Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2008, 18:47   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Je bedoelt zeker: een links dat veel beter georganiseerd is tegen Zapatero
??
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:47   #22
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom komt er geen Europese beweging op gang 'Stop Berlusconi"???

Dit is een zelfgeprofesseerde corrupticus die zelf wetten ontwerpt om zich aan corruptie-processen te onttrekken.
Kan dit zomaar in een democratisch Europa?

Het is een schande voor het imago van de EU in de wereld.

Het wordt tijd, dat de Europese executieve eens minimuimnormen ontwerpt en implementeert voor het democratisch gehalte en profiel van zijn te verkiezen leiders en die van de deelstaten..
Word toch eens wakker. De EU is gewoon een façade voor een toekomstige politiestaat. Binnen een paar jaar hebben we allemaal een identiteitschip met onze medische gegevens ingeplant. De Eurocraten verjagen de oorspronkelijke bewoners van bepaalde Brusselse wijken, ze willen verwarming van terrasjes verbieden in de winter en ook vrouwelijk bloot in reclame. En als Spanje het voorzitterschap heeft moeten de Nederlanders maar slikken dat er duizenden werkloze islamofascistische gay bashers bijkomen in Nederland enkel en alleen omdat de Spanjaarden te lui zijn om zelf hun gazon te maaien. Wow, hoe democratisch, veel geluk met je Euromob. I'll stick with Margaret Thatcher, please.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:49   #23
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
??
Ik bedoelde dat ik Zapatero niet als links beschouw, en dat écht links ageert tegen Zapatero's beleid (economie en de nationale kwestie).
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:50   #24
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Linkse corruptici zijn nog erger dan rechtse, want hypocieter.
Rechts komt er open en bloot voor uitn dat het zakkenvullers zijn. Linkse nemen een poze aanvan 'alles voor het volk, niets voor mij'.
Het zou me verbazen mocht zeg maar Fini ooit toegegeven hebben corrupt te zijn, of 't zou zijn in een Berlusconi-achtige waanredenering (iets als "De voorspoed van mijzelf is de voorspoed van het land.") En in ons land is het VB - toch wel de meest rechtse relevante formatie - het eerste om zichzelf als witte ridder voor te stellen
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 13 februari 2008 om 18:51.
Oud 13 februari 2008, 19:04   #25
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meer corruptici in de bak , hoe beter.

Te beginnen met de grote vis, niet met het kleine grut.
flauwe zever.
Dat geeft mij het recht om belastingsfraude te doen "de grote man doet het ook" Iedereen eerst de eigen stoep kuisen, dan is de straat proper
Oud 14 februari 2008, 01:29   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Tja, Berlusconi is waarschijnlijk de enigste bekwame politieker in Italië. De andere linkse politici zijn vooral sterk in ruzie maken en problemen laten verrotten.

Natuurlijk is de gans linkse rukkergemeenschap tegen Berlusconi, hij is immers het grote bewijs van het failliet van links in Italië.
Berlusconi is absoluut niet bekwaam, onder zijn bestuur kende Italië een groei van minder dan 0.1 %, het laagste in heel de EU. Links deed niet zoveel beter, da's waar, maar Berlusconi is zeker ook geen alternatief.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 01:32   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is moeilijk voor links om haar eigen falen te verwerken.
Helemaal niet. We hebben immers gezien hoe "goed" rechts het doet. Rechtser dan Bush bestaat niet, nochtans heeft hij de VS-economie naar de knoppen geholpen en een absoluut zootje gemaakt van zijn buitenlands beleid. De oorlog in Irak, HET summum van de Bush-politiek en van niemand anders, kun je bezwaarlijk een groot succes noemen, en dan ben ik nog beleefd. Ook Berlusconi was een grote ramp voor Italië. Het onvermogen van links om een waardig alternatief te bieden doet daar niets van af.
Oud 14 februari 2008, 01:36   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde dat ik Zapatero niet als links beschouw, en dat écht links ageert tegen Zapatero's beleid (economie en de nationale kwestie).
Ik vind Zapatero VERUIT de beste linkse politicus van de afgelopen 20 jaar in Europa. Een linkse met ballen aan z'n lijf. (eindelijk eens afrekenen met het Franco-verleden, steun aan Cuba en Venezuela, een gemeend "fuck you" aan Bush, geen onafhankelijkheid voor Kosovo, en een vrij gedurfde binnenlandse politiek) Vergelijk dat eens met triestige figuren als caroline Gennez, Marcel "Flippo" Colla of godbetert Renaat Landuyt ... Zulke hypocriete kleingeestige bekrompen pseudo-linkse schijters vervullen mij zodanig met afkeer dat ik nog sympathie zou krijgen voor Jean-Marie Dedecker of Filip Dewinter. Het enige waar die pathetische figuren angstvallig wakker van liggen is hun eigen straat en hun stand in de peilingen. Meestal wonen ze in begoede burgerwijken en weten ze begot niet wat er zich afspeelt in de cités van Molenbeek of Antwerpen-Noord. Waar blijft de West-Europese Chavez of Kirchner, die grandeur aan kunde verbindt en een linkse revolutie veroorzaakt in z'n land? Waarom moeten het altijd rechtse blageurs zijn als Berlusconi of Sarkozy die met alle aandacht gaan lopen? Links kan dat ook, EN heeft tenminste echte oplossingen voor de problemen die zich stellen, op voorwaarde dat er zich bekwamen linkse leiders aandienen.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 februari 2008 om 01:50.
Oud 14 februari 2008, 10:10   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
flauwe zever.
Dat geeft mij het recht om belastingsfraude te doen "de grote man doet het ook" Iedereen eerst de eigen stoep kuisen, dan is de straat proper
Flauwe en wat meer is, corrupto-fiele kul.

De eigen stoep kuisen, dat betekent alle corruptici in eigen land de bak in.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 februari 2008 om 10:11.
Oud 14 februari 2008, 10:12   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Isquierda Unida, wat stelt dat nog voor tegenwoordig?
1% van de vote?
Oud 14 februari 2008, 10:14   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Word toch eens wakker. De EU is gewoon een façade voor een toekomstige politiestaat
Moet ik daar van wakker worden, en wat nog erger is, blijven liggen?

En voor wat je verdere inhoudelijkheid betreft: The (iron) Lady is not for returning.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 februari 2008 om 10:17.
Oud 14 februari 2008, 10:18   #32
eno2
Banneling

Standaard

Democratie mag niet dienen om criminele mensen, en al zeker geen dito leiders, uit de bak te houden.
Oud 14 februari 2008, 10:19   #33
eno2
Banneling

Standaard

Dat zou immers een perversie zijn.
In Italië is ze dat al.
Oud 14 februari 2008, 10:20   #34
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Laat de Italianen maar beslissen wie hun eerste minister moet worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 10:37   #35
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

De politieke situatie in Italië in links en rechts verdelen is onzin.

Ik zie eerder de scheidingslijn tussen arrogante onbekwaamheid en blatante corruptie, en nog een aantal maatjes erger dan in België.

Italianen met een minimum aan rationaliteit laten dat circus al lang links liggen.
Oud 14 februari 2008, 10:39   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Laat de Italianen maar beslissen wie hun eerste minister moet worden.
Hoezo?
Beslissen ze dat dan?
De eerste minister wordt naar mijn weten buiten de kiezers om gekozen.

De buitenwereld mag daar geen opinies over ventileren????

Ik heb het ttrouwens niet eens uitsluitend over Italië helaas.

De democratie magniet dienen om corrupte leiders uit de bak te houden als untouchables. Dat was ook al het geval Met Chirac.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 februari 2008 om 10:40.
Oud 14 februari 2008, 11:21   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Salut en de kost.
Jouw toontje bevalt me niet.
Zoek dus maar iemand anders om te stoeien.
Of broebel wat tegen jezelf, simplicissimus...
de·mo·cra·tie (dev; democratieën; democratisch, democraat)
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert

(Vandale)

Wat ben jij voor een simpel geval dat je het aftrapt als je je leugens niet kan volhouden?

Vooruit, open misschien nog maar eens een draadje over hoezeer de maatschappij je mishandelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 11:28   #38
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoezo?
Beslissen ze dat dan?
De eerste minister wordt naar mijn weten buiten de kiezers om gekozen.
De eerste minister steunt op een meerderheid in het POarlement die tot stand komt via democratische verkiezingen. Dat u niet gelukkig bent met de mogelijke uitslag van die verkiezingen is uw probleem.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 15:57   #39
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Isquierda Unida, wat stelt dat nog voor tegenwoordig?
1% van de vote?
5,3%. Maar links staat zeer sterk in bvb. Baskenland. Alleen jammer dat de o zo linkse Zapatero er nog niet toe gekomen is een einde te maken aan de post-franquistische vervolgingspolitiek van de leiders van die stroming. Sterker nog: na Batasuna wordt nu ook de EAE en de Kommunistische Partij (EHAK) bedreigd.
Oud 14 februari 2008, 16:03   #40
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vind Zapatero VERUIT de beste linkse politicus van de afgelopen 20 jaar in Europa. Een linkse met ballen aan z'n lijf (eindelijk eens afrekenen met het Franco-verleden, steun aan Cuba en Venezuela, een gemeend "fuck you" aan Bush, geen onafhankelijkheid voor Kosovo, en een vrij gedurfde binnenlandse politiek) Vergelijk dat eens met triestige figuren als caroline Gennez, Marcel "Flippo" Colla of godbetert Renaat Landuyt ... Zulke hypocriete kleingeestige bekrompen pseudo-linkse schijters vervullen mij zodanig met afkeer dat ik nog sympathie zou krijgen voor Jean-Marie Dedecker of Filip Dewinter. Het enige waar die pathetische figuren angstvallig wakker van liggen is hun eigen straat en hun stand in de peilingen. Meestal wonen ze in begoede burgerwijken en weten ze begot niet wat er zich afspeelt in de cités van Molenbeek of Antwerpen-Noord. Waar blijft de West-Europese Chavez of Kirchner, die grandeur aan kunde verbindt en een linkse revolutie veroorzaakt in z'n land? Waarom moeten het altijd rechtse blageurs zijn als Berlusconi of Sarkozy die met alle aandacht gaan lopen? Links kan dat ook, EN heeft tenminste echte oplossingen voor de problemen die zich stellen, op voorwaarde dat er zich bekwamen linkse leiders aandienen.
Ach, in vergelijking met een Gonzalez of een Gennez is Zapatero allicht een ware Rosa Luxemburg, en iets als de wet op de historische herinnering heeft zeker z'n verdiensten, maar bij mijn weten heeft hij nog geen kentering in het neoliberale Europa teweeggebracht, en evenmin heeft hij paal en perk gesteld aan de antidemocratische vervolging van de linkse oppositie aan het regime (martelingen incluis). Mijn excuses dus als ik hem niet zie als een persoonlijke held.

Verder hoop ik dat je je niet al te veel verblindt op het zoeken naar een charismatische leidersfiguur. Wat telt, is de bewustwording van de massa.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be