![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar minimuum lonen optrekken lijkt mij nog beter te zijn ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() ok,heb het al begrepen de VLD is goed bezig met hun comeback
de noden moet gaan naar de mensen die het nodig hebben,arbeid maakt vrij, gelukkig en gezond,daar zit wel iets in... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mag er jacht gemaakt worden op VLD'ers en zo snel mogelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() maar goed, ze kosten dan nog wel , maar toch al niet meer de volledige uitkering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() (De directie van Ford Genk heeft de ruim 6.000 werknemers een brief gestuurd waarin zij op hun plichten worden gewezen.) Laat me zeggen dat rond het jaar 2000 de vrouwen daar aan de band het hoogstens 4 jaar konden uithouden en daarna "afgevoerd" konden worden. (totaal op) Dat had&heeft impact op het gezinsleven. En niet de minste. Met 50-plussers kun je daar niks beginnen. Als je de kans krijgt: ga eens kijken bij Ford. Hoe zou het nu zijn in 2008? Vergeet ook dit niet a.u.b. Managers krijgen (meestal) een pak aandelen in het bedrijf waarvoor ze werken. Wat gaan die managers dan doen? Die gaan nooit ofte nooit sociaal denken. (wel brieven schijven) Het geld telt of de opbrengsten van hun aandelen. Dus die gaan alles doen wat mogelijk is. En bedrijf profiteert mee. Waarom zouden die managers anders zo'n hoge lonen krijgen? Omdat ze zo bekwaam zijn? (mag ik effe lachen nu) En het werkvolk mag harder werken en meer werken... Zeg en hoe zou het zijn met die paar duizend die ze afgedankt hebben? Philips bijv. heeft zo 10 �* 20 jaar gewerkt. Er kwam een nieuwe baas en hup 10.000 mensen op de straat. En de aandelen hup de hoogte in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
omdat we ze vanuit vlaanderen elk jaar wat miljardjes toeschuiven! als er daar effectief wat meer werkenden zijn, zouden ze er wel wat minder kunnen krijgen.... Maar ach, dan zullen ze wel ergens anders geld voor willen. Citaat:
En die franstalige doet ook zijn bijdrage : hij ontvangt graag en vooral zonder enige schaamte het vlaamse geld en lacht die noest werkende vlaming achteraf nog zeer hautain uit.... Zo doen we allemaal wat he ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles bij elkaar: een aantal "werklozen" hebben blijkbaar toch een heilige schrik dat men ze eindelijk aan werk zou kunnen helpen...
Dat er misbruiken zullen zijn vanwege bepaalde werkgevers, dat kan best zijn. Zoals er ook misbruiken en plantrekkerij is in het "werklozenwereldje"... Maar er is meer aan de hand in het "denken" van bepaalde "werklozen" die tegen werk aankijken alsof het een soort ziekte is die men ze niet mag aansmeren... Het "recht om niet te werken" + "de plicht van de maatschappij om in hun noden te voorzien" nietwaar... Laatst gewijzigd door andev : 13 februari 2008 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In België is iedereen welkom. En dan hoor ik links en rechts: - die pakken onze jobs af - die doen niks maar teren op onze sociale voordelen En zo zijn er nog wel enkele zaken. Elke job zou voor iederen gelijk moeten zijn maar is dat nooit. Elke job heeft een CAO en daar willen ze van af of omzeilen. Bedrijven gaan over tot afdankingen om welke reden dan ook. En er komen nieuwe "netto" jobs vrij (of totaal geen). En ik denk dat daar ook jobs bij zijn die niet ingevuld worden. Intussen zijn er slachtoffers gevallen, werklozen, en daar gaat men op "jagen". (ik spreek weer over Vlaanderen) Bekijk intussen ook eens wat die jobs voorstellen. Er is totaal geen zekerheid meer, in niets niet meer. Welk gezin of man of vrouw heeft nog toekomst? Niet goed voor onze maatschappij in zijn geheel. 't Is daarom dat iedereen bezig is met zijn eigen vel redden ![]() Daarom wordt er ook kortzichtig gereageerd. Mensen hebben NU problemen. Ik wijk af, sorry. Nog een fabeltje. Subsidiëren van arbeidsplaatsen heeft totaal géén zin. Daar koop je tijd mee, meer niet. Kijk maar naar Nokia in Bochum. Reactie van de overheid in Bochum: we willen ons geld terug. Die gaan nog lachen. De enige zin in deze onzin is dat idd. de mensen kunnen blijven werken. OF: ze hebben geld en ze kunnen kopen en betalen, wat dan ook. Bij ons hier is dat net hetzelfde. Komt daarbij nog de vermindering van de koopkracht. En waar komen die centen vandaan om te subsidiëren ![]() En dan spreken ze weer van lastenverlagingen. (voor de bedrijven) En zo kon ik nog uren doorgaan. Zou Guy van de VLD dan toch gelijk hebben gehad met zijn 200.000 jobs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige wat die mannen nog mankeert is een toestand zoals destijds in Aalst. Je zal priester Daens (of de film) wel kennen. Dat is wat ze willen. Alleen de kleren zijn veranderd, niet wie ze nu dragen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat onbetamelijk van U om te pennen "dat er jacht gemaakt mag worden op VLD'ers", zeker wanneer uit uw openingszin afgeleid kan worden dat U enig geloof hecht aan "de duivel" en diens antipode. Overigens herinner ik me niet gehoord te hebben van de heer Leterme dat hij dit VLD voorstel ongenegen zou zijn. Bij het dempen van een 3 miljard put en de lokroep van een premierpostje, placht men al eens zonder veel poespas de principes in de frigo te plaatsen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 februari 2008 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ga anders denken en ook anders leven. Ik zie bijv. asielzoekers... "Kijk daar, die doen niks en ze worden door ons onderhouden en ze hebben verdorie allemaal ne gsm..." Niemand die er aan "denkt" dat dit het enige middel is waarmee ze nog in contact kunnen komen met hun familie. "Kijk daar, een werkloze! Al ooit binnen geweest bij die gast daar? Man, man, die heeft "alles": ne otto, ne sjieke fotocamera, schoon meubelen en die doet gene klop". Niemand die eraan denkt dat die gast bijv. al 30 jaar gewerkt heeft ooit. Stel dat die "gast" nog ziek is bovendien maar je kan "niks" zien aan hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van enige pun kan dan ook geen sprake zijn. Naar ik aanneem heeft U onderwijs genoten, getuige het onomatopeëig HotSchizoDiscoCop. Bekostigde U die studies of draaide "de gemeenschap" voor die - overduidelijk welbestede - kosten op?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 februari 2008 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() De logika van dewael of van de blauw in het algemeen gaat mijn petje toch weer te boven hoor.
Eerst een hele hoop niet-opgeleide allochtone mensen, die geen jota nederlands kennen, binnenhalen. En dan ga je die mensen even later wat gaan koeioneren en hun pree afpakken. Wat voor soort gastvrijheid is dat? Zou het niet gewoon eerlijker zijn mochten ze direct toegeven dat hun notionele aftrek nooit de verhoopte jobs opgeleverd hebben en dat hun immigratiebeleid nooit de noodzakelijk begeleiding van mensen gekregen heeft? |
![]() |
![]() |