![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijkaar zijn er toch grenzen aan die zogenaamde grenzeloze vrijheid...
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vooraleerst erger ik mij steeds aan de uitspraak 'den Amerikaan' of het 'Amerikaanse volk', Ik neem aan dat u u dat niet over mijn post heeft aangezien ik het Amerikaanse volk beschouw als slachtoffer van zijn eigen regering. Zogezegd zou de sociale zekerheid van de staat uit geregeld in de USA zo goed als onbestaande zijn. Dit klopt misschien voor een deel van het land, maar zeker niet voor iedereen. Wat wil u hiermee aantonen ? Gaat u nu beweren dat er een degelijk sociale zekerheid in de VS bestaat ? In sommige omstandigheden is deze gekoppeld aan het bedrijf waar je werkt, maar geen werk en geen prive' verzekering hebben en dan iets aan de hand hebben...uiteraard zijn de minder bedeelde het slachtoffer. Dat is trouwens wat de grote financiële concerns willen, het behouden van de volledige geprivatiseerde ziekteverzekering. Zijn trouwens flinkse sponsors van de huidige campagne van H. Clinton. In de Verenigde Staten geldt de leuze 'freedom of speech' en staat dan ook als eerste artikel in de grondwet. Daar hebt u gelijk in, al moet je wel stellen dat alle grote media concerns in handen zijn van de machthebbers. Zo krijgt de linkse kandidaat Ralph Nader weinig of geen aandacht in de pers. Maar freedom of speech hebben we goed gemerkt ten tijde van inval van Irak, toen werkte de VS media nog mee aan de propagande om de oorlog goed te praten, gelukkig is dat intussen wel anders. En op freedom of speech werpt de "patriot act" toch een smet op niet ? Vaak wordt door de antiamerikanisten de regering Bush vaak vereenzelvigd met de gehele Amerikaanse bevolking Volledig mee eens! Wederom zijn de Amerikanen slachtoffer van hun eigen regering/kiesstelsel. Met de verkiezingen van 2000 had Al Gore meer stemmen maar door het systeem en omdat Bush de favoriet was van het federaal hooggerechtshof is hij het geworden. Ik ga niet met mooie cijfers afkomen, maar ongeveer de helf van het Amerikaanse volk gaat maar stemmen, dus als een president wint met een nipte meerderheid is dat maar met een kwart van de bevolking. Ik ben het daarom eens dat men de bevolking niet met het beleid van hun president moeten vereenzelvigen. - In de USA kan je 'het maken' of iets verwezenlijken zonder dat er steeds rekening wordt gehouden met je afkomst. Zit wat in, maar is dan ook "winner takes all", 1 % procent van de Amerikanen bezit 30 % van de macht op economisch vlak. Een groot deel van de Amerikanen moeten hard werken (veel uren kloppen) voor een karig loon. Ik ben ook benieuwd of de Amerikanen klaar zijn voor een vrouw of zwarte als president. Dit zijn maar enkele voorbeelden waarom we twee keer zouden moeten nadenken alvorens de USA steeds onwetend te beschimpen Ook met je eens, hun binnenlandse politiek is even slecht als hun buitenlandse politiek. In het binnenland blijven de elite aan de macht en worden rijker en het defensie apparaat zorgt er dan voor dat de buitenlandse economische belangen worden verdedigd (meestal met geweld) onder het mom van "verdediging van de natie". Laatst gewijzigd door Lampedeir : 14 april 2008 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |