Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2008, 11:33   #21
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

De brave bisschop van Canterbury wilde aspecten van de sharia invoeren, dus Europa kan niet ver achter lopen.
En ondertussen zijn er veel meer Moslims in Belgenland dacht ik, dan leden van Voorpost, NSV enz.

Ja, we hebben reden om ons zorgen te maken over de extreme Islam. Omdat die er is, omdat die groeit, en omdat de overheden hier er weinig tegen onderneemt.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 11:37   #22
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier over België hé...

Als je zegt dat je vreest voor religieuse politie in België, moet je met iets concreet afkomen...
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 14:28   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Het gaat hier over België hé...

Als je zegt dat je vreest voor religieuse politie in België, moet je met iets concreet afkomen...
Waar de meeste Brusselse jongeren bang van zijn is ook een soort militie: ze dragen hun pet scheet, dragen hun fluwelen joggingsbroeken in hun witte kousen met daaronder 'Docksides', ze verplaatsen zich steeds in groep:

Wanneer een meisje passeert met een volgens die militie te korte rok, krijgt ze gegarandeerd 'sale pute' te horen. de enkeling die zich hiertegen verzet riskeert klappen.

Wel zijn er oudere allochtonen die zich hiertegen openlijk verzetten (al 2X meegemaakt in de metro), ik zou deze mensen in het debat willen betrekken en niet diegenen die willen polariseren!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 14:52   #24
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar de meeste Brusselse jongeren bang van zijn is ook een soort militie: ze dragen hun pet scheet, dragen hun fluwelen joggingsbroeken in hun witte kousen met daaronder 'Docksides', ze verplaatsen zich steeds in groep
Dat kan je toch bezwaarlijk een militie noemen?
Ik noem dat een 'bende pubers'.
Net zoals je ook groepjes 'punks' of groepjes 'jonnhy's' hebt.
Die mannen roepen ook naar iedereen op bus of tram...en met een verkeerde blik kan je ook wat slaag krijgen.

Je gaat me niet wijsmaken dat die jonge allochtonen met joggingsbroeken enige vorm van moraal -laat staan religieus moraal-, hoog in het vaandel dragen zeker?

Als we van hen bang moeten zijn omdat ze de 'religieuse politie' gaan oprichten, dan slaap ik alvast op mijn twee oren...
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 15:01   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Het was dan ook sarcastisch bedoeld: want uiteindelijk hebben ze toch iets gemeen: ze gedragen zich ook als een zedenpolitie (uwe rok is te kort!)

Maar slaapt u maar gerust verder, volgende keer als u ze ziet ga eens in hun kaken knijpen en zeggen 'stelletje pubers toch ts ts ts'
Oud 26 februari 2008, 15:10   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
[b]De religieuze politie in Saudi-Arabië
.....
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit,
----
....

Gewoon schrikwekkend om zo dikwijls te moeten vastellen dat in die achterlijke islamstaten met veel oliegeld dergelijke zaken in 2008 blijkbaar als zoete roodjes erdoor gaan...
Waarom dat weer hier plaatsen? Om de "islam te bashen" zoals plaatselijke multicul-hypocrieten zullen roepen... om met het idee in het achterhoofd dat die praktijken mettertijd ook hier in de straten zullen verschijn, net zoals een bepaald stuk schorem nu reeds al onze meisjes en vrouwen als "hoeren" bestempelt als ze in al hun glorie over straat lopen?
Hou die pest tegen aub... dringend.
Ach man, 40 jaar geleden patrouilleerde de politie hier al 'nachts in bossen en grote parken om vrijende koppeltjes te betrappen. Niets nieuws of Saoedisch of islamitisch dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 februari 2008 om 15:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 15:12   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach man, 40 jaar geleden patrouilleerde de politie hier al 'nachts in bossen en grote parken om vrijende koppeltjes te betrappen. Niets nieuws of Saoedisch of islamitisch dus.
En werden die koppeltjes dan gestenigd of opgehangen aan kranen?
Oud 26 februari 2008, 15:19   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ga eens in een minirokje voor de grote moskee lopen, in Brussel, vrijdag als ze uit de moskee komen... Voor te zien wat er gebeurt...
Doe het eens en kom ons vertellen wat gebeurde. Als je me zegt wanneer je er bent kom ik kijken of fotos maken
Oud 26 februari 2008, 15:20   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En werden die koppeltjes dan gestenigd of opgehangen aan kranen?
Zijn we in Saoedi-Arabië of in Iran?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 februari 2008 om 15:23.
Oud 26 februari 2008, 21:13   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U begint met de vergelijking
Oud 26 februari 2008, 22:08   #31
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Nobody expects the Spanish inquisition!

Monty Python (y)
Oud 26 februari 2008, 22:31   #32
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Nobody expects the Spanish inquisition!
Wat ik zo schizofreen aan mensen als u
is dat u, en de groep gelijkgezinden waar u deel van uitmaakt,
steeds bij de eersten bent om verwijzingen te maken naar
taferelen van vreemden bodem, in dit geval humor.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 februari 2008 om 22:31.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 00:18   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Als u uw eigen bodem wil onafhankelijk maken, dan eis ik van u dat u zich voortaan beperkt tot waar die bodem reikt. Hebt u dat begrepen?
Oud 27 februari 2008, 00:38   #34
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Hier ben ik het volkomen mee eens...maar ik denk dat we een ander gedacht hebben over deze volgorde.

Hiermee ben ik het helemaal niet mee eens:
De absolute top qua ideeën verspreiden & gebruik van extreem geweld is
EXTREEM RECHTS zonder enige twijfel.

- Extreem rechts in België is uitermate bedreven in 'zieltjes winnen'.
Ik ben nog nooit aangesproken geweest door de moslims, noch heb ik al foldertjes in mijn bus van hen gekregen. Ze hebben zelf geen politieke partij.

- Extreem rechts kent 'milities' die geweld niet schuwen: Voorpost, NSV, VMO
De islamieten hebben deze NIET naar mijn weten.
De islamieten hebben geen militie's ? Ze ZIJN één grote militie, en wat hun gewelddadige actie's betreft: trek van tijd tot tijd eens een gazet open, t'staat er vol van hun streken. Van uw "extreem rechtse militie's" echter hoor ik raar of zelden, en nooit iets echt ernstig ook niet: géén moorden, géén bomaanslagen...Niks eigenlijk.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 00:41   #35
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En vandaag ? En wat was de straf ? Zweepslagen, steniging ?
Oud 27 februari 2008, 00:43   #36
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe het eens en kom ons vertellen wat gebeurde. Als je me zegt wanneer je er bent kom ik kijken of fotos maken
Ik laat die job aan u over: het zijn uw vrienden, en u zult er meer van genieten Allee vooruit, zet uw beste beentje voor.
Oud 27 februari 2008, 00:44   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn we in Saoedi-Arabië of in Iran?
Uw droom ...
Oud 1 maart 2008, 23:07   #38
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Als u uw eigen bodem wil onafhankelijk maken, dan eis ik van u dat u zich voortaan beperkt tot waar die bodem reikt. Hebt u dat begrepen?
Neen, mijn internationalistische (en lichtjes francofiele) geest is niet bekrommen genoeg om de redeneringen van mensen als jou te vatten vatten. Het is vreemd, maar het is zo.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 12:56   #39
Banneling

Standaard

Citaat:
Stervoetballer onder vuur omdat zijn vrouw geen hoefddoek draagt

Egyptes stervoetballer Essam al-Hadary door velen gezien als de beste keeper van Afrika – ligt onder vuur omdat zijn vrouw in Zwitserland is gesignaleerd zonder hoofddoek.
Religieuze waakhond-groep Hamasna ('Ons Enthousiasme') startte onlangs de campagne ter Verdediging van de Hijab, roept Hadary's vrouw op om de sluier om te doen: 'We hebben begrip voor de situatie van islamitische vrouwen in het westen, maar ze moet zichzelf corrigeren voordat andere spelersvrouwen haar voorbeeld volgen. Ze moet zich realiseren dat haar man in het Egyptische elftal speelt en dat een religieus team is', aldus de verklaring van Hamasna.
Hamasna wenst Hadary veel succes bij zijn nieuwe Zwitserse club, maar voegt er aan toe dat hij wel in gebed moet neerknielen als zijn team een goal scoort.
Citaat:
Egypt's star goalie Essam al-Hadary is drawing flack for leaving his home team Ahli without giving notice to pursue an international career with Swiss club Sion after his huge success in last month's African Cup of Nations tournament.

Hadary – named the best goal keeper in Africa following Egypt's capture of the African Cup – is said to have signed with Sion despite having two years left on his contract with Al Ahli.

He is being sued by his Egyptian club, who are demanding his immediate return. Hadary, known as "The Wall" has a three year contract with his home club, starting January 2007.

But the star keeper justified the move, saying FIFA regulations allow a player who is over 28 years old to unilaterally terminate his contract without paying any compensation for the remaining time.

Adding to his troubles, a picture of Hadary's wife appearing in public in Switzerland without the veil has also drawn criticism back home.

Religious watchdog group Hamasna ("Our Enthusiasm"), which led the International Campaign for Defending Hijab a week ago, issued a statement urging Hadary's wife Sabrine to put the veil back on.

"We understand that the situation of Muslim women in the West is a special case, but she has to amend what she did before other players' wives follow her example," the statement read. "She must realize that her husband is a player in Egyptian national football, and they are a religious team."

The Grand Imam of al-Azhar has issued a fatwa – religious ruling – saying that Muslim women living in the West can take off the veil if required under local laws. The fatwa, issued in the context of the ban on the veil in educational institutions in France, sparked much controversy at the time.

Hamasna said it supports Hadary and wishes him luck in his new club. It added that he should continue to kneel in prayer when his team scores a goal and not feel awkward about performing the religious act on the field even with his new Swiss team.

"The God of Switzerland is the God of Cairo and the God of [Ghanaian city] Kumasi, the God of all the people," the group said.

Hamasna recently declined to add Egyptian Coptic (Orthodox Christian) businessman Naguib Sawiris to its list of "Enemies of the Hijab," saying he retracted his attack on veiled women and said he is not against the Islamic head cover or Islam.
http://www.alarabiya.net/articles/2008/02/28/46260.html
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 03:02   #40
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=V4p21-7LShg

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be