![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me al een goed beginpunt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben geen medestander van VB, maar de manier waarop in dit land kritiek de mond gesnoerd wordt, zet op zijn minst aan tot denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of, om het bondiger te zeggen: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=157 . (Maar met dat "anders zwijgen" ben ik het niet eens. Men mag van mij gerust zeggen zaken te vermoeden.)
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 februari 2008 om 12:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor. Ik noem het dan ook een beginpunt en geen bewijs. Laat ik het bij een sterk vermoeden houden. Bij politieke "moorden" is er trouwens haast nooit een glashelder bewijs. Behalve natuurlijk die keer dat Steve Stevaert zich zo onaantastbaar achtte dat hij ronduit zei dat hij zich eens met de redactie van GVA ging bezighouden. De resultaten waren zichtbaar ook...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Thevissen: "Loge en Wetstraat zitten achter mijn ontslag"
Frank Thevissen.In het Canvas-programma 'Terzake' heeft de recent ontslagen VUB-professor Frank Thevissen wederwoord geboden over zijn ontslag. Volgens de professor van de vakgroep Communicatiewetenschappen moet de reden van zijn ontslag niet verder gezocht worden dan de vrijmetselaarsloge en de Wetstraat. De Vrije Universiteit Brussel ontsloeg vorige week de omstreden professor. Op 1 maart mag Thevissen zijn academische koffers nemen. De universiteit stuurde Thevissen de laan uit na een tweede negatieve evaluatie op rij. "Nooit meegemaakt" In een videoreportage lichtte de rector van de VUB, Ben van Camp, voorafgaand het ontslag toe. "Al acht jaar ben ik rector en ik heb dat nog nooit meegemaakt", antwoordde Van Camp op de vraag of de loge of de politiek achter het ontslag zitten. Toen de journalist vroeg of de rector lid is van de loge beet Van Camp terug. "Dat is typisch een vraag voor journalisten. Vraag ik aan u welke seksuele geaardheid u heeft? Of ik van de loge ben, heeft niets met de zaak te maken." Vandenbroucke niet tevreden Maar volgens de professor zit er meer achter zijn ontslag. "We stellen vast dat in de loop van de afgelopen twee jaar veel vragen naar het rectoraat zijn gestuurd", aldus Thevissen. Zo vroeg dit academiejaar een collega van de vakgroep van sp.a-signatuur in een schrijven nog in te grijpen in zijn curriculum. Of nog, na een kritische vrije tribune over Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke in de Vlaamse dagbladen kreeg Thevissen naar eigen zeggen nadien op de universiteit te horen dat de minister niet tevreden was. Kwinkslag Nochtans namen de raad van bestuur van de VUB en de commissie die de evaluatie voerde beiden een unanieme beslissing omtrent het ontslag. "Als ik aan de decaan verdere uitleg vraag en hij antwoordt in vertrouwen 'er is druk van bovenaf'", speelde de professor de bal terug toen hij daar mee geconfronteerd werd. Druk van bovenaf op een vrijzinnige universiteit voegde Thevissen fijntjes toe, een kwinkslag naar de loge. Stap naar politiek Thevissen ontkrachtte ook dat hij de stap naar de politiek zal zetten. "Ik ben kritisch voor de PVDA tot het Vlaams Belang, als ik wou had ik al lang de stap gezet. Men zal mij nooit kunnen linken aan een politieke partij." Morgen licht de professor zijn ontslag toe op een persconferentie. (belga/svm) Lees ook: Frank Thevissen vecht ontslag VUB aan Lees ook: VUB ontslaat professor Frank Thevissen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Ja, de VUB heeft een probleem met politiek. Er gebeuren daar nog steeds teveel politieke benoemingen, meer zelfs dan op de andere univs (eventueel Gent uitgezonderd). Maar politieke ontslagen lijkt me nu net iets te ver gezocht.
In elk geval, ondanks het voorkomen van politiek, is er een enorm sterk wapen beschikbaar voor elke academicus: zorg dat je wetenschappelijke output sterk genoeg is en je bent onaantastbaar. En daar is Thevissen volledig terecht ontslagen. Ik ben nu al een hele week op zoek naar zijn publicaties en heb ze nog steeds niet gevonden. Een beetje zielig voor Thevissen, want door te blijven doorbomen over complotten van de loge blijft hij maar steeds de aandacht vestigen op zijn academisch curriculum.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Ik heb net Terzake eens bekeken. Thevissen is natuurlijk een communicatiedeskundige, en heeft wel ene paar mooie truuks toegepast. Ondanks herhaaldelijk aandringen van de journalist heeft hij de vraag over wetenschappelijke publicaties nooitbeantwoord. Hij heeft het enkel over 'activiteitendossier'. Hij beseft dus wel degelijk dat hij te weinig publiceert.
En zijn voorbeeld dat men oproept in de departementsraad om op een collega te stemmen: Dat kan je op veel manieren interpreteren. Ik denk dat je zo'n uitspraak in elke organisatie kan horen waar iemand zich verkiesbaar stelt |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, het regime dult geen afwijkende standpunten. Eric Rosseel: “Naar aanleiding van een polemiek in de kranten met collega’s professoren van de Katholieke Universiteit Leuven omtrent de onderwijspolitiek van Frank Vandenbroucke en meer bepaald de wijze waarop de gelijke kansen voor allochtonen in het universitair onderwijs kunnen worden gevrijwaard, zonder een algemene nivellering en daling van het niveau, is Frank Thevissen door de Tuchtcommissie van de VUB voor de maand februari 2008 geschorst wegens ‘beschadiging van het imago van de VUB’.” Als zelfs een insider de professor verdedigt, zal er wel grond van waarheid inzitten: wellicht heeft men Thevissen omwille van 'niet politiek correcte standpunten' willen elimineren en dan zijn alle middelen goed, zelfs de meest grove, om die 'lastpost' uit te schakelen en monddood te maken. Wat betreft zijn standpunt omtrent gelijkekansenbeleid en nivellering van het onderwijsniveau is er inderdaad een zichtbaar en duidelijk vastgesteld verband, met name in het secundair onderwijs. Sinds Vandenbroucke minister is, zijn er in het secundair onderwijs nog nooit zoveel projecten en programma's geweest, om 'allochtonen gelijke onderwijskansen' te bieden. Niettegenstaande het extra onderwijzend en ondersteunend personeel, meer materiële voordelen en allerlei pamperprogramma's is de kwaliteit van het onderwijs in dergelijke scholen er niet op verbeterd. Integendeel, we stellen vast dat deze overdreven omkadering en pamperprogramma's voor allochtonen, het niveau en de kwaliteit van het onderwijs behoorlijk naar beneden hebben gehaald. Pamperprogramma's beklemtonen voortdurend dat niet de leerling zelf, maar anderen verantwoordelijk zijn voor zijn slaagkansen, waardoor er absoluut geen appel meer wordt gedaan op de eigen verantwoordelijkheid en motivatie van de leerling. Als men hetzelfde gaat doen in het universitair onderwijs, dan mogen we ons binnenkort verwachten aan afgestudeerden met een universtair diploma die absoluut niet het niveau halen van het diploma dat ze hebben en ook niet de capaciteiten hebben om op een degelijke manier de functie uit te oefenen waarvoor ze geschoold zijn. Een diploma moet je nog altijd VERDIENEN en niet krijgen middels allerlei pamperprogramma's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Vermits we geen inzage hebben in het dossier is het moeilijk om een oordeel ten gronde te vellen.
Wel merkwaardig dat hij midden het academiejaar wordt aan de deur gezet ipv op het einde van het academiejaar. Ook kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat er heel wat proffen zijn die op basis van de argumentatie die gegeven wordt allang aan de deur zouden gezet zijn. Ook de reactie van Van Camp op de vraag naar zijn logelidmaatschap is op zijn minst merkwaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nogal mode om iets 'pamperbeleid' te noemen.
Zou het gewoon niet liggen aan het feit dat 'die' allochtonen intelligenter zijn en zich niét 12 jaar lang laten opsluiten in een etatistische, naar beneden genivelleerde, bunker?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry maar een prof wordt niet ontslagen wegens een matige of zelfs slechte resultaten bij studenten. (Niet dat ik hiermee bevestig dat thevissen die zou hebben, of dat ik vind dat dat een goede regeling is). Wie zelf op een unif heeft gezeten weet ook wel dat zolang ze geen studentes aanranden eens benoemd een prof de win for life binnen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 22 februari 2008 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() imho - de moeite waard om te lezen -
studentenforum van VUB http://igweb.vub.ac.be/perskring/php....php?f=2&t=674
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thevissen is een communicatiedeskundige.
Noël Slangen ook. Verder hebben ze niets gemeen en verschillen ze in alles.... wat belangrijk is in Belgique.
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een wraakactie voor o.a. De Stemmenkampioen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 februari 2008 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder reden natuurlijk......
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Denk niet dat je bij de VUB een eerlijke beoordeling krijgt.
Zoals Thevissen vandaag in de kranten zei: we leven hier in een soort DDR-systeem, zie De Morgen: citaat: Volgens Thevissen gaat de VUB zelf flagrant in de fout. "Er wordt gesproken over klachten, al dan niet anoniem. Maar op het twintigtal brieven die ik stuurde met vragen voor meer informatie, kwam geen antwoord. Ik mocht niets weten over de inhoud van de klachten en wie ze had geformuleerd, laat staan dat ik me kon verdedigen. In zo'n systeem is iedereen vogelvrij. Het was destijds ontspannender om rond te lopen in de DDR, dan nu op de campus van de VUB." In het GO! (gemeenschapsonderwijs) worden dezelfde STASI-methoden gebruikt om iemand buiten te krijgen zie o.m. de vraag van Gilbert Van Baelen aan Vandenbroucke over de onderzoeksmethoden in het GO! http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=477894 Zie ook het verzoekschrift over de evaluatiemethoden in het GO! http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...Id=-1490974438 citaat: 2. Inhoud van het verzoekschrift De verzoeker doet zijn beklag over de wijze waarop de evaluatie- en tuchtprocedures in het GO! – Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap verlopen en meer bepaald de werking van de Onderzoekscel, de raad van bestuur en de raad van beroep hierbij. Volgens de verzoeker verlopen de procedures niet objectief. Volgens Vandenbroucke is alles eerlijk verlopen, volgens Neutr-On zijn het Stasi-praktijken. Klachten van ouders worden door de directies zelf geschreven, leugens, bedrog, enz. En ook op de Belgische Justitie kan je niet vertrouwen, maar daarvoor loopt al een andere thread... www.neutr-on.be Laatst gewijzigd door neutron : 22 februari 2008 om 23:40. |
![]() |
![]() |