Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2008, 22:52   #21
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht

Afgaande op het feit dat de Israëlische regering na twee jaar nog steeds weigert om de twee gevangen soldaten te ruilen tegen Libanese krijgsgevangen, komt mij over dat het lot van die twee soldaten voor de Israëlische regering niet echt een prioriteit is.
Libanese krijgsgevangenen of Hezbollah terroristen? En toegeven aan Nasrallah's chantage zal alleen maar een blik wormen openen en ander gespuis op verkeerde gedachten brengen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 22:58   #22
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Libanese krijgsgevangenen of Hezbollah terroristen?
Krijgsgevangenen! Er is geen enkele reden waarom Libanese burgers zich niet zouden mogen verdedigen tegen een Israëlische agressieaanval op hun land.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
En toegeven aan Nasrallah's chantage zal alleen maar een blik wormen openen en ander gespuis op verkeerde gedachten brengen.
Dus liever dan een beperkt aantal Libanese gevangenen vrij te laten in ruil voor enkele Israëli's, laat jij die Israëlische soldaten rotten in hun cel?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:57   #23
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs uw geliefde premier Olmert (premier Israël) heeft toegegeven dat de oorlog in Libanon maanden vooraf was voorbereid. Die twee ontvoerde soldaten waren dus hooguit goed voor de propaganda.
Wat haat ik die vent.
Door die loser durven Palestijnen meer en meer.
Met een normale premier aan de macht(hopelijk Bibi binnekort) zijn ze wat kalmer.(zelfde was toen Barak aan de macht was)

Kan je me tonen waar die looser toegeeft dat die oorlog voorbereid was.

Volgens je redenering....
De Arabische landen bereiden al 60 jaar een oorlog tegen Israel,mag een een respons dan komen.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:15   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zelfs uw geliefde premier Olmert (premier Israël) heeft toegegeven dat de oorlog in Libanon maanden vooraf was voorbereid. Die twee ontvoerde soldaten waren dus hooguit goed voor de propaganda.
U moet nu niet doen alsof het een wonder of een demonisch plan is van de Israëlies. Elk land met een deftig leger heeft wel oorlogsplannen in de kast zitten. Kwestie van toch niet kompleet onvoorbereid te zijn.
Het enige wat altijd roet in het militaire eten gooit is de bemoeizucht van politici.(of ayathola's, wat hetzelfde is)

Citaat:
Afgaande op het feit dat de Israëlische regering na twee jaar nog steeds weigert om de twee gevangen soldaten te ruilen tegen Libanese krijgsgevangen, komt mij over dat het lot van die twee soldaten voor de Israëlische regering niet echt een prioriteit is.
Hoe groot is de kans dat die soldaten nog leven?
Oud 1 april 2008, 16:48   #25
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Wat haat ik die vent.
Door die loser durven Palestijnen meer en meer.
Met een normale premier aan de macht(hopelijk Bibi binnekort) zijn ze wat kalmer.(zelfde was toen Barak aan de macht was)

Kan je me tonen waar die looser toegeeft dat die oorlog voorbereid was.
In de onderzoekscommissie, waar Olmert zich moest verantwoorden, heeft hij de manier waarop hij de oorlog voerde uitdrukkelijk verdedigd met de woorden: "Dit was de langst voorbereide oorlog ooit".

Dat lijkt me weinig aan duidelijkheid over te laten.

Dat jij Olmert te gematigd vindt en de extremist 'Bibi' Netanyahu als voorbeeld neemt voor "normale' premier", zegt ook wel één en ander. Alleen al het feit dat Olmert niet vies was om de extremistische Avigdor Lieberman ("Etnische zuivering is de beste oplossing") in de regering op te nemen, maakt wel duidelijk dat Olmert op zich al méér dan extreem was.

Afgaande op je extreme ideeëngoed stel ik ook voor dat je met onmiddellijke ingang je forumnaam wijzigt van 'Fiere Jood' in 'Fiere zionist'. Dat lijkt me iets accurater.
Oud 1 april 2008, 16:53   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het over Islam gaat is gematigdheid een vloek.
Oud 1 april 2008, 16:58   #27
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U moet nu niet doen alsof het een wonder of een demonisch plan is van de Israëlies. Elk land met een deftig leger heeft wel oorlogsplannen in de kast zitten. Kwestie van toch niet kompleet onvoorbereid te zijn.
Het enige wat altijd roet in het militaire eten gooit is de bemoeizucht van politici.(of ayathola's, wat hetzelfde is)
Een commentaar die totaal naast de kwestie is: Als zelfs de Israëlische premier uitdrukkelijk toegeeft dat "deze oorlog maanden lang was voorbereid", is er geen enkele reden meer om te twijfelen dat de ontvoering van de twee soldaten hooguit een drogreden was.

Een twee maanden durende oorlog voeren enkel voor het bevrijden van een tweetal soldaten is op zich ook al een absurd idee. Een normaal land dat soldaten vrij wil krijgen, voert daar gewoon onderhandelingen over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hoe groot is de kans dat die soldaten nog leven?
Die kans lijkt me vrij groot. Deze week nog is duidelijk gesteld dat de soldaat Shalit in goede gezondheid verkeert. Wil Israël absolute zekerheid dan zal het onderhandelingen dienen te starten.
Oud 1 april 2008, 17:11   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een commentaar die totaal naast de kwestie is: Als zelfs de Israëlische premier uitdrukkelijk toegeeft dat "deze oorlog maanden lang was voorbereid", is er geen enkele reden meer om te twijfelen dat de ontvoering van de twee soldaten hooguit een drogreden was.
Wie weet was de ontvoering van die soldaten gewoon de druppel die de emmer deed overlopen, en daardoor de al lang klaarliggende plannen uit de kast kwamen.

Citaat:
Een twee maanden durende oorlog voeren enkel voor het bevrijden van een tweetal soldaten is op zich ook al een absurd idee. Een normaal land dat soldaten vrij wil krijgen, voert daar gewoon onderhandelingen over.
Die kans lijkt me vrij groot. Deze week nog is duidelijk gesteld dat de soldaat Shalit in goede gezondheid verkeert. Wil Israël absolute zekerheid dan zal het onderhandelingen dienen te starten.
Hoe reeel is de kans dat ontvoerders in die regio goed zorgen voor hun vijand? Zeker omdat de "vijand" zowat alle voedsel en water in handen heeft.

Trouwens, onderhandelen met criminelen doe ik met het grootste zwaarste wapen dat ik kan vinden. En ik gebruik het voor dat de criminelen het doorhebben. Israël is nog veel te lief naar mijn mening.
Oud 3 april 2008, 17:16   #29
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet nu niet doen alsof het een wonder of een demonisch plan is van de Israëlies. ...
En waarom zouden we voor eeuwig moeten uit gaan van het argument dat Israël de vermoorde onschuld is? Toen de eerste zionisten rond 1900 arriveerden om daar een joodse staat te stichten, wisten zij heel goed dat de joden daar op dat moment slechts een zeer kleine minderheid waren (+/- 5 %) en dat hun plannen onvermijdelijk zouden leiden tot een conflict met de autochtone bevolking. Kort gezegd: Met zulk een kleine joodse minderheid was het stichten van een joodse staat onmogelijk zonder het 'verwijderen' van de autochtone Palestijnse bevolking onmogelijk.

Vandaag zijn er trouwens verscheidene Israëlische historici die erkennen dat er in 1948 wel degelijk van een etnische zuivering sprake was. (En ja, zij gebruiken uitdrukkelijk dat ene woord).

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 3 april 2008 om 17:28.
Oud 3 april 2008, 17:27   #30
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie weet was de ontvoering van die soldaten gewoon de druppel die de emmer deed overlopen, ...
Israël kan niet én blijvend doorgaan met het bezetten van Palestijnse grond, Syrische grond of Shebaa Farms én moord en brand schreeuwen wanneer er eens reactie komt.
Citaat:
Hoe reeel is de kans dat ontvoerders in die regio goed zorgen voor hun vijand? Zeker omdat de "vijand" zowat alle voedsel en water in handen heeft.

Trouwens, onderhandelen met criminelen doe ik met het grootste zwaarste wapen dat ik kan vinden. En ik gebruik het voor dat de criminelen het doorhebben. Israël is nog veel te lief naar mijn mening.
Met dat laatste argument blijk je niet veel verder te kunnen denken dan oog om oog, tand om tand. Het gebruik van andermans geweld veroordelen en tegelijkertijd roepen dat het niet 'hard' genoeg kan gaan is niet echt geloofwaardig.
Oud 3 april 2008, 20:00   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israël kan niet én blijvend doorgaan met het bezetten van Palestijnse grond, Syrische grond of Shebaa Farms én moord en brand schreeuwen wanneer er eens reactie komt.
Ik hoor voornamelijk de Palestijnen en hun aanhangers moord en brand schreeuwen, daar niet van.
Maar Syrië, Egypte en Jordanië hebben het geprobeerd, Israëlische grond in te nemen met hun legerbendes. Spijtig he, dat de joden na WO II eens op hun strepen bleven staan en zich niet gewillig meer laten uitroeien.

Citaat:
Met dat laatste argument blijk je niet veel verder te kunnen denken dan oog om oog, tand om tand. Het gebruik van andermans geweld veroordelen en tegelijkertijd roepen dat het niet 'hard' genoeg kan gaan is niet echt geloofwaardig.
Hola hola simpele. Ik verwacht geen andere behandeling. Zeker niet als er religie in de mix zit.
Zie weerom de 3 regels van Maddox.
Ik zal het niet starten, maar ga zeker geen halve maatregelen nemen om het te stoppen.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 april 2008 om 20:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 22:28   #32
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Ach Maddox toch.
Jordanië & Egypte liggen al lang aan de ketting bij de VS...
Ze vormen geen bedreiging voor Israel meer.

Je verdediging van het Israelisch geweld en het verketteren van alles dat naar Islam ruikt, loopt de spuigaten uit op dit forum.

Denk je echt dat het geweld daar gaat stoppen door middel van een geweerloop?

Stigmatisatie -wat blijkbaar je enige drijfveer is -
is net datgene wat zoveel Joden de dood heeft ingejaagd.

Violence breeds violence.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 22:42   #33
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ach Maddox toch.

Je verdediging van het Israelisch geweld en het verketteren van alles dat naar Islam ruikt, loopt de spuigaten uit op dit forum.

Oud 3 april 2008, 22:45   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ach Maddox toch.
Ocharme, nu de USSR ingestort is moeten die arme landen maar bij de grote Satan hun zakaat maar ophalen. En helaas moeten ze om dat te krijgen Israël met rust laten.

Citaat:
Ik verheerlijk het geweld niet, en eigenlijk heb ik een hekel aan de halfslachtige manier waarop Israël de situatie aanpakt.
Maar ik geef gewoon tegengewicht aan de horde POCO's die de arme Palestijnse militianten verheerlijken. En de Islam als ideaal middel zien tegen de verrechtsing van het socio-autochtone culturisme.

Citaat:
Neen, tuurlijk niet. Geweld stopt niet door het dreigen. Geweld stopt pas als er 1 partij duidelijk de baas is en de andere partijen inzien dat ze niet kunnen winnen.

Citaat:
Ik stigmatiseren? Hoe kom je daarbij?
En de joden zijn de dood ingejaagd door de eeuwen heen.Waren het niet de christenen in al hun sektevormen, dan waren het wel de moslims in hun al strekkingen.
Alleen de Deutsche Grundlichheit tijdens de Nazi periode heeft de POCO's tijdelijk een vlaag van inzicht gegeven, en het resultaat is dat hele gezeik rond Israël. De linkse rakkers weten niet onder welke steen te kruipen en wie met de vinger aan te wijzen "'t is zijn/hun schuld".

Citaat:
Halfslachtig geweld kweekt meer geweld. POCO voorbeeldje bij uitstek.
De uitleg van de linkse vogels is dat meneer De Moor halfslachtig de lieve ,maar entousiaste jongeren aanviel om zijn Nazi strekking eer aan te doen. En de lieve jongens hebben dan maar geweldadig gereageerd, maar dan wel voldoende. Er was geen geweld meer na die reactie.
Oud 3 april 2008, 23:36   #35
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocharme, nu de USSR ingestort is moeten die arme landen maar bij de grote Satan hun zakaat maar ophalen. En helaas moeten ze om dat te krijgen Israël met rust laten.
Opnieuw bewijs je dat geen benul hebt waarover je spreekt, en enkel maar interesse hebt voor deze kwestie voor zover dit in je hysterisch islamofoob kadertje past.

Jordanië is al een bondgenoot van de VS sinds de vroege jaren '50. En Egypte sinds 1975.

Maar waarschijnlijk zul je nu zeggen dat ik een 'poco'-linkse ben, en dat clicheetje gebruiken om de feiten van tafel te vegen, bij gebrek aan argumenten of kennis ter zake.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 3 april 2008 om 23:38.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 08:26   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jordanië is al een bondgenoot van de VS sinds de vroege jaren '50. En Egypte sinds 1975.
Toch hebben beide landen geholpen in de 2 pogingen om met hun USSR wapentuig de Joden in zee te drijven.

En eigenlijk wel grappig dat Egypte "van kamp" wisselde, niet zolang nadat de door de USSR betaalde enorme Aswan dam klaar was.
Oud 4 april 2008, 23:38   #37
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoor voornamelijk de Palestijnen en hun aanhangers moord en brand schreeuwen, daar niet van.
Maar Syrië, Egypte en Jordanië hebben het geprobeerd, Israëlische grond in te nemen met hun legerbendes. Spijtig he, dat de joden na WO II eens op hun strepen bleven staan en zich niet gewillig meer laten uitroeien.
"Dé joden", "uitroeien",... Pfoeh, weer veel ongenuanceerd zwart/wit gelul ...

Heel het plan voor de verovering van Palestina bestond reeds lang vóór WOII en dat Israël na 60 jaar nog altijd aan die politiek vasthoudt, getuigt vooral van immense domheid.
Citaat:
Hola hola simpele. Ik verwacht geen andere behandeling. Zeker niet als er religie in de mix zit.
Zie weerom de 3 regels van Maddox.
Ik zal het niet starten, maar ga zeker geen halve maatregelen nemen om het te stoppen.
Jaja, religie en bruut geweld. Veel verder kom je niet.
Oud 4 april 2008, 23:44   #38
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
...Alleen de Deutsche Grundlichheit tijdens de Nazi periode heeft de POCO's tijdelijk een vlaag van inzicht gegeven, en het resultaat is dat hele gezeik rond Israël. De linkse rakkers weten niet onder welke steen te kruipen en wie met de vinger aan te wijzen "'t is zijn/hun schuld"...
Wat een gelul zeg.
Oud 5 april 2008, 02:17   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een gelul zeg.
Wat een argument. Waw.

Is het niet zo dat na WO II en de gruwelen van de concentratiekampen (Duitse grondigheid) Israël hebben toegewezen gekregen van de nieuwe VN?
Waarom heeft de VN die miserie opgestart?
Waarom de Joden niet een lekker tropisch of subtropisch gebied geven waar geen mensen of op zijn minst veel minder mensen zaten?
Zelfs Nazi Duitsland had er over gedacht van de joden te deporteren naar Madagaskar.
Oud 6 april 2008, 02:31   #40
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een argument. Waw.
Moet ik nu echt voor de bovenstaande onzin ("poco's", "linkse rakkers") argumenten zoeken?
Citaat:
Is het niet zo dat na WO II en de gruwelen van de concentratiekampen (Duitse grondigheid) Israël hebben toegewezen gekregen van de nieuwe VN?
Waarom heeft de VN die miserie opgestart?
Waarom de Joden niet een lekker tropisch of subtropisch gebied geven waar geen mensen of op zijn minst veel minder mensen zaten?
Zelfs Nazi Duitsland had er over gedacht van de joden te deporteren naar Madagaskar.
- Nee, Israël heeft dat gebied helemáál niet toegewezen gekregen van de VN. Het heeft het gewoon veroverd na het mislukte VN-plan (en grotendeels gezuiverd van zijn Palestijnse inwoners).
- De VN heeft de miserie niet opgestart. De miserie is opgestart met de start van de zionistische kolonisatie, begin twintigste eeuw.
- Het gebied was reeds bewoond. Er was dus geen enkele reden om het op te eisen voor één enkele groep van nieuwkomers.
- Dat nazi-Duitsland de joden wou deporteren naar Madagaskar doet totaal niet ter zake. het gaat hier over toenmalig Palestina.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 6 april 2008 om 02:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be