Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten we werklozen, die liever niet werken, met rust laten met een dop?
ja 8 21,62%
nee 24 64,86%
oei dat is moeilijk 1 2,70%
variante oplossingen 4 10,81%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 13:01   #21
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
pedofielen geven we trouwens geen doodstraf plus we geven ze eten en onderdak en nog veel meer

vindt je dat luiaards de doodstraf dan wel verdienen ?

laten we daarom een beschavingsniveautje verder evolueren en de sociale doodstraf ook afschaffen

dit is enkel mogelijk via een onvoorwaardelijk basisinkomen dat iedereen krijgt ( ook de arbeiders en de rijken dus )
Een pedofiel die opgepakt wordt en veroordeeld kan hier weinig aan veranderen dan zijn straf te ondergaan.
Mensen die persistent werkonwillend zijn hebben altijd de keuze gehad, ook op het moment dat ze hun sociaal inkomen verliezen.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 13:02   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Neeje, de doodstraf verdienen ze niet…

Laat ons aan de pamperfielen hetzelfde geven als aan de pedofielen…
aah dus luiheid is volgens onze spitsmuis een even erge misdaad als jezelf aan kinderen vergrijpen en deze zelfs vermoorden

van morele onderontwikkeling gesproken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 13:08   #23

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Mensen die constant afspraken met de vdab missen zonder geldige redenen, nooit gaan solliciterenal meermaals geschorst zijn, ... : daarvan kunnen we toch zeggen dat ze overduidelijk werkonwillend zijn.
indien soliciteren en of naar afspraken gaan bij de vdab in alle gevallen altijd zou leiden tot tewerkstelling dan zou dit kloppen

maar dit is verre van de realiteit - er zijn gewoon geen jobs voor alle werklozen - en is iemand die bvb al 100 solicitaties gedaan heeft en zes bijscholingscursussen - zonder dat dit tot tewerkstelling leidt en die het dan vertikt of verzuimt om verder te zoeken naar een naald in een hooiberg dan werkonwillig ? of is die gewoon realistisch ?

hoe zou je een bedrijf noemen dat een product blijft maken waar geen vraag naar is ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 23 februari 2008, 13:11   #24

Standaard

Citaat:
Een pedofiel die opgepakt wordt en veroordeeld kan hier weinig aan veranderen dan zijn straf te ondergaan.
Mensen die persistent werkonwillend zijn hebben altijd de keuze gehad, ook op het moment dat ze hun sociaal inkomen verliezen.
je moet niet alles geloven wat ze in de krant schrijven en je op tv proberen wijsmaken

je hebt hersenen gekregen om deze autonoom te gebruiken - om te denken dus ipv jezelf te laten denken

jij gaat altijd uit van de vrije keuze - je doet alsof er voor iedereen werk is - en dit is in het huidige systeem pertinent onjuist
Oud 23 februari 2008, 13:16   #25
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
indien soliciteren en of naar afspraken gaan bij de vdab in alle gevallen altijd zou leiden tot tewerkstelling dan zou dit kloppen

maar dit is verre van de realiteit - er zijn gewoon geen jobs voor alle werklozen - en is iemand die bvb al 100 solicitaties gedaan heeft en zes bijscholingscursussen - zonder dat dit tot tewerkstelling leidt en die het dan vertikt of verzuimt om verder te zoeken naar een naald in een hooiberg dan werkonwillig ? of is die gewoon realistisch ?

hoe zou je een bedrijf noemen dat een product blijft maken waar geen vraag naar is ?
Ook al heeft hij overdreven gesteld al 101 sollicitaties achter zijn naam staan en al 10 bijscholingscursussen gevolgd, dan nog zou dit geen vrijgeleide mogen zijn om zich bij de zaak neer te leggen. Omgekeerd, hier komt de rol van de begeleiding net veel sterker te staan omdat er al zoveel mislukte pogingen zijn ondernomen.
Overigens, iemand die zodanige inspanningen levert laat wel zien dat hij werkwillend is.
Oud 23 februari 2008, 13:18   #26
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
jij gaat altijd uit van de vrije keuze - je doet alsof er voor iedereen werk is - en dit is in het huidige systeem pertinent onjuist
Je hebt nochtans steeds de keuze om inspanningen te leveren om aan werk te geraken, ongeacht of het dan lukt of niet. Het is die bereidheid die bepalend moet zijn.
Oud 23 februari 2008, 13:33   #27

Standaard

Citaat:
Je hebt nochtans steeds de keuze om inspanningen te leveren om aan werk te geraken, ongeacht of het dan lukt of niet. Het is die bereidheid die bepalend moet zijn.
dus maw ik moet zoals een bedrijf zijn dat een markt blijft proberen aanboren die er niet is

ook al is er geen werk dan moet ik er toch achter blijven zoeken en op die manier nutteloos mijn tijd invullen

of maw hoe absurd kan je zijn
Oud 23 februari 2008, 13:34   #28

Standaard

Citaat:
Overigens, iemand die zodanige inspanningen levert laat wel zien dat hij werkwillend is.
idd en als hij er dan de brui aan geeft is hij in princiepe dus idd nog steeds bereid te werken

het is niet zijn luiheid die hem doet stoppen met zoeken achter werk maar wel zijn realisme en de omstandigheden op de arbeidsmarkt

indien deze omstandigheden morgen zouden veranderen zou hij opnieuw werk gaan zoeken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2008 om 13:35.
Oud 23 februari 2008, 14:34   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons aan de pamperfielen hetzelfde geven als aan de pedofielen…
En aan de superpamperfielen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 14:34   #30
eno2
Banneling

Standaard

Ik bedoel, superpamperfielten.
Oud 23 februari 2008, 14:57   #31
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
dus maw ik moet zoals een bedrijf zijn dat een markt blijft proberen aanboren die er niet is

ook al is er geen werk dan moet ik er toch achter blijven zoeken en op die manier nutteloos mijn tijd invullen

Als je vaststelt dat in de sector waar jij actief bent op dat moment geen werk te vinden is kan je ofwel omscholen ofwel actief op zoek blijven gaan naar dat soort werk. Als er op dat moment geen vacatures voor dat beroep open zijn in jou regio kan dat morgen weer anders zijn.
Oud 23 februari 2008, 14:59   #32
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
indien deze omstandigheden morgen zouden veranderen zou hij opnieuw werk gaan zoeken
Daarvoor mij hij wel constant op zoek blijven gaan naar die vacatures en niet de handdoek in de ring gooien.
Oud 23 februari 2008, 16:38   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarvoor mij hij wel constant op zoek blijven gaan naar die vacatures en niet de handdoek in de ring gooien.
Wie?
Iemand die liever niet werkt?

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2008 om 16:40.
Oud 23 februari 2008, 17:08   #34
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wie?
Iemand die liever niet werkt?
Jep, als ze willen genieten van een werkloosheidsvergoeding.
Oud 23 februari 2008, 18:30   #35
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jep, als ze willen genieten van een werkloosheidsvergoeding.
Niet vergeten dat er ook veel werklozen zijn die jaren hebben afgedragen,maar die door het systeem buitengeshot zijn (herstruktureringen noemt dat),die mensen hebben van hun door de jaren heen gemiddeld loon steeds afgedragen aan de belastingen en voor hun pensioen en hun ziekteverzekering enz...(+/-35/40%)van hun wedde(rechtstreekse inhouding,buiten hetgene ze nog moeten betalen na hun belastingbrief).Daarbovenop zijn ze steeds Btw-plichtig geweest,en hebben hun bazen per maand ongeveer driemaal hun nettoloon aan belastingen betaald.(reken dus zelf uit hoeveel 50+ers gemiddeld hebben bijgedragen, en hoeveel de staat daaraan verdiend heeft)
Waarom waren er vroeger nooit problemen over werklozen,is het deels inderdaad doordat het systeem hen pampert(zeker diegenen die nooit gewerkt hebben)of is het omdat de bijdragen de stroom van diegenen die nooit bijgedragen hebben niet meer aankan.
Gelieve dus over sommige werklozen te spreken die niet willen werken.
Dikwijls vraag ik me af of mensen hun afdragingen niet beter zelf konden doen via priveinitiatief dan ipv via de overheid die blijkbaar niet verantwoordelijk is voor de jarenlange afgedragen sommen en tevens ook niet verantwoordelijk is voor de afdragingen en uitkeringen van hen die ze verdienen,of niet verdienen.
Oud 23 februari 2008, 19:41   #36
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Niet vergeten dat er ook veel werklozen zijn die jaren hebben afgedragen,maar die door het systeem buitengeshot zijn (herstruktureringen noemt dat),die mensen hebben van hun door de jaren heen gemiddeld loon steeds afgedragen aan de belastingen en voor hun pensioen en hun ziekteverzekering enz...(+/-35/40%)van hun wedde(rechtstreekse inhouding,buiten hetgene ze nog moeten betalen na hun belastingbrief).Daarbovenop zijn ze steeds Btw-plichtig geweest,en hebben hun bazen per maand ongeveer driemaal hun nettoloon aan belastingen betaald.(reken dus zelf uit hoeveel 50+ers gemiddeld hebben bijgedragen, en hoeveel de staat daaraan verdiend heeft)
Waarom waren er vroeger nooit problemen over werklozen,is het deels inderdaad doordat het systeem hen pampert(zeker diegenen die nooit gewerkt hebben)of is het omdat de bijdragen de stroom van diegenen die nooit bijgedragen hebben niet meer aankan.
Gelieve dus over sommige werklozen te spreken die niet willen werken.
Dikwijls vraag ik me af of mensen hun afdragingen niet beter zelf konden doen via priveinitiatief dan ipv via de overheid die blijkbaar niet verantwoordelijk is voor de jarenlange afgedragen sommen en tevens ook niet verantwoordelijk is voor de afdragingen en uitkeringen van hen die ze verdienen,of niet verdienen.
Hi BitterSweet...
Inderdaad, vroeger was het zweet bitter...

Deze draad gaat toevallig over werklozen, die niet willen werken…

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 februari 2008 om 19:41.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 19:42   #37
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Werken lamzakken
Waarom?
Hoelang heb jij wel niet zonder werk gezeten?
Oud 24 februari 2008, 00:10   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kan moeilijk verwachten dat je werk gewoon kado krijgt he, daar is niets absurds aan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 01:31   #39
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Variante oplossing.Tentenkampen en voedselpakketten.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 03:04   #40
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vacatures op zich stellen niet veel meer voor door de interimkantoren. Teveel demotiverende stappen tussen het bedrijf/job en de werkzoekende.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be