Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2008, 18:07   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar is t lucien toch helemaal niet om te doen ! wat voor slechte dingen denk jij wel van hem ?!?

t is lucien natuurlijk te doen om het feit dat dat boek in t Frans is !
Wie in Brussel eens wat boeken- en tijdschriftenwinkels binnenwandelt, stelt vast dat er in bepaalde kringen aldaar nog altijd een meer dan serieuze belangstelling voor oorlogsgeschiedenis - en dan de Tweede Wereldoorlog in het bijzonder - bestaat. Langs de enorme hoeveelheid praktisch uitsluitend Franstalige publicaties en tijdschriften hierover die je overal ziet staan kun je gewoon niet naast kijken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 18:13   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Weeral gelijk, driemaal is scheepsrecht !
En ik mij laten ketenen ? Lees het artikel in het B.H. "Niet moet, alles kan. Volgend jaar sta ik op geen enkele lijst. Ik ga mee voor het goede doel (er is geen oppositie meer in Brugge, algemeen geweten !) en verder zolang alles
strookt met de geplogendheden en de normen en waarden die ik voor mezelf bepaal." Maar zodra ze dezelfde schofterige weg opgaan als het Blok ben ik vlug ribbedebie...
Even vlug als bij het VB indertijd?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 23:36   #23
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, das een der redenen geweest om het Blok de rug toe te keren...
Ah ja , dat klopt: het VB heeft u uit hun rangen verjaagd, en nu h�*�*t u die mensen
Uit persoonlijke redens dus, het gaat u er niet om hun ideeën af te keuren ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 09:13   #24
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ah ja , dat klopt: het VB heeft u uit hun rangen verjaagd, en nu h�*�*t u die mensen
Uit persoonlijke redens dus, het gaat u er niet om hun ideeën af te keuren ?
Ach de persoonlijke toer weer op met laster en leugens. Goed, dat maakt veel duidelijk...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:34   #25
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach de persoonlijke toer weer op met laster en leugens. Goed, dat maakt veel duidelijk...
Wat laster en leugens ? Ik stelde u een vraag, en u weigert te antwoorden. Dus stel ik ze nog eens: werd u bij het Vlaams Belang buitengesmeten, ja of nee? Goed nadenken voor u antwoord...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:53   #26
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat laster en leugens ? Ik stelde u een vraag, en u weigert te antwoorden. Dus stel ik ze nog eens: werd u bij het Vlaams Belang buitengesmeten, ja of nee? Goed nadenken voor u antwoord...
Als ik goed kan volgen is 42 % van dit forum VB-lid of toc zeker behorend tot dat kiesvolk. Bovendien kent iedereen de ware identiteit van "Brugge Leefbaar" en die mens doet nu niets liever dan alle "schandaligheden" die hij uit de "interne keuken" van VB kent wereldkundig te maken, wat hem blijkbaar niet zo geliefd maakt bij dit forumvolkje. Het vermakelijke is dat de 42 %
lichtjes en zeer uiterst rechtsen op dit forum altijd "de man spelen" en geen argumenten schijnen te kunnen vinden. Ook Brugge leefbaar speelt bij voorkeur "de man" of soms ook "de vrouw".

Nu meen ik te begrijpen dat dse "vernieuwing" die in de lucht hangt bij VB
precies het "extreem" uit de "rechtsheid" van de partij wil halen en rechtstreeks meer naar argumenten wil gaan zoeken dan naar middelen om aan slijkwerperij naar personen te gaan doen.

Hier schuilt een zeer dikke slang in het hoge gras : partijen die in hoge mate beroep doen op rationaliteit ipv. buikgevoel en fobieën zijn doorgaans niet zo populair.. Kijk er de cijfers van "reality shows" e.d. maar op na, waar mooie vormen en one-liners primeren. Misschien blijft het VB wel beter doen wat ze goed doet - appeleren aan xenofobie, haat tegenover andere talen, godsdiensten, culturen, maatschappijvoorstellingen, anti- ontwikkelingssamenwerking, anti-feminisme, en nostalgie naar tijden toen men dank zij een bezettende macht groot kon zijn en macht kon uitoefenen.

Men staat inderdaad op een tweesprong : toen na het Blokproces men fier uitriep : wij zijn niet veranderd, was er nog altijd dezelfde platgetrede lijn,
nu men met deze lijn aan het plafond zit zou er een nieuwere weg gevonden moeten worden - verzoening met ontrouw geworden vrienden & nieuwe vrienden ? Het zal me alleszins benieuwen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 18:34   #27
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, soepkieken, en iedereen weet dit met uitzondering van een zeker forumspook. De naam alleen al...
Per fax ontslag ingediend op 3 december 2000. De beste beslissing van mijn leven.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be