![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: De grote Vlaamse betoging zal... | |||
HONDERD keer kleiner zijn dan de Belgische betoging, of nog kleiner. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 50,00% |
VIJFTIG keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
TWINTIG keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VIJFTIEN keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 16,67% |
TIEN keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VIJF keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VIER keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
TWEE keer kleiner zijn dan de Belgische betoging. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Even groot zijn. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Groter zijn. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb vorige maand een auto gekocht en daarbij allerminst naar een win-win situatie gestreefd. "Als u me die en die voorwaarden niet geeft, koop ik bij de concurrent hiernaast" was mijn boodschap aan de betreffende verkoper. Hij heeft me mijn zin gegeven. Ik heb met andere woorden uitsluitend mijn eigenbelang nagestreefd, en dat heeft perfect gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Als men afzonderlijk een Vlaamse en een Belgische betoging zou houden op 6/03, dan geloof ik dat er op die Belgische betoging veel meer volk zal zijn dan op de Vlaamse. De Belgische betoging is voornamelijk een Waalse betoging (zie 18/11/2007). Dit jaar valt 6/03 op een donderdag, voor de meesten een werkdag. Daardoor zullen de meeste hardwerkende Vlaams-nationalisten hun kat noodgedwongen moeten sturen terwijl de Walen, als ze een beetje tegen de regen en de koude kunnen, wel aanwezig kunnen zijn. U mag niet vergeten dat 18/11/2007 op een ZONDAG viel. Daarom konden de Walen in grote aantallen aanwezig zijn op die Belgische betoging.
Ik weet wel niet hoe het zit met de beschikbaarheid van de rotverwende schoolgaande jeugd. Hebben de schoolkinderen altijd op 6/03 verlof? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Over het feit dat de betoging kleiner gaat zijn dan die voor België vind ik dat niet meer als normaal. Dit zie je ook door de media-aandacht en de gekozen datum. Desondanks hoop ik natuurlijk dat er een hoop volk op af zal komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele Vlaams-nationalisten of flaminganten willen niet geassocieerd worden met het NSV, dus veel mensen zullen er niet komen opdagen zeker?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() ik ben al overspoeld met anti-nsv reclame, maar van de nsv betoging zelf..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je ware bedoeling is achteraf te komen stoefen met "zie je wel, ik heb het voorspeld". Je vergelijkt appelen met peren, niet verwonderlijk voor iemand van jouw "gehalte". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De mars was een volksinitiatief. In tegenstelling tot deze betoging is de "Mars van de eenheid" niet het werk van een vereniging maar van enkele individuen. De "mars van de eenheid" was noch unitaristisch, federalistisch, confederalistisch, links, rechts, progressief of conservatief. Daarom draagt het ook de naam mars. Betogen doe je tégen iets, een mars houden doe je vóór iets. Ik was toen nog niet geboren maar 'Leuven Vlaams' was da ook niet door studenten.
Laatst gewijzigd door BCD : 6 maart 2008 om 12:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Das van hetzelfde niveau als een anti-islam betoging, een anti-Cercle Brugge suppoters betoging een anti-... Tegenover elke anti- staat een pro-, ga daar toch de straat voor op
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Ah dit is nu het eerste dat ik ervan hoor, een betoging van het NSV. Dat is appelen met peren vergelijken, het NSV is maar één organisatie (een studentenvereniging notabene) terwijl die franstalige pro België betoging een algemene betoging was. Tuurlijk zal die betoging van het NSV vele male kleiner uitvallen, is die bewuste misinterpretatie een propaganda truukje om de Belgische utopische kleinschaligheid van het Vlaamsnationalisme aan te tonen? Vlaamsvoelendheid zit sterk in de lift, de roep naar meer autonomie en zelfstandigheid klinkt luider en luider. Vandaar dat ze het trouwens nodig vonden om een pro België betoging te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zeggen dat LDD verkozen is omwille van zijn communautaire agenda is al even goedgelovig. Zelfs ik, als Belgischgezinde, kreeg bijna het advies om voor LDD te stemmen met de stemtest. Pro België betoging? Een betoging is tégen iets! De MARS was vóór meer constructieve samenwerking en dit heeft niks te maken met de 'roep om autonomie' maar om de kinderlijke VL vs. W en W vs. VL spelletjes.
Laatst gewijzigd door BCD : 6 maart 2008 om 13:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door BCD : 6 maart 2008 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan betogen voor of tegen iets. Leuven Vlaams is niet de verwezenlijking van de studenten, ze hebben wel door hun betogingen de splitsing van de universiteit in een stroomsversnelling gebracht. De splitsing was een eis van de toenmalige CVP en de VU, met Jan Verroken (CVP) als grote bezieler. De toenmalige regering onder leiding van de verbasterde Vlaming Van Den Boeynants is er zelfs over gevallen. Ik blijf erbij, beide manifestaties met elkaar vergelijken, d�*�*r moet je een echte Belgicist voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan anderzijds ook betekenen dat je meer met het partijprogramma van LDD gemeen hebt dan je voor jezelf durft of wilt toegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kijk een partij stelt een programma samen dat bestaat uit verschillende luiken. Je hoeft niet met alles akkoord te zijn om voor die partij te stemmen en het is niet zo dat je omdat het programma 100% bij je past, moet voor deze partij stemmen. Indien ik op zoek ben naar dergelijke partij dan moet ik een eenmanspartij oprichten. Ik twijfel aan de manier waarop LDD ooit zijn programma wenst te realiseren. Is zijn programma oprecht, welke mensen schuift hij naar voor, ... Daarnaast, hoeveel van de 12% stemt Vlaams Belang enkel en alleen omwille van hun Islam-standpunt, hoeveel enkel omwille van het Vlaams standpunt en hoeveel omwille van hun sociaal - economisch programma en hoeveel voor alles samen. Zeggen dat de volle 100% van die 12% stemt omwille van het totaalpakket is utopisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals er "oudjes" voor (pseudo-)Vlaamsgezinde partijen stemmen, stemmen er overtuigde Vlaams-nationalisten voor niet-Vlaamsgezinde partijen. Politiek is nu eenmaal meer dan louter het communautaire, en sociaal-economisch kan ik me veel beter terugvinden in CAP en PVDA dan in N-VA.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat u met het zeer ruim interpreteerbaar begrip middenveld bedoeld is me niet echt duidelijk.
![]() |
![]() |