een gratis maaltijd aanbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ze zijn toch zo verdraagzaam, mijnheer, die Vlamingen.
![]() Zou er geen traan om laten moest dit volkje van achterlijke boerenlui van deze aardbol verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, dat heb ik in de jaren dertig ook nog gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Bejaarden niet serveren is schandalig, maar dat ze die "Vlaming" toch gewoon op zijn bakkes geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Feit is dat de bediening in dat soort 'chique' stadscafés meestal onvriendelijk en afstandelijk is, de obers hebben er een arrogante air (wees blij dat ik u bedien!)
Alleen aan Parijse obers kunnen ze qua onvriendelijkheid niet tippen Ik heb me hier ooit in het samenzijn met buitenlanders diep voor geschaamd... Anderzijds : in vele Vlaamse volkscafés is de bediening top, de prijzen schappelijk en de toogdiscussies doen altijd glimlachen |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar ben jij zo radeloos geworden dat er in jouw blinde belgicisme voor vlamingen geen plaats meer is, ik zou dat ook als racisme kunnen classificeren.
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() item 34
... als je in hun dorp bent geboren, ja. Maar kom niet van tien kilometer verderop, waar andere regels gelden over het maaien van gras. Laatst gewijzigd door DannyS : 6 februari 2008 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Marcel Kalmann is 64 jaar oud – hij werd geboren op 1 januari 1944 in het concentratiekamp Auschwitz-Birkenau. In dat kamp werden anderhalf miljoen Joodse mensen vermoord. Baby Kalmann wordt enkele dagen voor de bevrijding geboren. Door medegevangenen wordt hij verstopt tot aan de bevrijding van het kamp door Russische troepen. Marcel is zo de jongste persoon die Auschwitz overleeft. De bevrijding betekent echter niet het einde van alle ellende. Na de oorlog groeit Marcel op in verschillende tehuizen waar hij zwaar mishandeld wordt.
Als jongeman trekt hij naar Amerika om er een nieuw leven te beginnen. Kalmann is een joviale man die houdt van het leven, ondertussen is hij al enkele malen grootvader geworden. De verschrikkingen van de Shoah lijken ver weg. Tot een schokkende gebeurtenis in Brugge opnieuw toont dat antisemitisme en haat tegen Joden nog steeds levend en wel is. Ook in ons land." Origineel zeg, om Auschwitz hier bij te sleuren. Snif snif. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn leeftijd zou dat verwonderlijk zijn, maar ik heb zo een grote kast met vooraan een soort grijs ding waarop je beelden uit heden en verleden kan zien. Alsook een klein doosje waarin je een regenboogkleurig schijfje kan steken dat weer andere beelden tovert op dat grijze vlak. Moet je eens proberen, meneer de niet van De La Tourette gespeend zijnde eikel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iemand met zin voor nuance en een fetisj voor zelfhaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin die zeiksnorren beu te worden die elke psycho gelijkstellen aan "de Vlaming". Die mensen zijn voor mij nog haatdragender dan die psycho's. |
|
![]() |
![]() |