![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als de werknemers zo duur zijn geworden dat je het als "kleine baas" sowieso al niet meer kunt rond krijgen, dan zit niet alleen het bedrijf met een probleem maar evengoed zijn werknemers. En als ik nu zeg dat de meeste bedrijven in de shit zitten door de bedragen die de overheid via de rsz van die baas wil zal men het wellicht niet willen geloven natuurlijk. (loonkosten) Nee als kleine zelfstandige (tot 25 man ben je kleine zelfstandige) moeten we rekening uiteindelijk voorleggen aan de klant, en wat doet die klant (ja jullie dus die zo vitten op ons) ..ons prijzen vergelijken met de hardwerkende in het zwart bezig zijnde Pool of Hongaar....die uiteraard nikske aan de rsz betaald en zijn eigen personeel waarschijnlijk nog ietsje meer uitzuigt dan al de rest. Maar jullie als consument kiezen daar voor. Wij niet hoor, wat kan ons het schelen of dat nu verdubbeld of niet zolang we klanten hebben die de rekeningen betalen. Met andere woorden, u oogst wat u zelf gezaaid hebt en dat is werkloosheid en sober leven.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de wetten zodanig maken dat ze te handhaven zijn zonder achterpoortjes. Of gewoon verder doen zoals nu, en binnen een paar jaar geen staat meer hebben wegens effectief falliet.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ongeveer iedere winkel en kleinhandel zelfs groothandel zijn nu al aan het sluiten. Of dacht men soms dat er een vakantie bezig was? Nog max 10 jaar en het is op. En op is op.
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil niet vervelend doen, maar als alle winkels gesloten zijn, waar gaan we ons eten dan halen? Bij de boer zou een antwoord zijn.
helaas zijn er wat struikelblokjes. 1) waar zijn er nog boeren met verhandelbaar voedsel in de nabijheid? 2) Een boer mag niks verkopen wat niet gecontroleerd is door overheidsinstantie X Y tot en met Z²bis. Mijn conclusie, minder overheid , aub.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan er beter nu al eens aan denken want er zijn al niet veel winkels meer over. En ook die verdwijnen uiteindelijk.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is geen oubollige "terug naar de natuur" slogan voor en door ouwe hippies, maar mischien de enige manier om deftig te eten binnen een jaar of 10-15...Sneller, als we geen geluk hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem allen een voorbeeld aan bv Kinshasa. Nog geen 50 jaar geleden lag daar schone macadam en reden de invaliden met een rolstoel tussen gezellige winkeltjes en propere straten en de welvaart was daar op dat moment betrekkelijk goed. Rijk land aan grondstoffen ook al. Nu is de macadam weg en liggen er putten van een meter diep terwijl de invaliden hun rolstoel al lang kwijt zijn en met hun stompjes als spinnen tussen de mensen op zoek zijn naar wat afval om te eten want winkels zijn daar ook niet meer en wat waspoeder kost daar 75€. 50 jaar geleden hadden ze dat natuurlijk ook niet willen geloven.
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Je werkt vele keren harder dan dat je je loon waard bent. Zoniet zou het bedrijf je gewoon niet aannemen. Simpel hé.
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Lijkt me nogal evident. Er is geen enkele reden waarom een bedrijf eerlijk zou zijn. Daar kan het simpelweg niks bij winnen. Zolang mensen het slikken zullen ze meer slaven worden.
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We leren bij, hier op het forum ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar draait het toch om? Dat de werkgever en werknemer beiden het gevoel hebben dat het een goeie ruil is. Ik mijn 40 uur per week voor die baas aanwezig zijn, en de baas die mijn aanwezigheid op prijs stelt en daar net genoeg geld voor wil geven. Tuurlijk, als ik zou krijgen wat ik de baas kost zou het leven er iets anders uitzien, want dat zou willen zeggen dat alle zakkevullende politici en ambtenaren hun verdiende loon hebben gekregen, hopelijk zo pijnlijk mogelijk verdampt.
![]() |