Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2008, 19:16   #21
nun
Gouverneur

Standaard

Lees ook eens 'capitalism en freedom' van friedman . Ik moet mensen bekeren tot ultraliberaliteit!
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 20:55   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat de softies hier eens een dag in het slachthuis werken, dan weten ze in het vervolg hoe de beenhouwer aan hun worst komt die ze 's middags opeten op school.

Kwiestenbiebels.
Oud 30 maart 2008, 21:12   #23
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nu is er zelfs een nieuwe trend: dieren martelen voor tv-programma's. Dat VTM en 2BE er niets mee inzitten om dieren te martelen voor kijkcijfers is nu wel duidelijk.
Maar werkt dat wel? Zorgt het in beeld brengen van dierenmishandeling voor sterke kijkcijfers? Wel, laten we de cijfers bekijken:

Lost in Tokyo:
Week 1: 162 000 kijkers
Week 2: 197 000 kijkers

Dat is dus een stijging van om en bij de 21 %. Dat lijkt indrukwekkend, maar absoluut bekeken stellen die cijfers niet al te veel voor, zo haalde de laatst uitgezonden aflevering van Bones, de voorganger van Lost In Tokyo, om en bij de kwart miljoen kijkers, respectievelijk 54 en 27 procent meer dan de eerste en tweede aflevering van LiT.

Ik denk niet dat het management van 2BE dit programma als een succes zullen beschouwen.

Over Toast Kannibaal: hier valt te lezen dat dit programma z'n kijkcijfers zelfs ziet dalen.
Oud 30 maart 2008, 21:16   #24
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dieren martelen voor kijkcijfers

Onder deze titel las ik vrijdag in de Metro de opinie van een lezer.
Kan je ook lezen op http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezers...ode=L080325010

"Dat dieren gemarteld worden is niets nieuw. Nu is er zelfs een nieuwe trend: dieren martelen voor tv-programma's. Dat VTM en 2BE er niets mee inzitten om dieren te martelen voor kijkcijfers is nu wel duidelijk. Dat hebben zo overduidelijk gemaakt door een hond te laten neer knuppelen in "Toast Kannibaal" en vissen levend te laten fileren in "Lost in Tokyo". Dat de programmamakers het in eigen land niet mogen doen door onze wetgeving houdt ze duidelijk niet tegen. Als het hier niet mag, doen ze het toch gewoon in een ander land waar het wel mag. Minister Bourgeois heeft GAIA alvast laten weten dat waar men ook een tv-programma opneemt, men zich moet houden aan de Belgische wetgeving. Nu ben ik alvast benieuwd of ze dan ook gestraft gaan worden. Ik betwijfel het."

Is dit waar? Ik bekijk die programma's niet en vind het ongelooflijk dat deze beelden getoond werden. En dat er amper reactie op komt.

Dit gaat fout wat hebben die dieren hen misdaan? er gaat een heleboel fout. ze moeten de dierenbuilers achter slot en grendel plaatsen.
Oud 30 maart 2008, 21:18   #25
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dieren slachten om op te eten is normaal. Dat men in andere landen andere culturele of wettelijke gebruiken hebben ivm het slachten is een feit of gaat men dit ook al censureren?
wat is er mis mee om dieren te slachten en op te eten? dat is tenminste nog nuttig om ze op te eten, maar mishandelen en doodknuppelen ho maar.

men schiet dieren toch ook dood om ze op te eten.

maar het gaat erom dat er dieren zijn die mishandeld worden.
Oud 30 maart 2008, 22:32   #26
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken het programma niet, want ik kijk er nooit naar. Ik ken het programma alleen van de parodie van Chris Vandendurpel.
Is dit programma een documentaire?
Begin eerst eens met er naar te kijken...Daarna kan je dan als ervaringsdeskundige daarover komen uitwijdden in het lang en het breed...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 22:32   #27
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken het programma niet, want ik kijk er nooit naar. Ik ken het programma alleen van de parodie van Chris Vandendurpel.
Is dit programma een documentaire?
Begin eerst eens met er naar te kijken...Daarna kan je dan als ervaringsdeskundige daarover komen uitwijdden in het lang en het breed...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 16:32   #28
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ja ik heb die bewuste aflevering van Toast Kannibazl gezien. Ik heb moeten wegzappen.
Dat gebeurt meermaals in die serie.
Dat zijn bosjesmannen die denken dat de Aarde plat is (geen zever) en leven dus heel primitief en eten dus dieren om te overleven. Ik snap niet waarom VTM dan persee die beelden moet tonen.
Sinds de cameraploeg weg is heerst er anarchie in die dorpen heb ik gelezen, men is elkaar daar aan het aanvallen.
De serie getuigt van een kolonialisme, uitlach televisie tov die achterlijke bosjesmannen.
Vanavond wie wordt de man van Phaedra, zal wel beter zijn. Vanavond weten we defenitief wie ze kiest. Maar eerst Sara natuurlijk
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 16:53   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ja ik heb die bewuste aflevering van Toast Kannibazl gezien. Ik heb moeten wegzappen.
Dat zijn bosjesmannen die denken dat de Aarde plat is (geen zever) en leven dus heel primitief en eten dus dieren om te overleven. Ik snap niet waarom VTM dan persee die beelden moet tonen.
Sinds de cameraploeg weg is heerst er anarchie in die dorpen heb ik gelezen, men is elkaar daar aan het aanvallen.
De serie getuigt van een kolonialisme, uitlach televisie tov die achterlijke bosjesmannen.
Vanavond wie wordt de man van Phaedra, zal wel beter zijn. Vanavond weten we defenitief wie ze kiest. Maar eerst Sara natuurlijk

Hopelijk eet phaedratje niet.
Oud 31 maart 2008, 18:08   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik ken de bosjesmannen alleen van de films "The gods must be crazy" 1 en 2 (aanraders)
In de film komen ze helemaal niet als achterlijk over.
Ik denk niet dat het daar gebruikelijk is om honden dood te knuppelen. Ze jagen met pijlen met een sterk gif.
Ik heb de indruk dat het programma ook de waarheid geweld aandoet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 06:58   #31
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken de bosjesmannen alleen van de films "The gods must be crazy" 1 en 2 (aanraders)
In de film komen ze helemaal niet als achterlijk over.
Ik denk niet dat het daar gebruikelijk is om honden dood te knuppelen. Ze jagen met pijlen met een sterk gif.
Ik heb de indruk dat het programma ook de waarheid geweld aandoet.
Vooral met je laatste zin tref je de roos. Die negertjes doden dieren op een voor de gemiddelde westerling afschuwelijke manier. Ze doen dat op een manier die voor hun het beste lijkt. Dat er dan tv makers zijn die sommige westerse seuten zo ver krijgen om met afschuw en al gillend en krijsend datzelfde soort dier op dezelfde wijze te doden en daarbij de doodstrijd onnodig lang trekken vind ik er ook over. De enigen die zich daar belachelijk maken zijn de deelnemers aan dergelijke programma's.
Oud 1 april 2008, 09:34   #32
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

De hypocrisie ... Vandaag worden in België (dus onder onze wetgeving) massaal dieren gekweekt in gruwelijke omstandigheden. Ze worden getransporteerd in gruwelijke omstandigheden en tenslotte geslacht in gruwelijke omstandigheden.

Het bakje préparé in de Delhaize heeft heus heel wat meer lijden gekost dan die pijnlijke TV-gevalletjes... En er is TONNEN préparé...
Oud 1 april 2008, 10:48   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Het bakje préparé in de Delhaize heeft heus heel wat meer lijden gekost dan die pijnlijke TV-gevalletjes... En er is TONNEN préparé...
De producenten van dat bakje préparé hebben zich wel aan een hele serie van regels te houden als ze een koe of een varken willen slachten. Die regels zijn er in de jungle niet
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 10:50   #34
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
De hypocrisie ... Vandaag worden in België (dus onder onze wetgeving) massaal dieren gekweekt in gruwelijke omstandigheden. Ze worden getransporteerd in gruwelijke omstandigheden en tenslotte geslacht in gruwelijke omstandigheden.

Mmmmm... Prèparè.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:36   #35
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De producenten van dat bakje préparé hebben zich wel aan een hele serie van regels te houden als ze een koe of een varken willen slachten. Die regels zijn er in de jungle niet
Regels zijn er ook in de jungle. Ongeschreven regels maar niettemin regels.
Oud 1 april 2008, 17:44   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Vooral met je laatste zin tref je de roos. Die negertjes doden dieren op een voor de gemiddelde westerling afschuwelijke manier. Ze doen dat op een manier die voor hun het beste lijkt. Dat er dan tv makers zijn die sommige westerse seuten zo ver krijgen om met afschuw en al gillend en krijsend datzelfde soort dier op dezelfde wijze te doden en daarbij de doodstrijd onnodig lang trekken vind ik er ook over. De enigen die zich daar belachelijk maken zijn de deelnemers aan dergelijke programma's.
Heb je alleen de laatste zin gelezen?
Ik denk dat de bosjesmannen geen honden doodknupelen, ze jagen met pijlen met sterk gif.
Als de kijkers na het programma denken dat het bij de bosjesmannen de gewoonte is om honden dood te knuppelen, dan is het programma niet erg waarheidsgetrouw.
De enige dieren, waar ik weet van heb dat ze worden doodgeknuppeld, zijn jonge zeehondjes.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 23:35   #37
FDM
Banneling

Standaard

Save a horse Ride a cowboy
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 23:46   #38
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
In zo'n programma worden de deelnemers getest om te zien hoever deze kunnen/willen gaan om te winnen. Dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de culinaire gewoontes van andere culturen is gewoon spek voor de bek van de kijker. Die wilt immers sensatie.
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als er een dier voor de camera wordt geslacht - als het maar daadwerkelijk opgegeten wordt en men niet doet alsof !

Gelukkig hebben wij geen tv en hoef ik mij niet te laten martelen met hersendodende flutprogramma's. Ik lees liever een goed boek. Heb net "The Last Centurion" uit van John Ringo. Mega-goed boek. Helem�*�*�*�*l niet politiek-correct. Yum.
even off topic: ziet er een goed boek uit, wat voor schrijfstijl is het juist ?

Laatst gewijzigd door Pieter B : 1 april 2008 om 23:47.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 10:52   #39
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heb je alleen de laatste zin gelezen?
Ik denk dat de bosjesmannen geen honden doodknupelen, ze jagen met pijlen met sterk gif.
Als de kijkers na het programma denken dat het bij de bosjesmannen de gewoonte is om honden dood te knuppelen, dan is het programma niet erg waarheidsgetrouw.
De enige dieren, waar ik weet van heb dat ze worden doodgeknuppeld, zijn jonge zeehondjes.
Neen heb heel uw quote gelezen, maar waarom zou ik commentaar geven op de film waar je naar verwijst?
Niet alleen bosjesmannen jagen nog met pijl en boog, maar lang niet alleen met pijl en boog. Waarom zouden ze een hond die moet dienen als voedsel neerschieten als ze hem evengoed kunnen doodslaan? Die kerels doen dat op de voor hun meest aangewezen en gemakkelijkste manier. En vooral omdat het doeltreffend is en niet voor de lol zoals de deelnemers aan zulke programma's. Zoals ik eerder al schreef. Niet die bosjesmannen maken zich belachelijk, alhoewel het misschien zo overkomt, maar de makers en deelnemers aan dergelijke programma's.
Oud 2 april 2008, 13:04   #40
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Wie zei ook weer : "wie respect heeft voor dieren, heeft respect voor mensen".
Die mensen van primitieve stammen hebben wel degelijk respect voor dieren en de natuur, veel meer dan wij zogenaamd beschaafde mensen. Zij hebben geen gesofisticeerde middelen om dieren te doden, daar staat tegenover dat zij enkel doden als het nodig is.
Wij doden dieren niet enkel uit noodzaak maar ook uit gulzigheid en ijdelheid.
In dit geval (ik heb slechts stukjes van het programma gezien en niet de scènes waarin dieren gedood/geslacht worden) probeert de autochtone bevolking hun gasten zo goed mogelijk te ontvangen. Ze gebruiken hiervoor de middelen die hen ter beschikking staan.
De programmamakers moeten beter nadenken voor ze aan zo'n show beginnen, het is een inbreuk op de levensstijl van die mensen, een contaminatie van hun doen en denken. En dit weer eens om onze gulzigheid en ijdelheid te bevredigen. Arme mensen, wij "beschaafden".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be