Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2008, 08:01   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nu twee keer in zwart-Afrika geweest, en in Gambia echt wel tussen de zwarten gezeten (in Zuid-Afrika ontkom je als blanke niet aan een blank milieu 's nachts).

's Avonds stond ik wel eens buiten voor het hotel, te kijken naar één van de weinige geasfalteerde wegen naar Banjul - het kwam regelmatig voor dat ik ineens werd opgeschrikt door het getetter van de kuisvrouwen enkele meters verder. Nu, je moet dat ook niet overdrijven. In Afrika draagt men meestal nogal - euh - opvallende kleding.

Je moet de dingen kunnen benoemen zoals ze zijn. Is het mogelijk dat het je ontgaat? Best wel, omdat je er als blanke eerst zo niet op let. Is het moeilijk om te zien? Dat, denk ik, is eerder een fabeltje.

Die kuisvrouwen moesten alleszins eens goed lachen toen ze zagen dat ik opgeschrikt was.

Laatst gewijzigd door lombas : 28 februari 2008 om 08:03.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 19:11   #22
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Eigenaardig is ook dat de bekrompenheid en het "racisme" enkel de negerkes betreft en nooit de Chinoezen. Daarvan moogt ge zeggen dat ze spleetogen hebben doordat hun poep verstopt is van rijst te eten.

Het zal wel iets vandoen hebben met het pijnlijke verleden dat Afrikanen en blanken delen, zeker?

In die optiek is het ongetwijfeld racistisch te zeggen dat sommige zwarten echt op een aap lijken, net zoals sommige landgenoten nog op de Oude Belgen lijken en hier en daar loopt er zelfs eentje rond die ik me zo kan inbeelden in een berenvel met knots.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 13:46   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Zwarte mensen zonder licht met een donkere jas zijn in het donker zeker lastig te zien, nog net iets minder dan blanke hoogblonde mensen zonder licht met een donkere jas, die je ook niet ziet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be