![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve Jan,
Citaat:
Je bent waarschijnlijk vergeten dat het deze zelfde minister was die tijdens de koude winterperiode daklozen een warme slaapplek, warme maaltijd en al heeft bezorgd. Het is nochtans geen CDH-er, en toch, de Barmhartige Samaritaan (no pun intended op het voertuig) zou in het niets verzinken bij zoveel zelfopoffering. Nu ga je misschien afkomen met het goedkope argument dat daar steeds TV-camera's bij waren, en dat hij het daarom doet, maar dat geloof ik niet. Voor die man maakt het niet uit of er camera's bij zijn of niet, die is steeds dezelfde, zichzelf. Pur sang. Die onopgelapte armenhuisjes in Brussel en Antwerpen: wedden dat ze nooit de vraag gesteld hebben ? Er is zoveel leed te lenigen op aarde, en hoewel hij dicht in de buurt komt, een God is hij nog niet (maar ik hoop steevast dat er overwogen wordt hem minstens zalig te verklaren). Je opmerkingen zijn beledigend, zelfs indien er een grond van waarheid zou inzitten (quod non) dan zouden ze nog ongepast zijn. Het doet me pijn te zien hoe deze Goede Man hier op deze manier beschimpt wordt. En natuurlijk staat het leger als één man achter hem. Of is er in zijn regeerperiode al een militaire coup geweest waarvan ik niet op de hoogte ben ? Maar ja, een minuscuul splintertje in andermans oog, zeker wanneer die zich niet kan verdedigen (niet dat ik er aan twijfel of hij dat wel zou kunnen, want hij beheerst het Nederlands als geen ander) op dit forum, is gauw ontdekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Lieve www.paracommando.com,
Citaat:
... je virtuele gesprekspartner met beperkt defensie-inzicht ? Citaat:
Het spijt me, maar dit is waarschijnlijk overduidelijk te klasseren als praat van de oppositie, in een schampere poging zijn credibiliteit te ondermijnen tegen de volgende verkiezingen. Als paracommando moet jij toch zeker weten dat chefs niet altijd populaire beslissingen moeten nemen ? Misschien is de minister wel begonnen met het uitmesten van een Augiasstal ? Wat voor pietluttigheden worden er in die artikels opgevoerd ? Verlof weigeren ? Dat zal wel zijn redenen gehad hebben zeker ? De dienst zal het niet toegelaten hebben waarschijnlijk ? En zeg nu zelf, dokters worden toch niet betaald om prijzen in ontvangst te gaan nemen, of om daarover op te scheppen in de media ? Laat hen een voorbeeld nemen aan de minister, hem kan je alleen van media-geilheid beschuldigen als je van zeer slechte wil bent. (voorgestelde straf in casu: 2 weken Vagevuur (en niet in Tervuren op de markt, niet ver van waar het leger ook iets heeft naar het schijnt (hoe weet ik dat ? Wel, dankzij deze minister is er www.mil.be, het leger is een open boek.) Citaat:
Re: gegronde reden: hierop moet ik je het correcte antwoord schuldig blijven, maar het zou één (of een combinatie van) de volgende kunnen zijn: - burgerdienst om de natie langer te kunnen dienen, zonder macho-gedrag in combinatie met geweld - zijn gezichtsvermogen noopt hem momenteel tot het dragen van een versterkend toestel, gemeenzaam als bril gekend. Dat zou kl*te geweest zijn natuurlijk (vergeef me het taalgebruik, je zal het niet gewoon zijn om dergelijke uitlatingen te horen, vandaar dat ik graag even aan zelf-censuur doe om je terwille te zijn), een bijna-excellente PSIVCAME, met 1 minpunt. - mischien was het aantal beschikbare plaatsen beperkt, en heeft hij zijn plaats afgestaan aan een lager-geklasseerde, en heeft hij op die manier iemand verhinderd de hand aan zichzelf te slagen omdat hij dat Hogere Macho-Doel niet kon bereiken ? Citaat:
Het siert je alvast dat je niet met het goedkope excuus afkomt alsof het om een duo-sprong zou gegaan zijn. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Vreemdeling
|
![]() Lieve www.paracommando.com,
Citaat:
Citaat:
Laat me het anders formuleren: onze buurlanden zijn onze vrienden. En de buren van onze buurlanden, daar liggen we ook niet mee overhoop. En me hun buren ook niet. Citaat:
Wat zouden jullie eigenlijk willen ? Dat minister Flahaut zou aftreden ? Ik ben er van overtuigd dat zijn medewerkers hem met man en macht moeten tegenhouden om zijn plaats aan iemand anders te laten. Maar wat krijgen we dan in de plaats ? Een kolerieke vent die slechts aan zijn eigen politiek gewin denkt, en het leger ziet als een tamme horde schapen, die om maar wat te zeggen, niet mogen staken (wegens definitie van desertie), en maar opdoet ? Dan zou je recht van spreken hebben, maar alsjeblieft... wedden dat je dan zou hunkeren naar het huidige beleid, streng maar rechtvaardig ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik was er toen niet nee, maar ik kan je met een paar zinnetjes wel iets aantonen dat Flahaut z'n Parachutesprong "Beats". Stanlyville '64 Operatie Rode & Zwarte Draak. Zware burgeroorlog te Kongo omdat de provincie stanleystad zich had afgescheurd van de rest van het land. Gevolg : Een mengeling van Kongolese soldaten en huurlingen vuren willekeurig in het rond een totale chaoas heerst er op dat moment. De rebellen die zich bedreigd voelen gijzelden dan maar Belgische en Amerikaanse burgers en dreigden ermee om hen te executeren, met het uur werd de situatie voor de gegijzelden als maar hachelijker. Omdat Amerika weigerde troepen te sturen omdat het risico te groot was heeft de Belgische regering hun verandwoordelijkheid genomen en hun "macho's" zoals jij ze noemt (gebrek aan respect?) ten strijde gestuurd ten einde de gegijzelden te ontzetten doormiddel van een Parachutesprong in het midden van dat zooitje ongeregeld dat op alles wat beweegt schiet. In minder dan 3 dagen redde de Brigade Paracommando daar zo eventjes 2375 onschuldige burgers met een minimum aan verloren burgers (2doden) Deze operaties staan in militaire kringen bekend als de grootste en heldhaftigste ten tijde van de koude oorlog. Hier nog een: Op 26 juni 1963 Tijdens een manoeuvre van het 1e Para in de DBR wordt een C-119 met aan boord ParaCommando's van het 1 Para getroffen door een mortiergranaat afgevuurd door een Britse eenheid die in het kamp Sennelager buiten de toegelaten uren aan het oefenen is. Door het koelbloedig ingrijpen van de Paracommando's Eerste Sergeant-Majoor Edmond Chabot en de twee andere Paracommando Spronginstructeurs kunnen negen Paracommando's nog net uit het vliegtuig springen vóór het brand en neerstort in de omgeving van Detmold. De Paracommando Spronginstructeurs offerden hun leven op en verkozen vóór het redden van het eigen leven om zoveel mogelijk van hun kameraden te redden. Dit laat een toch �*ets diepere indruk bij me achter dan Flahaut die met z'n dikke pens uit een vlieger springt.... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je hebt geen enkel benul hoe het er aaan toe gaat voor de moment hè?.....ik verheug me op wat jij gaat antwoorden wat je verstaat onder "rechtvaaardig" wanneer we spreken over het opdoeken van de Brigade Paracommando. Geef me eens enkele rechtvaardige redenen...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bart.L |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Flahaut diept geen cent uit eigen zak,alles is betaald door Jan Modaal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1/ Het is Politiek Correct om tegen alles te zijn wat met gezag te maken heeft: leger, politie, en dus zeker para's. Deze mei-68 beweging is nooit uit zijn puberteit geraakt, en heeft geen benul van zaken zoals "zelfopoffering" of "respect". Zij beseffen niet hoe naief en gevaarlijk het is niet over een krachtdadige militaire elite te beschikken, voor het "vuile werk" zoals Belgen ontzetten uit Zaire/Congo, of de politie/rijkswacht versterken op straat tegen terrrorisme (bvb. CCC en bende van Nijvel). 2/ De Para's hebben het verkorven bij de politici (vooral van SPA/PS signatuur) na Ruanda. De laffe houding van de Belgische politici heeft toen aan veel mensen het leven gekost (para's maar vooral Ruandezen), en de para's waren razend hierover (terecht). Gevolg: in de kazernes houden, en nu langzaam afschaffen. De aanslagen in Madrid hebben het nog maar eens duidelijk gemaakt: dit is een gevaarlijke wereld. Een elitekorps zoals de para's hebben we nodig, en deze professionals verdienen alle respect en steun van de bevolking. En een pipo zoals Flahaut kunnen we dan ook missen als kiespijn.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Antoon, zou... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat dacht u, Verhofstadt moet geen verantwoording afleggen voor het geval Flahaut, Ducarme, Verhofstadt. Hoe kunt u uitzien naar politieke TV-programma's om hen aan te pakken. Als Slangen, of het Waalse Paars zegt van neen, dan is het neen. En Verhofstadt vindt er zich goed bij. Want hij blijft eerste minister, zijn jongensdroom, en hij mag gerust in zijn ivoren toren blijven zitten en nu en dan eens de trap afdalen om "zijn" mededeling te doen.
Is het u niet opgevallen dat Paars de wekelijkse debatten met alle partijvoorzitters (niet alleen met meerderheid, maar ook met de oppositie) heeft afgeschaft. Hij mocht vóór 1999 wel wekelijks oppositie komen voeren tegen de ministers en partijvoorzitters van de meerderheid. Hij stond ook niet alleen, want ook Agalev, VU en soms nog anderen mochten mee aan tafel. Dat was tenminste objectieve berichtgeving. Nu krijgen we steeds voorgekouwde en vooral opgelegde materie van Paars te bekijken. En dan nog gaat het verkeerd, of is ook dat gespeeld om toch enige aantrekkingskracht voor die programma's te bewaren. Ik krijg niettegenstaande dat open debat van paars toch steeds de indruk dat ik wordt voorgelogen, dat ik een paarse show krijg te zien met marionetten van Verhofstadt of Stevaert, die dan nog in de clan zitten met de absolute meesters Michel en Di Rupo. |
![]() |
![]() |