![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en het zelfs aandurft om er zich kritisch over uit te laten. (verzamelwoord voor de islamtische religie, de politieke islam en de islamitische wetgeving (de sharia) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Dat zogenaamde slachtoffer van een fobie, dus iets dat men zich inbeeldt, kan beter eens naar een psychiater gaan en dient zich te laten behandelen.
Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 maart 2008 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moslims zijn maar van drie dingen slachtoffer : - van de islamitische hersenspoeling - van hun eeuwige slachtoffermentaliteit - van het totaal misplaatst paternalisme van multikullertjes die te lui en te laf zijn om echt na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() en het is rascisme, geen rassiesme, dat mocht je toch al weten aangezien je woorden van meer dan drie lettergrepen gebruikt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuk om vast te stellen dat je geen onderbouwde tegenargumenten hebt. Niets kwetst meer dan waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we gegronde kritiek uiten op de Islam met respect voor de mens. Laten we inzien dat een hoofddoek verbieden even erg is als een hoofddoek verplichten. Laten we inzien dat een moskee en een kerk evengoed kunnen. Laten we inzien dat het discours van het VB tegenover de Islam, eigenlijk een verkapte vorm is van hun racisme. Laten we leven naar onze normen en waarden waar we zo mee stoefen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laten we inzien dat niet iedere moslim extreem is.
Als er 10% extremisten tussen zitten moeten we onze zelfverdediging dringend organiseren! Laten we gegronde kritiek uiten op de Islam met respect voor de mens. Dat doen we zo al wel. Laten we inzien dat een hoofddoek verbieden even erg is als een hoofddoek verplichten. Nee, deze hoofddoeken zijn een politiek symbool geworden en ze vervuilen ons straatbeeld. Laten we inzien dat een moskee en een kerk evengoed kunnen. Nooit, ik wil geen zichtbare of hoorbare moskeeën in Europa, dat vloekt met ons cultuurhistorisch patrimonium! Laten we inzien dat het discours van het VB tegenover de Islam, eigenlijk een verkapte vorm is van hun racisme. Fout, de islam bestrijden is geen racisme. Racisme slaat op genetica. Laten we leven naar onze normen en waarden waar we zo mee stoefen. Ben je er wel zeker van dat jou normen en waarden Europees zijn?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 31 maart 2008 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar eh, voor ik m'n kommuniezieltje hiermee belast, zou ik graag van de poco's willen weten hoe je dan iemand mag noemen, wiens overtuiging of geloof geen Kritiek van de zuivere Rede kan verdragen of wenst te doorstaan ? Een kritikofoob ? Een moslim ? Een gedogmatiseerde poco ? Mijn belofte in ruil voor het antwoord. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 31 maart 2008 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
WO II heeft denk ik weinig met het verlichte westers model te maken, net als al die andere (door geloof geïnspireerde) daden van achterlijkheid. Citaat:
Iets wat jullie Moslims niet schijnen te beseffen. Vooor elk recht dat je de andere gaat ontnemen verlies je (in onze maatschappij) er zelf één of meerdere. Nooit zullen wij het toelaten dat er voor eender welke bevolkingsgroep een dubbele standaard komt in dezen. Dit moest toch even gezegd zijn gezien de discrepantie binnen één post van ocharme 5 regeltjes.
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben katholiek opgevoed, maar mijn waarden zijn die van het humanisme. Je moet je dus geen zorgen maken om mij. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zit hem in de vertegenwoordiging. De Islam kent vele stromingen, de meningen zijn uiterst verdeeld ondanks de gemeenschappelijke religieuze bron. Zie het debacle rond de moslimexecutieve. Feitelijk gaat het niemand aan in wat of wie je gelooft, zolang de Westerse universele waarden omtrent mensenrechten worden gerespecteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat de overheid, (inter)nationaal en Europees, niet op haar qui-vive moet zijn. En wat zeker niet belet dat we niet allen uit één en dezelfde groep op dezelfde kam mogen scheren. Tussen haakjes. Zo links-poco ben ik niet. Ik probeer wel een onderscheid te maken tussen kaf en koren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en in mijn ogen is de Filo extreem rechts, net zoals Stalin en Hitler mekaars geburen waren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waren de argumenten soms op?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Er zou pas een probleem zijn, als ik op de kerkelijke invloed of haar uitwassen ervan, geen spat kritiek meer zou mogen geven op straffe van een levenslange fatwa, die een of andere geloofs-extremist meent te moeten uitspreken en zomaar kan uitgevoerd worden door elke gelovige die zich hiervoor geroepen voelt. Voor u en mij een probleem, voor moslims niet. Ask 'm. Ik heb je in een andere draad al eens herinnerd, aan wat die Ierse zangeres eens flikte met een foto van de toenmalige paus in een live-uitzending. Zou ze nu nog geleefd hebben, mocht ze hetzelfde hebben gedaan met een foto van bv Khomeini ? Of als een moslima haar middenvinger eens ferm zou opsteken naar zo'n Iraanse mollah ? Nee. beste Rudy, de linkse poco-kerk en hun mantrische lakeien, die in eigen land deze bloedeisende ideologie actief ondersteund, onderdak en een nationaliteit geeft, bezorgen me meer de bollocks dan een neuzelende paus die wat verbaal speeksel rondblaast, over de zgn rol van de kerk in de DaVinci Code. O ja, Dan Brown is still alive and kicking, wist je dat ? Mocht schrijver Abdul uit een of andere islamitische heilstaat zo'n (fictief) verhaal verzinnen, dan zou hij al lang euh ..., vul de rest zelf maar in, Rudy, je bent geen kind meer. Vraag jij je wel eens af of een (geloofs-) ideologie, die mensen vlotjes laat terechtstellen voor een al dan niet vermeende 'overtreding' ea eenvoudige dingen waar wij nog amper onze schouders voor ophalen, of diezelfde moord-ideologie wel een maatschappelijke erkenning waard is ? Heb je je ook al eens afgevraagd, waarom moslims zelf er niet tegen protesteren of hierover een discussie afdwingen met de hoogste moslimautoriteiten binnen hun respectieve stromingen, ev te beginnen bij hun favoriete imam ? Citaat:
Het geloof in de islam en de letterlijke neerslag ervan in de koran, vormen de steeds terugkerende problemen en zorgen al eeuwen voor een stagnerend effect in hun maatschappelijke en intellectuele evolutie. Kijk met een open ontvankelijkheid eens goed rond in de streken waar moslimlanden floreren, en gooi dan ook eens een blik naar de moslim-enclaves in en rond de Europese steden. What you see is what you get, niks meer of minder. Like what you see ? Trouwens, als ze na al die eeuwen van onderlinge strijd, hun interne problemen nog steeds niet hebben opgelost, wat zouden die infidele honden van het Westen dan kunnen helpen ? Get real. De moslimexecutieve is na al die vruchteloze en verloren jaren, vooral uiteengespat door financieel gesjoemel bij de raad van bestuur en de weerskantige rivaliteit van de islamitische adepten zelf. Tot dan was het federaal toegestoken werkbudget de poco-smeerolie, die het onderlinge moslim-racisme nog wat kon toedekken. De belgische politiek wist dit al lang, stond erbij en deed vooral niets, zoals gewoonlijk in zulk 'gevoelige' materie. Ondertussen weet stilaan elke poco dat, alleen zijn ze nog wat te veel met geconditioneerde stomheid geslagen. Citaat:
Mja, jij weet dat en ik weet het, maar eigenlijk hoef je me dat niet zeggen, vertel dat maar aan de moslims die jij kent en vraag hen openlijk hoe zij daarover (mogen) denken. Maar is het nou niet net daar, waar het ideologische schoentje serieus wringt, Rudy ? Maar kom, hou anders zelf die voorgeschoven universele waarden eens tegen het licht van de onveranderlijke 'islamitische waarden', loud and clear uitgespeld op volgende adressen: Koran: http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47 en de URvdM: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm Doe jezelf eens een groot plezier, Rudy, niemand houdt je tegen. Mocht je na een vergelijkende studie ervan, een bindend en universeel verband zien tussen die twee teksten, mag je hier altijd iets laten weten, ik sta steevast open voor iets nieuws. Ook een verband of een exclusief islamitische deugd, waar we hier met z'n allen in het Westen op ons tandvlees zitten te wachten, is meer dan welkom. Neem rustig je tijd... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Scheelde er dan iets aan de duidelijkheid ervan ? De scherpe toonzetting is niet mss echt flaterend, nee, maar ik zal, als je dit wenst uiteraard, die bedoelde post in een iets respectvoller en een meer aanspreekbaar taalgebruik opstellen, maar ik vermoed dat de bedoelde context ervan dezelfde zal blijken. Ook dan vermoed ik, zal de aangesproken poster niet wensen te reageren. Gekwetste gevoelens, wsl, maar zo ken ik ook wel wat moslims, hoor. Blijkbaar zijn niet alle woorden geschikt voor teergevoelige oortjes. Bezit je ook dezelfde gevoelsnuance voor de verspreide moord-, haat- en onderdrukkingsverzen in de koran zelve ? Ik mag dan ook hopen dat jij me verder kan helpen, in het zoeken naar een woord of synoniem dat iets objectiever aanduid, waar het in die post over ging, dit dus: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En daarbij komen nog die ondubbelzinnige opdrachten in de "Heilige" Koran... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kun jij je een grote moskee met minaretten voorstellen naast de Sint-Baafskatedraal in Gent? Dat mag niet! Onze voorouders keren zich om in hun graf! Onze cultuur werd nooit in deze mate gepolueerd als de laatste twee decennia. Citaat:
Dan moet je maar eens dringend je humanisme gaan beschermen tegen de Islam.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|||||
![]() |
![]() |