Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 15:49   #21
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
lees dan nog eens de beginpost
Ooooh en België doet juist hetzelfde als zijn buren dus weeral, wat is uw punt?
Probeer mijn postings te begrijpen, brave.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 16:02   #22
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
want "de vlaming" is zo een superwezen dat twee maal productiever is dan de rest en zo he...

Manmanman hoe ver van de realiteit is dit. bedrijven nemen net die vreemdelingen aan omdat vele vlamingen te lui en te moeilijk zijn
super niet, maar is hier wel thuis, een vreemdeling niet.

we staan nog altijd gekend om onze kennis en kwaliteit, enzo meer.

hoe komt het dat bepaalde bedrijven toch hier blijven, als ze met ons niks kunnen aanvangen ? zelfkastijding op economische wijze ?
vreemdelingen zijn mss wel goedkoper en werken mss wel harder voor minder geld ( al zal dat ook niet blijven duren ) maar zijn ze daarom beter ? nee, want vroeg of laat zullen ook zij meer geld beginnen vragen en zullen ze weer naar andere slaven op zoek mogen gaan, en vroeg of laat zullen alle slaven opgebruikt zijn, omdat er ook niet eindeloos veel mensen zijn,( en gelukkig maar )

dus weglopen is een een tijdelijk fenomeen, vroeg of laat keren ze wel terug, maar dan wel binnen een lange tijd.

want als andere landen stijgen, stijgen ook hun lonen, het onze zal zakken waardoor we weer aantrekkelijk worden, en dan keren ze terug bij ons.

onze generatie zal de eerste generatie zijn die het slechter heeft dan die van onze ouders, maw de neerwaartse spiraal is ingezet. en die zal maar stoppen eens we de bodem van de put gezien hebben ( eens we ineenzitten net zoals sommige landen nu ineenzitten ) want 1 ding is zeker : europa zoals het nu bestaat is aan het verdwijnen, ooit zijn wij de derde wereld, als het ware.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:37   #23
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
super niet, maar is hier wel thuis, een vreemdeling niet.
velen voelen zich nogtans thuis... Hoe hard sommige Vbers ook proberen deze weg te blokkeren (ey ey woordspelling)...
Citaat:
we staan nog altijd gekend om onze kennis en kwaliteit, enzo meer.
onzin... Ik ken vele aannemers die liever "die pool" of "die turk" nemen juist omdat zijn kwaliteit hoger is... Wat uiteraard evenwel onzin is want 'wat is kwaliteit en kennis' en wat heeft dat in godsnaam te maken met geografische afkomst?
Citaat:
hoe komt het dat bepaalde bedrijven toch hier blijven, als ze met ons niks kunnen aanvangen ?
Euhm ik weet niet of dat je hiervan op de hoogte bent maar België ligt op een logistiek zeer strategische plaats... Plus er is altijd verlatingsangst. Bedrijven zijn ook niet even mobiel als hun verkochte goederen...
Citaat:
zelfkastijding op economische wijze ?
nope... belgië is nog altijd zeer aantrekkelijk (hoe hard sommigen dit ook proberen tegen te gaan daar aan de top ) zelf nu we een kracht oost-waarts kennen. Heeft weinig te maken met "extra productiviteit van onze werkkrachten" da's onzin dat moet toch al iedereen door hebben...
Citaat:
vreemdelingen zijn mss wel goedkoper en werken mss wel harder voor minder geld ( al zal dat ook niet blijven duren ) maar zijn ze daarom beter ? nee, want vroeg of laat zullen ook zij meer geld beginnen vragen en zullen ze weer naar andere slaven op zoek mogen gaan, en vroeg of laat zullen alle slaven opgebruikt zijn, omdat er ook niet eindeloos veel mensen zijn,( en gelukkig maar )
Ze werken ook niet productiever... Nuja misschien zal een uitgehongerde pool heel wat meer doen voor 2€ dan een belg met huis en hoekje in het sociaalzekerheidsstelsel maar kom das allemaal heel korte termijn en dus niet aan de orde... Komt die pool hier wonen dan wil die hetzelfde als de belg.
Citaat:
dus weglopen is een een tijdelijk fenomeen, vroeg of laat keren ze wel terug, maar dan wel binnen een lange tijd.
Ze keren niet terug... of toch de meesten niet. Zou ik toch niet doen...
Citaat:
want als andere landen stijgen, stijgen ook hun lonen, het onze zal zakken waardoor we weer aantrekkelijk worden, en dan keren ze terug bij ons.
mooi he de vrije markt.... Ook arbeidskrachten zijn productiefactoren en dus gewoon onderhevig aan de economische wetmatigheden ofte wat je hier schrijft... kan men daar iets tegen hebben?
Citaat:
onze generatie zal de eerste generatie zijn die het slechter heeft dan die van onze ouders, maw de neerwaartse spiraal is ingezet. en die zal maar stoppen eens we de bodem van de put gezien hebben ( eens we ineenzitten net zoals sommige landen nu ineenzitten ) want 1 ding is zeker : europa zoals het nu bestaat is aan het verdwijnen, ooit zijn wij de derde wereld, als het ware.
De vrije markt zorgt evenwel voor een maximale welvaartscreatie het enige dat dus wel kan gebeuren is dat die derde wereld gewoon niet meer zal bestaan... Nu zo een openmarkt is iets te utopisch maar het punt is er wel.

En ik geloof niet dat de volgende generaties het minder goed zullen hebben dan hun ouders.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:37   #24
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Probeer mijn postings te begrijpen, brave.
is te moeilijk je zal me moeten excuseren...

ps: brave?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 29 maart 2008, 17:41   #25
Gargamel
Banneling

Standaard

Neen,we zijn geen melkkoeien,verre van zelfs...

Maar de Wetstraat denkt wel dat we de ezels zijn,die je aan het staartje hoeft te trekken.

Die gasten vragen op de knieiën achter een opstand van de bevolking.
Dat zal vroeg of laat gebeuren.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:51   #26
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
is te moeilijk je zal me moeten excuseren...

ps: brave?

Dat snapt hij niet
De subtiliteiten van de vlaamse taal gaan je petje duidelijk ten bove Key Largo

Laatst gewijzigd door Gargamel : 29 maart 2008 om 17:54.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 20:19   #27
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Die gasten vragen op de knieiën achter een opstand van de bevolking.
Dat zal vroeg of laat gebeuren.
daar zijn we te braaf voor

Oud 29 maart 2008, 20:24   #28
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
En ik geloof niet dat de volgende generaties het minder goed zullen hebben dan hun ouders.
moest enkel maar hetgene er zijn wat je gelooft dan was de wereld heel eenvoudig, mr het is dus wel degelijk zo.

er komen veel ouderen bij, en veel te weinig jongeren dus oftewel minderen de pensioen, oftewel hebben de jongeren minder. je kan kiezen.

Oud 29 maart 2008, 21:13   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[zaagmode]ma da kost wel veel he die interestaftrek[/zaagmode]
De bedrijven zullen het zich niet aantrekken. Als ze op een ander beter voorwaarden krijgen, dan zijn ze weg.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 21:16   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
want "de vlaming" is zo een superwezen dat twee maal productiever is dan de rest en zo he...

Manmanman hoe ver van de realiteit is dit. bedrijven nemen net die vreemdelingen aan omdat vele vlamingen te lui en te moeilijk zijn
Och, maak u geen illusies. Vele rassen (oa indiers, chinezen...) zijn superieurder aan de vlaming. Maar ook vele rassen (oa afrikanen...) zijn dan weer inferieurder.
Maar wil het nu toch maar juist lukken dat de superieure rassen, ofwel niet, ofwel maar met mondjesmaat, willen komen, met het gevolg...
Oud 29 maart 2008, 22:12   #31
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, maak u geen illusies. Vele rassen (oa indiers, chinezen...) zijn superieurder aan de vlaming. Maar ook vele rassen (oa afrikanen...) zijn dan weer inferieurder.
Maar wil het nu toch maar juist lukken dat de superieure rassen, ofwel niet, ofwel maar met mondjesmaat, willen komen, met het gevolg...
klinkklare onzin

dit is 99% vooroordelen en 1% eigen denken... ben ik bitter weinig mee.
Citaat:
Oud 29 maart 2008, 22:28   #32
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raar dat brandstof dan ook is gestegen in AL onze buurlanden; niet?
de brandstof is inderdaad ook gestegen in onze buurlanden, maar wij in ons kleine landje zijn gewoon véél te braaf, we maken niet genoeg van ons klossen, en de bedrijven weten dat en profiteren daar zeker van, doe eens de test, ga inkopen doen bij den aldi bevoorbeeld en ga dan daarna dezelfde boodschappenlijst inkopen "chez aldi" net over de grens in frankrijk en je zal merken dat je twintig procent minder betaald voor t'zelfde....... de meeste mensen die ik ken die in de grensstreek wonen gaan dus "over de schreeve" hun boodschappen doen.......... en ze weten waarom

steek eens een fritje bij mcdonalds, bij ons kost nen big-mac traditional twee euro en centiemen en in frankrijk één euro vijftig.....

ook europa en ook veel belastingen, maar minder uitgemolken dan bij ons !
Oud 30 maart 2008, 04:57   #33
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Zijn wij melkkoeien?
Of koeien die gemolken willen worden?
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 09:53   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klinkklare onzin

dit is 99% vooroordelen en 1% eigen denken... ben ik bitter weinig mee.

De realiteit ontkennen is dan wel 100% vooroordelen (of een politiek spelleke). Hij die ontkent dat een indier superieur is aan een vlaming, steekt zijn kop in het zand...
Oud 30 maart 2008, 09:55   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Zijn wij melkkoeien?
Of koeien die gemolken willen worden?
Gans de (gesubsidieerde) media tracht ons dan wel op te voeden, om onze rol van melkkoei in alle glorie waar te maken. De linkse kerk is begot nog een stuk erger dan de katholieke kerk vroeger.
Oud 30 maart 2008, 11:40   #36
nun
Gouverneur

Standaard

Je hoeft niet het beste hardstwerkende volk te zijn om te kunnnen winnen in globalisering... Compartieve voordelen enzo (wiki it)
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 16:25   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Recent werd me deze mail toegezonden, worden wij werkelijk zoals de afzender beweert belogen en bedrogen of kan iemand mij eens duidelijk maken hoe de vork juist aan de steel zit .

Onderwerp: Om eens over na te denken

Minuutje om eens over na te denken....

Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....

Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;
Kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
Dus 1 vat koste 72 Euro.
Aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
Krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
Aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......

En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
Waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !

Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
Gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
Zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....

Stuur dit door aan zoveel mogelijk personen
Iedereen moet dit weten en begrijpen.

We zijn mischien 'melkkoeien' maar we zijn niet stom !!!!
Al die dotaties en ministerlonen ect moet toch van ergens komen hé. Vroeger rookte het overgrote deel van de bevolking en ook daarop waren veel taksen.Mogelijk werd er ook veel meer sterke drank verzet dan nu en ook daar zijn veel taksen op. Zij propaganderen wel om het roken tegen te gaan maar de taksen die dat op bracht moeten er wel liggen hé, die zijn er nodig, dus moeten die van ergens komen. Is het niet van de brandstof zullen ze ze ergens anders van komen halen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2008 om 16:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 19:57   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is dat een vat ruwe olie nu goedkoper is dan in 2000 maar dat wij vandaag 50% meer voor diesel en stookolie betalen.

Wie kan dat verklaren?
Oud 30 maart 2008, 20:22   #39
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard

tja, dat vraag ik me ook af, ok de vraag naar olie is gestegen, maar de prijs is eigenlijk als je hem niet in dollars maar bijvoorbeeld in goud of euro bekijkt niet zo spectaculair gestegen. Toch betalen we ongeveer 50 procent meer voor iets wat eigenlijk niet zo veel duurder is geworden.
Kan er iemand die wat beter op de hoogte is van economie dan ikzelf me dit eens duidelijk maken ?
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 20:32   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
tja, dat vraag ik me ook af, ok de vraag naar olie is gestegen, maar de prijs is eigenlijk als je hem niet in dollars maar bijvoorbeeld in goud of euro bekijkt niet zo spectaculair gestegen. Toch betalen we ongeveer 50 procent meer voor iets wat eigenlijk niet zo veel duurder is geworden.
Kan er iemand die wat beter op de hoogte is van economie dan ikzelf me dit eens duidelijk maken ?
Zelfs rekening houdend met de dollarkoers en de inflatie, kost een vat ruwe olie nu een stuk meer. In 2000 was de ruwe olieprijs geen 60$/vat, doch eerder 30$/vat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be