Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2008, 18:54   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...pter_Drogenbos
Oud 5 maart 2008, 20:45   #22
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zouden procedure fouten niet mogen leiden tot vrijspraak, maar tot het bestraffen van de persoon die de fouten gemaakt heeft;

Enkelejaren geleden sprak ik met een rechter die zei dat het tegenwoordig niet meer gaat over schuldig of niet, maar over hoe kan ik procedurefouten aanbrengen zodat mijn client niet gestraft wordt!!!

Rare rechtspraak, die niet de schuldige straft, maar de spitsvondigheid of de uitlokking van advokaten beloont!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 21:08   #23
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat het Belgische gerecht duidelijk is in het gelijkmaken van burgers: de slachtoffers worden gecriminaliseerd en de criminelen gevictimiseerd.

Nou, ik heb andere principes, maar die zijn hier niet meer van tel.
Oud 5 maart 2008, 21:34   #24
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Eigenlijk zouden procedure fouten niet mogen leiden tot vrijspraak, maar tot het bestraffen van de persoon die de fouten gemaakt heeft;
Dan zullen zelfs de incompetente advokaten niet meer bij het parket gaan.

Citaat:
Enkelejaren geleden sprak ik met een rechter die zei dat het tegenwoordig niet meer gaat over schuldig of niet, maar over hoe kan ik procedurefouten aanbrengen zodat mijn client niet gestraft wordt!!!
Dat is de juiste procedure.

Citaat:
Rare rechtspraak, die niet de schuldige straft, maar de spitsvondigheid of de uitlokking van advokaten beloont!!
Als het parket de wet aan zijn laars lapt kan u moeilijk stellen dat de advokaten uitlokken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 00:03   #25
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Inderdaad, dat zijn ook mensen.

En als het parket te lomp is om haar job ernstig uit te voeren dan gaan die moordenaars van Kitty ongestraft naar huis.

En dat is niet de schuld van de gangsters maar van een incompetent gerecht.

Ik vind dat politie en (grote delen van) het gerecht echt nog wel proberen om hun werk te doen, maar voor beide geldt dat zij maar kunnen doen wat ze mogen van politici. En daar zit het grote probleem.

Wat mij betreft mogen alle toppolitici van eender welke partij die de laatste 30 jaar aan de macht geweest is terecht beschuldigd en veroordeeld worden voor hand- en spandiensten verleend aan criminele organisaties.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 01:19   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist op het nieuws gehoord: de opgepakte dader is niet aan zijn proefstuk toe en zijn naam kan ik hier niet herhalen!

Schijnt een echt ''lieverdje'' te zijn.

Citaat:
Topgangster Khayari schiet op politiehelikopter na overval
Twee gewapende mannen hebben woensdagmorgen een overval gepleegd op de Record Bank in Ronse. De daders maakten 6.500 euro buit, meldt het parket van Oudenaarde. Tijdens hun vlucht beschoten ze boven Halle een politiehelikopter, zegt de federale politie.
De opgepakte verdachte van de overval is de 41-jarige topgangster Abdelhaq Melloul Khayari van Marokkaanse origine. De man was in de jaren negentig de luitenant van de legendarische gangster Hassan Maâche, ook wel de koning van de Brusselse onderwereld genoemd.

Khayari pleegde samen met Maâche tientallen hold-ups op banken en geldtransporten. Daarbij werd er bijna altijd geschoten, en heel vaak vielen er ook gewonden. Khayari hielp ook de topgangsters Kaplan, Lacroix en Basjrami in 1992 ontsnappen uit de gevangenis van Sint-Gillis.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 02:11   #27
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, iedereen kijkt tegenwoordig graag film. Wie weet waar hebben die overvallers eigenlijk hun inspiratie vandaan gehaald?

In ieder geval ... het wordt hier wat. Tegenwoordig schieten de misdadigers blijkbaar meer op de politie, vermits de wet het hen mogelijk maakt.

Misschien klopt de logica van die rechter wel: als je een gewapende overval moet plegen om rond te komen, ben je hoogst waarschijnlijk inderdaad niet zo slim om te snappen, dat als je op de politie begint te schieten, er doden kunnen vallen.

Ik stel me enkel de vraag: als ze die heli geraakt zouden hebben en die zou hierdoor neergestort en/of ontploft zijn en bv op een huis terecht gekomen, hoeveel slachtoffers er dan niet "per ongeluk" zouden gevallen zijn.

Met andere woorden:dit soort criminelen zijn er niet op uit om te moorden, ze willen enkel snel rijk worden, maar hebben niet de hersenen om het op een verantwoorde wijze te doen.
Men zou er inderdaad al bijna medelijden mee krijgen. Helaas snapt het poco Belgisch gerecht echt niet dat sommige slimmerikken zich goed van de domme kunnen houden.
Het punt hier in Belgie is dat je beter af bent met een gewapende overval, helikopters beschieten enz... dan enkele valse facturen op te maken om wat BTW te recuperen
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 05:07   #28
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot nader bericht is de helicopter wel beschoten, maar blijven vliegen. Vraagje: als die helicopter beschoten werd, waarom schoten de agenten in de helicopter dan niet terug? Ze hebben daar snipersgeweren, waarmee ze gemakkelijk die vluchtauto een klapband hadden kunnen schieten, wat de achtervolging en inrekening van de overvallers toch had kunnen vergemakkelijken, zonder hun leven in gevaar te brengen?

Ik stel me die vraag maar, want ik weet dat agenten niet als eerste mogen schieten, maar als ze toch onder vuur liggen?
Nonsens, met zo een wapen raak je niks vanuit een helicopter of hij moet stil op de grond staan.

Anderzijds vraagt een mens zich af wat zulke schietgrage gasten nog op straat lopen te doen. Kerels waren niet aan hun proefstuk toe.
Oud 6 maart 2008, 09:34   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
http://news.be.msn.com/binnenland/ar...mentid=7713251

Ik geloof dat misdadigers heden ten dage sterk onder de indruk zijn, dat schieten op de politie iets uithaalt.
En misschien hebben ze nog gelijk ook. Denk hierbij aan de beroepsmisdadiger, waarvan de rechter het als wettige zelfverdediging achtte, als hij een machinegeweer op een patrouillewagen leegschoot. Hierbij doodde hij 1 agent, maar dat was dus niet met opzet.

Na de zaak Kitty Van Nieuwenhuyzen, waarvan de daders heel waarschijnlijk een spoedige vrijspraak wacht wegens procedurefouten, gaan ze nu ook al op politiehelicopters schieten.

Enfin, de wereld op zijn kop. De criminelen hebben tegenwoordig alle wapens in handen, ook juridisch en de blauwe brigade wordt hoe langer hoe meer de schietschijf. Waar moet dat naartoe?
tijd om legerhelikopters in te zetten zoals in Israel...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 maart 2008 om 09:34.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 09:35   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Tja, ook criminelen hebben rechten.
alle rechten... de advocaatjes hebben al afspraakjes om ze te vededigenen zonder scrupules...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 maart 2008 om 09:36.
Oud 6 maart 2008, 10:20   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
alle rechten... de advocaatjes hebben al afspraakjes om ze te vededigenen zonder scrupules...
Zo werkt het systeem ja, vindt u dat systeem niet goed?

Verschaeve
Oud 6 maart 2008, 10:25   #32
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://news.be.msn.com/binnenland/ar...mentid=7713251

Denk hierbij aan de beroepsmisdadiger, waarvan de rechter het als wettige zelfverdediging achtte, als hij een machinegeweer op een patrouillewagen leegschoot. Hierbij doodde hij 1 agent, maar dat was dus niet met opzet.
U bent bezig met een gevaarlijk spelletje: in je haatpolitiek denken ga je misdadigers nu wijsmaken dat het vuren op politie door rechters als wettige verdediging wordt aangezien.
Dit op zich is welhaast een criminele bewering.
Gelieve dit terug te trekken, onozelaar!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 11:03   #33
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
U bent bezig met een gevaarlijk spelletje: in je haatpolitiek denken ga je misdadigers nu wijsmaken dat het vuren op politie door rechters als wettige verdediging wordt aangezien.
Dit op zich is welhaast een criminele bewering.
Gelieve dit terug te trekken, onozelaar!
Als de politie op u schiet lijkt het me logisch dat je uit zelfverdediging terug schiet nee?

Verschaeve
Oud 6 maart 2008, 11:08   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja laat ze nog wat schieten ook, hoeveel burgerslachtoffer wil u eigenlijk?
dat is dan zoals in Molenbeek, St-Joost, Schaarbeek...
een beetje pech onderweg zoals in Israel...
Oud 6 maart 2008, 11:14   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik smeer nergens stroop aan vriend, ik stel alleen vast dat de moordenaars van die Kitty vrijuit gaan gaan. En er zijn er hier die maken daar veel kabaal over maar wat ze niet doen is hun blik richten naar de mensen die ervoor zorgen dat dit gebeurt, het incompetente gerecht.

Zoals ik al zei, als de mensen die te lomp zijn om hun geld als advokaat te verdienen allemaal bij het gerecht gaan, wat verwacht je daar dan van?
de politie doet al wat ze kan ! maar het slappe gerecht, rechters die bij gebrek aan plaats in gevangenissen of te jonge leeftijd... criminelen moet loslaten is er teveel aan.

Daarbij komt nog een legertje advocaten een hoop erelonen opstrijken, de kaviaar of kreeft en champagne verdienen

De echte slachtoffers blijven dikwijls in de kou staan, alleen, verweesd en beduusd, onbegrepen en aan het lot overgelaten
Oud 6 maart 2008, 11:15   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de politie op u schiet lijkt het me logisch dat je uit zelfverdediging terug schiet nee?
grapjas of meent ge het
Oud 6 maart 2008, 11:16   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo werkt het systeem ja, vindt u dat systeem niet goed?
domme vraag, niet ? Dan nog aan iemand van het Vlaams Belang
Oud 6 maart 2008, 11:19   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Nonsens, met zo een wapen raak je niks vanuit een helicopter of hij moet stil op de grond staan.

Anderzijds vraagt een mens zich af wat zulke schietgrage gasten nog op straat lopen te doen. Kerels waren niet aan hun proefstuk toe.
boven op het dak aan de overkant van elke bank !

laat de gangsters maar komen

scherpschutters met zo'n ogen
Oud 6 maart 2008, 11:21   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist op het nieuws gehoord: de opgepakte dader is niet aan zijn proefstuk toe en zijn naam kan ik hier niet herhalen!

Zijn kompaan is nog steeds voortvluchtig. Gelukkig zijn de heli en de bemanning niet geraakt. De betrokken agenten krijgen speciale opvang.
was nog rechterhand van bende van Maâche...
Oud 6 maart 2008, 11:28   #40
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De opgepakte verdachte van de overval is de 41-jarige topgangster Abdelhaq Melloul Khayari van Marokkaanse origine. De man was in de jaren negentig de luitenant van de legendarische gangster Hassan Maâche, ook wel de koning van de Brusselse onderwereld genoemd.

Khayari pleegde samen met Maâche tientallen hold-ups op banken en geldtransporten. Daarbij werd er bijna altijd geschoten, en heel vaak vielen er ook gewonden. Khayari hielp ook de topgangsters Kaplan, Lacroix en Basjrami in 1992 ontsnappen uit de gevangenis van Sint-Gillis.

En? Zou hij ook op de loonlijst van de staatsveiligheid staan? Iemand?

Hij is tenslotte van dezelfde "nest" als die cultuurverijker vorige week die een aantal moorden op zijn "geweten" heeft...Marokko stuurt zijn zonen uit....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be