![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik denk écht niet dat Groenland staat te springen om deel uit te maken van de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En NAFTA (of hoe heet die overeenkomst tussen de VS, Canada en Mexico) in plaats van de Europeanen? Zou dat niet kunnen? Wat binnen 20 jaar bv.?
Ik speculeer hier hoor. Ik ben niet goed geinformeerd hieromtrend, wel nieuwsgierig of die mogelijkheid in acht genomen wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Groenland is ook helemaal niet Europees, en een plaatsje in de E.U. is dus ook uitgesloten Voor mij is Turkije zelfs "Europeser" dan Groenland, aangezien zij wél grondgebied op het Europese continent hebben. Ga je dus Groenland erbij halen, dan mag Turkije er zeker bij en kan je eigelijk de hele wereld erbij halen. Als ik dan mag kiezen, wordt Tibet de volgende lidstaat.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Ik weet dat sommige politici in de VS dat wel zien zitten. Mijnsinziens moeten we ervoor zorgen dat Groenland bij de EU komt. Desnoods door een soepelere opstelling tov de visvangst(wat naar ik meen een groot obstakel is voor Groenland) Op de korte termijn is het land een arme regio maar op de lange termijn, wanneer het broeikaseffect haar vruchten begint af te werpen, zal Groenland een enorme aanwinst zijn voor de EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Een onafhankelijk Groenland, een land met 56.344 inwoners. Andorra heeft er meer
![]() Het wordt een dwergstaat met reuzegrote oppervlakte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruitziend denken van Nussbaum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Onafhankelijkheid economisch aanbaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 16 maart 2008 om 11:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen de EU dus ik zal het de Groenlanders maar besparen en moest het toch gebeuren krijgen we hier wel een bijzonder uitzonderlijke situatie. Dat betekent dat de Europese buitengrens slechts 35 km van het Noord Amerikaanse vasteland "Canada" zou te komen liggen. Stel je voor "EU-Canadian Border". De EU buitengrens zou dan ook op amper 1.500 km van de USA komen te liggen...
Laatst gewijzigd door Neoconservatief : 16 september 2011 om 04:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Met een enorm quota aan zuivere lucht, die aan Europa en de VS verkocht kan worden. Nog een bron van inkomsten om hun staatskas te spekken. Van die bedragen kunnen die 56.000 hun economie wel draaiend houden. Ze moeten alleen de euro's direct omzetten in Zwitserse franken. Anders hebben ze binnenkort teveel risico geld in handen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Groenland is een land met ongeveer 60.000 inwoners, waarvan een derde in de hoofdstad. Qua bevolking is het land dus een orde van grootte kleiner dan Luxemburg, Cyprus of IJsland. Jullie doen net alsof een Groenlands lidmaatschap van de EU iets zou veranderen, alsof we Rusland binnenhalen ofzo. Ik denk niet dat ze interesse hebben, maar zo wel dan ook goed hoor...
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Groenland is geen lid van de Europese unie en zal dat ook nooit worden. Daar zullen de Amerikanen wel voor zorgen. Het is bewezen dat er massa's grondstoffen aanwezig zijn, nu nog moeilijk te ontginnen. Maar die geven de Amerikanen niet op.
Niet aan Canada en niet aan Europa. Of hoe dacht je dat het kapitalistisch systeem in elkaar zit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denemarken is lid van de EU De kans dat Groenland erbij komt is groter dan niet. |
|
![]() |
![]() |