Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 19:32   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Hans, Ruben is meer dan een jaar ondervoorzitter van de BUB geweest. De vraag is dan ook hoe hij ondervoorzitter is geworden indien de statuten een perfecte kennis van het Nederlands en het Frans vereisen.

Daarnaast betwist Ruben uw positie binnen BUB. Volgens zijn versie ben jij voor de statutaire commisie gedaagd en staat dus uw positie te discussie. Waaruit we kunnen afleiden dat u volgens Ruben, buiten de statuten om werkt. Misschien kan u zeggen waar we deze statuten kunnen terug vinden.

Opmerkelijk is ook dat met het vertrek van Ruben de gehele structuur is gewijzigd. De provinciale bestuursfuncties moeten blijkbaar ook opnieuw ingevuld worden.

Tenzij de statuten zijn gewijzigt dienen er eerst voorzitterverkiezingen gehouden worden vooraleer een voorzitter kan aangeduid worden. Nochtans trad u op 23 februari al op als voorzitter.

U stoorde zich blijkbaar niet aan zijn showgehalte toen hij samen met u naar het gemeentehuis van mortsel ging, toen hij de regionale pers optrommelde om het plakkersprobleem tijdens de verkiezingen aan te kaarten.

U stoorde zich blijkbaar niet aan zijn taalprobleem toen u de maatschappelijke zetel aan zijn thuis-adres toewees.

Volgens mij Hans kreeg je schrik van Ruben toen hij na het vertrek van François aandrong op het zoeken naar een voorzitter. Democratie in een partijwerking is voor u nooit nodig geweest, dat hebt u zelf al meerdere malen toegegeven.

Wat de statuten van de bub betreft.
Hier zijn ze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Statuten van de B.U.B. (Belgische Unie - Union Belge) opgesteld te Brussel op 05/07/2002 en gewijzigd op 28/06/2003, 21/10/2003, 02/10/2004 en 01/01/2005

Algemeen

Art. 1. De B.U.B. is een politieke partij in de vorm van een feitelijke vereniging.

Art. 2. De B.U.B. is een centrumpartij voor nationale eenheid. Ze is tweetalig Nederlands-Frans.

Art. 3. De B.U.B. is een niet-confessionele partij. Ze neemt geen standpunten in over ethische kwesties.

De nationale voorzitter

Art. 4. De nationale voorzitter van de partij wordt om de vijf jaar met een gewone meerderheid van de stemmen van alle aanwezige leden op een jaarlijkse vergadering van de raad van bestuur aangeduid. Hij heeft alle bevoegdheden in de partij behalve die toegekend zijn aan de raad van bestuur. Hij benoemt en ontslaat de leden van de raad van bestuur.

De nationale voorzitter kan zijn bevoegdheden delegeren aan de leden van de raad van bestuur, maar heeft altijd een controle- en censuurrecht. De nationale voorzitter roept de nationale vergaderingen bijeen.

De structuur is hiërarchisch en piramidaal. De nationale ondervoorzitter staat onder het gezag van de nationale voorzitter. Onder voorbehoud van controle en censuur vanwege de nationale voorzitter, staan de provinciale (onder-)voorzitters onder het gezag van de laatste. De provinciale ondervoorzitters staan onder het gezag van de provinciale voorzitters.

De raad van bestuur

Art. 5. De raad van bestuur is samengesteld uit de nationale voorzitter, de nationale ondervoorzitter en de provinciale voorzitters en ondervoorzitters alsook de coördinatoren en telt hoogstens 25 leden. Het zijn de enige leden van de partij.

De raad van bestuur wordt samengeroepen door een meerderheid van zijn leden of door de nationale voorzitter of ondervoorzitter en voorgezeten door de nationale voorzitter of, bij gebreke, door de nationale ondervoorzitter.

De Raad van bestuur is bevoegd voor de wijziging van de statuten met een twee derde meerderheid, behalve voor de artikels 1 tot 3 waarvoor unanimiteit vereist is. Hij is eveneens bevoegd om het programma van de partij aan te passen bij gewone meerderheid met vetorecht voor de nationale voorzitter als er geen twee derde meerderheid is. De stemming kan plaatsvinden bij volmacht, op afstand en zelfs vóór of na de vergadering, maar wel binnen de 5 dagen. Een voortdurend stilzwijgen van méér dan 5 dagen staat gelijk met een toestemming, behalve in geval van overmacht. Voorstellen tot programmawijzigingen moeten duidelijk worden aangekondigd. Ze moeten komen van een lid van de raad van bestuur. Ze moeten tweetalig zijn. Ze mogen pas op de website worden gepubliceerd na bekrachtiging door de nationale voorzitter of de nationale ondervoorzitter.

De raad van bestuur leidt de rechtszaken van de partij.

De assistentie

Art. 6. De nationale secretaris neemt nota van de beslissingen genomen tijdens de vergaderingen. Hij ondersteunt en coördineert de actie van de partij. Hij staat onder het gezag van de nationale voorzitter.

De nationale voorzitter kan ook, indien hij dat nodig acht, coördinatoren benoemen die uitsluitend onder zijn gezag staan. Deze coördinatoren zullen een speciaal omschreven taak hebben.

De sympathisanten

Art. 7. Wie de partijsteun betaalt, wordt sympathisant van de B.U.B..

Art. 8. Er wordt aan de sympathisanten tot en met de leeftijd van 25 jaar een bijdrage van 10 € gevraagd en aan de sympathisanten ouder dan 25 jaar een bijdrage van 20 €. Sympathisanten jonger dan 18 jaar moeten niets betalen.

Zetel en internetsite
Art. 9. De zetel van de partij kan gewijzigd worden door de nationale voorzitter. De partij heeft een internetsite waarop deze zetel is aangeduid.

Ik heb dus besloten bij UNIE gaan en met UNIE werken... Ik wil niets meer van Hans, Bruno, Connetjé of mensenzoals zij te maken hebben... Ik kan niet met leugenaars werken

Gepost op 9 sept 2006

http://forum.politics.be/showthread....=1#post1969520

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 maart 2008 om 19:36.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 19:35   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de afgelopen jaren hebben we nu niets anders gehoord dan geruzie in deze partij.

Valabele en competente mensen als Kim en Bob Van Geel zijn er weg. (Edit: heb naam verbeterd)

Je kan niet anders dan besluiten dat dit nooit nog een successtory zal worden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 maart 2008 om 19:47.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 19:42   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Met de aanpassing van den Ardennees verdwijnt ook deze post...

Laatst gewijzigd door Kim : 11 maart 2008 om 19:47.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 19:44   #24
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Excuseer????????
ik bedoelde natuurlijk Bob Van Geel, heb het al aangepast.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 maart 2008 om 19:45.
Oud 11 maart 2008, 19:47   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Hans een partijdictator is staat met niet zoveel woorden te lezen in een van de delen die Bruno Yammine schreef over de bub.

Citaat:
voor de partij gold en geldt:de partij= de top= de Voorzitter= België
Citaat:
Het bindend referendum staat niet in het BUB-programma, kijk maar na... De hele raad van bestuur was ervoor gewonnen, maar Hans vond het niet zo'n goed idee.Dat klopt. Kijk het maar na. De tekst die Bruno daarover geschreven had werd op de site geplaatst, maar Hans vond democratie niet zo goed, en de tekst verdween....
Hans had ook nooit een probleem met eentaligheid....voor zover het niet het Nederlands betrof...

Citaat:
De afdeling Brabant wordt geleid door Debatty, ex-lid van het FDF. Als hij zijn Leuvense leden al aanschrijft zal 't in 't Frans zijn.
Oud 11 maart 2008, 19:47   #26
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik bedoelde natuurlijk Bob Van Geel, heb het al aangepast.
Van een klein verschil gesproken
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 19:50   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van een klein verschil gesproken
Inderdaad.

Wie DEZE draden ooit opende kan je eerder van kinderlijke naïeviteit dan van competentie betichten.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805

http://forum.politics.be/showthread.php?t=74990

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54700

http://forum.politics.be/showthread.php?t=50824

http://forum.politics.be/showthread.php?t=44952

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42539

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42224

http://forum.politics.be/showthread.php?t=41768
Oud 11 maart 2008, 19:57   #28
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad.

Wie DEZE draden ooit opende kan je eerder van kinderlijke naïeviteit dan van competentie betichten.
U vergist zich Knuppel...

Als ik uw persoon moet schetsen aan de hand van uw posts hier, dan sla je niet echt goed figuur.
Oud 11 maart 2008, 19:59   #29
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
U vergist zich Knuppel...

Als ik uw persoon moet schetsen aan de hand van uw posts hier, dan sla je niet echt goed figuur.
zeg, BCD, wie ben jij eigenlijk?
Oud 11 maart 2008, 20:00   #30
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Aan het asociale gedrag en de vervreemding van Bruno kan nu éénmaal niemand tippen.
Oud 11 maart 2008, 20:01   #31
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg, BCD, wie ben jij eigenlijk?
Zoek eventjes via bovenstaande zoekmachine en je zult het te weten komen, Waarom?
Oud 11 maart 2008, 20:03   #32
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Zoek eventjes via bovenstaande zoekmachine en je zult het te weten komen, Waarom?
Ik zie daar alleen maar info over goedkope vliegtuigtickets

ben jij de Dauphin???

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 maart 2008 om 20:03.
Oud 11 maart 2008, 20:04   #33
Eichmann
Banneling

Standaard Hans Stalin I

Hear ye!! Hear ye!!
Blijkbaar vertoond Hans nogal stalinistische trekjes. Volgende info heb ik uit HEEL betrouwbare partijbron. Ik wist al lange tijd dat het flink rommelde binnen de BUB en dat vooral mr. Hans daar debet aan was. Veel leden hebben/hadden respect voor Hans als oprichter van de BUB maar stoorden zich gigantisch aan hem als persoon. Zo was er geregeld heisa over uitspraken van Hans die bij manier van spreken liefst alle Vlaams nationalisten in een werkkamp zou steken maar die NOOIT of te NIMMER ook maar 1 woord repte over Waalse nationalisten (die ook uiteindelijk tegen een unitair België zijn). En zo meer van die zaken, consequentie was namelijk blijkbaar iets dat niet in Hans zijn woordenboek stond.
Toen de laatste voorzittersverkiezingen werden gehouden en de winnaar zich uiteindelijk moest terugtrekken claimde Hans zich onvoorwaardelijk als nieuwe nationale voorzitter. Dat was buiten de wil van de rest van de partij gerekend die oordeelde dat er dan maar nieuwe verkiezingen moesten gehouden worden. De onvrede groeide (vooral in een aantal afdelingen)...
Hans vond het echter zijn recht om direct tot nieuwe voorzitter gebombardeerd te worden. Buiten de partijrekening (waar het nationaal bestuur zicht op had) had Hans nog een rekening geopend, officieel ook voor de BUB, maar op eigen titel waar het nationaal bestuur geen inzage in had. De meesten vonden dat ook al maar erg louche en de onvrede groeide nog meer.
Wat is er uiteindelijk gebeurd? Op een manier die zelfs Stalin zou kunnen doen blozen hebben heeft Hans de ganse partijrekening overgezet op de andere "partij" rekening, heeft zichzelf onvoorwaardelijk tot nationaal voorzitter gekroond (zelfs Hitler was legaal verkozen mijn beste Hans) en heeft zonder tekst en uitleg verschillende, voor hem dissidente, afdelingen afgestoten.
De BUB bestaat nu nog slechts voornamelijk in Oost Vlaanderen, Henegouwen en Luik (volgens mijn bron hoop en al 15 officiële leden!) en als nationaal bestuur heeft Hans zelfs mensen aangesteld die niet eens lid zijn van de BUB...

De afgestoten afdelingen zijn verbolgen (hoe zou je zelf zijn) en gaan het hier zeker niet bij laten.

Hans I de Stalin van België! Beeld je eens in dat die man er hier zou in geslaagd zijn om verkozen te worden...
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 20:19   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
de afgelopen jaren hebben we nu niets anders gehoord dan geruzie in deze partij.

Valabele en competente mensen als Kim en Bob Van Geel zijn er weg. (Edit: heb naam verbeterd)

Je kan niet anders dan besluiten dat dit nooit nog een successtory zal worden.
Mijn naam is Vangeel - aan elkaar dus.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 20:52   #35
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

De BUB wou media-aandacht, de BUB krijgt media-aandacht.

Dankzij deze media-aandacht zal de spoedige doorbraak van de BUB plaatsvinden in 2009.

Leve het unitaire Belgie! Het taalracisme lossen we op door het creeëren van een tweetalig Vlaanderen, franskiljon Hans van De Cauter vindt het Nederlands toch maar een boerentaaltje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 21:03   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Met bloedurgent bombast bloedt de BUB leeg...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 21:20   #37
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
het geldig gedwongen ontslag van de heer Cottenjé op 17.02.2008 om verschillende ernstige redenen (zware schendingen van de statuten, gebrek aan kennis van het programma, gebrekkige kennis van het Nederlands en vooral van het Frans e.a.)
Goddelijk...
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 21:21   #38
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De BUB wou media-aandacht, de BUB krijgt media-aandacht.

Dankzij deze media-aandacht zal de spoedige doorbraak van de BUB plaatsvinden in 2009.

Leve het unitaire Belgie! Het taalracisme lossen we op door het creeëren van een tweetalig Vlaanderen, franskiljon Hans van De Cauter vindt het Nederlands toch maar een boerentaaltje.

Met de volledige 15 leden en een ongeldige partijraad moet dat zeker lukken, hahahaha
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 21:25   #39
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Hear ye!! Hear ye!!
Blijkbaar vertoond Hans nogal stalinistische trekjes. Volgende info heb ik uit HEEL betrouwbare partijbron. Ik wist al lange tijd dat het flink rommelde binnen de BUB en dat vooral mr. Hans daar debet aan was. Veel leden hebben/hadden respect voor Hans als oprichter van de BUB maar stoorden zich gigantisch aan hem als persoon. Zo was er geregeld heisa over uitspraken van Hans die bij manier van spreken liefst alle Vlaams nationalisten in een werkkamp zou steken maar die NOOIT of te NIMMER ook maar 1 woord repte over Waalse nationalisten (die ook uiteindelijk tegen een unitair België zijn). En zo meer van die zaken, consequentie was namelijk blijkbaar iets dat niet in Hans zijn woordenboek stond.
Toen de laatste voorzittersverkiezingen werden gehouden en de winnaar zich uiteindelijk moest terugtrekken claimde Hans zich onvoorwaardelijk als nieuwe nationale voorzitter. Dat was buiten de wil van de rest van de partij gerekend die oordeelde dat er dan maar nieuwe verkiezingen moesten gehouden worden. De onvrede groeide (vooral in een aantal afdelingen)...
Hans vond het echter zijn recht om direct tot nieuwe voorzitter gebombardeerd te worden. Buiten de partijrekening (waar het nationaal bestuur zicht op had) had Hans nog een rekening geopend, officieel ook voor de BUB, maar op eigen titel waar het nationaal bestuur geen inzage in had. De meesten vonden dat ook al maar erg louche en de onvrede groeide nog meer.
Wat is er uiteindelijk gebeurd? Op een manier die zelfs Stalin zou kunnen doen blozen hebben heeft Hans de ganse partijrekening overgezet op de andere "partij" rekening, heeft zichzelf onvoorwaardelijk tot nationaal voorzitter gekroond (zelfs Hitler was legaal verkozen mijn beste Hans) en heeft zonder tekst en uitleg verschillende, voor hem dissidente, afdelingen afgestoten.
De BUB bestaat nu nog slechts voornamelijk in Oost Vlaanderen, Henegouwen en Luik (volgens mijn bron hoop en al 15 officiële leden!) en als nationaal bestuur heeft Hans zelfs mensen aangesteld die niet eens lid zijn van de BUB...

De afgestoten afdelingen zijn verbolgen (hoe zou je zelf zijn) en gaan het hier zeker niet bij laten.

Hans I de Stalin van België! Beeld je eens in dat die man er hier zou in geslaagd zijn om verkozen te worden...
Dit is een bijna juiste weergave, Hans dacht gewoon dat Ruben die door de leden op handen wordt gedragen de "macht" wou overnemen en heeft daarom maar een coup gepleegd.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 21:45   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Helaas zijn onze kranten grotendeels gevuld met letterlijke overnames van voorgepakte Belga, Reuters, enz. berichtjes ipv met journalistiek.
net daarom is de oprichting van een Vlaams persagentschap hoogstnoodzakelijk, de Vlaamse regering zou hier dringend werk van moeten maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be