![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U beweert dat Limburgers geen Nederlanders zijn. Hun paspoort zegt toch werkelijk iets anders.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hun paspoort zegt dat ja.
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus dat kan u moeilijk vergelijken met wat N-VA doet. Laatst gewijzigd door santos : 6 maart 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nog een leuke anecdote uit het beruchte dossier van de Standaard over de formatie (DS van donderdag 14 februari 2008) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Westvlamingen Oostvlamingen Brabanders Zeeuwen Limburgers Luxemburgers Henegouwers Namurois Liègois Oostkantonneezen Hollanders Gelderlanders Friezen Drentenaren Flevolanders Gelderlanders Er is ook een gesimplifieerde versie van "Volkeren" nl. diegenen die aan deze kant van het water wonen en die van den Overkant. Of als ik in Hamburg ben die van bezuiden de Elbe en diegenen ten Noorden ervan. Het is minder belachelijk dan men zou denken. Ik begreep dit pas ten volle (een momnet van "verlichting") toen ik een Kroaat hoorde definieëren dat er 3 Kroatische Volkeren bestaan : nl. De Bergkroaten, de zeekroaten en de Vlaklanderkroaten. & daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen !
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
(de meeste mensen hier zijn nog altijd voor de eenheid van België) *Als er een referendum zou komen met als vraag: wilt u dat Vlaanderen en Nederland één worden, dan zal de meerderheid 'neen' zeggen. (de meeste mensen hier moeten niets van de Nederlanders hebben omdat ze niet geen erge hoge pet ophebben van die arrogante, vrij botte 'hollanders'.) Zo liggen de kaarten nu. Of die kaarten nog zo zullen liggen binnen 10,20 of 30 jaar, is koffiedik kijken. Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ondanks de grote verschillen en antagonismen heeft men van Italië en Duitsland ook verenigde nationale resp. federale staten gemaakt. Voor "de man in de straat" die niets met Nederland , Wallonië of Luxemburg te maken heeft is de kwestie van tot welke natie hij/zij behoort ook irrelevant. De pendelaar/grensarbeider die dagelijks naar Brussel spoort of grensoverschrijdend werkt zal wel al ietsje meer inzicht hebben dat het afschaffen van nutteloze grenzen hem van diverse problemen verlost.
Een treffend voorbeeld is vandaag het persbericht van de verenigde Beneluxwerkgevers die hun gezamelijk gewicht in de schaal werpen om gunstigere CO2 normen te mogen hanteren van Europa. Her en der ziet men dat mensen met dezelfde belangen van de diverse Beneluxlanden elkaar om die belangen te verdedigen kunnen vinden. En aldus kan een algemene mening over hereniging langzaam maar zeker aan invloed winnen...
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Er is nog veel werk voor de boeg, maar ik verzeker u: mijn generatie is nog jong. Onlangs zag ik een geleerd persoon op tv. Mijn kamergenoten zeiden: Amai, hoort ge het: die spreekt sommige worden zo een beetje hollands uit. ("tis bijna nen Nederlander"). Wat blijkt: het is toch wel een professor uit Nederland zeker! En ze dachten dat het een rare Vlaming was. Zo zie je maar. Alsof de taal van een ongeletterde landbouwer uit Zulte bv. moet gaan bepalen hoe een Nederlander een Vlaming moet zien. Vergeet ook niet dat Antwerpenaren uit "'t stad" west-vlamingen ook maar luidkelende flapuiten vind. Ik vermoed dat je de drijfredenen niet beethebt van een groot-nederland. In Nederland zelf is er ook ruimte voor diversiteit. En er is zelfs meer ruimte voor concrete beleidsmaatregelen, die in België geblokkeerd worden. Daarenboven zijn economische maatregelen vaak beknot door een kunstmatige tweespalt tussen "staat" Nederland en "staat" België.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 6 maart 2008 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar even serieus, het verschil tussen een Groninger en een Limburger lijkt mij groter dan die van een Noord-Brabander met een Vlaams-Brabander. Zowel binnen Vlaanderen en Noord-Nederland zijn er grote culturele verschillen. Daarom heet een Verenigd Nederland niet voor niets de Nederlanden.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 6 maart 2008 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Maar dat is nu juist de vraag. Ik zie men niet in een zelfde land zitten met de arrogante Nederlanders. Verre van zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat een goed idee. De taalgrens moet nu maar eindelijk eens de geografische grens bepalen zoals het hoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Enfin, een minimale onderbouwing van uw straffe stellingen is gewenst. Citaat:
De weinige cijfers die er zijn, geven u alvast niet geheel gelijk. |
||
![]() |