Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2008, 23:40   #21
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bron: Telegraaf

AMSTERDAM, woensdag
Vanuit het terreurnetwerk van Al-Qaeda is het bevel gegeven Geert Wilders te vermoorden wegens diens komende anti-Koranfilm. De PVV-leider moet volgens de oproep worden ’afgeslacht’ omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.
Dit blijkt uit een recent bericht op het afgeschermde webforum van de aan Al-Qaeda verbonden internetsite alekhlaas.net. ’In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt’, aldus de angstaanjagende boodschap.

Terroriseren
Mohammed B. wordt in het bericht als held geëerd. Hij wordt gezien als een voorbeeldig moslim door de moord op Theo van Gogh. In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te ’terroriseren’ om uitzending van de omstreden film te voorkomen. ’Wij, de moslims van de wereld, moeten strijden tegen iedereen die de islam bespot. De Nederlanders willen niet dat er moslims in hun land bestaan, omdat zij bang zijn te worden vernietigd door de islam’.
De internetdreiging is onderschept door het Amerikaanse onderzoeksinstituut SITE Intelligence Group, dat ook de Nederlandse overheid van informatie voorziet. SITEanalist Adam Raisman bevestigde de oproep gisteravond tegenover De Telegraaf.
„Opvallend is dat Mohammed B. ook als icoon wordt ingezet bij oproepen tot geweld tegen landen die cartoons over de profeet publiceren”, aldus Raisman. „De internetposting over Wilders gaat gepaard met foto’s van Wilders en Van Gogh.”
Wilders heeft zijn Koranfilm eind deze week af. Uitzending zal mogelijk nog weken op zich laten wachten, zo heeft hij laten weten.

Executies
De terreuroproep van alekhlaas.net werd op 28 januari geplaatst, daags nadat Wilders in De Telegraaf onthulde dat zijn film zich afspeelt in de Koran, waarbij het heilige boek opengaat en de kijker beelden krijgt te zien van bijvoorbeeld onthoofdingen of executies.
Later werd bekend dat de rolprent de titel ’Fitna’ (Beproeving) krijgt. De ongeveer vijftien minuten durende film eindigt volgens Wilders met een afbeelding van de profeet Mohammed. „Met die prent gebeurt iets, ik zeg nog niet wat.” Wilders beschikt over een aparte website waarop zijn Koranfilm zal worden vertoond. De host van www.fitnathemovie.com zit in de Verenigde Staten.
Tot meer dan hier en daar wat mensen vermoorden zijn die bende fanatiekelingen niet in staat. Want hoe vreselijk dat ook is, ze zullen er de wereld niet mee kunnen veranderen...Over hun planetaire islam-overheersing mogen ze enkel dromen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 01:47   #22
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Deze hetze en het oproepen tot moord, bewijzen enkel dat de inhoud van de koran in wezen erg onverdraagzaam, ultra-extreemrechts, fascistisch en gewelddadig is ten aanzien van niet-moslims.
Voor alle zekerheid heb ik het bericht uit de Telegraaf 2x gelezen, beide keren kom ik tot dezelfde gedachte: Deze hetze en het oproepen tot moord zegt helemaal niks over de inhoud van de Koran, het zegt alleen iets over één of andere debiel bij AQ.

En wat me ook voorstaat: als de gematigde moslims al zouden moeten reageren tegen die oproep, dan niet zozeer vanuit hun moslim-zijn, dan wel vanuit hun mens-zijn.
Daarnaast verbaast het me om nog altijd reacties en standpunten te lezen die er op één of andere manier lijken vanuit te gaan dat al die moslims één grote, bijna georganiseerde groep vormen met één gedachtengang. Iets doet me vermoeden dat het in de eerste plaats toch allemaal individuen zijn met elk hun eigen besoignes en agenda's.

Van Geert Wilders weet ik alleen dat het een lelijke mens is.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 13:01   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Tot meer dan hier en daar wat mensen vermoorden zijn die bende fanatiekelingen niet in staat. Want hoe vreselijk dat ook is, ze zullen er de wereld niet mee kunnen veranderen...Over hun planetaire islam-overheersing mogen ze enkel dromen...
Ik hoop dat Wilders die film alsnog intrekt.
Het zal de oververhitte gemoederen in de Islamitische wereld alleen maar aanwakkeren.
Oud 29 februari 2008, 15:45   #24
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron: Telegraaf

AMSTERDAM, woensdag
Vanuit het terreurnetwerk van Al-Qaeda is het bevel gegeven Geert Wilders te vermoorden wegens diens komende anti-Koranfilm. De PVV-leider moet volgens de oproep worden ’afgeslacht’ omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.
Dit blijkt uit een recent bericht op het afgeschermde webforum van de aan Al-Qaeda verbonden internetsite alekhlaas.net. ’In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt’, aldus de angstaanjagende boodschap.

Terroriseren
Mohammed B. wordt in het bericht als held geëerd. Hij wordt gezien als een voorbeeldig moslim door de moord op Theo van Gogh. In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te ’terroriseren’ om uitzending van de omstreden film te voorkomen. ’Wij, de moslims van de wereld, moeten strijden tegen iedereen die de islam bespot. De Nederlanders willen niet dat er moslims in hun land bestaan, omdat zij bang zijn te worden vernietigd door de islam’.
De internetdreiging is onderschept door het Amerikaanse onderzoeksinstituut SITE Intelligence Group, dat ook de Nederlandse overheid van informatie voorziet. SITEanalist Adam Raisman bevestigde de oproep gisteravond tegenover De Telegraaf.
„Opvallend is dat Mohammed B. ook als icoon wordt ingezet bij oproepen tot geweld tegen landen die cartoons over de profeet publiceren”, aldus Raisman. „De internetposting over Wilders gaat gepaard met foto’s van Wilders en Van Gogh.”
Wilders heeft zijn Koranfilm eind deze week af. Uitzending zal mogelijk nog weken op zich laten wachten, zo heeft hij laten weten.

Executies
De terreuroproep van alekhlaas.net werd op 28 januari geplaatst, daags nadat Wilders in De Telegraaf onthulde dat zijn film zich afspeelt in de Koran, waarbij het heilige boek opengaat en de kijker beelden krijgt te zien van bijvoorbeeld onthoofdingen of executies.
Later werd bekend dat de rolprent de titel ’Fitna’ (Beproeving) krijgt. De ongeveer vijftien minuten durende film eindigt volgens Wilders met een afbeelding van de profeet Mohammed. „Met die prent gebeurt iets, ik zeg nog niet wat.” Wilders beschikt over een aparte website waarop zijn Koranfilm zal worden vertoond. De host van www.fitnathemovie.com zit in de Verenigde Staten.
Da's toch kikken?
Wilders was waarschijnlijk dolblij toen hij dat te horen kreeg.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 19:38   #25
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Soms lijkt het wel of Wilders erop aanstuurt!
Wilders zal waarschijnlijk de 3de Nederlandse martelaar worden. Na Van Gogh en Fortuyn...Hopelijk zal zijn dood er toe bijdragen om de ingeslapen massa's westerse burgers wakker te schudden...
Oud 29 februari 2008, 22:48   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilders zal waarschijnlijk de 3de Nederlandse martelaar worden. Na Van Gogh en Fortuyn...Hopelijk zal zijn dood er toe bijdragen om de ingeslapen massa's westerse burgers wakker te schudden...
U hoopt op een moord omdat die een 'bijdrage' zou kunnen zijn ?

Mag ik vragen welke 'agenda' u heeft ?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 23:14   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dan hebben ze die film al gezien?
Deze misschien:
http://www.youtube.com/watch?v=Tqib287P-vk
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2008, 23:16   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij zou duidelijk Wilders dood willen.
Ik niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 februari 2008 om 23:21.
Oud 1 maart 2008, 00:36   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U hoopt op een moord omdat die een 'bijdrage' zou kunnen zijn ?

Mag ik vragen welke 'agenda' u heeft ?
Ik ben gewoon realistisch: Wilders is zo goed als dood. Eens "veroordeeld" door die godsdienstwaanzinnige mafketels is zijn leven geen fluitje van een cent meer waard. Wat ik er over denk doet weinig terzake, dat is "mijn agenda'" niet, maar die van Wilders zelf, en van de moslims die hem willen doden
Oud 1 maart 2008, 00:38   #30
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij zou duidelijk Wilders dood willen.
Ik niet.
Van mij mag Wilders nog 100 jaar leven. Ik ben dan ook geen islamiet. Maar indie hij vermoord word mag men hem niet vergeten: d�*t is martelaar zijn.
Oud 1 maart 2008, 03:55   #31
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Wilders verdient een fantakapsel!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 04:45   #32
Wr Khrp Hmw
Vreemdeling

Wr Khrp Hmw's schermafbeelding

Standaard

Wilders verdient sowieso een hiernamaals

- Fortuyn ging hem glorierijk voor

temidden 100 al dan niet maagdelijke zwarte-Afghaanse-spoken
wat zou dat doen met de vrijheid van zijn grijze harem ?

Laat de arme man toch in zijn waan
Oud 1 maart 2008, 10:19   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Fortuyn ging hem glorierijk voor
En Van Gogh nog glorierijker.

Laat hun moordenaars toch in hun waan.
Oud 1 maart 2008, 10:45   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Voor Wilders is er maar één straf streng genoeg: hem negeren.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 11:05   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu ben je onmenselijk wreed!!

Zulk slecht karakter vermoedde ik niet bij jou

Oud 1 maart 2008, 12:08   #36
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

De film van Geert Wilders, met dank aan de mufti van Syrië en enkele relterroristen, die als gratis promo team optreden.

Niemand heeft de film al gezien en er is al meer reclame voor dan voor om het even welke Hollywood productie.

Ik heb juist Submission bekeken en moet eerlijk zeggen: de profeet is niet beledigd. Hij is zelfs niet vermoemd. Allah wordt er ook niet in beledigt, enkel sommige aanhangers ervan, die zichzelf ten schande brengen.

De grootste schande van die film is dat er een moord voor gepleegd is. Deze heeft ervoor gezorgd dat Wilders al bij voorbaat gelijk heeft. Ik heb ook net een interview met Ayaan Hirshi Ali bekeken en geef eerlijk toe: islamisten zijn inderdaad gevaarlijk in het Westen en horen er niet thuis.

De islam hoeft geen deel van onze cultuur te worden. Eveneens hoeven wij onze waarden en normen niet op de islam op te dringen. Elkaar gerust laten lijkt me het best, maar gezien dat niet lukt, moet en we de clash maar afwachten.

Wilders heeft gelijk: we mogen niet buigen voor terroristen. Een normale moslim zou zich niet aangesproken moeten voelen door deze politicus. Juist door hem naar het leven te staan, maakt men zijn woorden waar.

De Deense cartoons maken het voor mij al duidelijk: de heethoofden zullen zoals gewoonlijk weermaals moord en brand stichten. Het ultieme bewijs dat de islam deze beproeving niet zal doorstaan en Wilders geen ongelijk zal geven.

Schande aan de modale moslim, die zich mee laat oputten en mee zijn doodsklok zal luiden, zonder het in te zien.
Oud 1 maart 2008, 23:36   #37
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon realistisch: Wilders is zo goed als dood. Eens "veroordeeld" door die godsdienstwaanzinnige mafketels is zijn leven geen fluitje van een cent meer waard. Wat ik er over denk doet weinig terzake, dat is "mijn agenda'" niet, maar die van Wilders zelf, en van de moslims die hem willen doden
Kom op, niet zo somber (of vrolijk, dat hangt van je agenda af).
Salman Rushdie (je weet wel, die van de Duivelsverzen) heeft ooit een fatwa aan zijn broek gekregen van Khomeini himzelf. Die legt in de Moslim wereld heel wat meer gewicht in de schaal dan de fatwa van een of andere Wijze Man met baard en jurk in een tochtige grot ergens in Pakistan.
En Rushdie leeft nog steeds!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 00:18   #38
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Kom op, niet zo somber (of vrolijk, dat hangt van je agenda af).
Salman Rushdie (je weet wel, die van de Duivelsverzen) heeft ooit een fatwa aan zijn broek gekregen van Khomeini himzelf. Die legt in de Moslim wereld heel wat meer gewicht in de schaal dan de fatwa van een of andere Wijze Man met baard en jurk in een tochtige grot ergens in Pakistan.
En Rushdie leeft nog steeds!
Rushdie leeft mischien nog, maar op welke manier ? Steeds beschermd door lijfwachten die u een fortuin kosten ? Wat als uw geld op is ?
Oud 2 maart 2008, 13:16   #39
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat zou ik inderdaad gedaan hebben, moesten bepaalde heethoofden dat ook gedaan hebben. Helaas bewijzen sommigen Wilders zijn gelijk en het spijt me ... als het mijn gezin is dat er ook onder kan lijden, dan negeer ik het niet.

Die moslimheethoofden zijn een groot gevaar voor onze maatschappij en Wilders slaagt er inderdaad in de lont in het kruitvat te gooien. De zaak Theo Van Gogh maakt duidelijk dat je Wilders misschien wel kan negeren, maar de islamisten niet. Je kan beter voorbereid zijn op hun dood en verderf.
Oud 2 maart 2008, 15:37   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Martelaar ?

Ah ... de aap komt uit de mouw. Hopelijk is hij dan wel de enige martelaar.

Als Wilders de enige martelaar wordt, dan zal ik er geen second van wakker liggen. Wilders is totaal niet te vergelijken met Fortuyn. Wilders speelt het solo, veel wind, met weinig of geen echte ideoligische achterban, met een pak meelopers die achteraf hun gat in de haag zullen steken, een curiositeit waar toevallig een pak aandacht aan wordt besteed.

Ben eens benieuwd wie, als er meerdere slachtoffers zouden vallen, het lef zou hebben openlijk, behalve op een anoniem forum, Wilders de sukkel te verdedigen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be