![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we werklozen, die liever niet werken, met rust laten met een dop? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
24 | 64,86% |
oei dat is moeilijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
variante oplossingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,81% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mensen die persistent werkonwillend zijn hebben altijd de keuze gehad, ook op het moment dat ze hun sociaal inkomen verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() van morele onderontwikkeling gesproken ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
maar dit is verre van de realiteit - er zijn gewoon geen jobs voor alle werklozen - en is iemand die bvb al 100 solicitaties gedaan heeft en zes bijscholingscursussen - zonder dat dit tot tewerkstelling leidt en die het dan vertikt of verzuimt om verder te zoeken naar een naald in een hooiberg dan werkonwillig ? of is die gewoon realistisch ? hoe zou je een bedrijf noemen dat een product blijft maken waar geen vraag naar is ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
je hebt hersenen gekregen om deze autonoom te gebruiken - om te denken dus ipv jezelf te laten denken jij gaat altijd uit van de vrije keuze - je doet alsof er voor iedereen werk is - en dit is in het huidige systeem pertinent onjuist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Overigens, iemand die zodanige inspanningen levert laat wel zien dat hij werkwillend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je hebt nochtans steeds de keuze om inspanningen te leveren om aan werk te geraken, ongeacht of het dan lukt of niet. Het is die bereidheid die bepalend moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
ook al is er geen werk dan moet ik er toch achter blijven zoeken en op die manier nutteloos mijn tijd invullen of maw hoe absurd kan je zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
het is niet zijn luiheid die hem doet stoppen met zoeken achter werk maar wel zijn realisme en de omstandigheden op de arbeidsmarkt indien deze omstandigheden morgen zouden veranderen zou hij opnieuw werk gaan zoeken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2008 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik bedoel, superpamperfielten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je vaststelt dat in de sector waar jij actief bent op dat moment geen werk te vinden is kan je ofwel omscholen ofwel actief op zoek blijven gaan naar dat soort werk. Als er op dat moment geen vacatures voor dat beroep open zijn in jou regio kan dat morgen weer anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die liever niet werkt? Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2008 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom waren er vroeger nooit problemen over werklozen,is het deels inderdaad doordat het systeem hen pampert(zeker diegenen die nooit gewerkt hebben)of is het omdat de bijdragen de stroom van diegenen die nooit bijgedragen hebben niet meer aankan. Gelieve dus over sommige werklozen te spreken die niet willen werken. Dikwijls vraag ik me af of mensen hun afdragingen niet beter zelf konden doen via priveinitiatief dan ipv via de overheid die blijkbaar niet verantwoordelijk is voor de jarenlange afgedragen sommen en tevens ook niet verantwoordelijk is voor de afdragingen en uitkeringen van hen die ze verdienen,of niet verdienen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, vroeger was het zweet bitter... Deze draad gaat toevallig over werklozen, die niet willen werken… ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 februari 2008 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Waarom?
Hoelang heb jij wel niet zonder werk gezeten?
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Variante oplossing.Tentenkampen en voedselpakketten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |