Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2008, 14:13   #21
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Awel, Bartje is ook niet mijn lievelingspolitieker, maar men mag hem toch niet onderschatten...

Die man heeft al prachtig werk gepresteerd in Mechelen...

En zonder Verhofstadt en Slangen, zou hij mmet die babysmile niet opgezadeld zitten...

Prachtige werk in Mechelen

Is hem daar niets ontgaan of kijkt hij nooit naar de verkeersborden van Janssens en Janssens?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 14:13   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPUTINE
Werklozen zijn overig niet zo slecht voor de economie met zo een kleine bijdrage gaat alles wat zij krijgen richting onze economie of niet misschien?
Dan zal de Waalse economie wel marcheren...

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 februari 2008 om 14:17.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 14:16   #23
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Prachtige werk in Mechelen

Is hem daar niets ontgaan of kijkt hij nooit naar de verkeersborden van Janssens en Janssens?
Tut en tut..;

Mechelen is tijdens zijn 'bestuur' ongelooflijk veranderd...

Of men moet natuurlijk blind zijn... Dan valt het misschien minder op...
Alhoewel..
Oud 17 februari 2008, 14:38   #24
Crochettie
Banneling

Standaard

Mechelen ?????
WAAR LIGT DAT?
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 18:35   #25
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Mechelen ?????
WAAR LIGT DAT?
Mechelen is een parking van Antwerpen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:03   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Tijdens de zevende dag was Bartje er opnieuw.
Er moet nu iets gedaan worden!

In domeinen waar Verhofstadt I en II niets hebben gedaan!
Waar is die man zijn geheugen?
En altijd maar die eksenjacht op de weklozen die zij gedurende 8 jaar met rust hebben gelaten.

Paars is nog niet eens capabel geweest om een begroting in evenwicht te brengen zonder beslag te leggen op pensioenfondsen of overheidsgebouwen te verkopen.

En die partij komt vandaag de les spellen!

Waar is die arrogante voorzitter zijn logica?

Denkt hij nu werkelijk dat wij (de bevolking met alzenheimer zitten of wat?
VLD heeft altijd veel beloofd en weinig gedaan of omgekeerd van wat ze van plan waren !

snel-belg-wet...

200.000 jobs bijkomende jobs...

asielbeleid...

"alzenheimer" uw klavier precies wel...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:05   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Mechelen ?????
WAAR LIGT DAT?

aan de Dijle... langs de E-19, tussen Brussel en Antwerpen of Antwerpen en Brussel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 februari 2008, 21:06   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Mechelen is een parking van Antwerpen.

die van het Sportpaleis Deurne...
Oud 17 februari 2008, 22:17   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat het adctiveren van de werklozen betreft, heeft hij - m.i. - groot gelijk...

Weet U nog de tijd dat er te weinig jobs waren? Toen eisten de vakbonden en lui links... jobs, jobs en nog eens jobs...

En nu ze er zijn, mogen de werklozen niet geactiveerd worden en moeten we buitenlanders binnen halen...

En dat er een verband bestaat tussen (kans)armoede en werklooosheid, daar zal hij waarschijnlijk ook wel gelijk in hebben...

volgens mij moeten ze de staatstructuren afbouwen (ontvetten) zoveel mogelijk ambtenaren doen afvloeien, zodat ze de industrie kunnen helpen werknemers te vinden.

Ze zouden ook gewoon de pensioenen van alle 50- ambetaneren gelijk zetten aan de privé, dan zou deze geste al voldoende motivatie geven aan 20.000 ambtenaren om hun gat op te heffen en naar het privé te vluchten voor een deftig loon, ipv een overbetaald pensioen.

Ze kunnen ook het rendementsprincipe eens invoeren bij de overheid, en beginnen eisen van elk directie functie te berekenen wat het rendement is van zijn afdeling. Directeurs die het getal of het rapport niet afkrijgen mogen sowieso hun C4 gaan halen.
De afdelingen met top10% hoogste rendement mogen ze ook kritisch bekijken, want daar zitten de sjoemlaars of plantrekkers. De afdelingen met top10% laagste rendement mogen ze reorganiseren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 10:44   #30
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij moeten ze de staatstructuren afbouwen (ontvetten) zoveel mogelijk ambtenaren doen afvloeien, zodat ze de industrie kunnen helpen werknemers te vinden.

Ze zouden ook gewoon de pensioenen van alle 50- ambetaneren gelijk zetten aan de privé, dan zou deze geste al voldoende motivatie geven aan 20.000 ambtenaren om hun gat op te heffen en naar het privé te vluchten voor een deftig loon, ipv een overbetaald pensioen.

Ze kunnen ook het rendementsprincipe eens invoeren bij de overheid, en beginnen eisen van elk directie functie te berekenen wat het rendement is van zijn afdeling. Directeurs die het getal of het rapport niet afkrijgen mogen sowieso hun C4 gaan halen.
De afdelingen met top10% hoogste rendement mogen ze ook kritisch bekijken, want daar zitten de sjoemlaars of plantrekkers. De afdelingen met top10% laagste rendement mogen ze reorganiseren.
Oud 18 februari 2008, 10:58   #31
fransV
Gouverneur

Standaard werk

Citaat:
Awel, Bartje is ook niet mijn lievelingspolitieker, maar men mag hem toch niet onderschatten...

Die man heeft al prachtig werk gepresteerd in Mechelen...

En zonder Verhofstadt en Slangen, zou hij mmet die babysmile niet opgezadeld zitten...
Prachtig werk ? Waarom loopt de Mechelse jeugd dan school in de randgemeenten en mijden velen de Mechelse scholen?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 11:06   #32
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Prachtig werk ? Waarom loopt de Mechelse jeugd dan school in de randgemeenten en mijden velen de Mechelse scholen?
Tja, die vervelende staatsscholen...

De gevolgen van vijftig jaren links bewind, krijgt men natuurlijk niet in 10 jaar opgelost..

Ik ben niet van Mechelen en geen liberaal (voorlopig toch niet ), maar ik kom wel regelmatig in Mechelen en het verschil met vroeger is g e w e l d i g ...
(als men het natuurlijk wil zien )
Oud 18 februari 2008, 11:13   #33
Don Quichote
Banneling

Standaard

Belgie heeft teveel ambtenarij.
Harde cijfers...vergeleken met andere landen.

Hoe gaan we dat oplossen?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 11:18   #34
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Aan de provincie alleen al werken duizende werknemers die economisch gezien niks bijbrengen
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 18:23   #35
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Aan de provincie alleen al werken duizende werknemers die economisch gezien niks bijbrengen
dat weet ik niet, ik weet alleszins dat daar massa's vetbetaalde provincieraadsleden en députés zitten, op dat overbodige niveau.

AFSCHAFFEN, DIE PROVINCIES ! ! !
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 22:00   #36
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tja, als ik hoor dat in Brussel de politici niet durven om een hard activeringsbeleid te voeren tav werklozen, dan denk ik dat het vooral buiten Vlaanderen is dat er dingen moeten veranderen.
Ik was onlangs mee met mijn ex (werkloos sinds haar 18de, nu 48 jaar = 30 jaar werkloos). Kreeg uitnodiging van RVA. In de wachtkamer zat ook een oudere allochtone vrouw met een dochter. Na een dik uur wachten komt een vrouw (tamelijk arrogant wat later bleek) en het gesprek begint zonder een bepaalde vorm van wellevendheid. Zelfs nog geen goeiedag. Een koude 'zet u' en gedaan. (werkloze wordt op onbeschofte manier behandeld wat bij een eerste ontmoeting allesbehalve aangenaam is en verder stel je eigenlijk niks voor, dat was mijn indruk) dégoutant.

Tegelijktertijd komt de allochtone dame met dochter ook binnen en zij worden vriendelijk verwelkomt door een mannelijke medewerker (facilitator) die zichzelf op beleefde manier voorstelt. Een wereld van verschil.

Mijn ex krijgt een aantal vragen en dan mag zij ook haar verhaal doen. Ze moet een contract ondertekenen en na vier maanden wordt ze weer opgeroepen voor controle. De eisen:

- laten inschrijven bij minimum drie interim-kantoren en daar wekelijks gaan informeren
- onmiddellijk contact opnemen met de VDAB.
- spontaan solliciteren
- bij de VDAB krijg je een persoon toegewezen die je opvolgt

Later ontmoette mijn ex tijdens een sessie door de VDAB een Turkse vrouw, weliswaar met hoofddoek maar totaal Vlaams in al haar doen en laten. Zij vertelde door dezelfde 'facilitator' te zijn ondervraagd, samen met een andere, even arrogante vrouw. Volgens haar zeggen leek dit meer een soort van gestapo-ondervraging i.p.v. een 'gesprek'. (Activatie)

Aangezien ik die eerste dame zelf had ontmoet en haar had beziggezien kan ik me best voorstellen dat (vooral) oudere langdurige werklozen ernstig in de problemen zullen komen. Na vier maanden wordt je terug opgeroepen. Bij negatief rapport: minder geld maar tweede kans van vier maanden. Bij de derde oproep en negatief verslag: geen recht meer op stempel.

Ik weet niet wat die mensen dan moeten gaan doen, ik vermoed het OCMW.

In ieder geval, dat activeren wat neerkomt op dat eerste gesprek met die facilitator is in sommige gevallen niet om mee te lachen. Zou het zelf niet graag meemaken en zou trouwens door niemand op zulke onbeschofte manier willen behandeld worden. Die werklozen zijn volgens mij nog altijd mensen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 00:52   #37
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Dewever, onbenullige papzak, prutser! Zoiets kunnen we toch niet au serieus nemen!
Oud 19 februari 2008, 00:53   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dewever, onbenullige papzak, prutser! Zoiets kunnen we toch niet au serieus nemen!

Ik denk dat de Belgen hem heel serieus nemen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 00:57   #39
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat de Belgen hem heel serieus nemen.
Met au serieus nemen, daarmee bedoelde ik het in de trned van: 'we moeten niet verwachten van dewever dat hij op een constructieve manier een beleid zal voeren in het belang van het land en alle inwoners.' Neen, het tegendeel is waar.
Oud 19 februari 2008, 01:00   #40
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Met au serieus nemen, daarmee bedoelde ik het in de trned van: 'we moeten niet verwachten van dewever dat hij op een constructieve manier een beleid zal voeren in het belang van het land en alle inwoners.' Neen, het tegendeel is waar.
Ik zie ook niet in waarom hij dat zou moeten doen. Dat België maar verrot.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be