![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Prijsstijgingen door de Euro, vergrote criminaliteit door Oosteuropese bendes om er maar een paar te noemen, onzinnige wetten die door Europe opgelegd worden aan haar landen en vooral ingegeven zijn door het eigenbelang van de grote landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En stop met over "europa" te spreken. "Europa" is een lap grond of een griekse godin en politiek totaal irrelevant. We hebben het over de EU, en niks anders. De EU en "Europa" zijn niet het zelfde. Ze hebben met elkaar zelfs niks te maken. Gelieve die twee niet proberen gelijk te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Buiten Europa voel ik me zeker Europeaan.
En voordelen van de EU? Overal rondreizen en nergens geld moeten omwisselen - noch de banken rijker maken met allerlei kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() idem
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hadden we daar de EU voor nodig?
En weegt dat luxe voordeel op tegen het feit dat we als Vlaanderen niet meer zelf voor een eigen monetair beleid kunnen instaan? De Euro is trouwens al voorbijgestreefd, er wordt meer en meer geld afgehaald met de bankkaart, iets dat ik zonder problemen zelfs kon doen in Wales waar nog met ponden wordt betaald. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 8 maart 2008 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik sluit me ook aan bij de andere, die vroeg welke voordelen we er dan mee hebben gehad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() ik voel me vlaming en in de tweede plaats europeaan.
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet iedereen heeft een grote intelligentie. Dat is niet erg. Maar deze opmerking is wel bijzonder dom. Omdat met een bankkaart kan worden betaald, zou de euro voorbijgestreefd zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, of de Euro als fiduciaire munt beter is dan de Belgische frank? Geen idee.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of zijn ze misschien toch niet zo zelfstandig als ze zich voordoen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- vrede (de rol die de EU hierin gehad heeft is niet te onderschatten) - uitwisselingsprogramma's, gemakkelijker studeren in het buitenland - gemakkelijk reizen doorheen zowat heel Europa dankzij de euro en Schengen - vrij gemakkelijk in eender welke EU-lidstaat gaan wonen of werken - de regionale fondsen - betere bescherming van de consument - ... En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 maart 2008 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() van geen kanten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben en voel me Europeaan en daar schaam ik me niet voor. Ik heb veel gelezen over de Europese geschiedenis en op een aantal zaken na en de afgelopen eeuw, is een uithoek van Eurazie (bij wijze van spreken) toch nog aardig terecht gekomen, hoewel toegegeven we onszelf als Europeanen zelf weer keihard op de grond hebben gezet.... Ondanks dit alles ben ik trots Europeaan te zijn, naast het feit dat ik er trots op ben Brabander en Nederlander te zijn. Dat sluit elkaar in mijn optiek totaal niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe ik me voel:
Wanneer de Noordzee koppig breekt aan hoge duinen En witte vlokken schuim uiteenslaan op de kruinen Wanneer de norse vloed beukt aan zwart basalt En over dijk en duin de grijze nevel valt Wanneer bij eb het strand woest is als een woestijn En natte westenwinden gieren van venijn Dan vecht mijn land, mijn vlakke land et cetera … Maar van dat gevoel kan ik niet eten, dan moet ik mijn verstand gebruiken. Dan kies ik voor het grotere geheel – Europa - waar mijn belangen doelmatiger behartigd kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
You can do anything, but not everything. —David Allen Laatst gewijzigd door alex2018 : 9 maart 2008 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Wat verstaan we onder Europees?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet iedereen heeft een grote intelligentie, dat is niet erg, maar deze vraag is wel bijzonder dom. De enige bestaansreden van de euro is voorbijgestreefd.
|
![]() |
![]() |