Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2008, 22:26   #21
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Eerder een visionair
Mark my words.
Die hele consultancy-business is een van de volgende big bubbles, en heel lang gaat dat niet meer duren.
Met dat soort argumenten lopen ze al 20 jaar mee te zeulen, in 2001 viel consultancy inderdaad terug vooral bij de financials, nog geen twee jaar later was daar niets meer van te bespeuren.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:29   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Het gaat er niet over of ze hun goed werk doen, die verantwoordelijkheid ligt bij diegenen die ze inhuren,
Foutje; die verantwoordelijkheid ligt wel degelijk bij hen. Als ze hun werk niet goed doen, dan mogen ze nog zo duur verkocht zijn als ze willen, maar dan gaan ze op het einde van de rit met lege handjes naar huis
Net nog 4 zo'n kerels huiswaarts gestuurd...

Citaat:
het gaat erover of Accenture ze al dan niet duur kan verkopen. Dat lukt dus blijkbaar zonder problemen ...
Moeilijker en moeilijker
Gebakken lucht blijft je niet verkopen weet je
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:30   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat soort argumenten lopen ze al 20 jaar mee te zeulen, in 2001 viel consultancy inderdaad terug vooral bij de financials, nog geen twee jaar later was daar niets meer van te bespeuren.
Als dat je 's nachts beter doet slapen
Oud 17 maart 2008, 22:30   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik dacht altijd dat ik tot de middenklasse hehoorde, ik verdien ongeveer 2400€brutto per maand. Volgens Reynders verdient iemand uit de middenklasse tussen de 3000€ en de 5000€ brutto per maand en behoort 80% van de Belgen tot deze middenklasse.
Had ik het mis en moet ik nu opslag gaan vragen of woont Reynders op een andere planeet?
Reynders vertelt enkel de feiten. Dat kan evengoed een ander.

Met 2400 € bruto, zeg maar 1200 �* 1300 € netto zit je net boven de armoedegrens, tenminste als je enige kostwinner bent.

Zo is dat. 'k Snap je probleem niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:34   #25
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
Ik dacht altijd dat ik tot de middenklasse hehoorde, ik verdien ongeveer 2400€brutto per maand. Volgens Reynders verdient iemand uit de middenklasse tussen de 3000€ en de 5000€ brutto per maand en behoort 80% van de Belgen tot deze middenklasse.
Had ik het mis en moet ik nu opslag gaan vragen of woont Reynders op een andere planeet?
Geen enkel regeringslid heeft nog notie van de werkelijkheid.
Oud 17 maart 2008, 22:35   #26
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als dat je 's nachts beter doet slapen
Ik hoef alleen naar de resultaten te kijken van IT consultancy bedrijven die alleen maar in stijgende lijn zitten.
Oud 17 maart 2008, 22:36   #27
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Foutje; die verantwoordelijkheid ligt wel degelijk bij hen. Als ze hun werk niet goed doen, dan mogen ze nog zo duur verkocht zijn als ze willen, maar dan gaan ze op het einde van de rit met lege handjes naar huis
Net nog 4 zo'n kerels huiswaarts gestuurd...

Moeilijker en moeilijker
Gebakken lucht blijft je niet verkopen weet je
Hier vertel je nonsens, consultants worden meestal in regie genomen, maw de factuur wordt elke maand betaald, van lege handjes is er dus geen sprake.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 17 maart 2008 om 22:37.
Oud 17 maart 2008, 22:44   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef alleen naar de resultaten te kijken van IT consultancy bedrijven die alleen maar in stijgende lijn zitten.
'k Zeg het toch, als dat je 's nachts beter doet slapen

Citaat:
Hier vertel je nonsens, consultants worden meestal in regie genomen, maw de factuur wordt elke maand betaald, van lege handjes is er dus geen sprake.
Zei ik je niet dat het moeilijker en moeilijker wordt
Bij ons kom je zonder target-gerelateerde contracten en pay-outs zelfs niet eens meer binnen. Waarom zouden we ook; genoeg Indiërs beschikbaar die voor een fractie van de prijs sneller en beter werk afleveren...

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 maart 2008 om 22:45.
Oud 17 maart 2008, 22:51   #29
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
'k Zeg het toch, als dat je 's nachts beter doet slapen

Zei ik je niet dat het moeilijker en moeilijker wordt
Bij ons kom je zonder target-gerelateerde contracten en pay-outs zelfs niet eens meer binnen. Waarom zouden we ook; genoeg Indiërs beschikbaar die voor een fractie van de prijs sneller en beter werk afleveren...
Heb anders nog niet veel Indiërs in een KMO gezien ... Laat staan dat KMO's outsourcing contracten met Indiërs afsluiten.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 17 maart 2008 om 22:51.
Oud 17 maart 2008, 22:53   #30
Sfax
Banneling

Standaard

KMO's zijn daar nog niet idd; maar zo lang hoeft dat niet meer te duren...
Multinationals weten intussen wel hoe het aan te pakken
Oud 17 maart 2008, 23:05   #31
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
KMO's zijn daar nog niet idd; maar zo lang hoeft dat niet meer te duren...
Multinationals weten intussen wel hoe het aan te pakken
Aangezien dat België een land van KMO's is ... en Indiërs geen frans of nederlands begrijpen, is er voor consultants geen enkele reden tot zorg ...
Oud 18 maart 2008, 00:11   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Consultancy is gebakken lucht verkopen, en dit zeg ik niet, maar een consultant zelf, dewelke ik ken. Nu goed, ze verdienen er goed hun brood mee, niet gelaten, maar het kan niet blijven duren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 00:12   #33
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heb anders nog niet veel Indiërs in een KMO gezien ... Laat staan dat KMO's outsourcing contracten met Indiërs afsluiten.
Hoeven de KMO's ook niet te doen. Ze sluiten een contract af met een Belgisch of internationaal consultancy huis met clausule dat bijvoorbeeld tig % (afhankelijk van de aard van het werk) van de gepresteerde uren offshore dient te gebeuren aan offshore tarieven. Deze Belgische en internationele huizen (HP,Cap,Deloitte,IBM,SAP,Microsoft,Atos...) hebben eigen Chinese/Indische mensen of werken via Satyam, Tata en andere Oosterse reuzen.

Dit is standaard en ook KMO's zijn prijsbewust. Zonder ben je als IT consultancy bedrijf niet competitief (in de ogen van de klant).
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 00:19   #34
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Met 2400 € bruto, zeg maar 1200 �* 1300 € netto zit je net boven de armoedegrens, tenminste als je enige kostwinner bent.

Rare armoedegrens.
Oud 18 maart 2008, 00:29   #35
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Hoeven de KMO's ook niet te doen. Ze sluiten een contract af met een Belgisch of internationaal consultancy huis met clausule dat bijvoorbeeld tig % (afhankelijk van de aard van het werk) van de gepresteerde uren offshore dient te gebeuren aan offshore tarieven. Deze Belgische en internationele huizen (HP,Cap,Deloitte,IBM,SAP,Microsoft,Atos...) hebben eigen Chinese/Indische mensen of werken via Satyam, Tata en andere Oosterse reuzen.

Dit is standaard en ook KMO's zijn prijsbewust. Zonder ben je als IT consultancy bedrijf niet competitief (in de ogen van de klant).
Natuurlijk, daar is niets mis mee. Of je bent kapitalist of je bent nationalist.
Oud 18 maart 2008, 00:47   #36
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

8 jaar geleden, ben ik aan 1850 € brutto en wat maaltijd cheques begonnen na afstuderen (TEW). Onder de armoede grens dus? Sukkelaar die ik was lol. Nu ja, vond het zelf ook te weinig (altijd vergelijken met de meer bedeelden) maar armoede? Tering naar de nering zetten. Het was mijn eerste job ...

1850 € leverde mij 1250 € netto op als mij goed herinner ... 2400 € zal dus ook wel meer netto opleveren dan tussen 1200€ en 1300€ (zeker als je kinderen ten laste hebt).
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 08:16   #37
Gargamel
Banneling

Standaard

Kon een debat volgen op RTL erover.Er zijn er wel meer in de MR die met zulke cijfers goochelen.Zat er een leukerd doodgewoon te beweren dat mensen met een inkomen van 3000€ de maand,de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen.
Wat moeten dan de oudere werklozen zeggen ??

Wat ik me nog afvraag,wat deed die Rik Daems daar in dat debat.Als er één vent is die geen enkele notie heeft,van de actuele toestand is hij wel de koploper.

Makkelijk met al hun riante inkomens,van te komen zeveren dat het goed gaat voor iedereen.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 08:22   #38
Gargamel
Banneling

Standaard

Denk trouwens dat we de komende maanden nog één en ander zullen meemaken.Ongelooflijk hoeveel er zich al zitten uit te sloven,om toch maat het begeerde postje in de wacht te slepen.
Die politiekers denken dat WIJ er zijn voor hen,het omgekeerde is wel waar,ZIJ voor ons,dat vergeten ze natuurlijk.

Homaar,de tijd van de grote beloftes breekt weer aan.Al die parlementen zijn een echte poppenkast aan het worden,de grootste dwazen eerst.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 08:22   #39
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is de prijs die vandaag een KMO betaalt om zelf een informaticus in dienst te nemen ... als hij die wil inhuren via een consultancy bureau betaalt hij tussen de 400 en de 500 euro per dag.

En meer ook...
Oud 18 maart 2008, 08:27   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Kon een debat volgen op RTL erover.Er zijn er wel meer in de MR die met zulke cijfers goochelen.Zat er een leukerd doodgewoon te beweren dat mensen met een inkomen van 3000€ de maand,de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen.
Wat moeten dan de oudere werklozen zeggen ??

Wat ik me nog afvraag,wat deed die Rik Daems daar in dat debat.Als er één vent is die geen enkele notie heeft,van de actuele toestand is hij wel de koploper.

Makkelijk met al hun riante inkomens,van te komen zeveren dat het goed gaat voor iedereen.
iemand die €3000 verdiend per maand maar 4 keer per jaar op reis moet gaan, een hyperzware hypotheek lopen heeft voor een overdreven grote villa en daarnaast nog eens een fonkelnieuwe BMW moet kopen voor de verjaardag van zijn zoon, ja die zal het moeilijk hebben.
vele mensen leven boven hun stand en verwijten de regering dat ze te weinig verdienen, tja, wat moeten dan de "gewone" mensen zeggen die moeten rondkomen met ocharme €1200???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be