Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 18:42   #21
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Lul er maar omheen. De dochters worden verkocht. De waar wordt gekeurd. Of afgekeurd. Een koop/verkoop wordt afgesloten en onderhandeld tussen de ouders. Mensenhandel heet dat.
En vervolgens wordt er fier met het bebloede lakentje rondgerend om de eer van de familie te bewijzen.
Dat van die bebloede witte doek klopt wel gedeeltelijk. De bruid geeft het zelf aan de moeder van de bruidegom, maar wel allemaal discreet en er wordt niet gerend.

Het is inderdaad een domme traditie, net als gansrijden waar de kop van een gans wordt losgetrokken. En ooit zal dit wel verdwijnen, omdat de invloed van de eerste generatie mindert.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:45   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moby
Bij ons zijn er niet veel echtscheidingen, omdat ten eerste het huwelijk belangrijk is. Iedereen in de omgeving direct mee begint te helpen om het koppel weer bij elkaar te krijgen.
Bei uns... dat zal dus ook wel voor Egypte tellen:

Elke zes minuten een scheiding in Egypte

CAIRO - Elke zes minuten vraagt in Egypte een koppel een scheiding aan. Een op de drie huwelijken strandt binnen een jaar. Dit meldde het Egyptische bureau voor statistiek dinsdag.

In veruit de meeste gevallen is het de man die de scheiding aanvraagt. Egyptische islamitische wetgeving maakt het vrouwen bijna onmogelijk om van hun man te scheiden. Mannen daarentegen kunnen een scheiding zonder tussenkomst van een rechtbank regelen en mogen met vier vrouwen tegelijk trouwen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._een_scheiding
----------------------

Hebben ze nog geluk dat de door hen aangekochte vrouw niet zelf kan scheiden! D�*t zou nogal wat geven, de schande dat zo'n wijf je niet meer mot hebbe!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 februari 2008 om 18:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:46   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Dat van die bebloede witte doek klopt wel gedeeltelijk. De bruid geeft het zelf aan de moeder van de bruidegom, maar wel allemaal discreet en er wordt niet gerend.
Je geeft dus de mensenhandel eindelijk toch toe.
Je geeft dat achterlijk idee dan toch toe dat moslims hun eer laten bepalen door het maagdenvlies van hun dochters. Wanneer denk je dat ze door zullen hebben dat er beschaafder manieren zijn om eer te behalen. Waarom moeten ze persé eer halen. Vanwaar die frustratie?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:52   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moby
Bij ons zijn er niet veel echtscheidingen, omdat ten eerste het huwelijk belangrijk is. Iedereen in de omgeving direct mee begint te helpen om het koppel weer bij elkaar te krijgen.
En lukt het niet met woorden om haar te overtuigen dan zal het wel lukken met klop, met intimidatie (keeltje oversnijden want de familie-eer is belangrijker dan de dochter), uitstoting door gans de familie en gemeenschap die collaboreert.
De vrouwenvluchthuizen zitten dan ook vol met moslima's.
Oud 23 februari 2008, 18:54   #25
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bei uns... dat zal dus ook wel voor Egypte tellen...
Ik ben een Marokkaan (berber)
Oud 23 februari 2008, 18:55   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en in Egypte wordt er niet islamitisch aan vrouwenhandel gedaan zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:58   #27
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En lukt het niet met woorden om haar te overtuigen dan zal het wel lukken met klop, met intimidatie (keeltje oversnijden want de familie-eer is belangrijker dan de dochter), uitstoting door gans de familie en gemeenschap die collaboreert.
De vrouwenvluchthuizen zitten dan ook vol met moslima's.
Sorry Online...Het was eventjes leuk, maar ik denk dat je laatste vijs op de grond gevallen is. Ik hoop dat niet alle allochtonen zoals jou zijn, want dan schaf ik mij morgen een wapen aan...voor de zekerheid.

Zeg ik ga offline, want moet mijn vrouw een rammel geven, omdat ze 1 minuut te laat is afgekomen met het eten. En ik zal ook ineens de post nakijken of dat mijn tweede vrouw al aangekomen is...oeps dat doen autochtonen bij Poolse vrouwen...mijn fout, sorry.

Ik wil enkel zeggen dat ik van mijn vrouw MOET komen eten en eens de PC met rust moet laten! Wie helpt de Marokkaanse mannen eens een keer
Oud 23 februari 2008, 19:01   #28
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en in Egypte wordt er niet islamitisch aan vrouwenhandel gedaan zeker?
Aan de hand van de films die mijn vrouw via schotelantenne ontvangt, zou ik eerder denken dat het hele land dagelijks aan orgiën deelneemt. Dat heb je als bijna al je inkomsten van toeristen komt. hun invloed krijg je ook cadeau.
Oud 23 februari 2008, 19:17   #29
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry Online...Het was eventjes leuk, maar ik denk dat je laatste vijs op de grond gevallen is. Ik hoop dat niet alle allochtonen zoals jou zijn, want dan schaf ik mij morgen een wapen aan...voor de zekerheid.
Niets kwest meer dan de waarheid.
Onze vluchthuizen zitten vol met afgeklopte moslima's. Waarom heb je het zo moeilijk met die realiteit?

Citaat:
Zeg ik ga offline, want moet mijn vrouw een rammel geven, omdat ze 1 minuut te laat is afgekomen met het eten.
Kan jij je eten zelf niet klaar maken, wat een macho's die moslims.
Oud 23 februari 2008, 19:20   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de hand van de films die mijn vrouw via schotelantenne ontvangt, zou ik eerder denken dat het hele land dagelijks aan orgiën deelneemt. Dat heb je als bijna al je inkomsten van toeristen komt. hun invloed krijg je ook cadeau.

Te dom om zelf wat uit de grond te stampen? Of heeft de 'islam' de geestjes te veel verkloot ..
Tja, door 10 keer per dag met je kont de lucht in te gaan en te bidden gaat er echt nooit wat veranderen hoor.
Oud 23 februari 2008, 19:24   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
40 procent van de moslims in Engeland zou graag zien dat delen van de sharia, of nog liever de volledige sharia, wordt ingevoerd als onderdeel van de officiële rechtspraak. Engeland zal hierdoor een stuk “vreedzamer” worden. Deze 40% kunnen het namelijk niet zo goed vinden met de Europese rechtspraak!!!!!!
40 procent. Zijn daar ook vrouwen bij ?

Het verbaast mij niet, gezien de sociaal-economische positie van velen.

Hoeveel ik er destijds niet heb horen zeggen dat Dutroux levend mocht worden gevild, een kogel zou te pijnloos zijn. Bij wijze van spreken. Niet bepaald het meest elitair volkje dat dergelijke uitspraken doet. Maar toch, zo zeldzaam waren die uitspraken niet.

Enne, bij een pak mannen is het nog steeds moeilijk te verteren dat de vrouwen gelijke rechten hebben.

Ik vrees dat in tijd van anarchie weinig zou overblijven van de Westerse rechtsstaat en z'n verlichte waarden.

Maar het is inderdaad onrustwekkend als 40 % vd moslims zonder verpinken opkomen voor een achterlijke samenleving.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 20:57   #32
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In een westerse democratische rechtstaat geldt het principe dat de burgers gelijk zijn voor de wet en voor elkaar. Dit betekent dan ook dat een andere rechtsorde toepassen op leden van een bepaald geloof in strijd is met dit fundamenteel rechtsbeginsel.

U ondergraaft dus de basis zelf van onze rechtstaat.
Ik ben geen voostander van de Sharia, en als ik een moslim was zou ik tegenstemmen, maar volgens de islamitische voorschriften is het verboden de Sharia, de heilige islamitische wet, toe te passen op heidenen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 20:58   #33
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Bei uns... dat zal dus ook wel voor Egypte tellen:

Elke zes minuten een scheiding in Egypte

CAIRO - Elke zes minuten vraagt in Egypte een koppel een scheiding aan. Een op de drie huwelijken strandt binnen een jaar. Dit meldde het Egyptische bureau voor statistiek dinsdag.

In veruit de meeste gevallen is het de man die de scheiding aanvraagt. Egyptische islamitische wetgeving maakt het vrouwen bijna onmogelijk om van hun man te scheiden. Mannen daarentegen kunnen een scheiding zonder tussenkomst van een rechtbank regelen en mogen met vier vrouwen tegelijk trouwen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._een_scheiding
----------------------

Hebben ze nog geluk dat de door hen aangekochte vrouw niet zelf kan scheiden! D�*t zou nogal wat geven, de schande dat zo'n wijf je niet meer mot hebbe!
Islamitische wetgeving in een verwesterd land als Egypte.

Oud 24 februari 2008, 20:59   #34
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Diep ademhalen, Circe...rustig...goed zo....de paranoia virus zal zo je lichaam verlaten

De Sharia is een wetgeving die ontstaan is tijdens de oorlog. Vandaar ook dat een dief een hand verliest als hij steelt (het lievelingsonderwerp van VBers), dit om chaos tegen te gaan dat indertijd hoog tij vierde.
De Sharia telt meer regels dan alleen handje afhakken en vrouwen stenigen. In Marokko heeft men ook de Sharia wetgeving en daar worden ook geen vrouwen gestenigd en handen afgehakt. 'Sharia' is enkel een naam, en de wetgeving daar gaat met de tijd mee, sterker nog het is afgekeken van de Europese.
Zo hebben vrouwen meer rechten bij een echtscheiding en krijgt men alimentatie, méér dan 1 vrouw huwen mag niet meer, haat prediken in moskeeën resulteert in een arrestatie en dit dankzij undercover agenten, in badpak rondlopen is geen taboe, er zijn discotheken, 's nachts gaan de cafés open waar je alcoholische dranken kan kopen,...

Wat wel opvallend is aan de Sharia, is dat een huwelijk belangrijk is. Misschien een idee voor Europa en het tekort aan kinderen?

De originele sharia zie je helaas nog in landen zoals Nigeria die erg achter staan met alles. Alleen Saoudi-Arabië verbaast mij wel dat ze de oude versie nog toepassen. Maar dat kan ook komen omdat ze zich enkel met olie bezighouden en educatie geen prioriteit krijgt.

Originele sharia = NON
moderne sharia = eventueel delen uit gebruiken...want dat doen ze ook bij de wetgeving van Europa
Pas op Moby, je gebruikt rationele argumenten.
Ik betwijfel of die aanslaan bij je tegenstanders.

Oud 24 februari 2008, 21:54   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moby, hier neem je met de waarheid een loopje!
Het Europees recht is gebaseerd (net als in het Turkije van Attaturk!) op de Latijnse wetgeving, de sharia echter niet!
De sharia hanteert ongelijkheid tussen man en vrouw, aansluitend op de Islamitische gedachte over rolpatronen zoals God dit bedoeld zou hebben.
Om die reden is het totaal onaanvaardbaar dat wie dan ook andere rechten zou hanteren volgens een rechtssysteem wat de grondbeginselen van gelijkheid niet kent, binnen Europa.
En ik ben voor alle duidelijkheid niet bejaard en lig niet aan een beademingstoestel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:23   #36
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik ben geen voostander van de Sharia, en als ik een moslim was zou ik tegenstemmen, maar volgens de islamitische voorschriften is het verboden de Sharia, de heilige islamitische wet, toe te passen op heidenen.
Heidenen hebben geen rechten in de sharia wetgeving. Voor zover ze ter sprake komen is het als slaaf.
Christenen en Joden vallen wel onder de sharia. Een speciaal deel ervan.
Misschien dat je in verwarring bent door het duale rechtsysteem van Maleisia: sharia voor Moslims, wereldlijk recht voor de rest.
In Arabië geldt alleen sharia en volgens die wetten mogen Christenen geen alcohol drinken, geen bijbels hebben, geen kerken, geen grond, etc.
Het is door Hans Jansen een keer uitgelegd :
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000493.php
Dhimmitude door Hans Jansen
Citaat:
Dhimmitude is afgeleid van het Arabische woord dhimmi. Een dhimmi is een jood of christen die onder dwang het oppergezag en de superioriteit van de islam erkent. Dhimmi's zeggen en denken uitsluitend nog positieve gedachten waar het de islam betreft. Hun leven wordt op een pathetische manier door voorzorgzucht jegens de islam in beslag genomen.' Arabist Hans Jansen beschrijft die voorzorgzucht in het huidige Nederland: "Het gaat er om ons 'respect' voor de islam aan te leren, door een mooie doorsnee van de Nederlandse elite te intimideren 'in de naam van de islam'."
Als Duits kan lezen is misschien dit verhelderend (een mens is nooit te oud om te leren nietwaar?):
http://www.pi-news.net/2008/02/was-g...mmi/#more-7333
Was genau ist eigentlich ein Dhimmi?
Citaat:
4. Dhimmis dürfen innerhalb der ihnen zugesicherten Rechte tun und lassen was sie wollen, natürlich nur solange sie keinen Muslim stören.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 22:48   #37
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar geloof ik geen sikkepit van.Berbers zijn een zeer fier volk.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:08   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Als de moslims willen dat hun Sharia wordt ingevoerd, zal het mij bitter weinig schelen. Die wet geldt toch niet voor mij, want ik ben geen moslim.
Hoe naïef kan men zijn... Ze zullen het je rap aan je verstand brengen:geduld.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 17:19   #39
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

De meeste moslims hebben de sharia nooit ondergaan. In Marokko bestaat het eigenlijk niet meer, in Turkije ook niet...Alleen in Afghanistan, Nigeria, Saoudi Arabië, en Iran bestaat het nog in de zin als bedoelt door VBers. En de mensen die Afghanistan ontvlucht zijn gaan denk ik niet naar hun Sharia terugdenken met blijde gedachten.

Hij kan het niet laten om tegen de V B ers te ageren en de demokratie te verkrachten..
echt leuk om te lezen waar die man al zijn ziekelijk gedachtengoed haalt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be