![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() OK,
Volgende! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() die trees is (denk ik) gewoon ne keer flink uit haar dak gegaan in het Brusselse nachtleven, een beetje te veel gezopen of gesnoven of zo...... een beetje "off-the-planet" en dan is uw imago van serieuze madam naar de haaien natuurlijk en kunt ge ni rap genoeg t'land uit zijn, en ergst van al is dat ze haren boterham moet verdienen met geld los te weken voor sukkelaars gelijk "zijzelf"............ t'ja dan niet opdagen voor uw conférence en dan nog moeten toegeven dat ge verloren gelopen zijt in het Brusselse nachtleven..... t'kan tegenzitten nietwaar, arm meiske toch.....wat was haar functie nu ook alweer ????????
![]()
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een paar andere United Nations Population Fund Goodwill Ambassadors: Wendy Fitzwilliam (miss Universe 1998), Linda Gray (Sue Ellen uit Dallas, voor diegenen die oud genoeg zijn om zich dat te herinneren), Geri Halliwell, en ... (tromgeroffel) ... Goedele Liekens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nu blijkt ze wel degelijk ontvoerd geweest te zijn, gegijzeld en bijna verkracht door de taxichauffeur. Bijna hetzelfde scenario als dat van haar collega in Parijs die dood is teruggevonden.
Iets te veel gelijkenissen om toevallig te zijn. Ben benieuwd naar de identiteit van die taxichauffeur en naar die van zijn opdrachtgevers... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij is Mevrouw Dirie een klein beetje tureluut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Er moet wel iets ernstigs gebeurd zijn.
Hoe kunt ge nu verloren lopen in Brussel? Er wordt genoeg Engels gesproken, er zijn overal stadskaarten, metrostations, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Benevens de martelingen door de Afrikaanse taxichauffeur zou ze ook door de politie op zijn minst "onheus" behandeld zijn en vernederd...
Als ge dan ook nog eens haar achtergrond kent zoudt ge van minder tureluut worden. Het is duidelijk dat zij na haar terugopduiken stijf stond van de schrik en met het geval van Parijs in het achterhoofd zo snel mogelijk België wilde verlaten om elders haar verhaal te doen. Opvallend is ook wel de laksheid van de Belgische autoriteiten om deze zaak te willen ontrafelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog leuker nieuws:
'Politie behandelde Waris als prostituee' WENEN - De Somalische strijdster voor vrouwenrechten Waris Dirie heeft de Belgische politie er van beschuldigd haar als een prostituee te hebben behandeld. De oud VN-gezante was vorige week drie dagen spoorloos in Brussel. Vrijdag dook ze onverwacht weer op. Maandag zei ze ontvoerd en bijna verkracht te zijn door een Belgische taxichauffeur bij hem thuis. Dirie ligt momenteel in een ziekenhuis in Wenen wegens verwondingen aan haar schouder en schrammen op haar benen. „Belgische agenten hebben mij behandeld als een prostituee, alleen vanwege mijn huidskleur”, aldus het 45-jarige ex-fotomodel. Agenten hebben haar weggestuurd uit het politiebureau en met gevangenschap gedreigd. „Het is een schande”, aldus Dirie. Ze zei mee te voelen met elke immigrante die naar België komt. http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...andeld___.html Zou ze misschien Vlaams gesproken hebben?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Interessant : het parket ontkent. Zonder het minste onderzoek dus ?
Zie DS online. En zie uiteraard het youtube verhaal, my belgium nightmare Laatst gewijzigd door Knipp : 11 maart 2008 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() De hele zaak was al vreemd, en wordt met de dag vreemder.
Bottom line: waar zit die taxichauffeur? Hoe moeilijk kan het zijn om een groene Citroën picasso-taxi te vinden? Zo rijden er toch geen honderden in Brussel rond? OE24.at berichtte zondag al dat Dirie al meermaals 'verdwenen' is: Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 11 maart 2008 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Maar zou je niet verwachten dat het parket dit ernstig neemt ?
Of moeten we nu al geloven dat mevrouw Dirie een tweede Regina Louf is ? Laatst gewijzigd door Knipp : 11 maart 2008 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Gans die vuile racistische bende van het Brusselse politiekorps buitensmijten!!!
Zeker niet twijfelen aan de woorden van Dirie, want de Wet van de Multicul luidt: hoe donkerder de huidskleur, hoe betrouwbaarder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind de uitleg hoe langer hoe warriger worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ze ontkent dat ze in de taxi gestapt is waar de politie het over heeft, maar ze is wel in een andere taxi gestapt, nadat ze dinsdagnacht buitengegooid werd uit het politiekantoor. Dat de politie met haar op zoek gegaan is naar het juiste hotel klopt volgens haar ook niet. Anderhalve dag is ze in het huis van de taxichauffeur gebleven, dan is ze daar kunnen ontsnappen. Ze is terug naar Brussel gelift, er een café binnengestapt omdat het regende en om te plassen. Daar wordt ze aangesproken door William D., de oudgedetineerde van de Maâche-bende. Ze stapt op maar hij achtervolgt haar en blijft haar aanspreken. Dan worden ze door een politieagente opgemerkt op de Grote Markt. Het Brussels parket countert, maar de versie van de feiten verschilt toch met de eerste versie: Citaat:
Zijn ze dan naar andere hotels gereden met haar of niet? Is ze wel op de uitnodiging ingegaan? En geen melding meer van de groene Picasso. Ik vraag me verder af of ik naar hetzelfde interview heb gekeken als de journalisten die het hebben over 'twee politiekantoren' en 'De taxibestuurder bracht haar terug naar Brussel'? Dat zegt ze helemaal niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik vind het niet zo warrig al bij al.
Het bevat meer dan genoeg elementen die te verifiëren zijn. Zonder het minste onderzoek de zaak wegwuiven, zoals het brussels parket schijnbaar wenst te doen, vind ik vrij hallucinant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() 'Brussel telt op dit moment 307 bewakingscamera's. Dat worden er binnenkort 630' (De Morgen, 17-01-2008).
Maar aan de andere kant: 'Een op de drie bewakingscamera's defect' (Nieuwsblad 16/01/2008) Beeldmateriaal a.u.b. Laatst gewijzigd door discuz : 11 maart 2008 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() William D. heeft verklaard dat hij Dirie donderdag al in het café, Chez Henri in de Lakenstraat, heeft gezien. Vrijdag was ze er weer. Hij spreekt haar aan en trakteert haar een rode wijn. Ze zegt dat ze honger heeft en hij biedt aan voor haar te koken. Hand in hand gaan ze naar een supermarkt om tomaten, garnaal en een fles wijn te kopen. Ze stond erop om de rekening te betalen.
Vrijdagmiddag had ze dus nog geld? Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 11 maart 2008 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() De bal ligt nu in het kamp van Dirie en haar advocaat Gerold Ganzger (bekend van de Natascha Kampusch-affaire).
Moest ik hen zijn, ik zou me zonder aarzelen burgerlijke partij stellen. Uiteindelijk riskeren ze enkel proceskosten, en de reputatie van Dirie kan moeilijk dieper zakken. De publiciteit die ze door de zaak genereren moeten voor hen de kosten toch meer dan waard zijn. |
![]() |
![]() |