![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoorde zonet Wim Opbrouck dit gedicht van Claus voorlezen. Ik vind het prachtig en ik ben blij dat Terzake dat uitgezonden heeft.
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Medeleven aan de familie en zijn vrienden en rust in vrede. Dit ondanks dat de man de Kerk van onze Lieve Heer zo haatte. Ik hoop voor hem dat dit na zijn dood geen nadeel zal zijn. Ik wens niemand de hel of het vagevuur toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Verbaast het u dat mensen tegenwoordig het Christendom en de Christenen als een bende licht gestoorden beschouwt? Hugo Claus was, door zijn opstandigheid, zijn rechtvaardigheidsgevoel, zijn diepe menselijkheid en zijn gevoel voor schoonheid en poëzie, een veel groter Christen dan alle katholieken die hij in zijn leven heeft beschimpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() En ik kan het weten, want er staat een kerktoren in mijn avatar. Nu gij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Nederland veel aandacht voor het overlijden van Hugo, op Ned 2 een special rond middernacht.
Toch had de dood van Reve meer media-aandacht.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Niet de gelovige mensen, wel het georganiseerde misdaadsyndicaat dat, jawel, ook Vlamingen eeuwenlang heeft onderdrukt, dom en onderdanig heeft gehouden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Oorzaak van alle ellende. Ne slimme mens zoals jij.... Of denk je dat enkel gelovigen het alleenrecht hebben op een gezonde maatschappelijke kijk? Laatst gewijzigd door Amaj : 19 maart 2008 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De verbijsterende intelligentie van Claus zal de religieuze onverdraagzamen ook na zijn dood geen rust gunnen.
------ heb nog iets moois gevonden van Marie Meeusen: De dichter die vandaag zijn laatste adem blies werd niet ingehaald door de dood. Nergens wacht een man met zeis op hem. De kathedraal waarin zijn begrafenis werd gepland werd al lang eigenhandig opgeblazen. Hij knalde niet tegen een boom, zeeg niet op de stenen neer. Nee, hem zouden ze daarboven of in de natte grond niet krijgen. Niet zo. Hij haalde de dood aan zonder aanhalingstekens of metaforen. Met roerloze pen en mist in zijn hoofd wou hij niet leven. Uiteraard blijven zijn woorden. Gaat dat niet altijd zo? Als korsten op een wonde blijven we met hen iets eenzamer over. Al verliezen we vandaag Het bloed is nog lang niet vergoten.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 20 maart 2008 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schande dat de euthanasie wetgeving hier weer zo misbruikt werd,waar was het ondraaglijk lijden ergens
![]() Een extreem voorbeeld van een linkse wet die verkracht werd ![]()
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Bij Hurricane &C° ligt dat anders... ligt véél anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe weet jij dat hij niet ondraaglijk leed?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik zou willen dat, als ik dezelfde ziekte zou krijgen, ik dezelfde weg als Hugo zou kunnen nemen...
En dit niet alleen voor mezelf, maar vooral voor mijn dierbaren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij daar als 19 jarige de ballen van af weet Geert C Een zaligere dood bestaat er niet geloof mij vrij,want lijden kennen deze mensen niet
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Wrsch in het beste geval het vagevuur: tenslotte pleegde hij een moord. Op zichzelf dan nog. ![]() ![]() Trouwens, hij was een blasfemist van een erge soort; God laat niet met zich spotten. Hopelijk voor hem zal De Almachtige God zn ziel toch wat genadig zijn. Persoonlijk doet zn dood mij niets: hij was één van de zovele: een ouwe grijze man. Enja, hij schreef. En wel goed. Maar de algemene erkenning aan zijn adres is méér dan overroepen. Als je één schitterend subliem werk hebt geleverd, mag je vaak voor al de rest op je lauweren rusten. Soms doet één subliem werk het verdere middelmatige oeuvre ophemelen tot de hoogste regionen van de branche. ![]() Gisteren hoorde ik Gwij Mandelinck zeggen, hoe zij eens op reis waren (in Rouen? geloof ik), dat op een bepaald moment Gwij versteld stond van de prachtige kathedraal (de Saint-Ouen van Rouen, met zn Cavaille-Coll-orgel) en hij liet zn verwondering merken aan Claus. Diens reactie was: "DYNAMITEREN!!" ![]() ![]() ![]() De man was blijkbaar een cultuurbarbaar, een beeldenstormer van de ergste soort. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Alzheimer doet echt geen pijn. Euthanasie zou enkel maar mogelijk mogen zijn voor de gevallen die met ondragelijke pijnen geconfronteerd worden.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op claus zullen ze alleszins niet meer moeten rekenen. |
|
![]() |
![]() |