Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2008, 12:42   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt niet in Belgie telt wel de wet op geboorterecht.

Een kind geboren uit twee ouders met vreemde nationaliteit kan belg worden door zijn geboorterechten en mag zonder problemen in Belgie verblijven ook al is het geen Belg, dankzij dit geboorterecht.
dit is dan toch recent maar ingevoerd en wel weer héél stillekes.

Vroeger was het in elk geval niet zo.

Dat het ondertussen veranderd is geloof ik ook, gezien hoogzwangere Afrikaanse vrouwen graag het vliegtuigje nemen, liefst aan boord bevallen en tegen dat ze in Zaventem zijn onder het etiket "gezinshereniging" kunnen blijven omdat hun net in het Belgische vliegtuig geboren kind automatisch Belg wordt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 maart 2008 om 12:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 12:50   #22
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat het ondertussen veranderd is geloof ik ook, gezien hoogzwangere Afrikaanse vrouwen graag het vliegtuigje nemen, liefst aan boord bevallen en tegen dat ze in Zaventem zijn onder het etiket "gezinshereniging" kunnen blijven omdat hun net in het Belgische vliegtuig geboren kind automatisch Belg wordt.
Zeg het me als ik verkeerd ben, maar is dat niet net de reden dat zwangere vrouwen vanaf een zeker stadium niet meer mogen vliegen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:06   #23
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voeg daar nog bij dat het OCMW (met andere woorden de belastingbetaler) moet opdraaien voor de kosten van de IVF-behandeling, terwijl Vlaamse koppels het uit eigen zak moeten betalen, en het plaatje is rond.
Get your facts straight! IVF-behandelingen worden al sinds juli 2003 terugbetaald (aan "Vlaamse koppels" dus). Vandaar de enorme toename ervan. Dergelijke leugenachtige informatie doet dan ook serieus twijfelen aan het waarheidsgehalte van de rest van het bericht. Illegalen kunnen niet eens zomaar rekenen op nodige elementaire medische zorgen.

Edit: de openingspost is een gewone copy/paste vanop de VB-website. Bronvermelding blijft een moeilijke zaak voor VB'ers. Kennen ze bij het VB de wetten niet waarvoor ze zelf hebben kunnen stemmen? Of - meer waarschijnlijk - is het een zoveelste doelbewuste leugen?

Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2008 om 13:16.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:14   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zeg het me als ik verkeerd ben, maar is dat niet net de reden dat zwangere vrouwen vanaf een zeker stadium niet meer mogen vliegen?
dat is niet de reden, dat was altijd al zo. Ik meen vanaf 7 maanden niet meer vliegen.

ik heb het over een recent voorval waarbij mevrouw een "bewijs" van de arts had dat ze geen 7 maanden zwanger was, maar dan toch plotsklaps een voldragen kind heeft geworpen midden in de lucht in een Belgisch vliegtuig!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 maart 2008, 13:16   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Get your facts straight! IVF-behandelingen worden al sinds juli 2003 terugbetaald (aan "Vlaamse koppels" dus). Vandaar de enorme toename ervan. Dergelijke leugenachtige informatie doet dan ook serieus twijfelen aan het waarheidsgehalte van de rest van het bericht. Illegalen kunnen niet eens zomaar rekenen op nodige elementaire medische zorgen.

ho! dat is interessant.

Ook aan Vlaamse zelfstandigen die enkel verzekerd zijn voor grote riciso's? ik ken namelijk zo'n koppel.

Oud 19 maart 2008, 13:25   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit is dan toch recent maar ingevoerd en wel weer héél stillekes.

Vroeger was het in elk geval niet zo.

Die wet is al 22jaar oud en is de laatste 5 jaar nog een paar keer in stilte aangepast geweest, met voorstemmen van het VB A.U.B.

Vroeger was het geboren worden in een belgische kliniek, nu is het op Belgische grondgebied.

En die vrouwen bevallen graag op belgisch grondgebied omdat ze dan als opvoedende ouder hier alle steun en rechten krijgen.

Zijn krijgen geen verblijfsvergunning op basis van gezinshereniging, maar als opvoeders van Belgische kinderen, wat hen nog meer rechten en voordelen opleverd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:27   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is niet de reden, dat was altijd al zo. Ik meen vanaf 7 maanden niet meer vliegen.

ik heb het over een recent voorval waarbij mevrouw een "bewijs" van de arts had dat ze geen 7 maanden zwanger was, maar dan toch plotsklaps een voldragen kind heeft geworpen midden in de lucht in een Belgisch vliegtuig!
Nee, het is de vliegmaatschappij en de piloot die bepalen of een zwangere vrouw nog in het vliegtuig mag meevliegen, vanaf 7 maanden word het afgeraden, niet verboden.
Oud 19 maart 2008, 13:30   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die wet is al 22jaar oud en is de laatste 5 jaar nog een paar keer in stilte aangepast geweest, met voorstemmen van het VB A.U.B.

Vroeger was het geboren worden in een belgische kliniek, nu is het op Belgische grondgebied.

En die vrouwen bevallen graag op belgisch grondgebied omdat ze dan als opvoedende ouder hier alle steun en rechten krijgen.

Zijn krijgen geen verblijfsvergunning op basis van gezinshereniging, maar als opvoeders van Belgische kinderen, wat hen nog meer rechten en voordelen opleverd.
geboren in Belgische kliniek? nooit van gehoord.

Ik weet wel dat men vroeger minstens één Belgische ouder moest hebben, of eerder, per definitie een Belgische vader om zelf Belg te worden, ongeacht waar men geboren werd.

Oud 19 maart 2008, 13:31   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat men vroeger minstens één Belgische ouder moest hebben, of eerder, per definitie een Belgische vader om zelf Belg te worden, ongeacht waar men geboren werd.
Het personaliteitsprincipe waar ik het over had...

Laatst gewijzigd door Kim : 19 maart 2008 om 13:31.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:31   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Edit: de openingspost is een gewone copy/paste vanop de VB-website. Bronvermelding blijft een moeilijke zaak voor VB'ers. Kennen ze bij het VB de wetten niet waarvoor ze zelf hebben kunnen stemmen? Of - meer waarschijnlijk - is het een zoveelste doelbewuste leugen?
IVF behandelingen worden onder bepalde voorwaarden volledig terug betaald, maar niet allemaal.

En de illegalen kunnen zonder problemen alle nodige medische zorgen krijgen, daar zorgt zelfs A.Z.G. voor, waar iedereen kan aankloppen en geholpen word, zelfs voor zware medische ingrepen.

De enige voorwaarden is dat het nodige verzorgingen moeten zijn en geen schoonheidsverzorgingen.
Oud 19 maart 2008, 13:31   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het is de vliegmaatschappij en de piloot die bepalen of een zwangere vrouw nog in het vliegtuig mag meevliegen, vanaf 7 maanden word het afgeraden, niet verboden.
Jantje wat schrijf je nu.

Als de piloot beslist of ik als zwangere +7 maanden mag vliegen of niet, wat mag ik dan als het wordt afgeraden? vliegen? of is het verboden?

Oud 19 maart 2008, 13:33   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geboren in Belgische kliniek? nooit van gehoord.

Klopt, Belgische vader was altijd Belg, daarna is het ook Belgische ziekenhuis geworden om de Belgische nationaliteit te bekomen en nu Belgische grondgebied.
Oud 19 maart 2008, 13:36   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IVF behandelingen worden onder bepalde voorwaarden volledig terug betaald, maar niet allemaal.
Elk koppel heeft recht op terugbetaling van zes IVF-cycli. De enige voorwaarden: jonger dan 42 zijn en een beperking van het aantal teruggeplaatste embryo's afhankelijk van de leeftijd.

Citaat:
En de illegalen kunnen zonder problemen alle nodige medische zorgen krijgen, daar zorgt zelfs A.Z.G. voor, waar iedereen kan aankloppen en geholpen word, zelfs voor zware medische ingrepen.

De enige voorwaarden is dat het nodige verzorgingen moeten zijn en geen schoonheidsverzorgingen.
Duidelijk zeer slecht geïnformeerd. Ga eens langs bij Geneeskunde voor het Volk ofzo om te horen hoe het er in realiteit echt aan toe gaat.
Oud 19 maart 2008, 13:36   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje wat schrijf je nu.

Als de piloot beslist of ik als zwangere +7 maanden mag vliegen of niet, wat mag ik dan als het wordt afgeraden? vliegen? of is het verboden?
Piloot is baas in zijn vliegtuig, als hij zegt dat je er niet inkomt, kom je er niet in, zelfs al ben je niet zwanger. Alle eindbeslissingen liggen bij hem en nergens anders.
Oud 19 maart 2008, 13:38   #35
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ho! dat is interessant.

Ook aan Vlaamse zelfstandigen die enkel verzekerd zijn voor grote riciso's? ik ken namelijk zo'n koppel.
Geen idee, ze kunnen dat heel gemakkelijk navragen bij hun mutualiteit. De relevantie ontgaat me overigens totaal. Het VB beweert in zijn bericht - volkomen onterecht - dat Vlaamse koppels zelf moeten opdraaien voor IVF.
Oud 19 maart 2008, 13:38   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Piloot is baas in zijn vliegtuig, als hij zegt dat je er niet inkomt, kom je er niet in, zelfs al ben je niet zwanger. Alle eindbeslissingen liggen bij hem en nergens anders.

VERBODEN dus.

Oud 19 maart 2008, 13:39   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elk koppel heeft recht op terugbetaling van zes IVF-cycli. De enige voorwaarden: jonger dan 42 zijn en een beperking van het aantal teruggeplaatste embryo's afhankelijk van de leeftijd.

Duidelijk zeer slecht geïnformeerd. Ga eens langs bij Geneeskunde voor het Volk ofzo om te horen hoe het er in realiteit echt aan toe gaat.
Nee, want de arts moet eerst een positief advies geven voordat het ziekenfonds terugbetaald.

Ga jij het beter weten dan Artsen Zonder Grenzen zelf?
Oud 19 maart 2008, 13:42   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En nu zou ik eens willen weten over hoeveel gevallen van terugbetaling van IVF-behandelingen aan illegalen het precies gaat. Het rapport van de Rotterdamse Universiteit waarop het VB zich baseert handelt overigens ook al niet uitsluitend over illegalen.
Oud 19 maart 2008, 13:43   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee, ze kunnen dat heel gemakkelijk navragen bij hun mutualiteit. De relevantie ontgaat me overigens totaal. Het VB beweert in zijn bericht - volkomen onterecht - dat Vlaamse koppels zelf moeten opdraaien voor IVF.
Zelfstandige die enkel voor grote risico'szijn verzeker vallen idd niet onder die wet.

Vlaamse koppels die een negatief medisch advies krijgen, moeten het idd zelf betalen, met deze verstande, dat als het advies fout bleek, ze het wel terug krijgen met de vermelding terugbetaling wegens medische twijfels bij voorafgaand onderzoek
Oud 19 maart 2008, 13:46   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu zou ik eens willen weten over hoeveel gevallen van terugbetaling van IVF-behandelingen aan illegalen het precies gaat. Het rapport van de Rotterdamse Universiteit waarop het VB zich baseert handelt overigens ook al niet uitsluitend over illegalen.
dat wil ik ook wel eens weten.

Want, hierin moet ik je gelijk geven, normaal kan het niet, omdat het niet onder noodzakelijke medische verzorgningen valt en dus niet toegelaten is, omdat het de uitwijzing onmogelijk maakt, wat met de belgische wet botst en arts en medische instelling strafbaar maakt aan verhinderen van het toepassen van de Belgische wetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be