![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk aan te vragen bij mij (ge weet wel waar).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Allé mensen, zo geraken we niet verder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() en tis nochtans vree plezant ,eens begonnen kunt ge nt meer stoppen ( alee, ik toch niet
![]()
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Iemand enig idee trouwens hoe we de auteursrechten kunnen beschermen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Nee hoor, het is niet privé, maar ik geef het URL niet aan iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het zou misschien ook handig zijn, dat wie zijn teksten publiceert, ze eigen copy/paste doet van zijn eigen computer en ze in een tekstverwerker schrijft. Dan is het altijd na te gaan wanneer en door wie het oorspronkelijk bestand aangemaakt werd. Daarnaast heeft ook niet iedereen toegang tot de 16+ fora heb ik gemerkt. Natuurlijk moet je ook nagaan, dat niemand zomaar een bestaande roman gaat optypen. Zijn er trouwens werken bij, die de moeite zijn om je in te schrijven, kwestie van ze te kunnen meelezen? Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 maart 2008 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben ooit eens aan een boek begonnen ma heb dat opgegeven ( jammer volgens Kim)
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Idd, de schrijver kan een copy/paste doen en thuis bewaren, maar zo ook een kopiëerder. Blijft natuurlijk het IP adres (zwevend voor Telenet) en de datum/tijd. En iemand die hier leuk ergens alles overtypt en een boek publiceert, tja, wat kan je daar dan tegen beginnen ? Voor hetzelfde geld heeft een forumlid toegang tot iemand zijn geheime bestanden en zet die dat hier als vervolgverhaal. Het enige wat je dan kan doen : zet ze allebei in een afgesloten kamer zodat ze een nieuw verhaal moeten schrijven. Aan de stijl zul je dan wel snel de echte eruit halen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Maar dan zou er ook een functie moeten zijn, dat enkel de schrijver zijn teksten kan copy/pasten en een ander niet. De meeste fora hebben geen spelling- en grammatica controle in hun postingprogramma en het cliché is dat je inderdaad gemakkelijk je eigen fouten overleest. Zo kan je per ongeluk wel iets posten, dat heel het verhaal uit zijn context rukt of een verkeerde indruk geeft, enkel door een typfout. Met een spellingcontrole kun je al een stuk van die falicante fouten wegwerken. Daarnaast: als de schrijver van zijn eigen werken back ups heeft, die ouder zijn de de posting, zou dat wel kunnen helpen bij betwisting. Het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk denk ik dat het ook nuttig zou zijn, je forum kenbaar te maken bij uitgeverijen en dergelijke, zodat ze mee kunnen controleren of het wel de rechtmatige schrijver zou zijn, die ze eventueel bij hen indient als manuscript bij hen. Of ze kunnen er misschien nieuw talent bij ontdekken. Wie weet! Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 maart 2008 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar hier bedenk 'k iets : idd, ze maken fouten en er is geen spellingscontrole, maar zo kan je als auteur ook je handtekening zetten natuurlijk
![]() Hé, van die uitgeverijen is een goed idee op termijn ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Ja, ik weet dat ik hier kemels gepost heb en als ik ze nog optijd kan aanpassen na posting, doe ik het ook. Bv schrijven: "Je kunt ze op je buik schrijven" en het wordt "Je kut ze op je buik schrijven". Als het dan een thriller moet worden ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hmmm ja, moet 'k dat dan als mod bij 16+ zetten mocht het er nog niet onder staan ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het was iets "met een paraplu die je ku(n)t openzetten". Ik had het niet gemerkt, maar die persoon kreeg plots een erg vies beeld van me. Erg genoeg zal een spellingcorrectie deze fout niet vinden. Daarom dat je mensen best ook aanmaant hun werk grondig te overlezen en te corrigeren, voor ze het publiceren. Fouten mogen, zolang ze de context niet wijzigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() met een paraplu je kut openzetten
![]() ![]() is er echt iemand die niet door had dat dit een fout was ?
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
nu ja, de mensen hebben tijd, dat scheelt. (op dat forum toch )
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 27 maart 2008 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() mja, hangt af van de inhoud, als je liefdesleven erin staat kan ik begrijpen dat niet iedereen mag meelezen ( waarmee ik geen uitspraak doe over je liefdesleven an sich, voor alle duidelijkheid )