![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rókers gaat charme blijkbaar hand in hand met sigaretterook. Voor de rest van de bevolking daarentegen kan een dergelijk rookgordijn de hoogste boom in. Probeer jouw persoonlijke definitie van charme niet als algemene waarheid te verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
trouwens, de bruine kroeg verandert niet, er hangt gewoon nu gezonde lucht. Goed voor zowel de cafebaas, als voor de tooghangers ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() achja, de wet gaat er toch doorkomen. Ik zal blij zijn wanneer ze effectief van kracht is. Ik ga geregeld op cafe, en elke keer als ik thuis kom, kan ik de kleren in de wasmand smijten omdat ze gewoon stinken naar de rook.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Een bank is ook een plaats waar je niet verplicht bent naar toe te gaan, en daar mag je ook niet roken, net als een sportlokaal, een cultureel centrum, een gemeentehuis, ....
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een verbiedverslaving moet gevoed worden...met vrijheid. En geen ontwenningskliniek in zicht. Ik vind het een jammere mentaliteit. Soms gerechtvaardigd, dikwijls misbruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U hebt niet het recht mijn gezondheid aan te tasten door uw verslavend rokersgedrag , ik heb wel het recht op een rookvrije ontmoetingsruimte zoals bv een café....
Van mij mogen jullie roken zelfs 2 sigaretten tegelijk,maar doe dat dan buiten ,zodat je mensen die wel hun gezondheid willen behouden niet dwingt deze vuiligheid mee in te ademen. Ik kan trouwens niet begrijpen wie NU nog steeds blijft roken,vroeger wisten de mensen niet beter ,de gevolgen waren niet echt duidelijk. Maar nu men onomstotelijk bewezen en aangetoond is dat 1 op 4 kankers (gisteren gelezen in laatste nieuws) te wijten is door het rookgedrag snap ik niet dat je kan blijven volharden in de boosheid. Bovendien kost het véél geld,krijg je gele vingers en tanden,zwarte longen en stinkt uwe adem ![]() En wanneer er dan longkanker wordt vastgesteld ,mag de maatschappij ook nog eens opdraaien voor de ziekenhuiskosten.......maar dat is een andere discutie ![]()
![]() Laatst gewijzigd door benji : 12 maart 2008 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Blijf dan weg uit cafés. Of Laat cafés zelf beslissen. Dan kunnen de mensen kiezen.
Maar neen hoor, lekker conformistisch allemaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dus heel europa is niet goed bezig volgens u ,want het rookverbod komt er gelukkig in meerdere landen. eindelijk
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() hahahaha dat is een goei
![]() U hebt géén probleem met een cordon sanitair , maar wel met een rookverbod??!!
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
U denkt wss zo typisch: progressief=>SPA/GROEN!=>VB moet zwijgen. ![]() (En het blijft gezondheidsfascisme natuurlijk.) Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 maart 2008 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() ²
Enfin, dit gaat enkel resulteren in de sluiting van nog meer café's...zo simpel is het.
Laatst gewijzigd door Stardust : 12 maart 2008 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() laat de cafebaas eens beslissen wat er in zijn/haar kroeg mag en niet mag. De dokter mag zijn cliënteel aanraden zulke of zulke bars te vermijden, maar de inrichting is toch nog altijd voor de eigenaar zeker?
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bordje op de deur "in deze zaak mag gerookt worden" of "in deze zaak mag niet gerookt worden". Dan gaan de verbiedzuchtigen wel willen bepalen wat er nu precies op die bordjes MOET staan, maar dan zou toch het Kaffee kunnen kiezen tot welke categorie van establishment het wil behoren.
En dan kunnen de klanten ook kiezen of ze willen drinken met of zonder rookgordijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 maart 2008 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een sticker beter...het zou toch zo simpel kunnen zijn.
Zoiets als "koffieshop" of "rookkaffee" Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 maart 2008 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Benji Ik rook NIET.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Je zal ook minder geneigd zijn om een sigaret op te steken ook, aangezien je altijd naar buiten moet. Mss stop je wel na langere tijd. Dat is trouwens nog veel beter. Goed voor je gezondheid en voor je portomonee. Wat wil je nog meer
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil er nu die verslaafde rokers bij -10, bibberend, het stokje in hun verkrampte hand op de stoep zien. Dat is toch gemeen....en ongezond.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 maart 2008 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |