![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() De nieuwe mogelijkheden van de technische ontwikkelingen op tal van domeinen kun je moeilijk tegenhouden. Als je ziet hoe het klimaat aangepakt wordt is dat louter ook technisch van aard. De vraag is wie kan deze megamachine stoppen? Velen geven de overbevolking aan als probleem, de andere onze rijkelijke manier van leven enz... Dat zijn wellicht de twee moeilijkst op te lossen problemen.
Ik heb het al gezegd dat we een tijdperk van chaos en onzekerheid tegemoed gaan. Deze onvermijdelijke (technische)evolutie zal dit gegeven alleen nog maar aanwakkeren. En ja de oplossingen...? die zullen zich stellen in de loop van de tijd. De nood zal ons dwingen tot het vinden van oplossingen. Deze problematiek zien we mooi i.v.m de olieprijs, klimaat, voedselprijzen, immigratie enz... er heerst verwarring. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 juni 2008 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat gaat te ver.
![]() Volwassenen zijn echt grote kinderen. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2008 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaloezie is een zonde, dacht ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() To go and boldly pollute where no other man has ever polluted before...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Welke brandstof gebruiken die raketten eigenlijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() in het begin zal het nog onbetaalbaar zijn maar in de toekomst moet iedereen dit kunnen doen. Moet een prachtige ervaring zijn zo de aarde zien van zover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ohja, er is geen enkele luxe ooit direct beschikbaar geweest voor de kleine man, zonder dat dit eerst voor de (rijke) elite was.
't is maar dat je het weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een heerlijk idee, als ik het geld had, ik boekte direct een verblijf in dat hotel. Wat ik me wel afvraag is hoe ze het met het personeel willen doen. Een half jaar ginder en een half jaar thuis? Krijgt het kamermeisje hetzelfde loon als de doorsnee astronaut? Hoe organiseren de vakbonden protestacties in de ruimte? De gewichtloosheid maakt de job van de kruiers wel lichter, krijgen die dan minder betaald dan op aarde?
![]()
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() ![]() De onderste raket bevind zich aan het moedervliegtuig en koppelt zich af op een hoogte van 15km. Eens de raket zich heeft los gemaakt schiet hij naar een hoogte van max. 110km (grens van de zwaartekracht). Topsnelheid vlucht bedraagt 4500km/u waar je een G-krachten kunnen oplopen tot factor 5! ![]() ![]() Virgin space hotel. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 29 juni 2008 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoiets zal het dus wel zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het moedervliegtuig vliegt tot op 15km hoogte. ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 29 juni 2008 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb de EOS(wetenschappelijk tijdschrift) voor me liggen: De vaste brandstof zit aan de binnenkant tegen de wand van een raket die in feite één grote vuurpeil is. De preciese samenstelling ervan is geheim, maar het gaat om een soort rubber, dat in de buis wordt gegoten, terwijl een kern wordt uitgespaard. Via deze kern kan de oxidator het rubber bereiken. Deze zuurstofleverancier zit in een bolle thermostank bovenop de vuurpijl: vloeibaar lachgas (N2O, stikstofmonoxide). Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 29 juni 2008 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hij zal in totaal 5a 6 zo'n toestellen bouwen. Er zijn verschillende locatie's spaceports (ruimteluchthavens) in de wereld geplant. Een stuk of 5 de komende jaren. Uiteraard zal de vloot worden aangevult. Ik kan het zelf niet geloven... een vlucht kan je boeken via: http://www.yourgalaxy.eu/NL/index.php Virgin Galatic Benelux. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 29 juni 2008 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Boek nu bij uw hotelmanagers Jo Lernout en Polle Hauspie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Het Russische ruimtevaartbureau Roscosmos heeft een investeerder gevonden voor de bouw van een nieuwe Sojoez-capsule die vanaf 2011 toeristen moet vervoeren, zo heeft het vandaag bekendgemaakt. Om wie het gaat, is in het midden gelaten.
"Wij hebben een akkoord met een investeerder voor het opstarten van de financiering van zo'n Sojoez ruimteschip met als lanceerdatum de tweede helft van 2011", aldus Roscosmos. Het nieuwe ruimteschip moet ervoor zorgen dat twee ruimtetoeristen tegelijk kunnen vliegen, met besturing door een beroepskosmonaut. Space Adventures Tegenover het Franse persbureau AFP weigerde de woordvoerder van Roscosmos te zeggen wie de investeerder is. In ieder geval is op 11 juni een akkoord ondertekend met het Amerikaanse bedrijf Space Adventures om private vluchten met een Sojoez naar het Internationaal Ruimtestation ISS te organiseren. Het in 2001 opgerichte Space Adventures legt zich toe op ruimtetoerisme en heeft al vijf rijken van deze planeet met een Sojoez naar en met het ISS laten vliegen. Dit gebeurde telkens na onderhandelingen omtrent de 'derde stoel' in reguliere vluchten naar de spacemeccano en waarbij Space Adventures de exclusieve rechten heeft. De private Sojoez zou buiten de reguliere operaties rond het ISS vallen. De volgende kandidaat-ruimtetoerist is Richard Garriott, zoon van de Amerikaanse ex-astronaut Owen Garriott. Hij zou in oktober naar het ISS vliegen. (belga/sd) Ik weet ook niet waar deze strijd zal eindigen. Er zijn steeds meer kapers op de kust. China, India, U.S.A (nasa), Europa (esa),Rusland, Korea, Japan enz... Ook nog vele andere opkomende grootmachten willen elkaar de loef afsteken. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 7 juli 2008 om 10:41. |
![]() |
![]() |