Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2008, 15:40   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als iemand zegt:
"Ik ben slachtoffer van islamofobie."
wat bedoelt die dan?
Dan bedoelt hij dat de andere niet gewillig zijn islamitische ideologie* slikt
en het zelfs aandurft om er zich kritisch over uit te laten.
(verzamelwoord voor de islamtische religie, de politieke islam en de islamitische wetgeving (de sharia)
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 18:47   #22
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Dat zogenaamde slachtoffer van een fobie, dus iets dat men zich inbeeldt, kan beter eens naar een psychiater gaan en dient zich te laten behandelen.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 maart 2008 om 18:48.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:14   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dan bedoelt hij dat de andere niet gewillig zijn islamitische ideologie* slikt
Neen, want het slachtoffer is per definitie een moslim. Mis dus.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:24   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, want het slachtoffer is per definitie een moslim. Mis dus.
Het slachtoffer? Het slachtoffer van wat? Van jouw ingebeeld rassiesme?
Moslims zijn maar van drie dingen slachtoffer :
- van de islamitische hersenspoeling
- van hun eeuwige slachtoffermentaliteit
- van het totaal misplaatst paternalisme van multikullertjes die te lui en te laf zijn om echt na te denken.
Oud 31 maart 2008, 16:15   #25
hélaas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
- van het totaal misplaatst paternalisme van multikullertjes die te lui en te laf zijn om echt na te denken.
Dus iedereen die jouw mening niet deelt is lui en laf? Mooie extremistische visie heb je daar.

en het is rascisme, geen rassiesme, dat mocht je toch al weten aangezien je woorden van meer dan drie lettergrepen gebruikt
hélaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 16:46   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hélaas Bekijk bericht
Dus iedereen die jouw mening niet deelt is lui en laf? Mooie extremistische visie heb je daar.

en het is rascisme, geen rassiesme, dat mocht je toch al weten aangezien je woorden van meer dan drie lettergrepen gebruikt

Leuk om vast te stellen dat je geen onderbouwde tegenargumenten hebt.
Niets kwetst meer dan waarheid.
Oud 31 maart 2008, 20:35   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Gisteren was er ook nog de reportage in TerZake. Daarin kwam Arzu Menali (denk dat zij het was) van de VN-mensenrechtencommissie ons ook vertellen wat islamafobie allemaal inhoudt. Blijkbaar is het niet toelaten van hoofdoeken in openbare functies of het weigeren om overal moskees (met minaretten) te bouwen ook al islamofobie. Ook de islam onzichtbaar willen maken is al islamofobie.
Geen rekening houden met de wensen/eisen van specifieke groepen of het nu joden of moslims zijn (vooral moslims natuurlijk),... ook islamofobie natuurlijk.

Laten we dus allemaal stoppen met kritiek op de Islam, zodat we eindelijk van dat vreselijke stigma 'islamofoob' verlost zijn.

Laten we een voorbeeld nemen aan de situatie van mensenrechten in de landen waar deze VN-commissarissen vandaan komen. We zouden er veel van kunnen leren.

Laten we een voorbeeld nemen aan hoe men in islamitische landen met andere godsdiensten omgaat en stoppen met de Islam onzichtbaar te willen maken.
Laten we inzien dat niet iedere moslim extreem is.
Laten we gegronde kritiek uiten op de Islam met respect voor de mens.
Laten we inzien dat een hoofddoek verbieden even erg is als een hoofddoek verplichten.
Laten we inzien dat een moskee en een kerk evengoed kunnen.
Laten we inzien dat het discours van het VB tegenover de Islam, eigenlijk een verkapte vorm is van hun racisme.
Laten we leven naar onze normen en waarden waar we zo mee stoefen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 20:42   #28
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Laten we dat vooral doen, zo lang het nog kan.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 21:20   #29
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Als er 10% extremisten tussen zitten moeten we onze zelfverdediging dringend organiseren!
Dat doen we zo al wel.
Laten we inzien dat een hoofddoek verbieden even erg is als een hoofddoek verplichten. Nee, deze hoofddoeken zijn een politiek symbool geworden en ze vervuilen ons straatbeeld.
Nooit, ik wil geen zichtbare of hoorbare moskeeën in Europa, dat vloekt met ons cultuurhistorisch patrimonium!
Laten we inzien dat het discours van het VB tegenover de Islam, eigenlijk een verkapte vorm is van hun racisme.
Fout, de islam bestrijden is geen racisme. Racisme slaat op genetica.
Ben je er wel zeker van dat jou normen en waarden Europees zijn?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''

Laatst gewijzigd door Webcrusader : 31 maart 2008 om 21:21.
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 23:13   #30
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we dus allemaal stoppen met kritiek op de Islam, zodat we eindelijk van dat vreselijke stigma 'islamofoob' verlost zijn.
We zullen met z'n allen heel hard ons best doen, da's beloofd...

Maar eh, voor ik m'n kommuniezieltje hiermee belast, zou ik graag van de poco's willen weten hoe je dan iemand mag noemen, wiens overtuiging of geloof geen Kritiek van de zuivere Rede kan verdragen of wenst te doorstaan ?
Een kritikofoob ? Een moslim ? Een gedogmatiseerde poco ?

Mijn belofte in ruil voor het antwoord.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 31 maart 2008 om 23:20.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:57   #31
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Enerzijds, ja! Je weet wel, de kolonisatie, heksenverbrandigen in de Middelleeuwen, de Tweede Wereldoorlog en zo...

WO II heeft denk ik weinig met het verlichte westers model te maken, net als al die andere (door geloof geïnspireerde) daden van achterlijkheid.

Citaat:
Anderzijds, neen! Waar heb je het over? Morele standaarden in het decadente Westen, waar vrouwen als hoeren over straat lopen, en waar ze het beledigen van een godsdienst 'Vrijheid van Meningsuiting' durven noemen?
Neen, dan liever een hogere morele standaard die niet door mensen ontworpen is....
Je begrijpt toch dat als we het beledigen zouden verbieden jouw eerste zinnetje hier al gecensureerd zou worden, gezien je hiermee waarschijnlijk een heel deel van de bevolking beledigd.

Iets wat jullie Moslims niet schijnen te beseffen. Vooor elk recht dat je de andere gaat ontnemen verlies je (in onze maatschappij) er zelf één of meerdere. Nooit zullen wij het toelaten dat er voor eender welke bevolkingsgroep een dubbele standaard komt in dezen. Dit moest toch even gezegd zijn gezien de discrepantie binnen één post van ocharme 5 regeltjes.
Oud 1 april 2008, 18:39   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Als er 10% extremisten tussen zitten moeten we onze zelfverdediging dringend organiseren!
Ach, jij maakt dus alvast een onderscheid. 10% in de wereld? In België? Waar haal je dat percentage? En die 10% willen ons vernietigen?
Citaat:
Dat doen we zo al wel.
Bedoel je dat schelden en haatzaaien gegronde kritiek is? Met respect voor de mens?
Citaat:
Laten we inzien dat een hoofddoek verbieden even erg is als een hoofddoek verplichten. Nee, deze hoofddoeken zijn een politiek symbool geworden en ze vervuilen ons straatbeeld.
Voor jou is dat een politiek symbool. Je maakt er meer van dan het is.
Citaat:
Nooit, ik wil geen zichtbare of hoorbare moskeeën in Europa, dat vloekt met ons cultuurhistorisch patrimonium!
Sedert wanneer is de kerk een deel van ons cultuurhistorisch patrimonium? Cultuur leeft. Onze cultuur is al altijd beïnvloed door zowat alle andere culturen.
Citaat:
Fout, de islam bestrijden is geen racisme. Racisme slaat op genetica.
Ja, naar de letterlijke betekenis van het woord heb je gelijk. Maar het blijft een verkapte vorm van racisme. Waarom lees ik op dit forum "allochtoon (lees moslim)" of "allahtoon" Zou het Vb eigenlijk weten dat niet alle allochtonen moslim zijn?
Citaat:
Ben je er wel zeker van dat jou normen en waarden Europees zijn?
Ik ben katholiek opgevoed, maar mijn waarden zijn die van het humanisme. Je moet je dus geen zorgen maken om mij.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 18:54   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Maar eh, voor ik m'n kommuniezieltje hiermee belast, zou ik graag van de poco's willen weten hoe je dan iemand mag noemen, wiens overtuiging of geloof geen Kritiek van de zuivere Rede kan verdragen of wenst te doorstaan ?
Daar hoef je je communiezieltje niet mee te belasten. De paus en z'n délégués vertellen je wel wat mag en wat niet. Wat je ook van hun mening vindt, je kan je mening als enkeling niet kwijt via reguliere kanalen. Behalve via dit forum misschien.

Het probleem zit hem in de vertegenwoordiging. De Islam kent vele stromingen, de meningen zijn uiterst verdeeld ondanks de gemeenschappelijke religieuze bron. Zie het debacle rond de moslimexecutieve.

Feitelijk gaat het niemand aan in wat of wie je gelooft, zolang de Westerse universele waarden omtrent mensenrechten worden gerespecteerd.
Oud 1 april 2008, 19:04   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ingebeeld rascisme ?? Ik vrees dat je opgescheept zit met een fobie. Misschien best eens nadenken vooraleer je aan kinderen begint.
Wat niet belet dat de overheid, (inter)nationaal en Europees, niet op haar qui-vive moet zijn. En wat zeker niet belet dat we niet allen uit één en dezelfde groep op dezelfde kam mogen scheren.

Tussen haakjes. Zo links-poco ben ik niet. Ik probeer wel een onderscheid te maken tussen kaf en koren.
Oud 1 april 2008, 19:12   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tussen haakjes. Zo links-poco ben ik niet. Ik probeer wel een onderscheid te maken tussen kaf en koren.
In de ogen vh NV-A zijn CD&V en VLD links
In de ogen van een blokker is NVA links
In de ogen van Blood & Honour is het Vlaams Blok links
etc...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 19:37   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In de ogen vh NV-A zijn CD&V en VLD links
In de ogen van een blokker is NVA links
In de ogen van Blood & Honour is het Vlaams Blok links
etc...
en in mijn ogen is de Filo extreem rechts, net zoals Stalin en Hitler mekaars geburen waren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 19:51   #37
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
We zullen met z'n allen heel hard ons best doen, da's beloofd...

Mijn belofte in ruil voor het antwoord.
Kijk dat vind ik nu spijtig. Zijn we erin geslaagd in die andere thread een min of meer redelijk niveau van discussiëren te halen, en dat haak jij daar af en begin je in deze thread gewoon terug van vooraf aan met goedkope losse flodders op de zogeheten "politiek correcte" forumdeelnemers te schieten.
Waren de argumenten soms op?
Oud 1 april 2008, 22:24   #38
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Daar hoef je je communiezieltje niet mee te belasten. De paus en z'n délégués vertellen je wel wat mag en wat niet. Wat je ook van hun mening vindt, je kan je mening als enkeling niet kwijt via reguliere kanalen. Behalve via dit forum misschien.
Ik heb er geen probleem mee dat de paus & co vertellen wat wel en niet zou mogen.
Er zou pas een probleem zijn, als ik op de kerkelijke invloed of haar uitwassen ervan, geen spat kritiek meer zou mogen geven op straffe van een levenslange fatwa, die een of andere geloofs-extremist meent te moeten uitspreken en zomaar kan uitgevoerd worden door elke gelovige die zich hiervoor geroepen voelt.
Voor u en mij een probleem, voor moslims niet. Ask 'm.

Ik heb je in een andere draad al eens herinnerd, aan wat die Ierse zangeres eens flikte met een foto van de toenmalige paus in een live-uitzending.
Zou ze nu nog geleefd hebben, mocht ze hetzelfde hebben gedaan met een foto van bv Khomeini ?
Of als een moslima haar middenvinger eens ferm zou opsteken naar zo'n Iraanse mollah ?

Nee. beste Rudy, de linkse poco-kerk en hun mantrische lakeien, die in eigen land deze bloedeisende ideologie actief ondersteund, onderdak en een nationaliteit geeft, bezorgen me meer de bollocks dan een neuzelende paus die wat verbaal speeksel rondblaast, over de zgn rol van de kerk in de DaVinci Code.
O ja, Dan Brown is still alive and kicking, wist je dat ?
Mocht schrijver Abdul uit een of andere islamitische heilstaat zo'n (fictief) verhaal verzinnen, dan zou hij al lang euh ..., vul de rest zelf maar in, Rudy, je bent geen kind meer.

Vraag jij je wel eens af of een (geloofs-) ideologie, die mensen vlotjes laat terechtstellen voor een al dan niet vermeende 'overtreding' ea eenvoudige dingen waar wij nog amper onze schouders voor ophalen, of diezelfde moord-ideologie wel een maatschappelijke erkenning waard is ?
Heb je je ook al eens afgevraagd, waarom moslims zelf er niet tegen protesteren of hierover een discussie afdwingen met de hoogste moslimautoriteiten binnen hun respectieve stromingen, ev te beginnen bij hun favoriete imam ?

Citaat:
Het probleem zit hem in de vertegenwoordiging. De Islam kent vele stromingen, de meningen zijn uiterst verdeeld ondanks de gemeenschappelijke religieuze bron. Zie het debacle rond de moslimexecutieve.
Het probleem zit 'm niet de verschillende stromingen, want dat hebben het christendom en het boeddhisme ook gemeen en onderling staan die mekaar iets minder gratuit naar het leven.
Het geloof in de islam en de letterlijke neerslag ervan in de koran, vormen de steeds terugkerende problemen en zorgen al eeuwen voor een stagnerend effect in hun maatschappelijke en intellectuele evolutie.
Kijk met een open ontvankelijkheid eens goed rond in de streken waar moslimlanden floreren, en gooi dan ook eens een blik naar de moslim-enclaves in en rond de Europese steden.
What you see is what you get, niks meer of minder. Like what you see ?

Trouwens, als ze na al die eeuwen van onderlinge strijd, hun interne problemen nog steeds niet hebben opgelost, wat zouden die infidele honden van het Westen dan kunnen helpen ? Get real.

De moslimexecutieve is na al die vruchteloze en verloren jaren, vooral uiteengespat door financieel gesjoemel bij de raad van bestuur en de weerskantige rivaliteit van de islamitische adepten zelf.
Tot dan was het federaal toegestoken werkbudget de poco-smeerolie, die het onderlinge moslim-racisme nog wat kon toedekken.
De belgische politiek wist dit al lang, stond erbij en deed vooral niets, zoals gewoonlijk in zulk 'gevoelige' materie.

Ondertussen weet stilaan elke poco dat, alleen zijn ze nog wat te veel met geconditioneerde stomheid geslagen.

Citaat:
Feitelijk gaat het niemand aan in wat of wie je gelooft, zolang de Westerse universele waarden omtrent mensenrechten worden gerespecteerd.
Respect voor universele waarden annex mensenrechten...
Mja, jij weet dat en ik weet het, maar eigenlijk hoef je me dat niet zeggen, vertel dat maar aan de moslims die jij kent en vraag hen openlijk hoe zij daarover (mogen) denken.
Maar is het nou niet net daar, waar het ideologische schoentje serieus wringt, Rudy ?

Maar kom, hou anders zelf die voorgeschoven universele waarden eens tegen het licht van de onveranderlijke 'islamitische waarden', loud and clear uitgespeld op volgende adressen:
Koran: http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47
en de URvdM: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

Doe jezelf eens een groot plezier, Rudy, niemand houdt je tegen.

Mocht je na een vergelijkende studie ervan, een bindend en universeel verband zien tussen die twee teksten, mag je hier altijd iets laten weten, ik sta steevast open voor iets nieuws.
Ook een verband of een exclusief islamitische deugd, waar we hier met z'n allen in het Westen op ons tandvlees zitten te wachten, is meer dan welkom.
Neem rustig je tijd...
Oud 1 april 2008, 23:07   #39
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Kijk dat vind ik nu spijtig. Zijn we erin geslaagd in die andere thread een min of meer redelijk niveau van discussiëren te halen, en dat haak jij daar af en begin je in deze thread gewoon terug van vooraf aan met goedkope losse flodders op de zogeheten "politiek correcte" forumdeelnemers te schieten.
Waren de argumenten soms op?
Argumenten op ? Waar haal je dat vandaan ?
Scheelde er dan iets aan de duidelijkheid ervan ?

De scherpe toonzetting is niet mss echt flaterend, nee, maar ik zal, als je dit wenst uiteraard, die bedoelde post in een iets respectvoller en een meer aanspreekbaar taalgebruik opstellen, maar ik vermoed dat de bedoelde context ervan dezelfde zal blijken.
Ook dan vermoed ik, zal de aangesproken poster niet wensen te reageren.
Gekwetste gevoelens, wsl, maar zo ken ik ook wel wat moslims, hoor.
Blijkbaar zijn niet alle woorden geschikt voor teergevoelige oortjes.
Bezit je ook dezelfde gevoelsnuance voor de verspreide moord-, haat- en onderdrukkingsverzen in de koran zelve ?

Ik mag dan ook hopen dat jij me verder kan helpen, in het zoeken naar een woord of synoniem dat iets objectiever aanduid, waar het in die post over ging, dit dus:
Citaat:
door mij:
...zou ik graag van ??????? willen weten hoe je dan iemand mag noemen, wiens overtuiging of geloof geen Kritiek van de zuivere Rede kan verdragen of wenst te doorstaan ?
Enig idee, Doki ?
Oud 2 april 2008, 00:21   #40
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, jij maakt dus alvast een onderscheid. 10% in de wereld? In België? Waar haal je dat percentage? En die 10% willen ons vernietigen?
Dit is en kwestie van statistiek en een optimistische inschatting, 20 �* 25% van de Vlamingen worden als extremisten gerekend... 10% zullen mogelijk wel eens naar geweld grijpen als het de spuigaten uitloopt. Ik verwacht dus dat hetzelfde geldt bij de moslims. De curve van Gauss ... weet je wel?
En daarbij komen nog die ondubbelzinnige opdrachten in de "Heilige" Koran...

Citaat:
Bedoel je dat schelden en haatzaaien gegronde kritiek is? Met respect voor de mens?
Doe jij dat misschien?

Citaat:
Voor jou is dat een politiek symbool. Je maakt er meer van dan het is.
Het IS een politiek symbool, een 15 tal jaren terug zag je bijna geen hoofddoeken... de salafisten/wahabieten winnen aan invloed en nu zie je ze overal. Het gaat om het tonen van de ware aard van de Islam: veroveren

Citaat:
Sedert wanneer is de kerk een deel van ons cultuurhistorisch patrimonium? Cultuur leeft. Onze cultuur is al altijd beïnvloed door zowat alle andere culturen.
De kerken maken integraal deel uit van ons cultuurhistorisch patrimonium!!! En nee ik wil dit niet aangetast zien door incompatibele islamcultuur.
Kun jij je een grote moskee met minaretten voorstellen naast de Sint-Baafskatedraal in Gent? Dat mag niet!
Onze voorouders keren zich om in hun graf! Onze cultuur werd nooit in deze mate gepolueerd als de laatste twee decennia.

Citaat:
Ja, naar de letterlijke betekenis van het woord heb je gelijk. Maar het blijft een verkapte vorm van racisme. Waarom lees ik op dit forum "allochtoon (lees moslim)" of "allahtoon" Zou het Vb eigenlijk weten dat niet alle allochtonen moslim zijn?
Je mag nooit met racisme verwarren: ik ben bvb geen racist, ik hou van alle rassen en heb vrienden van alle werelddelen... MAAR ik bestrijd de fundamentalistische Islam om onze cultuur, waarden, normen, religie, patrimonium, en onze rust te beschermen tegen een sluipende maar zekere INVASIE. Als het zo verder gaat krijgen we hier Libanese toestanden.

Citaat:
Ik ben katholiek opgevoed, maar mijn waarden zijn die van het humanisme. Je moet je dus geen zorgen maken om mij.
Dan moet je maar eens dringend je humanisme gaan beschermen tegen de Islam.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be