Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 12:55   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...vo-en-EU.dhtml

Rusland dreigt dus de EU aan te vallen en een oorlog te starten als de EU Kosovo durft te erkennen als een onafhankelijke staat.

Militair gezien kan Rusland de EU al lang niet meer aan, maar ze hebben dus nog wel kernwapens.

Moet de EU zwichten voor dit dreigement en Kosovo niet erkennen, of moet de EU ook zijn tanden laten zien aan Rusland en zelf zijn koers en mening bepalen ondanks het gevaar dat Rusland zijn dreigement echt zou uitvoeren?

En Rusland beschildigd de amerikanen van een nieuwe wapenwedloop?
Die Putin toch.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 17:29   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er word voor het oog veel geinvesteerd, maar ik chat zelf veel met russen en chinezen.
Wat die mensen vertellen geeft een heel andere kijk op heel de situatie, zo zijn zij enorm bang dat wij hen gewoon platwalsen met onze tanks en vliegtuigen. Meer dan de helft van hun militair materiaal staat aan de zijkant in pan.

En daar komt bij, dat 3/4 van de bevolking en de militairen eigenlijk rusland weg willen en de europese levenswijze willen binnen halen, samen met de europese normen.
De vraag is dus eerder, zullen de Russische soldaten vechten als het ooit zover komt, of zullen zij zich overgeven om zo een beter leven te verwerven?
Want de meeste leven daar zoals wij in de jaren 50 leefden.

De meeste Russen zillen helemaal niet de Europese waarden importeren, wel de luxe, zoals overal ter wereld. Ik bevind me nu in de Oekraine by the way. En luxe of niet, ze zullen vechten voor hun land, zoals woII, zelfs al is hun leger inderdaad niet helemaal paraat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be